|   15:07:40
דלג
  יהונתן דחוח הלוי  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

האיבר הגברי הוא הגורם לכיבוש

הפעילה הפמיניסטית הבכירה, דורית אברמוביץ, טוענת כי קיים קשר מובהק בין האלימות נגד נשים לבין הפעלת כוח ושלטון כיבוש נגד הפלשתינים לדבריה, אותו דפוס חשיבה קיים בכלי זין שמפציץ במלחמה לבין כלי זין שאלים כלפי אישה תפישה מעניינת שבהחלט ראויה לעיון, לליבון ולדיון
08/10/2010  |   יהונתן דחוח הלוי   |   מאמרים   |   תגובות

דורית אברמוביץ [צילום: tv.social.org.il]

הפמיניזם החדש: הדרך לחורבן
אלון דהן
רוב מוחלט של התנועות הפמיניסטיות בארץ רואות עצמן חלק מרכזי במאבק למען הערבים * לפי הנרטיב הפמיניסטי הציונות, כתנועה "כובשת" ולפיכך גברית, חדרה אל תוך הפסטורליות הנקבית הלבנטינית, ובאקט ניאו-קולוניאליסטי גברי ואלים שאפה לתקן עוול מוסרי אחד על-ידי גרימת עוול מוסרי אחר
לרשימה המלאה

דורית אברמוביץ, בוגרת תואר ראשון במדע המדינה ותואר שני בזכויות אדם מאוניברסיטת אסקס שבאנגליה, נמנית על הפעילות הפמיניסטיות הבולטות בישראל. היא מתגוררת מתגוררת בתל אביב ומתנדבת במרכז הסיוע לנפגעות תקיפה מינית. בסוף שנות השמונים היא הייתה שותפה להקמת ארגון בצלם ומאוחר יותר גם להקמת עמותת "רופאים לזכויות אדם".

כמו-כן, משמשת אברמוביץ חוקרת ומרצה בתחום של מגדר ושינוי חברתי בבית הספר לאמנות ובמכללת ספיר והיא מוצגת כמומחית בשיווק, לובינג ותקשורת של תכנים וארגונים פמיניסטיים. במקביל, משמשת דורית אברמוביץ רכזת קואליציית ארגוני הנשים להרחקת עברייני מין מהשלטון ופעילה במסגרת קואליצית נשים לשלום, הנתמכת ע"י הקרן החדשה לישראל.

אברמוביץ, שבעבר כתבה בעיתון הארץ וכיום כותבת בבלוג באתר NRG, מובילה מאבק למען שוויון נשים בחברה, נגד הפיכה של האישה לאובייקט מיני וניצולה, ולפיה הגדרתה היא חותרת ליצירתה של "חברה פמיניסטית-צודקת-שוויונית". במאמרים שפרסמה ובדברים שכתבה מציגה אברמוביץ תפיסה מעניינת הטוענת לזיקה בין האלימות כלפי נשים בחברה הישראלית לבין האלימות שמפעילים השלטונות נגד העם הפלשתיני.

בשני המקרים, טוענת אברמוביץ, מופעלים "כלי זין" אשר נועדו להשיג "כיבוש" ו"שליטה". את מבצע "עופרת יצוקה" היא הגדירה כבר ביומו הראשון כ"מהלך שכל כולו שוביניזם וסקסיזם טהור, עשוי מסיסמאות על פלישה, כיבוש, חדירה והתעלמות מרצון של הציבור במדינה".

להלן רוכזו עיקרי טיעוניה של דורית אברמוביץ העוסקים בסוגיה זו, כפי שהובאו בלשונה. תפיסתה ראויה בהחלט לבחינה ולדיון, ומומלץ לקרוא בגרסתם המלאה את מאמריה מהם הובאו הציטוטים הבאים.

