|   15:07:40
דלג
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

צרכנות ללא צרחנות - איך להתנהל מול נותני שירות?

סדרת כתבות שעוסקת במקרים אמיתיים שקרו לכותב או למכריו, מהם ניתן ללמוד איך להשיג את מה שמגיע לך בהתנהלות נכונה מול נותני שירות. והשבוע - איך יוצאים מהתחייבות שלא נכנסתם אליה?
27/02/2011  |     |   כתבות   |   תגובות
לדעת להתנתק נכון [צילום: פלאש 90]

כולנו מכירים זאת - יום אחד אנחנו רוצים להתנתק מספק כלשהוא, בין אם בגלל הצעה טובה יותר, בין אם בגלל שאנחנו כבר לא צריכים את השירות, ובין אם, ולי זה קורה הרבה, בגלל שמאסתי בשירות. אז אנחנו מתקשרים לשירות הלקוחות, ואחרי המתנה מעייפת מאוד מספר לנו הטלפן בצד השני שיש לנו התחייבות לעוד XXX ושרק בסופה נוכל לבטל את החתונה הקתולית.

אנחנו מגרדים בראש, "אני פשוט לא מצליח להיזכר שהסכמתי להתחייב לתקופת זמן כזאת ארוכה" אנחנו אומרים לעצמנו, "טוב נו, אם הם אומרים הם בטח לא ממציאים"- אז זהו, שלא!.

גם לי זה קרה, הפעם עם ספק תוכן של אינטרנט, רק שאני רושם את כל הדברים הללו, ולכן הייתי די בטוח שההתחייבות כפי שהם מציגים אותה, מעולם לא סוכמה איתי. "אבל קיבלת שנה במחיר X", אמרה לי הטלפנית, "וזה היה בתנאי שאתה מתחייב לשנתיים, אחרת למה שניתן לך מחיר כזה?".

הסיבה שהם נתנו לי את הדיל הזה הייתה לא רק זכורה אלא גם רשומה לי, ואמרתי לטלפנית שהיא אומנם לא עבדה שם לפני שנה כנראה, כאשר סגרו איתי את הדיל, אך דנה, מקשרי לקוחות אז, הסבירה לי שהם נותנים את הדיל בגלל שעכשיו נגמר להם ההסכם הגדול עם הלקוחות של האגודה, במסגרתו הם נתנו את האינטרנט במהירות 750Mb בחינם לגמרי, והם לא רוצים לאבד במכה אחת את כל הלקוחות משם, אז הם נותנים הצעה שלא משתלמת להם.

טיפ מספר אחד: אחרי כל הסכם עם נציג, אני שולח לעצמי מייל עם פרטי החברה, עם מי דיברתי ועל מה דיברנו - גם אחרי שנתיים זה יעלה בחיפוש של שם החברה, כי "ההפך מלשכוח זה לרשום".

"טוב, אני מבינה מה שאתה אומר, אבל כתוב פה שדנה אמרה לך במפורש בשיחת הטלפון שזה כולל התחייבות לשנה נוספת". בשלב הזה, כאשר אני מבין שהנציגה כבר לא תועיל לי, וצריך לדבר עם מנהל, אבל שגם הוא לא יוותר בקלות, אני חוסך זמנים ומבקש ממנה שבמקביל לזה שהיא מעבירה את הפנייה שלי למנהל, שתבהיר לו שאני צריך ראייה כלשהי מצידם שאכן כך קרה, בין אם זה הקלטה של השיחה "שכפי שאתם אומרים בהודעה בזמן שחיכיתי שתעני, אתם מבצעים", או מסמך שחתמתי עליו, או אפילו מייל ששלחתם לי.

טיפ מספר שתיים: החברה תמיד תשמור תיעוד כלשהוא לביטוח, אל תיכנעו לאמירה לפיה "אנחנו לא שומרים את הדברים" או משהו כזה, אם הם לא שמרו, זאת הבעיה שלהם!.

חזרה אליי המנהלת, מאוחר יותר באותו היום, וחזרתי והסברתי לה שלא בוצעה שום התחייבות כזאת מצידי, ושיותר מכך, במקרה הזה אפילו לא ממש השתמשתי במוצר מכיוון שקיבלתי במקביל מחברה אחרת את השירות בחינם, מה שאכן קרה.

