|   15:07:40
  מרגלית מולנר גויטיין  
יוצרת סרטים, עיתונאית
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
[צילום: AP]
להוציא מהארון

איך קרה שח"כ משה קצב (ליכוד) נבחר לנשיא המדינה

למחרת פסק הדין - השאלה הנוקבת ביותר היא מדוע לא דווח על התנהגותו של משה קצב בזמן אמת ובכך ניתן היה לחסוך מהמדינה את הקלון, ואיך קרה שמשה קצב, שהיה ידוע בהתנהגותו המינית הבוטה, הצליח לטפס בסולם הפוליטי מבלי שאיש יערער על כך לשם כך כדאי לחזור לחקר תהליך בחירתו לנשיא, שנפלה על הציבור כרעם ביום בהיר, לאחר שמועמדותו של שמעון פרס נראתה כמעט ודאית
25/03/2011  |   מרגלית מולנר גויטיין   |   כתבות   |   פרשת קצב   |   תגובות

למחרת (23.4.2011) פסק הדין במשפטו של הנשיא לשעבר משה קצב-שנאשם באונס ושיבוש הליכים משפטיים ונדון ל-7 שנים בכלא עם קלון, העיתונות מלאה בניתוח הנושא על כל צדדיו: ידיעות מקדיש לנושא את עמוד השער ו-12 עמודים בחדשות וכן עמוד שער ו-10 עמודים במוסף 24 שעות. הארץ מקדיש חצי עמוד שער ובאופן חד פעמי כותרת באדום, ושישה עמודי חדשות, ישראל היום- עמוד השער ושמונה עמודים.

היחידה שמתייחסת לשאלה מדוע לא דווח על התנהגותו זו בזמן אמת ובכך לחסוך מהמדינה את הקלון - היא העתונאית נחמה דואק, שלדבריה ניסתה לדבר עם המוטרדות : "השמועות על מעשיו המפוקפקים של קצב הגיעו כבר בשנת 2000 לאזני התקשורת, אבל כל ניסיון לברר את הפרטים נתקבל בחומה בצורה של שתיקה. כל המוטרדות סרבו אז להתלונן או לדבר". (23.3.2011, ידיעות, עמ' 14-15, נחמה דואק:"כל הדרך למטה"). נו, באמת, אם הצליחו לערער את ניצב פרנקו בפרשת ד"ר אינס, ולהבדיל, את אלוף גלנט, אי-אפשר היה למצוא דרך לדווח על מעללי קצב?

השאלה הנוקבת היא איך קרה שמשה קצב, שהיה ידוע בהתנהגותו המינית הבוטה, הצליח לטפס בסולם הפוליטי בלי שאיש יערער על כך. לשם כך כדאי לחזור לחקר תהליך בחירתו לנשיא, שנפלה על הציבור כרעם ביום בהיר, לאחר שמועמדותו של שמעון פרס נראתה כמעט וודאית.

מי היו אלה שבחשו בקדרה והשפיעו על בחירה זו. כיצד הגיבו על כך העיתונים, שהרי מהם הקהל שואב את האינפורמציה הזו. למרבה האירוניה, כיום, בדיעבד , לאחר תיאורו של השופט קרא את דרך התנהלותו של קצב, אפשר גם להבין את המהלכים המניפולטיביים שהתרחשו אז, והשתלשלות העניינים בבחירתו לנשיא.

איתן הבר טוען כיום כי "איל הימורים ישראלי" שיכנע ארבעה ח"כים להצביע עבור קצב, "הנשיא שלא הותיר רישום בהיסטוריה הישראלי", לדבריו. (23.3.2011, ידיעות, איתן הבר: "63 ח"כים מצאו נשיא").

במאמר להלן מובאים ציטוטים מהעיתונים שחקרו אז את הנושא. ממאמרים אלה עולה כי בחירתו של קצב לנשיא הייתה "דיל" מתוכנן לשם הענקת חנינה לדרעי ע"י הנשיא הנבחר.