"אין טעם להכחיש, במדינה בה שני עברייני מין, אחד חשוד [משה קצב] והשני מורשע [חיים רמון], מגיעים ממסדרונות השלטון והממשלה; במדינה שמתמודדת עם כל סוגיה דרך העלאת כלי זין והכנעה אלימה - חיים פדופילים ועברייני מין למכביר, שמקבלים לגיטימציה, במישרין מהדוגמה למעלה או בעקיפין דרך תרבות שמבוססת על אפליה ודיכוי נגד מי שבאותו זמן מוחלשים, מודרות וקטנים...

אז בואו נאמר את מה שלשונית הוא כבר מובן מאליו: כלי זין לא במקרה כך נקרא, נועד הוא לכבוש, להכניע, להמית, את כל מה שמסומן כמטרה. כיוון שלוח המטרה מעדיף לסמן את אלו שמופלים ומוחלשים הם בכוחם, כיוון שכלי הזין יצליח לירות ביתר הצלחה באלו שאינם מצוידים בכלים מקבילים של און,שלטון וצבא, הרי שאין להתפלא כי ציבורים של ילדים-ילדות ונשים נמצאים כל העת כמטרה אפשרית, לאלו הפדופילים ועברייני המין, שהם בעצם עוד שלוחה של אותה תרבות שמנציחה את הפעלת הכוח על-ידי בעלי השליטה.

כך זה כאשר מחאה מקבלת מלים ותכנים מתוך מילון, שאינו עשוי מתוך שפה גברית. כאשר אין כלי זין, לא רק מצד שלטון, אלא גם לא מצד אלה שנאבקים מולו, נוצרת מחאה אפקטיבית מסוגה, אליה יכולות ויכולים להצטרף כולם. כי כמו שאנו אומרות כל השנים, הבעיה אינה טמונה רק במי שמאיישים עתה את כסאות השרים, אלא יש לשנות את המבנה כולו, כללים של חברה שמייצרת אלימות סדרתית נגד נשים, מיעוטים, עניים, עובדים מוחלשים כלכלית, רוב ענק של ציבור בתוך ומחוץ לגבול, שהותש זה מכבר מכובדו של כיבוש מיני, צבאי, כלכלי, שמוטל עלינו על-ידי מנהיגים זחוחים, שורה ארוכה של מלכים עירומים.

קצב ורמון הם מראת קצה של שלטון גברי שעושה ככל העולה של רוחו, מטיל חיתתו על כל אלה שנמצאים תחתיו, מקריב ציבור שלם כדי לשמור על שררתו. קצב ורמון הם סימן חמור של תופעה, עבריינות מין היא פועל יוצא של שימוש לרעה בכוח חוצה גבולות, גדול מכפי המשוער, קשר שתיקה ענק של בכירים, שמגנים, מחפים זה על זה כדי שיוכלו להמשיך לשבוע עד זרה מסיר בשר אימתני. קצב ורמון הם שניים בתוך אליטה ששומרת בכל מחיר על שלטונה, מולה יש עתה שורה רחבה ועבה של נשים זועמות, מאחוריהן כל השאר, ציבור מתרחב והולך שהפעם לא מתכוון לוותר לאלה שהפכו את כלי זינם לכלי נשק ביולוגיים, מתוך גופם, שמקריבים את ביטחון כולן...

אם יחד נבין לעומקה את השיטה, שסמליה הלאומיים הם רמון וקצב, בעלי שררה שפולשים אל גופה של אשה, נוכל להרחיב את אותה מחאה, לחבר בין אלימות מינית לבין כלי זין שמניעים מלחמה, להבין כי רובנו מוקרבים מדי יום למען ביטחונם של בכירים, להקים יחדיו חברה אזרחית, שתובעת לעצמה כבוד קיומי, שדורשת עבור כולנו צדק חברתי.

