|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

כוחות האור לא ירפו

המאבק הבלתי מתפשר של תנועת אומ"ץ בשחיתות השלטונית המפלצתית שהגיע לשיאו בשנה החולפת תרם, ללא ספק, לסילוקם מהשלטון של נשיא מדינה, ראש ממשלה, שרים, אוצר ורווחה, ראשי ערים ושורה של אישי ציבור בכירים, לא הביא אותנו עדיין אל המנוחה, מנוחת הלוחמים למען טוהר המידות והמינהל התקין במדינה
13/10/2010  |   אריה אבנרי   |   נאומים   |   תגובות

ערב טוב שר הרווחה, אישי ציבור, חברי המועצה הציבורית נציגי ארגוניים חברתיים, מתנדבי הצוות המשפטי חברי אומ"ץ ואוהדיה, כלות וחתני האות ומקבלי העיטורים ואורח שהגיע במיוחד מחו"ל אריה צוויג ומשפחתו משיקאגו, אורחים יקרים

המאבק הבלתי מתפשר של תנועת אומ"ץ בשחיתות השלטונית המפלצתית שהגיע לשיאו בשנה החולפת תרם, ללא ספק, לסילוקם מהשלטון של נשיא מדינה, ראש ממשלה, שרים, אוצר ורווחה, ראשי ערים ושורה של אישי ציבור בכירים, לא הביא אותנו עדיין אל המנוחה , מנוחת הלוחמים למען טוהר המידות והמינהל התקין במדינה.

נהפוך הוא: אילי הון שחשים שהקרקע הלאומית בוערת תחת רגליהם וטחנות השאיבה שלהם הולכות ונסתמות, חוברים נגדנו בזה אחר זה ומזנבים בנו בדרכים שונות. הם חוששים ובצדק שלא נרפה עד שננתק אותם סופית מעטיניו של השלטון הנדיב.

נבחרי ציבור מסואבים, שחלקם נחשפו ביזמתנו ונתנו את הדין על כך ששלחו את ידם בקופה הציבורית המדולדלת ואישים אחרים הנתונים עדיין בחקירות של גופי אכיפת החוק, משתלחים בנו ללא הרף.

הם מגייסים, בין השאר, פרקליטי צמרת כדי לנסות להרתיע אותנו באמצעות איומים בתביעות נזיקין כבדות ומעסיקים על חשבון הציבור יחצנים במטרה ללבות נגדנו את התקשורת המגויסת במטרה להפוך אותנו ל"הזויים" ודחויים. ואם לא די בכך, מגיחים מדי פעם מומחים למיניהם שמסתייגים בפומבי מפעילות אזרחית "פרטיזנית" בתחום מסואב זה.

הגדיל לעשות אחד מהם, פרופ' יוסי שיין, מרצה בכיר באוניברסיטת תל אביב, שפרסם באחרונה ספר בשם "שפת השחיתות" המהווה כתב אישום נגד הגופים המתנדבים הנאבקים בשחיתות הציבורית .

פרופ' שיין כתב בספרו כי "השחיתות שהשתלטה על החברה הישראלית יצאה משליטה. היא מזהמת את האווירה, פוגעת באמון הציבור בכל מערכות המדינה ושוחקת את דימויה של ישראל בעולם".

בראיון עם המחבר שפורסם באחד העיתונים הביא פרופ' שיין מדבריו של היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, שאמר שהגופים שפועלים נגד השחיתות ומחפשים אותה במקום שאינה קיימת, כביכול, שותפים לה. לא פחות ולא יותר.

לא בכדי הוכתר הראיון עמו בכותרת המרגיזה "משחיתים נמאסתם" ואנו זכינו בתואר חדש "סוכני המוסר" המשך לכינוי הציני" הטהרנים" שהודבק לנו קודם לכן ע"י אישי ציבור מפוקפקים.

אומ"ץ מוכנה לעדכן את הפרופסור הנכבד אודות היקפה האמיתי של השחיתות, מוקדיה, שלוחותיה ולספק לו גם רשימה שמית של שודדי הקופה הציבורית. לא נעמוד דום מול שחקני תגבור של כוחות החושך שמפחידים את הציבור ואינם מדברים מן השטח אלא ממגדל השן האקדמי.

