|   15:07:40
דלג
  רועי קיש  
מנכ"ל שיווק פשוט
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

למכור בליגת הגדולים

איך ניתן להתחיל להתחרות על משבצות פרסום מבלי לפשוט רגל? דבר ראשון לא לוקחים הלוואה מטורפת ומתחילים לירות לכל הכיוונים. עושים קצת עבודת הכנה. לוקחים אוויר, דף ועט ועונים על השאלות: מי הם קהלי המטרה? מה מצב השוק? מה התקציב ומהו תהליך הבקרה?
26/01/2011  |   רועי קיש   |   מאמרים   |   תגובות
לפרסם מבלי לקרוע את הכיס [צילום: אריאל בשור]

"אין לי מספיק כסף כדי שאוכל להרוויח"... משפט זה נאמר פעמים רבות, בעיקר על-ידי בעלי עסקים מתחילים או קטנים שאינם יכולים לפרסם את מוצריהם. כששוק הפרסום נמצא בשיאו וקיימות אינספור פלטפורמות פרסומיות, התאגידים הגדולים משתלטים על כל שלט, ג'ינגל, סרטון או אפילו מסרון. אז איך בכל זאת ניתן להתחיל להתחרות עם חברות הענק על משבצות פרסום מבלי לפשוט רגל?

דבר ראשון לא לוקחים הלוואה מטורפת ומתחילים לירות לכל הכיוונים. עושים קצת עבודת הכנה. לוקחים אוויר, דף ועט ועונים על השאלות הבאות:

מי באמת אנחנו?

"אנחנו" יכול להיות חברה או המוצר שלה. המוצר יכול להיות מוצר מדף שקונים בחנויות, שירות ארוך טווח שהחברה נותנת, רעיון או אידיאולוגיה פוליטית ועוד. חשוב שנכתוב ונגדיר בדיוק את המוצר. אחרי שהגדרנו אותו טוב, אנו נגדיר את האנשים שירצו לקנות אותו – קהלי המטרה. על-ידי הגדרת קהלי מטרה מדויקים, אנו יכולים לחסוך כסף רב. יכול להיות שנראה שקהל המטרה העיקר יהיה סביבת המגורים, העיר בה העסק קיים, ולא כדאי יהיה לפרסם במדיה ארצית.

לכל פלטפורמה פרסומית יש אפיון של קהלי מטרה. באתרי אינטרנט כמו ynet או Walla יש מדורי תוכן רבים. אם המוצר שלנו הוא מתחום הרכב, נוכל למקד את הפרסום רק למדורי הרכב באתר ynet. כך נוכל לחסוך אלפים רבים של שקלים על פרסום לא ממוקד קהל מטרה.

מה מצב השוק?

בשלב זה עלינו לדעת באמת את מצב השוק. אם המוצר שלנו הוא חדש, כזה שעדיין לא הגיע לשוק, עלינו להבין את רמת הדרישה של קהלי המטרה. כדי לעשות זאת אנו זקוקים לסקר. סקר אינו חייב להיות מורכב, הוא פשוט צריך לתת לנו תמונה באם קהלי המטרה שהגדרנו יהיו מעוניינים במוצר שלנו וכמה הם יהיו מוכנים לשלם עליו. סקר זה ייתן לנו כלים רבים להתמודדות מול השוק כולל התוכן המילולי שיופיע בפרסום.

אם המוצר שאנו מוכרים כבר קיים בשוק ונמכר על-ידי מתחרים, כדאי לנהל מחקר קטן אחר הפרסום של המתחרים, לראות באילו אפיקים הם מפרסמים (רדיו, אינטרנט, שילוט) ולראות מה התוכן המילולי שהם משתמשים בו. באופן כללי אם המוצר שלכם זול יותר, זה יהווה יתרון אך זה לא יכריע את הניצחון בתחרות.

זה לא שיש לכם סיבה לנסות להתחרות בהיקפי הפרסום של המתחרים הוותיקים, להם יש כבר תקציבים שמנים. תשאפו להיראות שונים וייחודים מהמתחרים. לרוב מי שנראה שונה, מתבלט יותר, ומי שייחודי יותר, יצליח יותר. שונה יכול להיות בתוכן המילולי שאתם משתמשים בפרסום או באפיון החזותי של המודעה שלכם. ייחודי יכול להיות, לתת מעט יותר ממה שהמתחרים נותנים. לדוגמא, אם אתם מוכרים מחשבים וכל המתחרים מוכרים את המחשבים שלהם עם האביזרים הסטנדרטים, אז תוסיפו עוד אביזר שימושי לחבילה כגון: עכבר אלחוטי או תוכנה ייעודית לבחירת הלקוח. על-ידי הבנה טובה של השוק נוכל להעצים את מספר הפנים לכל פרסום שנעשה.