הכיבוש בשטחים מחריף, העוני מתעצם, תקציב הביטחון הצבאי גדל והפער בהכנסות מתרחב, האבטלה גואה, הפחד שולט, השחיתות מחריפה. מי שנכללות ברוב אוכלוסיית המצוקה אלו נשים, פריפריה מגדרית ענקית בגודלה. מדינה שסימנה כבר מתחילתה את כלי הזין, החלוץ הזקור, כשומר על ביטחונה, ויתרה כבר מראשיתה על ביטחונן של אזרחיות המדינה ותושבות סביבתה...

והנה פרס מועמד מוביל לנשיאות המדינה, אלטרנטיבה לכאורה לנשיא החשוד קצב, כי לא חשוב וכבר כמעט ונשכח שזה המכהן, הנבצר, חשוד בסדרה ארוכה של עבירות מין נגד הכפופות לו. לכאורה, מה היה עוד צריך כדי לעשות שינוי במגדרו של מנהיג? זו הייתה יכולה להיות הזדמנות להבין כי יש משהו מקולקל אינהרנטית בשיטת השלטון הגברית. כי בין כלי זין שמפציץ במלחמה לבין כמותו שאלים כלפי אישה, מחבר אותו דפוס חשיבה, בה כל ד'אלים גבר הוא שליט הממלכה. במלחמה, כמו באלימות מינית, שליטה היא מניע, ארוטיקה עשויה טנקים, יחסי כוח מחולקים מגדרית. חזק מול חלש, טיל גדול מול קטן, לשון מורכבת ממושגי חדירה, כיבוש, שליטה וניצחון הגיבור על חלשים לאומית ומינית. יש מי שלמעלה ויש את זה שמפסיד, הירארכיה של כוח, ביטחון של אחד הוא תבוסה של שני.



בתפיסה הדומיננטית הישראלית יש חלוקה מלאכותית בין תומכי מלחמה ומדון, שלכאורה הם בעד תושבי עוטף עזה ושדרות, לבין מתנגדי המשך כיבוש והפצצה, שכמה פשטני לתפוס אותנו כמי שמתנגדים לביטחון האוכלוסיה. בחינה היסטורית ועכשווית יכולה ללמד בקלות ובמהרה כי המרוויחים היחידים של המשך כיבוש, מלחמה, העמדת כלי זין והפצצה הם רק אותם הבכירים בשלטון - שנהנים מהסטת המבט הציבורי מתחלואי בכירי האון וההון...

לא מטוסי קרב, לא טנקים, לא רובים יביאו שקט, כי אם כלכלה יציבה, קיום בטוח לאוכלוסיית ישראל והשטחים שתחת שלטונה. לא גנרלים יצעידו אותנו לחיים שמכבדים את קיומנו כתושבי האזור והמדינה. אלו אנחנו, ציבור וחברה, שחייבים להפסיק להאמין בתקופת בחירות כי מה שבאמת מעניין את ראשי המפלגות הגדולות זה ביטחוננו ולא ניצחונם שוב על תודעתנו.

הגיע הזמן להודות, שמלחמה משרתת רק את אלו הרוצים להוכיח למי יש כלי זין יותר גדול. הגיע הזמן לדרוש יותר מסיסמאות סתמיות שיוצאות משלטון פטריאכלי מיליטנטי כגון: שינוי המציאות בדרום וליצור מציאות חדשה ומורכבת, לא משנאה. לא מפחד. מציאות שמורכבת מאנשים שרוצים לחיות בכבוד (עצומת ארגוני נשים עליה חתומה דורית אברמוביץ).

  • "ציפי לבני צריכה לברוא תפיסה ודרך נטולת כלי זין"


יש שיאמרו כי הנה פרץ לו החוצה כבר השוויון, ישנה אישה רצינית שם למעלה [ציפי לבני] ואם היא תעמוד בראש מדינה יוטב לכולנו, כי הרי ביולוגית היא אחרת מנתניהו, ברק ומופז. הלוואי והיה כך, היינו רוצות להאמין, ובתוך כך לשכוח את ימי שלטונה של תאצ'ר באנגליה ושל גולדה מאיר בציון. היינו רוצות להאמין כי מי שגדלה וחייתה כאישה במדינה שמקדשת כלי זין, ביטחון צבאי ומלחמה, תבוא אישה כמו לבני, תצא חוצץ ותאמר כי לה יש אג'נדה אחרת, בגלל שהיא אישה...