השחיתות הציבורית הפכה למחלה ממארת

הגיע הזמן שכולנו נהיה מודעים לכך שהשחיתות הציבורית הפכה למחלה ממארת ששולחת את גרורותיה לכל עבר ומערערת את יסוד קיומה של המדינה.

לא נעמוד מנגד ונמשיך במאבק בלתי מתפשר למען ערכי טוהר המידות והמינהל התקין ולא נרפה חרף כל המוקשים המכשולים הנערמים בדרכנו. אני גאה להיות אחד מחברי תנועת אומ"ץ שרשמה בשבע שנות קיומה דפי התנדבות מרשימים בדברי ימי המדינה בשירות אזרחיה.

חברי אומ"ץ הינם אזרחים ייחודים שומרי חומות המוסר של המדינה, מתנדבי המשמר האזרחי הלאומי המגינים על אוכפי החוק ומגבים אותם, מעודדים את חושפי השחיתויות במגזר הציבורי ומשמשים להם דוגמה אישית. פעילותנו אינה מעוגנת בחוק, אין לנו מדים ולא סמכויות, אנחנו נעדרי חסינות וחסרי הגנה מפני התנכלויות ורדיפות אישיות. המשאבים שעומדים לרשותנו מוגבלים . אל אילי הון עבריינים איננו פונים בבקשה לקבל תרומות ואילו בעלי אמצעים ישר דרך אינם עומדים בתור.

למרות זאת הייאוש והתסכול אינם מנת חלקנו. אנחנו שלמים עם עצמנו ועושים את מלאכתנו נאמנה בהתמדה ובנחישות מתוך אמונה בצדקת הדרך. אנו זקוקים למתנדבים נוספים חדורי אמונה ומוטיבציה.

אנחנו פועלים בתקופה של מבוכה ומבולקה, בעידן של חציית קווים אדומים, טשטוש בין המותר והאסור והעדר דוגמה אישית של מנהיגים. למרבה הצער והבושה נוצרו במדינה נורמות פסולות ברשויות המהוות את נשמת אפן של הדמוקרטיה.

הממשלה אינה מכבדת לעיתים פסיקות של בית המשפט העליון, חברי כנסת נקנים ע"י אילי הון וגופים כלכליים וראשי ערים ורשויות פועלים בשיתוף עם ראשי ארגוני פשע ,

ואם לא די בכך המערכת המשפטית המסורבלת מקרטעת ומטה לעיתים חסד לשועים ומיוחסים למיניהם. לא בכדי שיעור גבוה של אזרחים איבדו את אמונם בבתי המשפט בגלל תחושתם שמערכת הצדק אינה שוויונית ודבק בה רקב. לא פחות מכך מדאיגה העובדה שאזרחים רבים איבדו את אמונם במשטרה כגוף שאמור לאכוף את החוק ולבער את הפשיעה.

זה מתכון בדוק ליצירת חממה מסוכנת של איש הלא ישר בעיניו יעשה. לית דין ולית דיין. בעידן זה מוטלת חובה על אזרחי המדינה לא להחשות. לא לגלות אדישות ולא להצטרף לאוכלוסיה גדולה שמעדיפה להדחיק את המציאות העגומה ולהשלים או לאזרחים רבים שמעדיפים להתעקם לפי המציאות.

ברשותכם אני מבקש לצטט אמרה מאלפת שאמר בשעתו מני מזוז כאשר כיהן עדיין בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה:"עדיף להיות דון קישוט הנאבק בטחנות הרוח, גם אם ללא הצלחה מובטחת, על פני הרמת ידיים ונטישת המערכה והחלפת השריון בנעלי בית".