מה התקציב שלנו?

עכשיו, כאשר אנחנו הרבה יותר חכמים עם המוצר שלנו עלינו להגדיר תקציב. זהו שלב קריטי ביותר מכיוון שכל הנושא של הוצאת כסף מלווה ברגליים קרות, גם אם זה בעבור דבר חשוב ביותר כמו הרווחת יותר כסף. הגדרת התקציב נובעת מתוך ההכנסות. בממוצע, עסקים משקיעים היום כ-14% מסך הכנסותיהם החודשיות עבור קידום המוצרים שלהם. אך אם העסק שלנו חדש, ואין הרבה הכנסות, אז עלינו להגדיר תקציב נמוך יותר אך הוא חייב להיות מוגדר באופן קבוע ולאורך זמן מאחר שפרסום הוא תהליך של התמדה, לא של גחמה חולפת.

חשוב לציין שאם העסק שלנו אינו מרוויח שקל או שכל ההכנסות הולכות לשכר דירה וארנונה, יש מגוון אפיקי פרסום ללא עלות כמו דיוור לרשימות תפוצה מאושרות או שימוש יזום ברשתות חברתיות. אך במאמר זה אנו דנים בשלב מאוחר יותר, השלב בו אנו רוצים לקפוץ עוד מדרגה ולמכור יותר. לכן, יש להשתמש בהתמדה באפיקי פרסום ללא עלות וכשנכנס יותר כסף, יש להגדיר את תקציב הפרסום בהתאם.

גם אם התקציב יעמוד על סכום קטן של 1,500 שקלים לחודש, ניתן לייצר קמפיין טוב בגוגל, פייסבוק ואולי אף באתר אינטרנט גדול וממוקד מטרה.

יש תקציב, אל מי פונים?

אנחנו מכירים היטב את המוצר שלנו ואנחנו יודעים כבר למי להציע אותו. למדנו כבר על השוק ואנחנו יודעים גם איך להציע אותו. הגדרנו את התקציב שלנו ואנחנו רוצים לדעת איך לנצל אותו בצורה היעילה ביותר. זהו השלב שבו אנחנו נפנה לגורמי המדיה הרלוונטיים ונשמע מהם רעיונות והצעות לפרסום.

ניתן לגשת לגורמי המדיה עצמם - מערכות עיתונים, חברות שילוטי רחוב, אתרי אינטרנט - ולברר נתונים. אנו בעידן של תחרות רבה מאוד על כל מפרסם ולגופים אלו יש אינטרס גדול למצוא פלטפורמות שגם עסקים קטנים יותר יוכלו לממן ולהשיג תוצאות. ניתן גם לגשת למשרדי פרסום ושיווק ולקבל מהם נתונים.

לרוב, משרדים אלו יבנו עבורכם קמפיין מסודר אשר ממקסם את הכסף שלכם, יתנו הצעות טובות יותר במגוון הפלטפורמות הקיימות, יחסכו לכם את הזמן בלהיפגש וללקט נתונים מכל הגופים הקיימים, ופעמים רבות יתנו הצעות זולות יותר משום שיש להם כוח קניה חזק בתחום.

כדי שנוכל לקבל רעיונות טובים, חשוב להגיע עם כל הנתונים הרלוונטיים שהשגנו עד כה אודות המוצר. כך נוכל לשאול את השאלות הנכונות ולנפות רעיונות לא טובים. לא תמיד מה שזול יהיה הכי טוב וגם לא הכי יקר יהיה הכי ריווחי. חשוב להשקיע זמן, לדעת את האופציות הקיימות וללמוד מניסיונם של אחרים.