ואי-אפשר לסיים בלי להפנות מבט מעלה, אל האישה היחידה שמתמודדת על ראשות ממשלה, ולומר לה: ציפי לבני, אולי תעזי להיות אחרת, תבטיחי אג'נדה אחרת לרוב האוכלוסיה שזה מכבר שקופה ומושתקת, ותאמרי כי על-אף שניסית להעתיק את מהלך השררה של שאר הבכירים, הבנת כי חייבת להיות דרך שונה מהותית מזו שמדברת ביטחון דרך קנה של תותח. זה הזמן לפנות אלינו, אל ציבור הנשים ואל כל שאר אלה שקורסים תחת היעדר ביטחון בכל תחומי החיים. העזי לפצוח את פיך ולומר כי הבנת שכאישה שניסתה להיות בדיוק כמו חבריה לעלית הפוליטית-כלכלית-צבאית, אין טעם לחבור אליהם אלא יש לברוא תפיסה ודרך נטולת כלי זין. יש לחבור אלינו, להמציא מחדש חברה שוויונית, בטוחה לתושבותיה-תושביה, פמיניסטית, אזרחית.

מצטרפת לדבריה של יעל טל. כמה חבל שעיניהם של הכותבים עיוורות, ואין זה מקרה, לנשים ולמחאה פמיניסטית מתמשכת נגד כלי הזין הגבריים, שכובשים פלשתינים, נשים ומיעוטים פוליטיים נוספים לשם הזקפתם. (תגובה למאמר)

המתקפה על הקרן החדשה ועל נשיאתה פרופ' נעמי חזן, מגובה היא במדיניות מתמשכת של הפחדה והשתקה כי האויב הגדול הוא מזמן כבר כל מי שאחר מהאחד הגדול-השבע-היהודי - זהו האויב שמכנים אותו 'הערבי', 'האישה', 'המזרחי', 'המובטל', 'המפגין והמפגינה נגד הפקעות וחומת ההפרדה', "סרבנית וסרבן', 'מהגרי עבודה', 'ארגונים שטוענים נגד פשעי מלחמה', 'קרנות שתומכות בחברה אזרחית פעילה', 'מהגרות ומהגרים מחבר העמים', 'אתיופיות ואתיופים', 'תלמידות מזרחיות', 'לסביות-טרנסים-בי סקסואליות-הומואים'. כל אלה מהווים סיכון ללאומיות יהודית מאוחדת, לבנה, גברית, לוחמת ומצייתת. ומי שסכנה הוא לאחדות השורה, חירותו בסכנה, ואולי גם חייה-חייו.

  • "בכירי השלטון מלמדים אותנו שמלחמה והרג היא השיטה להכניע אחרים"

מקור האלימות ממקום מושבם של בכירים, שממילא מלמדים אותנו אחת לתקופה נתונה כי מלחמה והרג היא השיטה להכניע אחרים. כך גם אלימות כלפי נשים אינה מתחילה בפריפריה אלא במרכז העבה, וכשבתוך שלטון משתכנים לבטח עברייני מין שעטופים בתמיכתם של בעלי הון ואון חברים, אין זה פלא שהתנהגות כמו זו היא נורמה, תעיד על כך כל אשה שעוברת לפחות פעם בחייה הטרדה מינית, כל אשה שלישית שעוברת תקיפה מינית וכל אשה שישית שהיא קורבן לגילוי עריות בתא המשפחתי... יש רוב במדינה ובאזור שנתון יומיומית לאלימות סדרתית שמופעלת מתוך תרבות שמקדשת כוח וכיבוש וניצול לרעה של יחסי כוחות ומרות.