"אנחנו נבדוק שוב את העניין, אבל אני אומרת לך שרשום פה שהיא שלחה לך מייל באותו יום של השיחה, לכתובת המייל איתה אתה מנוי, תבדוק אצלך". "בסדר, אני אבדוק" אמרתי- בדקתי, וכמובן שלא קיבלתי מייל כזה. אחרי כמה שעות נוספות, חזרה אליי המנהלת: "תראה, לפנים משורת הדין, ולאור העובדה שאנחנו רואים שבאמת לא השתמשת במוצר (ז"א לא התחברתי דרכם לאינטרנט) אנחנו מוכנים לוותר לך". פה אני יודע שהיא קצת מזייפת, אבל אני לא מקלקל לה - לפחות מספר פעמים התחברתי דרכם, גם אם רק לצורך בדיקה - כנראה שאין להם באמת תיעוד מי מתחבר ומי לא. מה שמוביל ל:

טיפ מספר שלוש: לא שאני ממליץ לשקר - אבל תמיד תביאו להם סולם לרדת בעזרתו. העובדה שלא השתמשתי במוצר, היוותה הסבר בשבילה מול הממונים עליה למה היא מוותרת לי. תעזרו למי שעומד מולכם למצוא הצדקות.

ולסיום השיחה: "אני מעריך את זה מאוד, יכול להיות שבאמת בעתיד אחזור להיות לקוח שלכם, אני הרי הסברתי לך כבר קודם כמה אני מעריך את השירות שאתם נותנים, שהוא עדיף על זה של המתחרים, פשוט בנקודת הזמן הנוכחית, החברה המתחרה שלכם יכולה להציע לי, כפי שאמרתי לך, מחיר טוב יותר לאור ההסכם שלהם עם האגודה".

טיפ מספר ארבע: חשוב מאוד! סיימו את השיחה יפה. מערכות ה CRM (שירות לקוחות) של החברות מאפשרות לכל נציג ולכל מנהל לשמור עליכם, בתור לקוח, תיעוד מילולי של כל שיחה שקיימתם איתם. אתם לא יודעים מתי בעתיד תחזרו להיות לקוחות של החברה, ומתי תרצו לקבל מהם הטבה כלשהי, לפנים משורת הדין או לא. אם יתעדו אתכם במערכת בתור לקוחות בעייתיים, ככה יתייחסו אליכם מראש גם בפניות הבאות. הניסיון האישי שלי מראה שגם אם התחלתם בסערה ובעצבים עם הנציגה, ואפילו למנהלת דיברתם באגרסיביות, כל עוד בסופו של דבר הבעתם הערכה למאמץ והוספתם כמה אמירות יפות, פעם הבאה שתתקשרו יתייחסו אליכם יפה.

לסיכום:

האירוע: התחייבות שלא זכור לי שקיימת.
אשמה: אני זוכר כמעט בוודאות שלא דובר על התחייבות נוספת, אבל אין לי הקלטה של השיחה, אלא רק תיעוד כתוב שלי, אז אני אשאיר את זה בסימן שאלה.
טרחה: שתי שיחות טלפון, סה"כ 10 דקות.
תוצאה: ביטול מיידי של ההתחייבות.