מוספי השבת של מעריב וידיעות מיסגרו את הנושא כמהלך פוליטי
[צילום: פלאש 90]

ידיעות ייחס את בחירת ח"כ קצב לנשיא דווקא להכרעת הרב עובדיה ומפרט מהלכים אלה בכתבה המשתרעת על שני עמודים כמעט: כך בחר הרב עובדיה את הנשיא השמיני. צבי אלוש דווח על ביקור התודה של קצב אצל הרב עובדיה (צילום ש\ל על חצי עמוד של קצב מחזיק בידי הרב יוסף), וחשף כי יחד עם עזרתו הצמודה של ח"כ (ליכוד) סילבן שלום, גויסו לעזרת קצב כמה מגדולי התורמים של הרב עובדיה, מעשירי יהדות חלב בניו-יורק, ובארץ – רבנים ומקובלים שממילא לא אהדו את פרס: הרב כדורי, הרב המקובל בניהו שמואלי, הרב יעקב יוסף, בנו של הרב עובדיה, הרב יעקב איפרגן שכבר לפני שבועיים הכריז בהילולה של אביו כי קצב יהיה הנשיא. (4.8.00 ידיעות, מוסף לשבת, עמ' 9-8, צבי אלוש).

מעריב הציג במרכז העמוד את הצילום של הרב כדורי פורש את טליתו על קצב, בכתבתו של אמנון דנקנר: האם גנבו לי את המדינה? למרות שדנקנר לא מזכיר כלל את הרב כדורי (הטעיה מכוונת של מעריב כדי למשוך קוראים?). לדעת דנקנר בחירת קצב היא סמל לשינוי חברתי ופוליטי שמתחולל בישראל. (4.8.00, מעריב, מוסף שבת, עמ' 13).

לשם איזון לדעתו החיובית של דנקנר לגבי הבחירה, הציג מעריב דעה נוגדת ופרובוקטיבית בסגנונה מאת רון מיברג, בכותרת: אין לי נשיא, "מכיוון שהוא נבחר בניגוד לרצונו המובהק של רוב העם […] וכבר למחרת תרגיל האו-דה-קולון שלה (של ש"ס. ממג), לא התבייש זקן מקובליה וקדושיה לנסות ולגבות את אתנן המלצתו מהנשיא הנבחר, כאשר שאל, מה קרה, אפעס, בעניין החנינה של דרעי". כהרגלו, מיברג לא בוחל במונחים חריפים כמו "אתנן" לגבי המחיר שכדורי מבקש תמורת המלצתו על קצב. מיברג טוען כי הכנסת אינה מייצגת את העם, כי "ש"ס המשיחית והפאנטית" אינה מפלגה דמוקרטית והיא סרה למרותה של השכינה, כפי שהיא מגולמת בדמותו של הרב עובדיה. בחירת קצב היא לא בשל תכונותיו הנעלות אלא משום שש"ס ראתה בו "איל ניגוח" באשכנזים הצפונים ומי שעשוי לחון את אריה דרעי. מיברג מונה שתי התנקשויות פוליטיות בחמש השנים בישראל הדמוקרטית: רצח יצחק רבין בידי מתנקש בודד "שקיבל הכשר רבני", וחיסול תקוותו של שמעון פרס ושאיפת העם כולו. (4.8.00, מעריב, מוסף שבת, עמ' 5).

כותרת אחרת במוסף שבת במעריב ממסגרת את בחירת הנשיא כנושא עדתי: הנשיא הראשון של ישראל השניה. מעריב מציג התייחסות של שלושה אישים לבחירת משה קצב: ההיסטוריון ד"ר דוד אוחנה, "מזרחי גאה" המעריץ את פרס, גאה בבחירת מזרחי לנשיא, ברוך אבו-חצירא, המכונה באבא ברוך, טוען כי הכל נקבע בידי שמים. לעומתם, השלישי, לובה אליאב, שבעבר התמודד לנשיאות מול ויצמן כמועמד מפלגת העבודה, טוען כי "הייתה פה רמאות, ולא אידאולוגיה". (4.8.00, מעריב, מוסף שבת, עמ' 15-14, מיכל קפרא) .

מעריב (9.8.00) מלבה את הנושא גם כעבור חמישה ימים, ומקדיש לרב כדורי עמוד וצילום תקריב ש\ל בכותרת: הרב כדורי: טבעי שהנשיא קצב ייתן חנינה לאריה דרעי.

