התפרסם לאחרונה שהמחיר אותו אנחנו משלמים עבור רכב חדש, הוא פי שלוש ממה שמשלם היבואן ליצרן. כלומר, המדינה והיבואן מתחלקים בתענוג לעשוק את הציבור היקר. כמובן שפקידי האוצר לא ירצו לפגוע במקור הכנסה זה ולכן תהליך הכנסת יבוא מקביל אינו מייצר תחרות בשוק.
במידה דומה המדינה אינה נלחמת כראוי בתופעת גניבת הרכבים, מאחר שעל חשבון האזרחים קופת המדינה מתמלאת מהרכב החדש שנרכש. הרכב החדש נרכש במימון הביטוח כמובן, ובניקוי השתתפות עצמית. אך בואו נזכור, ביטוח תמיד מרוויח. מחיר הפרמיה מכסה את כל גניבות הרכבים, ושוב אנחנו האזרחים נדפקים.
אם נבדוק את כל אחד מהתחומים בהם אנחנו משלמים מחירים גבוהים מהנהוג בעולם עבור סחורה ושירותים נראה שבכולם יש מכנה משותף, למדינה אין רצון למנוע את זה כי האוצר נהנה מהכנסה גבוהה ממסים. הדבר מתאים לחברות התקשורת, לבנקים, לתחום הביטוח, הדיור ועוד.
הגיע הזמן למלחמה אזרחית, לא מהפכת מוברק הישראלית, אלא החלטה בקטן להתחיל להילחם בתופעה.
השיטה - השנה לא קונים רכב חדש. פשוט לא. מי שיש בבעלותו רכב, ימשיך להשתמש בו עוד שנה. מי שעושה שימוש ברכב ליסינג, ימשיך את החוזה על הרכב הקיים לשנה נוספת או ירכוש מחברת הליסינג את הרכב. לא קונים רכב חדש, משוויצים לשכנים שנוסעים ברכב הישן.
התחרות על ליבו של הצרכן תתחיל לעבוד, המנגנון של היבואנים חייב יהיה לטפל בזה, אי-אפשר יהיה להחזיק את עשרות אנשי המכירות שביום יום מתעמרים בלקוחות. אי-אפשר יהיה להחזיק את המשרדים ואולמות הפאר. פשוט לא, מחזירים את השוק לשפיות.
הממשלה לא מצליחה ליצר תחרות בין החברות הגדולות, הגיע הזמן שהציבור יגיד את דברו. לא עוד לעושק הציבור לטובת מספר חברות גדולות שמחלקות בינהן את השוק.
אם אי-אפשר להפסיק לאכול, לדבר בטלפון, או להפקיד בבנק, נתחיל איפה שאפשר.
השנה לא קונים רכב חדש - נראה אתכם עומדים בזה.