קצת על תהליך הבקרה

את הבקרה על הצלחת הפרסום עלינו לנהל. זה די פשוט, או שיש צמיחה בכמות המתעניינים או שלא. חשוב לראות, כשנכנסים בפעם הראשונה לאפיקי הפרסום, שאם אין תגובות זה אינו בהכרח שבחירת מיקום הפרסום הייתה לא נכונה. בתחילת הדרך יש גורמים רבים שיכולים להשפיע כגון: בחירת מסר פרסומי שגוי, מועד לא נכון (חגים, עונות, מצב ביטחוני), תהליך קדם פרסומי שבוצע לא נכון (מיתוג לוקה, חוסר באתר אינטרנט, חוסר ביחסי ציבור) או מוצר שדורש תהליך החדרה ארוך יותר.
לכן ההתמדה חשובה. כדאי להריץ עוד קצת את הפרסום, ללא שינוי, או עם תיקון של שגיאות ברורות שגיליתם. לאחר חודשיים-שלושה של הפרסום, נוכל לנתח את האפקטיביות שלו בצורה חכמה יותר.

זכרו, אין דבר כזה עסק שלא צריך פרסום. הסתכלו על הוצאות הפרסום כמו שאתם מסתכלים על הוצאות שכירות המשרד – חייבים לתת לכך תקציב חודשי קבוע ולאורך כל תקופת קיום העסק.

שיווק פשוט
הכותב הוא מנכ"ל חברת שיווק פשוט.
תאריך:  26/01/2011   |   עודכן:  26/01/2011
רועי קיש
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
למכור בליגת הגדולים
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בעלת עסק
26/01/11 23:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הכרעת דין המרשיעה נשיא מדינה באונס עוסקת בראש ובראשונה באיש משה קצב. אך לא רק. יש לה משמעות גם מבחינת הפרקליטות וגם מבחינת התקשורת. יש בה מסר חשוב לנשים בכלל ולמתלוננות על עבירות מין בפרט. מעבר לכל אלה מעוררת הכרעת הדין שאלות נוקבות באשר לאותם אישים שמתפקידם לבחון את כישוריהם של בעלי תפקידים ציבוריים, אותם שומרי סף ומנגנוני בקרה וביקורת האמונים על בחירה וקידום של בכירים בשירות הציבורי. מעל כולם מחייבת הפרשה עיון מחודש בחוק יסוד: הנשיא; בפגמים, ב"לקונות" ובכשלים שנתגלו בו בעקבות פרשת קצב.
26/01/2011  |  סוזי נבות  |   מאמרים
לא בכדי מונה מיכה חריש, פה אחד, ליושב הראש הזמני של מפלגת העבודה. בחירתו הייתה על דעת כל חבריה. אלה ראו בו את עוגן ההצלה היחיד למפלגתם השסועה והכמעט-אבודה. עדיין לא נשכח מהם תור הזהב של "העבודה", בשנות התשעים של המאה החולפת, כאשר הוליך אותה אל השלטון בניצחון פוליטי סוחף. היה זה בזכות כישרונו הארגוני הרב ולא פחות בזכות היותו איש ה"מודוס "ויוונדי", אמן הדרך להשכנת שלום.
26/01/2011  |  ראובן לייב  |   מאמרים
סגנית נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, ורדה אלשיך, הורתה ליניב אוזן להשיב לחברת נוגה תעשיות דירה ב"חצרות יפו" שקיבל ממנה. יניב הוא בנו של אלי אוזן, שהיה מבעלי השליטה בחברה שקרסה. התביעה הוגשה בידי המפרק, עו"ד צוריאל לביא, בנימוק שאוזן קיבל אותה בחינם.
25/01/2011  |  איתמר לוין  |   מאמרים
המושג "החרדים החדשים" נטבע בידי דודי זילברשג, "אישיות חרדית" שפרצה דרך קלוקלת בעולם היהדות. עבורו, עלייה של סבא "חרדי" עם פאות וזקן להתייחד עם אישה צעירה במלון, איננה בבחינת פסול. כשני עשורים הוא מטפח גולם חדש, עולם "חרדי" שבינו לבין היהדות והתורה אין קשר. המושג שהומצא על ידו בא לבולל את היהדות החרדית בעולם ההפקר הלאומני, ולהשאיר את הקפוטה, השטריימל והפאות כמוצגים ארכיוניים.
25/01/2011  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
בנושא הרגיש של רמת הגולן יש לומר דברים קשים אך הכרחיים, כדי להעביר מן הארץ מיתוסים שגויים עד אסון. עניין סוריה נמתח בין שני מוקדים: ישראל-סוריה, וישראל-אירן.
25/01/2011  |  צבי כסה  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il