תאריך:  27/02/2011   |   עודכן:  27/02/2011
אביב בר-נוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צרכנות ללא צרחנות - איך להתנהל מול נותני שירות?
תגובות  [ 10 ] מוצגות   [ 10 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
דורון 17
27/02/11 13:14
2
לא מוותר על פרוטה
27/02/11 13:16
3
מרק
27/02/11 13:28
4
עובד במוקד
8/03/11 11:43
5
סטודנט מוקדן
8/03/11 14:56
6
ירושלמי
8/03/11 15:03
7
אייל285
9/03/11 08:46
8
סטודנט אתא
9/03/11 14:26
9
תאגידים
9/03/11 15:42
10
צרכנון
28/03/11 15:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בפעם הראשונה מאז מבצע עופרת יצוקה התפוצץ (ד', 23.2.11) טיל גראד אירני בשכונות הצפוניות של באר-שבע, בשעה 21:45. ההגעה למקום הנפילה ב'בוקר שאחרי׳ בבאר-שבע, החזירה אותי למראות ולשגרה של הקסאמים בשדרות. שמשות מכוניות מנופצות; רסיסים על בתי השכונות; כיסוי מהיר של מקום נפילת הטיל - כאילו לא קרה כלום; כדורי מתכת בכל מקום; נקבים בדלתות פלדלת; פמוטים של שבת עומדים באמצע שברי הזכוכיות; תמונות רבנים שלא ניזוקו; ותושבים מבוהלים ונרגשים מאירוע הטרור שפקד אותם; ושוב פעם המוטיב החוזר מפי תושבים על "נס", "מזל", "מקריות".
27/02/2011  |  נועם בדין  |   כתבות
הסרט "ברבור שחור" של הבמאי דארן הארונופסקי משחק כעת בבתי הקולנוע ברחבי הארץ. כשנפתח מסך הכסף חוזים הצופים בריקוד באלט של השחקנית הראשית נטלי פורטמן, ובמהלך הסרט חודרים לעולמה של הגיבורה הראשית נינה. אין ספק שמשחקה של נטלי פורטמן בסרט זה הוא משחק שדרש ממנה הכנה מרובה, אימונים מפרכים לצד התמקדות באופייה של גיבורה בעייתית, נאמר חולת נפש.
27/02/2011  |  שושנה ויג  |   כתבות
מאז פרסום הבלוג, אני מקבל לא מעט טלפונים ומיילים מחברים, אשר חלקם מתלונן שאני לא "משאיר להם מה לאכול" ושהם לעיתים "הולכים לישון רעבים" מרוב המידע שהם מקבלים על כל מיני מזונות שאהבו וכעת יש להם בעיה להכניסם לפיהם. זהו - שהפעם, אתם יכולים להיות יותר רגועים!.
27/02/2011  |  יובל לובנשטיין  |   כתבות
מכרם חורי, מהעוגנים של תיאטרון חיפה, חוזר אליו עם הצלחה חדשה, כרפאל, יהודי עשיר ובעל מעמד מכובד בקהילה שלו ברוסיה. את האידיליה מפרה בתו היפה והאהובה מרים (שירי נדב-נאור), שמתאהבת בקצין רוסי גוי, וכדי להינשא לו - מודיעה על כוונתה להתנצר. אלא שכמו הערבים היום שמסרבים במפגיע להכיר בזכות קיום מדינה יהודית - כך גם הכומר מסרב להשיאם. הקצין מתאבד, מרים נשארת עם זרעו בתוכה, וכדי להינצל מהחרפה - מוצא לה אביה שידוך. כנר יהודי דגול, אריה רנדר (רודייה קוזלובסקי המופלא, במשחק הבולט ביותר בהצגה, שאף הוא חוזר לחיק התיאטרון שחטף אותו לקראת סיום לימודיו לככב ב"זכרונות חוף ברייטון").
27/02/2011  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
מיכאל מנקין, ממייסדי "שוברים שתיקה", הרצה לאחרונה בוושינגטון הבירה על החיבור החדש של ארגונו: "כיבוש השטחים - עדויות חיילים 2010-2000". ההרצאה הייתה אמורה לגעת בין השאר בעתיד הדמוקרטיה בישראל, וביכולתם של ארגונים דוגמת "שוברים שתיקה" להמשיך ולהשמיע את קולם כאשר ליברמן ונתניהו בשלטון. ברשימת האורחים הרבים והמכובדים שהגיעו לשמוע את דבריו, ניתן היה למצוא דיפלומטים ממדינות רבות, ביניהן מדינות שדמוקרטיה וזכויות אדם הן נר לרגליהן דוגמת פקיסטן ואיחוד האמירויות. על-פי תוכנית ההרצאה, מנקין היה אמור לתאר מפרספקטיבה של חייל לשעבר "כיצד צה"ל פועל בשטחים, מקיים אינטראקציות עם הפלשתינים והמתנחלים והדילמות מולן עומדים חיילים על בסיס יומיומי".
27/02/2011  |  יהושע (ג'וש) בקון  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
היועצת המשפטית קרעה הלילה את מסכת הצביעות והרמייה והשטיקים והטריקים של בנימין נתניהו ושריו ובעיקר החרדים שבהם    בהרב-מיארי אמרה למאיר פרוש ולמגעילים שעימו כי צריך להגן על האומה ולה...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
מאיר חוטקובסקי
מאיר חוטקובסקי
עדנה בקנשטיין לשעבר נשיאת בתי משפט השלום במחוז תל אביב ושופטת בבית המשפט המחוזי מספרת על חיזוריו של אריק בעלה והגעגועים אליו, ושוללת מעבר לדיור מוגן    כתבת דיוקן החושפת דמות שופטת ...
איילת שקד
איילת שקד
הם לא בחרו לעמוד על איזו גבעה ולירות. הם שעטו לעבר נחילי המחבלים, הרגו הרבה מהם, ולמעשה הצילו חיים רבים של תושבי נחל עוז והסביבה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il