כך גם להטרו-סקסיזם יש קהל משולהב יצרים אלימים. לכל מי שרצה להשלות כי לכאורה אנו חיות וחיים במדינה בה גאות וגאים יכולים לא להיות בין מתים ופצועים, זה הזמן להזכיר בצער-כאב ויגון, מדינה שמגדירה את עצמה על-פי כיבושה את האחר מדי יום ושעה, היא אותה מדינה שמוציאה מתוכה מרצחים ואלימים כלפי כל מיעוט מגדרי- פוליטי-חברתי-כלכלי.

בתוך כל זאת העמיקו כמובן תפיסות של גזענות והדרה, כי מרבית אלו שסופגות את עונשה של מדיניות כלכלית-חברתית של ממשלה הן ערביות, מזרחיות, מהגרות, נשים שחיות בפריפריה מתרחבת של מרכז גברי ולבן שממשיך לדאוג להונו ואונו על חשבון ביטחון קיומן. זה הזמן בו צריכה לצאת אל הרחובות חברה אזרחית רחבה, לדרוש ולא לבקש בנימוס כי הממשלה תעשה את תפקידה. כי אין זה חסד, זוהי חובתה של ממשלה להבטיח את המשך קיומם של עשרות ומאות ארגונים פמיניסטיים וחברתיים שללא השירותים והמאבקים שהם מספקים, תקרוס כאן אוכלוסיה אזרחית שלמה.

קל להבין כי יש קשר ברור בין התנהלותו של הנשיא לשעבר, משה קצב, לבין מקור הנאותיו המיניות של מפקד חיל הים. האחד חשוד בעבירות מין חמורות, האחר גם הוא עושה שימוש לרעה בכח שלטון על-ידי הגבהת עצמו באמצעות הכפפת נשים עובדות, שכלפיו זוטרות. שני אלה מוצאים את סיפוקם המיני באמצעות השלטת אונם והונם על נשים מוחלשות.

כל שנותר הוא להפסיק להתפלא, להתחיל להבין כי ככל שהכח השלטוני רב הוא וגואה, כך יש סיכוי גבוה יותר שאותם הבכירים ינכיחו ויבליטו את מעמדם הפוליטי-צבאי באמצעות מה שעבורם הוא בילוי, ועבור אחרות הוא דיכוי וכיבוש...

זהו הקצה העליון של המנעד שמשליך בהתנהגותו על כל השאר. לא דמויות כמו זו של בני סלע צריכות להדיר שינה מעלינו, כי עבריינים כאלה הם המיעוט, אלא דווקא אותם בכירים עם סביבה שיודעת אך שותקת שנים, שהתנהלותם מול נשים מעידה על האופן בו הם מנהיגים. יש קשר בהיר ומבחיל בין עיסוק יומיומי בשכלול כלי מלחמה וביצירת מלחמות ומבצעים צבאיים, לבין יצירת סיפוק מיני על-ידי הכפפה של נשים.

אני פוחדת כי דקה קצרה אחרי שייוודעו תוצאות הבחירות ותקום ממשלה שקיבלה את תמיכת רוב הציבור שממשיך לחפש אחר מנהיג חזק, יחמיר עוד יותר הכיבוש, הדיכוי נגד כל מיעוט פוליטי במדינה שמזמן המונח דמוקרטיה לא תואם את מציאותה. עתה, עם הלגיטימציה של מערכת בחירות, תוכל ממשלה שרוב הסיכויים שתורכב מימין מדיני-כלכלי-חברתי, להרים עוד יותר מעלה את כלי זינה ולהחמיר עוד יותר את הדיכוי והכיבוש על שלל סוגיו.

במלחמה שמאורגנת כתוצאה ממערכת בחירות, אין בינה לבין ביטחון אזרחי כלום למעט סיסמאות. הציבור מוצף בשוביניזם צפוף, עשוי מסלוגנים כמו "זה גדול עליה" של ביבי והליכוד, מכלי משחית של ברק והצטרפות תמוהה של לבני, שבמקום להציע משא-ומתן ומנהיגות אחרת, היא מתיישרת עם גנרלים מזן כה קטנטן...

