מסתמן שיתוף פעולה בין הרשות השנייה, איגוד המפרסמים ואיגוד חברות הפרסום לעריכת מדריך אתיקה משותף. נציגי איגוד המפרסמים, איגוד חברות הפרסום, הגופים המשדרים, הכבלים והלווין והרשות השנייה התכנסו אמש (יום א', 5.9.04) במשרדי איגוד המפרסמים לדיון על תחילת תהליך של שיתוף פעולה בתחום האתיקה בפרסומות.
איגוד חברות הפרסום ואיגוד המפרסמים החליטו לשקול בחיוב את הצטרפותם לוועדת האתיקה של הרשות השנייה, במטרה לנסות ולגבש יחדיו כללי "מותר ואסור" בפרסומות.
עופר בלוך, יו"ר איגוד המפרסמים, מסר כי ההצטרפות לוועדת האתיקה מותנת באישור הנהלת איגוד המפרסמים, אשר תתכנס לדיון בנושא בימים הקרובים. המטרה, לדבריו: "בסופו של התהליך הינה הקמת גוף לרגולציה עצמית שיורכב מנציגי המפרסמים והפרסומאים ואשר יהיו לו סמכויות אכיפה שיצמצמו את הרגולציה כפי שהיא קיימת כיום".
עוד אמר בלוך, כי אמנת הפרסום שגובשה על-ידי איגוד המפרסמים תשמש כבסיס מוסכם על-ידי המפרסמים בצאתם למהלך המשותף עם כל הגופים.
רמי שלמור, יו"ר איגוד חברות הפרסום, תמך בהצטרפות הפרסומאים לוועדת האתיקה של הרשות השנייה שכן, לדבריו: "קל יותר להשפיע מבפנים על קבלת ההחלטות". עוד מסר שלמור, כי בסיכומו של דבר, יבנה קוד אתי שלא יסתור את אמנת הפרסום של המפרסמים, שיהיה מקובל על כל הצדדים ובעיקר - שיוביל בצורה ברורה וחד-משמעית לרגולציה עצמית שהיא משאת הנפש של כל העוסקים בענף".
מוטי שקלאר, מנכ"ל הרשות השנייה, בירך על שיתוף הפעולה ועל ההצטרפות האפשרית של האיגודים לוועדה כחלק ממהלך שמקדמת הרשות בתחום האתיקה בפרסומות.
"אני מקווה כי בכוחות משותפים נפעל באחריות ובמהירות לגיבוש הקוד האתי עד לחודש נובמבר, על-מנת שניתן יהיה להנחות את הגופים המשתתפים במכרז לערוץ 2 לגבי הדרישות האתיות המתבקשות מהם", אמר.
עוד הוסיף שקלאר, כי הסכמה של כל הגורמים המרכזיים בשוק הפרסום, לגבי מידת האחריות הנדרשת בתשדירי פרסומת המשודרים בערוצי הברודקסט בישראל (ערוץ 2 וערוץ 10) - היא הכרחית וחשובה בעת הזו.
יורם מוקדי, יו"ר מועצת הכבלים והלווין, אמר כי הוא תומך בהקמת גוף לרגולציה עצמית של מפרסמים ופרסומאים, שכן אז מידת ההתערבות של הרגולטור תהיה במקרים קיצוניים בלבד.
עוד אמר מוקדי, כי היום יותר מתמיד כשפרסום ותוכן הולכים ביחד, המפרסמים יצטרכו לקחת על עצמם יותר אחריות על-מנת שלא יהיו הפרות והטעיות, במקום שהרגולטור ישמש כ"שריף".
רוני ארן מ"רשת", אמר כי התהליך הקיים כיום מעיק על המפרסמים ועל הזכיינים וצריך ליצור "סט" של כללים שיהיו מקובלים. כיום יש מצב של פרסומות שהזכיינים מאשרים והרשות השנייה לא, צריך לעשות "יישור קו" בין כולם.