מעריב מפמפם ראיון "נדיר", כדבריו, עם הרב כדורי, יומיים לפני פרסומו במוסף סופשבוע. התווית "חשיפה סודית" נוספת לכותרת הידיעה: אתמול נודע שכמה ימים לפני בחירתו לנשיא יצא קצב לטבילת חצות ותפילות בקברי צדיקים בצפת. בגוף הידיעה חוזר הביטוי "אתמול נודע", כאילו מדובר בידיעה מודיעינית מסווגת, ומצוין כי הטבילה נערכה במקווה האר"י ליד בית העלמין הישן, בשעה 12 בלילה. מעריב מצטט גם את הרב כדורי האומר כי היה תומך בקצב גם ללא חנינה לאריה דרעי, בגלל שהוא ספרדי ודתי. (9.8.00, מעריב, עמ' 12).

מעריב שידרג את הנושא לשער סופשבוע (11.8.00) המוקדש לרב כדורי (בצילום תקריב) בכותרת: מילה של כדורי. כותרת המשנה: "הרב יצחק כדורי מנמק את בחירתו במשה קצב לנשיאות ואת תמיכתו בחנינה לאריה דרעי". מעריב מעניק לעצמו ציון לשבח (על "ראיון נדיר")בתווית על-רקע צהב: ראיון נדיר. דוד לביא.

הטקטיקה של מעריב מרתקת. בכתבה שבמרכזה הרב כדורי הוא מבצע תפנית חדה, ומטיל בומרנג חדש: הבא בתור הוא סילבן. כותרת המשנה "מרככת את המכה" ומוסיפה הסבר להקשר זה: "פחות משבועיים אחרי ששיחקו תפקיד ראשי בהכתרת משה קצב לנשיא, הרב יצחק כדורי ונכדו הכל יכול יוסי, כבר מסמנים את הפרויקט הבא: סילבן שלום. בראיון לסופשבוע מספר המקובל הקשיש גם איך שכנע את אריה דרעי לכתוב בקשת חנינה ומדוע תמך במשה קצב, בעוד הנכד מספר איך הם ניצחו את שמעון פרס, תוך שהוא מציג אידאולוגיה מנומקת המסבירה מדוע כל ההתנגדות לשימוש בסבו היא "עוד ניסיון של האליטות האשכנזיות לשמור על מונופול".

לביא חוזר על התאוריה שתמיכתו של כדורי בנתניהו היא שהעניקה לו את ראשות הממשלה, ועכשיו הוא זה שסייע לבחירת קצב לנשיא, כי "מי שרוצה להבחר לתפקיד ממלכתי רם ונישא עדיף לו […] שיצטייד בברכתו של המקובל משכונת הבוכרים בירושלים". ארבע שנים חלפו ודבר לא השתנה בדרך זו. לביא מעיד בציניות כי כבר שמונה שנים כדורי חוגג 100 שנה. הוא עסוק מבוקר עד ערב. בחדרו "המבולגן" קופסאות קרטון ישנות מלאות פתקים וצמחי מרפא, ספרים מצהיבים וקמיעות לזיווג, לבריאות ולפרנסה טובה. כדורי מסביר כי הוא זה שהציע לדרעי לכתוב בקשת חנינה לנשיא, וטען כי בחר את קצב משום שהוא ספרדי ודתי ולא כדי שיחון את דרעי. כדורי אינו מרוצה מהממשלה הנוכחית אך אינו צופה בחירות בקרוב. הוא מצדיק את דברי הרב עובדיה שטען כי רצח הילדים בשואה הוא סימן לגלגול נשמות, שהוא עיקרון בקבלה.

דוד לביא חושף את הטקטיקה של קצב אשר בנה בהדרגה את היחסים שלו עם חצר הרב כדורי. כבר בשלושת החודשים לפני הבחירות התקשר קצב כמעט כל יום, ביקש להתפלל עם הרב או ביקש ברכה. בחצר כדורי טוענים כי הרב כדורי התפלל עבור קצב בין שני הסיבובים, לאחר שבהצבעה הראשונה לא קיבל רוב. אחיו של קצב, ליאור, ראש עיריית קריית מלאכי, קיבל מכדורי את שני מכתבי התמיכה והפיץ אותם לכל חברי הכנסת. "ההנחה שעמדה בבסיס הרעיון להפיץ את מכתב התמיכה לכולם היה שמוראם של הרבנים אינו נופל רק על חברי הסיעות הדתיות, אלא גם על אחדים מחברי העבודה והליכוד". (כלומר, האמונה בסמכות הרבנית מושרשת גם אצל חילונים. ממג).