בדרך ייהרגו עוד אלפי פלשתינים, עשרות אזרחים, עשרות חיילים שיותירו אינספור הורים שכולים. רק אז יתעורר לו הציבור הרחב ויביע את אותה בחילה וקבס מהשלטון שממשיך להשתמש בחיינו לשם תעמולת בחירות שכותרתה למי יש הכי גדול: לביבי, לבני או לברק.

במהלך שכל כולו שוביניזם וסקסיזם טהור, עשוי מסיסמאות על פלישה, כיבוש, חדירה והתעלמות מרצון של הציבור במדינה, זה הזמן של לבני לומר די לאונס של השלטון על החברה. עליה להוביל מהלך אחר שתובע הקשבה והיענות לרצון הברור של הציבור במדינה. יש גבול עד כמה אפשר לחדור, לכבוש ולפלוש ולכנות את כל זה ביטחון. יש גבול עד כמה מותר לשלטון לעשות שימוש בגופנו ובקיומנו על-מנת לעשות עוד הון של בחירות.

על-מנת לעצור לאלתר כל סוגי אלימות כלפי נשים; כדי להפגין את עוצמתנו ולא רק האלימות שאנו סופגות מדי יום; כדי לא להסתפק רק בסימון החלשתנו אלא להראות את יכולותינו, שובע גופנו, מחאתנו; על-מנת לא להסתפק בגוף הצר והעייף שנועד עבורנו וביחסי מין משעממים או מועדים לפורענות אין קץ, אנו תובעות לעצמנו גוף שבע וסקס עשיר ומגוון.

סקס כזה שלא רק שלא מתעלם מיחסי הכוח הגבריים בתרבות האחת בחברה, אלא משחק עם הכוח, חותר תחתיו, מייצר עונג משלל כיוונים על-ידי נשים שמתעקשות ליהנות ולא מוותרות למה שהוכתב להן על-ידי בעל, סדרות טלוויזיה או ספרות פופולרית שמדברת מין ומתכוונת ליחס כפיפות משמימים. זה פמיניזם עבורנו - מזרחיות, אשכנזיות, פלשתיניות, יהודיות, לסביות וטרנסיות, סטרייטיות, מבוגרות וצעירות, ממרכז ומפריפריה, נשים שמסרבות להצטרף לשיטה ולהפוך את עצמן או רק לבכירות בשלטון הקיים או רק לחסרות ישע אומללות...

זה מכבר מסתמן שינוי מרחיק לכת בתנועה הפמיניסטית שמובילה כיום את השינוי החברתי באותה מדינה שמדברת ביטחון ומיישמת עוני, מכריזה שוק חופשי ומייצרת מתוכה תעסוקה פוגענית, מצהירה על שוויון מגדרי תוך כדי אלימות מינית בשלטון, מספרת על הקצאת תקציבי רווחה ומייצרת אפליה כלכלית-חברתית, מדברת שלום ומנפיקה מלחמות. מדיניות מתמשכת שלטונית, שמפלה בחברה כל מיעוט פוליטי מגדרי- לאומי-תרבותי-עדתי, גרמה לכל אחת ואחד מאתנו להבין כי גם אם אנו משלמות ומשלמים מחירים כה גבוהים על הפקרת ביטחוננו הכלכלי-קיומי-חברתי, לא מספיק רק לסייע לאלו שהוטלו באלימות אל תחתית החברה, יש לחבור יחד כולנו, להוביל מהפיכה פמיניסטית שרוצה לשנות את תוכנה ופניה של המדינה.