חברי אומ"ץ לא רואים את עצמם דון קישוטים וגם לא פראיירים, אלא שליחים נאמנים של ציבור אטום ואנשי ביצוע של רוב דומם המטרה העיקרית של אומ"ץ הייתה ונשארה להרחיק מעמדות שלטוניות ממלכתיות ומוניציפאלית אישי ציבור מושחתים המתעשרים העושים לביתם יותר מאשר למדינתם או לעירם. את המנגינה המזויפת הזו צריך להפסיק.זאת נוכל לעשות אם נתמיד במאבק בהון שחדר עמוק לתוך השלטון.

מטרה מקדשת לא פחות הינה פעילותנו בתחום החברתי. אנו עושים זאת למניעת עוולות, שמירה על שוויון במערכת הצדק, הרפואה ובשירות הביטחוני ופועלים נגד שכר הבכירים , השתוללות מחירי הדיור וחלקוה לא שווה של הנטל.

במקביל התגייסנו למען הגברת הביטחון האישי של האזרחים ואנו פועלים נגד האלימות הגואה בחברה הישראלית שהינה, ללא ספק, אחת הגרורות הכואבות של מחלת השחיתות.

לא הזמן לנוח על זרי הדפנה

זו לא העת לנוח על זרי הדפנה. אנחנו שרועים עדיין על זרי קוצים ודרדרים. לפנינו מערכה קשה ומתישה. מעל במה זו אני מתחייב; הלפיד הנישא על סמלה של אומ"ץ לא יכבה עד שהמדינה תטוהר מכל החומדים את קופתה וחומסים את משאביה.

זו ההזדמנות להגיד תודה לכל פעילי התנועה הזכאים, ללא ספק, לאות הוקרה ותודה על התנדבותם הברוכה. אבל אנחנו לא מקבלים אות אלא מעניקים לאחרים הראויים לכך מטבע הדברים הציר המרכזי של האירוע השנתי הנוכחי הינה השחיתות השלטונית ומקבלי האות הם אלה שהיו שותפים נאמנים שלנו למאבק.

ועדת האות, בראשותו של ד"ר רן כוחן, עשתה מלאכה מבורכת בבחירת המועמדים הראויים ביותר לקבלת האות בתחום המאבק בשחיתות השלטונית ועל כך נתונה להם תודת התנועה ותודתי האישית.

ברכות לזוכים במשבצת זו היועץ המשפטי לשעבר מני מזוז, תת ניצב שלומי איילון, אשת המשפט פרופ' סוזי נבות העיתונאי שחר גינוסר ועובדת משרד הפנים עורכת הדין מירה וולברג.

אגב, מועמד שהיה ראוי ביותר לעמוד בראש רשימת מקבלי האות הפועלים נגד השחיתות השלטונית הוא מבקר המדינה השופט בדימוס מיכה לינדנשטראוס שעשה וממשיך לעשות מלאכת קודש בתחום זה. אבל אנו לא נוהגים לחלק אות לאישים בשירות פעיל. הוקרת ותודת אומ"ץ נתונות בשלב זה למבקר המדינה בעל פה אבל זה לא סוף פסוק.

ברכות למקבל אות מפעל החיים אליעזר לונקה גוטליב, אחד מגדלי הלוחמים בשחיתות במדינה. לא בכדי שיגר אלינו השופט העליון אליקים רובינשטיין ברכה מיוחדת שבה הוא מביע לו הוקרה רבה.

איני יכול שלא להזכיר את שני חבריו הקרובים של לונקה השותפים אתו ואתנו למאבק בשחיתות שמצויים עמנו כאן היום העיתונאי יואב יצחק ועורך הדין פנחס פישלר. תודה לכם.

גם מקבלי האות בתחום החברתי ומקבלי האות על מפעל חיים נבחרו ע"י הוועדה בקפידה ואין ספק שהם נמנים על המובחרים.

ארגון הרופאים למען זכויות האדם והעיתונאי עודד שחר כל הכבוד והיקר לכם. אתם מייצגים את הפנים היפות של המדינה.

מקבלי עיטור הכבוד באירוע חבר מועצת עיריית רמת גן ישראל זינגר וכתב הערוץ גיא פלג תרמו רבות כל אחד בתחומו ואנו חייבים להם.