לביא חושף גם כי "בשנים האחרונות ביקרו אצל הרב כדורי או ביקשו את ברכתו גם 50-40 חברי כנסת מהכנסת הנוכחית". החישובים מי יצביע בעד פרס או קצב הסתמכו על מערכת מודיעינית שהגיעה מחצרות רבנים מפורסמים ו"כוהני דת" (ביטוי לא מקובל. ממג). לביא מכנה במעט ביטול את הנכד יוסי "כדורי ג'וניור", אך הוא מודע לשיטה המתוחכמת שלו לאמץ את הסגנון "הניאו-ליברלי של אבירי זכויות האדם" כאשר הוא מדבר על קיפוח עדתי וטוען כי ישראל מחולקת לשבטים עם תרבויות שונות, ומצטט אותו: "האליטות מתנגדות לברכות ולקמיעות, אבל מנסות להפחיד אותנו עם שדים" ("שד עדתי". ממג).(11.8.00, סופשבוע, מעריב, דוד לביא , עמ' 16-14, 17 , 118).

מעורבות הרב כדורי והרב עובדיה יוסף בבחירת ח"כ משה קצב לנשיא המדינה
הרב כדורי וקצב [צילום: AP]

בחירת ח"כ משה קצב (ליכוד) לנשיא מדינת ישראל היא נקודת שיא במעורבותם של רבנים ומקובלים בפוליטיקה הישראלית. כנגד כל הציפיות והסיכויים גבר ח"כ משה קצב על שמעון פרס. אזלת ידה של התקשורת בלטה אז לכל: היא לא השכילה לצפות מראש מהלך זה (ואף לא פיללה כי יקרה) ולכן התייחסה אליו רק לאחר מעשה. נראה כי הרב כדורי והרב עובדיה יוסף היו שותפים פעילים בבחירה זו.

ידיעות (1.8.00) היה היחיד שדיווח על הקשר של קצב למקובל כדורי כבר ביום בחירתו לנשיא, אם כי רק כהערת אגב, בתוך ניתוח הקמפיין של קצב (בטור מודגש ברקע כחול): "ח"כ סילבן שלום ריכז את ציר המאמץ בש"ס ובחצר הרב כדורי". הכתב חיים שיבי ציין כי הקמפיין של קצב נוהל ע"י מוטי מורל (מנהל הקמפיין של נתניהו בבחירות 1996, והאחראי לסיסמא של 'ישראל בעלייה': "נאש קונטרול").

מייד לאחר בחירתו לנשיא חשפה התקשורת את הקשר ביו קצב וכדורי, תחילה בחדשות הערב בטלוויזיה (2.8.00). למחרת (3.8.00) פרסמו כל העיתונים צילומים של קצב היוצא להודות למי שהוא חב את בחירתו: לרבנים ולמקובלים, והציגו את תמונותיהם בשער העיתונים.

המיסגור בידיעות ובמעריב כמעט זהה: בתחתית עמוד השער בידיעות – הופיע צילום צבע של קצב מנשק את יד הרב כדורי, ובמעריב-צילום הרב כדורי פורש טליתו על קצב.

ידיעות הקדיש לכך דף שלם: בעמוד 10 פורסם צילום צבע על חצי עמוד ובו נראים קצב וכדורי בטלית ותפילין, ובעמוד 11 מולו - מוצגת הבעיה ותוצאותיה כבר בכותרת: "חנינה לדרעי" ביקש הרב כדורי מקצב, ועורר סערה. ציטוטים בכותרת המשנה מחדדים את הבעיה: "כבר ביומו הראשון כנשיא נאלץ משה קצב להתמודד עם 'פצצה פוליטית' שהטיל הרב כדורי. ח"כים מהשמאל האשימו: בש"ס מבקשים לגבות את התשלום על תמיכתו במועמדות קצב".
ידיעות מציין כי קצב נראה "מופתע, כמעט המום" מדברי הרב כדורי שאמר "אנחנו מבקשים שייתן חנינה לאריה דרעי". במערכת הפוליטית התעוררה סערה בנושא ורבים טענו כי זו "הוכחה לכך שהצבעת ש"ס בעד קצב הייתה חלק מ'דיל' שמטרתו להשיג חנינה לדרעי". (3.8.00, ידיעות).