תאריך:  08/10/2010   |   עודכן:  10/10/2010
יהונתן דחוח-הלוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האיבר הגברי הוא הגורם לכיבוש
תגובות  [ 56 ] מוצגות   [ 56 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
zoomarch
9/10/10 10:13
 
באירן,סודן או....
9/10/10 17:56
 
מוציקו
9/10/10 18:00
2
ע.ג4
9/10/10 10:14
3
גםגקך
9/10/10 11:38
4
הניה
9/10/10 11:50
5
איש עצוב
9/10/10 12:21
6
אליק א.
9/10/10 12:53
7
אבקסיס
9/10/10 12:54
8
צנחן
9/10/10 13:27
9
רונן גולדשטיין
9/10/10 13:53
10
ישע
9/10/10 14:07
11
עודד ב
9/10/10 14:54
12
קורןנאוה טבריה
9/10/10 15:01
13
מטורללת?
9/10/10 15:34
14
שי ברקוביץ
9/10/10 15:56
15
קול המציאות
9/10/10 16:13
16
השפן
9/10/10 16:17
17
צבי גלברד
9/10/10 16:29
18
רונן גולדשטיין
9/10/10 16:31
19
מוטי1
9/10/10 16:31
20
פנקס הקטן
9/10/10 16:37
21
בני אדם כל השנה.
9/10/10 16:38
22
א.שרון
9/10/10 17:45
23
דודי1981
9/10/10 18:08
24
איש שפוי
9/10/10 18:10
25
יוליוס שטרייכר
9/10/10 18:13
26
גבר עשה אותך
9/10/10 18:50
27
חיים מהשרון
9/10/10 18:53
28
שם
9/10/10 19:03
29
אשר רובין
9/10/10 19:12
30
אבי מ
9/10/10 19:13
31
לסבוס
9/10/10 19:16
32
אלישמע
9/10/10 19:34
33
נתנאלה
9/10/10 19:36
 