אני מבקש להודות לוועדת ההפקה של האירוע בראשותו של מנכ"ל התנועה פליצ'ה פלד ולמפיקה הראשית קרן פורת פרומר על הארגון המופתי ולכל אלה שטרחו ועמלו לצידם.

לכלות וחתני אות אומ"ץ ולמקבלי עיטורי הכבוד, לחברי תנועת אומ"ץ ואוהדיה הרבים אני מאחל שנה טובה וטהורה. המשיכו להימנות על כוחות האור של המדינה. כוחות החושך לא יוכלו לנו.

תאריך:  13/10/2010   |   עודכן:  01/11/2010
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יותר מכל היה שבתאי רוזן מזוהה עם המשפט הבינלאומי; כדיפלומט ופרקטיקן במערכות הציוניות, הישראליות והבינ"ל, כחוקר וכמורה - ברמה הגבוהה ביותר.
12/10/2010  |  ראובן מרחב  |   נאומים
אדוני יושב-ראש הכנסת,
11/10/2010  |  שמעון פרס  |   נאומים
שר הביטחון, אהוד ברק,
05/10/2010  |  שמעון פרס  |   נאומים
אדוני נשיא העצרת, עמיתים נכבדים, גבירותיי ורבותיי: עם הגיעי אתמול לניו-יורק טלפן אלי אחד מראשי הארגונים היהודיים ושאל אותי כיצד אני מתמודד עם הלחץ אשר מופעל על ישראל; זה בוודאי, כך אמר, מאוד קשה. נזכרתי בבדיחה ישנה על חמישה יהודים אשר שינו את דרך ההסתכלות שלנו על העולם: משה רבינו - החוק הוא חזות הכל; ישו - אהבה היא חזות הכל; מרקס - הכסף יענה על כל דבר; פרויד - הכל מין; ואיינשטיין - הכל יחסי.
29/09/2010  |  אביגדור ליברמן  |   נאומים
מאז עלה הנשיא חוסני מובארק לשלטון ב-1981, הוא מתמודד על הלגיטימציה למשטרו מבית ועל ההכרה בו בזירה הבין-ערבית כמנהיג היוזם מהלכים ומוביל אותם. מאז המחצית השנייה של המאה העשרים ועד ימינו אלה ממש, הלגיטימציה היא מקור לדאגה לכל משטר מכהן במצרים. מבחינתו של מובארק, החשש להיעדר לגיטימציה היה אקוטי במיוחד, שכן הוא לא נהנה מעולם ממה שמקס ובר מכנה לגיטימציה כריזמאטית או לגיטימציה פרסונאלית כהגדרתו של דיוויד איסטון, מהן נהנה גמאל עבד אל-נאצר, לגיטימציה זאת נשענת על תכונות יוצאות דופן שבהן ניחן המנהיג, ואשר גורמות להמונים להסכים למדיניותו תהא אשר תהא. מובארק אף לא זכה מעולם ללגיטימציה מסורתית - זו השואבת את כוחה מן הקבוצות המסורתיות שבחברה - זו שממנה נהנה הנשיא אנואר סאדאת. גם לגיטימציה אידיאולוגית - זו המכילה שורה של אידיאלים ברורים ומנוסחים היטב (idea fix) בהצהרת כוונות וסימון יעדים, המסייעים לפרש את העבר להציע פרשנות על ההווה ולנסח חזון לעתיד - לא הייתה מנת חלקו של מובארק.
25/09/2010  |  מירה צורף  |   נאומים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
ראובן דינור
ראובן דינור
כאשר צבא מוקם להגן על אזרחי המדינה בהגדרתו וזו מטרתו העיקרית, אינו יכול שהגנה זו תיסדק והאזרחים עליהם הוא מגן יחטפו    ההגנה היא באחריותו ושומה עליו כגוף מבצע למנוע חטיפת אזרחים
תאורה נכונה [צילום: אנטולי מיכאלי]
מיטל רובין
שולחן מעוצב נכונה יהפוך את הארוחה לחוויה מיוחדת ובלתי נשכחת עבורכם ועבור האורחים ויקח את אווירת החג צעד אחד קדימה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il