גם מעריב הקדיש את דף האמצע לנושא (11-10) והציג באופן מרשים צילום תקריב של הרב כדורי ומשה קצב בתפילין וטלית על פני יותר מחצי עמוד. ציטוט דברי קצב בכותרת במעריב מציגה את הצטדקותו הקלושה. קצב על בקשת כדורי לחון את דרעי: הוא כנראה פנה לאלוהים. הכתב שלמה צזנה שנכח באירוע (ע"פ הפירוט המדויק של התנהלותו) יחד עם כלל התקשורת שהוזמנה להנציחו, מפגין יחס אוהד לקצב ע"י ציון מבוכתו הרבה של קצב למשמע דברי כדורי, ומביא את הפרשנות של קצב למשפטו של כדורי "בעזרת השם אנחנו מבקשים שתתן חנינה לדרעי", כאילו כדורי פנה בבקשה לאלוהים (דבר שאינו הגיוני, לפי כללי הדיקדוק במשפט זה. ממג). צזנה גם מבנה עבורנו מציאות של יחסי קירבה מיוחדים בין קצב וכדורי ע"י ציטוט מפי יוסי כדורי, נכדו של הרב, האומר כי נבחנת אפשרות שקצב וכדורי יטוסו יחד לקבר אהרון בירדן. (3.8.00, מעריב).

הארץ (3.8.00) מיסגר את הנושא בשער כחדשות מרכזיות, בצילום תקריב בצבע של קצב מנשק את יד הרב כדורי, וכיתוב ישיר מתחתיו: "הרב כדורי ביקש מקצב לחון את דרעי". ריבוע בן 180 מילה בעמוד פנימי (א3) ממצה את הנושא החדשותי. אולם הארץ הוא היחידי המקדיש מאמר מערכת לנושא ובו ביקורת, בכותרת: הליכה לכדורי. (על משקל: "הליכה לקנוסה"? ממג).

"הליכת הנשיא לכדורי מעידה על ליקוי של ממש בתפישתו את נשיאות המדינה. כדורי מגלם בדמותו ערעור דווקא על מוסד המדינה. אין הוא מייצג סמכות מקצועית, לא תרבות דיון, רוחניותו זרה לרוב הציבור ופסיקותיו הפוליטיות הפשטניות זוכות בידי חסידיו למעמד של דברי קודש בלתי מעורערים. המדינה צריכה להכיר בקיומם של כל מיני ציבורי מאמינים, אך נשיא המדינה מחויב שלא להתבטל בפני ראש חצר זו או אחרת ובכך לכפוף את גוו של כל הציבור כולו. אם ראוי יצחק כדורי לביקורו של הנשיא, ראויים לפחות כמוהו מנהיגי כיתות ועדות רבים. אם רוצה נשיא ישראל לפתוח את כהונתו בביקור משמעותי, אפשר להציע לו כמה דמויות המסמלות את המיטב שבחברה הישראלית. כדורי אינו ביניהן" (3.8.00,הארץ, עמ' ב1).

הכותבת היא דוקטור לתקשורת.
תאריך:  25/03/2011   |   עודכן:  27/03/2011
ד"ר מרגלית מולנר גויטיין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 זכות השמיעה 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
איך קרה שח"כ משה קצב (ליכוד) נבחר לנשיא המדינה
תגובות  [ 35 ] מוצגות   [ 35 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מיכל מירושלים
25/03/11 22:06
 
מיכל..אין להבין..
26/03/11 13:44
 
איילת השחר
27/03/11 09:28
2
ישע
25/03/11 23:10
3
אליהו חיים
25/03/11 23:39
 
פרדו
26/03/11 00:15
 
הצביעה ברגליים
26/03/11 00:52
 
אליהו חיים
26/03/11 10:58
 
פרדו,כתבי לנו..
26/03/11 13:52
 
לפרדו..
26/03/11 14:23
4
רשומון
26/03/11 00:06
5
וזאר
26/03/11 00:12
6
אהוד פרלסמן
26/03/11 00:18
7
Ofer OC
26/03/11 01:24
8
קאלטה לוקשן
26/03/11 01:46
9
פתרון הבעיה
26/03/11 10:22
10
פועה
26/03/11 13:04
 