נ"ל
9/10/10 20:11
 
תושב מדינה חולה
9/10/10 20:13
34
טיפול רפואי דחוף
9/10/10 20:58
35
ארז צ.
9/10/10 22:01
36
ממצממ
9/10/10 22:33
37
מנה
9/10/10 23:02
38
אמיר ש.
10/10/10 00:12
39
מב"י
10/10/10 00:24
40
מד' ליונה עיוורת
10/10/10 00:36
41
אחת שמכירה אותה
10/10/10 02:47
42
avis
10/10/10 10:29
43
המומה
10/10/10 10:43
44
גורג
10/10/10 12:52
45
++++++
10/10/10 13:32
46
ננוחם
10/10/10 14:00
47
פלא יועץ
13/10/10 20:29
48
יוסף הצדיק
15/10/10 18:53
49
קורןנאוה טבריה
16/10/10 04:46
50
נחום שחף
18/03/12 15:41
51
פוסטמה
31/03/12 17:34
52
רור מרמת גן
14/08/15 12:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
את הנוזקה (וירוס) "סטוקסנט" (Stuxnet) היכרנו רק לאחרונה, כאשר עלה לכותרות העיתונים במערב המידע על נזק מתגבר שאותו היא מחוללת בקומפלקס התעשייתי-גרעיני האירני. הפרסומים שברו את דממת התקשורת בנושא שנשמרה מזה מספר חודשים, כאשר התגלה הווירוס לראשונה. חברת סימנס, שהיה לה הכבוד המפוקפק להיות ספקית מרכזית לפרויקטים האירניים ולכור בבושהר, הכריזה רשמית באתרה כי הווירוס פגע במערכות שליטה ובקרה ממוחשבות, תוך שהוא משתמש ב"פרצות אבטחה שלא היו ידועות קודם לכן" במערכות המחשוב. על-פי דיווחיה של חברת האבטחה סימנטק, כ-60 אחוזים מן המחשבים שנפגעו נמצאים באירן. המומחים מעידים כי כל הסימנים מצביעים על כך שפרק חדש נכתב בהיסטוריה של המלחמה.
08/10/2010  |  בועז ארד  |   מאמרים
במשך מאות שנים התרגלה אירופה לכך שהיא עושה בארצות העולם ככל העולה על רוחם של מלכיה ורוזניה, והעמים שחיו תחת הקולוניאליזם האירופי סבלו בשקט את הניצול והחרפה, והעשירו את האירופים בזיעת אפיהם ובדמם. במקרים קשים יותר חיסלו מדינות אירופה אוכלוסיות ותרבויות שלמות, כמו את האינדיאנים באמריקה הצפונית ואת האבוריג'ינים באוסטרליה. ההערכה היא כי באמריקה הצפונית בלבד מתו כ-100 מיליון אינדיאנים ממלחמות, ממחלות ומהרס הסביבה הטבעית, שגרמה פלישתם של עמי אירופה לאמריקה. מאפריקה שדדו האירופים עץ, ברזל, נחושת, זהב, כסף, אלומיניום, יהלומים והחמור מכל - חטפו אנשים, נשים וטף כדי שיעבדו כעבדים בשדות הכותנה באמריקה. הבלגים לא ראו בעיה בהשמדת שליש מתושבי קונגו הבלגית במהלך המאה ה-19, שמתו בעבודת פרך במכרות של המלך לאופולד, והצרפתים השליטו את תרבותם באלג'יריה, תוך חיסול אכזרי של כל המתנגדים להם ולשלטונם "הנאור".
08/10/2010  |  מרדכי קידר  |   מאמרים
על האדמה הבוערת הזאת מתנהלות כמה וכמה מלחמות בו-זמנית. כל אחת ואחד מאיתנו ניצב בפני כמה חזיתות ועובר מהתקפה להגנה חליפות. שנים על גבי עשרות שנים נופלים סביבנו חללים מימין ומשמאל, מלמעלה ומלמטה, מפנים או מאחור. כל הארץ זרועה אנדרטאות וב"יארצייטים" באים ללטף את אבני השיש והפלדה קטועי הרגליים, גדמי הידיים, חרוכי הפנים ומצולקי הנפש שנשארו בחיים. אין בריא לרפואה. עם שכולו חבוט ומוכה "פצע וחבורה ומכה טרייה לא זורו ולא חוּבָּשׁוּ ולא רוּכְּכָה בַּשָׁמֶן". איך יש לנו כוח להילחם עוד? התשובה הפשוטה בתכלית היא שאיננו נלחמים עוד באויבים הנכונים אלא במלחמות שאפשר לנו להילחם בהן. מלחמות נוחות בלי לקום מהכסא.
08/10/2010  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
ערי הנגב מכילות בצורה אקטיבית וברורה את כל המפעל הציוני על רבדיו השונים. התיישבות באזורים צחיחים, כיבוש הספר, ייהוד המרחב, קליטת עלייה, עמידה מכובדת במחויבויות המדינה והשתתפות מלאה בכינונה, הן ראיות מוצקות לכך. כיום, נחשב הנגב כמרחב רב תרבותי המציב שאלות חברתיות מורכבות, אלה מבקשות בחזרה את התערבותה של המדינה בקביעת מדיניות תוך יישום פתרונות לוקאליים משמעותיים.
08/10/2010  |  יצחק קריספל  |   מאמרים
בעייתה הייחודית של ירושלים מתחילה ונגמרת בשאלת עתידה הפוליטי. בחינת מצעי המפלגות הגדולות מצביעה על כך שכולם כבר מסכימים עם קריעתה של העיר לשתיים, והוויכוח היחיד הוא: האם לגזור יפה במספריים, או לחתוך בסכין; לקרוע מהר שלא יכאב או לאט, שנתרגל. האמת שטרם נאמרה היא כי כל חלוקה תביא לחורבנה של העיר. אולי, אחרי שלושת אלפים שנה של הקזת דם והמטת חורבן, הגיעה העת להבין כי הדרך להשגת שלום כלל לא חוצה את ירושלים.
08/10/2010  |  רוני אלוני סדובניק  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il