אליהו חיים
26/03/11 20:49
 
איש עצוב
27/03/11 09:12
 
אליהו חיים
27/03/11 16:39
11
איש עצוב
26/03/11 13:20
 
עיתונאים !!
26/03/11 14:06
12
יוסף הצדיק
27/03/11 06:05
13
קורןנאוה טבריה
27/03/11 06:09
14
יונני
27/03/11 08:53
15
המומחה
27/03/11 09:11
 
זה הדגש
27/03/11 19:32
16
קורןנאוה טבריה
27/03/11 09:49
17
אחד העם
27/03/11 09:53
18
נחום שחף
27/03/11 16:24
19
קן
27/03/11 16:54
20
מורה נבוכים
27/03/11 21:10
 
למנות לך ?
28/03/11 11:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
האפיזודה של ארמון סרגיי. ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו התחייב בפני ממשלת רוסיה כי ערב ביקורו המדיני במוסקבה יועבר מתחם סרגיי רשמית סופית לידיים רוסיות. בפורים עוד עסקו פקידי משרד החקלאות בפינוי הארמון שעד כה היה מקום מושבם, זאת לאחר שהרוסים איימו לבטל את ביקורו המדיני של נתניהו אם לא תיענה תביעתם. נתניהו נעתר לדרישה, ובדיון חירום ממשלתי סוכם על פינוי מיידי של המתחם. במשרד החוץ אומרים כי ההחלטה לפנות את הארמון ערב נסיעתו של ראש הממשלה התקבלה כדי להימנע מאירועים מביכים במהלך הביקור במוסקבה.
25/03/2011  |  פזית רבינא  |   כתבות
כותרת הדיון שהתנהל שלשום בוועדת העלייה והקליטה הבטיחה שהחדר יהפוך לזירת קרב בין ימין לשמאל, אבל המשתתפים הפתיעו: העימות התנהל רובו ככולו בין החברים השונים מסיעת קדימה.
25/03/2011  |  סופיה רון-מוריה  |   כתבות
עם כל הכבוד להפקה המושקעת של הקואליציה הבינלאומית נגד קדאפי, ויש כבוד, הצילומים של טילי הטומהוק ומטוסי הטורנדו המגיחים מבסיסי נאט"ו להפצצות בטריפולי הם משניים לעומת ההתפתחויות בסוריה. כן, השבוע נפל דבר בסוריה. בדרעא, עיר בת 100 אלף תושבים בדרום המדינה, נפל מחסום הפחד. וזה הדבר העיקרי. כי כמו שכל דיקטטור מתחיל יודע, הפחד הוא כלי השלטון המרכזי. בדרעא פינה הפחד את מקומו לזעם.
25/03/2011  |  פזית רבינא  |   כתבות
במהלך טקס הענקת 'פרס ספיר' של מפעל פיס, הפרס הספרותי החשוב ביותר בישראל, ניתן היה להבחין על פני המועמד יורם קניוק הבעה של 'ישחקו הנערים לפנינו' וכמי שכביכול לא ממש שייך למשחק סביבו. כשאיש הכלכלה עמוס ספיר, בנו של פנחס ספיר, הבולדוזר המנוח של המשק שעל שמו נקרא הפרס, פתח את המעטפה והכריז על קניוק כזוכה המאושר, הסתמנה אצל הסופר הוותיק הפתעה מסוימת. אבל כמי שבכתיבתו נע תמיד בין אמת לבדיה, כן אי-אפשר היה לדעת שלשום אם אכן הופתע או שמא היה זה משחק מעולה.
25/03/2011  |  יעקב בר-און  |   כתבות
רוני לאור, דוד (דדי) גולדברגר ואייל יגב, שלושתם בסוף שנות הארבעים לחייהם, מאמינים שמצאו את השיטה השווה זהב: איך להתעשר בשוק הנדל"ן של ארצות הברית, הסובל זה כשלוש שנים ממשבר מעמיק. הם קונים ומוכרים מאות דירות, מארגנים קבוצות ומרוויחים. צריך לקוות שכל זה ייגמר בטוב.
25/03/2011  |  אלעזר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il