|   15:07:40
דלג
  שושנה ויג  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

גבעת פייסבוק אינה עונה

זהו חיכוך בין נשמות. תחושה של העשרה, הזנה, חיבור-ניתוק-חיבור. מפגש של נפשות שחוט אחד מקשר ביניהן. הגבעה והאיש האמן המיוחד - יוצרה. הגבעה היא שילוב מכלול אינדיבידואלים המתאחדים במעלה גבעה אשר ההשראה המנצחת עליה היא של האחד היחיד איש הגבעה
07/04/2011  |   שושנה ויג   |   כתבות   |   תגובות
אסי דיין. איש הגבעה [צילום: פלאש 90]

בבוקר ה- 5.3.11 בשעה 10:51 פתחתי בשיחת צ'ט בפייסבוק עם יוסי מימוני. על-פי כרטיס הפייסבוק: צלם סטילס עיתונות, הפקת עיתונאית‏ בחברת רשות השידור, ערוץ 1‏. למד קונסטרוקציות פלדה‏ ב-לימודי תעודה.‏ נולד ב-11 אוקטובר 1954‏.

"האם אתה בין החברים הראשונים והאם אתה יודע שאסי עומד מאחורי הפייסבוק הזה?"

"בוודאות כן"
שקט ברשת. אני מחכה עוד דקותיים.

10:53

"מדוע הוא לא רוצה להיחשף ולמה הוא מתעתע בנו ..רוצֶה כתבה אבל שלא נגיד שזה הוא...."
"זו חקירה משטרתית?"
"לא:)"
"נראה כך"
"מותר לי לבקש אמינות. אני רוצה לפרסם ולא רוצה להתבזות.
הבעיה שלא אצא מטופשת"
"חלילה שאני אגרום לך להתבזות"

10:55

"מה אני יכולה לכתוב עליך?"
"כן אני חבר בגבעה מבין הראשונים מאז שנבחרתי לגבר השרמנטי וה.. של הפייסבוק הישראלי"
"אתה יכול למסור משהו על האווירה שם?"

10:59

"עצם העובדה שמעטים זוכים להיות חברים בגבעה ולאחר שאני ועוד כמה חברים בדקנו שאכן מדובר באסי עצמו ומי שמכיר את אסי יודע את סגנונו של האיש.

אחותו יעל חברה אצלי בקבוצת המתקשרים הרוחניים, שאותה יצרתי והיא פעילה מאוד בפייסבוק. נמצאת בקשר טוב עם הקבוצה היא גם חברה בגבעה ניתן גם לראיין אותה."

"פניתי אליה באמת..."

11:02

"מפרגנת לנו על פועלנו נמצאת השחקנית אירית מאירי שרבות דנו והגענו למסקנה שאכן זה אסי , אריק איינשטין, ננסי ברנדס, שלמה ארצי, עדי קורן. אני נהנה מאוד בחברתם מעלים כל מיני דיונים לפעמים מרתקים לפעמים למען הפאן אנשים איכותיים."

"לספר לך שאחרי הזכייה בג'נטלמן עשינו מסיבה וירטואלית עד לשעה אחת בלילה שבו השתתפו בשירשור של תגובות קרוב ל500 חברים זו הייתה אחת המסיבות הוירטואלית הגדולה בתולדות הפייסבוק"

"הבנתי. אני מבינה. הבחירה מאוד חשובה, הוא לא סומך על אנשים? נפגע מרבים?

"זה נכון הוא בררן וחשדן, חשוב לו להיות איתו כנה ישר, אין לאף אחד את הסגנון שיש לאסי, סגנון הדיבור והכתיבה הם זהים לחלוטין. אי-אפשר להתבלבל. גם עשה לי מבחן כששאל אותי על חברי מהטלוויזיה הישראלית ודייק אחד לאחד ולא מדובר בטלנטים. הוא לא רוכש אמון לכל אחד.."

"מאיזה עיתון את?"

"אני כותבת למחלקה ראשונה ליואב יצחק מכיר?
איכפת לך שאצטט אותך במדויק, זה מה שאעשה..."

"העיתונאי שעשה בית ספר לבתי המשפט ועוד...?"

11:09

"כן
אני חייבת להיות אמינה"

"אני משוכנע במאת האחוזים שאכן זה אסי דיין ע"פ סגנונו וע"פ המכתבים הרבים שהיו בינינו דבר נוסף שמחדד את מחשבתי היא העובדה שעדי הימלבלוי שלחה לי מכתב זאת לאחר שפרגנתי לה לכרטיס האישי על הריקוד שלה בנולד לרקוד ואז היא הגיבה לי בזה הלשון "יוסי איך זה שהפסקת לכתוב לגבעה וזאת אחרי שנבחרת ואתה שכחת את אסי?" התנצלתי וחזרתי לכתוב בגבעה.

"איכפת לך אם זה אסי מעבר למסך?"


"ברור שזה איכפת לי..." עד כאן שיחת הבוקר שלי. בית קפה בביתן אהרון, אני יושבת עם הלפ טופ שלי. מנסה לסדר את המחשבות, מה היה לי כאן רק כוס קפה? האם אני יכולה לכתוב כתבה על שיחה בצ'ט? האם אני יכולה לספר על חבורת הגבעה?
.
כשמתקבלים לדף הגבעה, את חבורה מצומצמת ואלה שמות החברים: חנה גולדברג, ליטל לוי, אורית אגמי, רבקה זוהר, תמי סירקיס עדי קורן, יוסי מימוני, סמדר מגל, ענת אגמי, סיגי אברמוב, בלה לוי, בן לוין, שלומית ביטון רסורי, חני דינור, ששי קשת דורית זיתוני, רונית שפי, שמואל כהן, דודי אלביס פטימר, אתיקה לב, אורלי דרל, אורית אלפסי, אילנה שאלתיאל, אירית מאירי, גו'די קלע ואני.

אלה החברים שלי מ"גבעת פייסבוק אינה עונה". כחודש ימים אני מטפסת על הגבעה ומחליקה למטה. מרגישה כמו בסרט פעולה משנות השישים "תחנת זברה אינה עונה" לפחות. הרפתקה תקראו לזה. הטרנד הזה לגלוש באינטרנט מכל מכשיר נייד מחשב או פלאפון תפס גם אותי, כשכולם גולשים אני לא יודעת לאן, אני מחפשת את "גבעת פייסבוק אינה עונה", לא צריך לצלצל שם בפעמון לא צריך להיכנס לשם מן הדלת. פשוט צריך להתקבל. ואני התקבלתי.

חברים אני לא זוכרת איך הכל התחיל אבל אני שם!!! אני בפנים!!! אני מחוברת בחודש האחרון לגבעה הזאת. סוג של התמכרות, תוהה ביני לביני מה אמת, ומה שקר. מה קורה באמת, ומה פרי דמיוני. בסופו של דבר, "את תדעי הכל, אומר לי מנהל הגבעה, אבל כעת אני מוסר רק מה שאני יכול".

אי-אפשר לדבר עמו בטלפון, רק לכתוב על הקיר או בהודעות פרטיות, ויש לציין כשאתה רוכש את אמונו, אתה מתחיל לנוע בחוויה מדהימה. ואני האמת, כמו החתול שנפל לתוך השמנת, נהנית מן האנונימיות שלו ומן האנונימיות שלי ולא איכפת לי מי הוא ומה הוא. נו, אולי קצת איכפת, אתה אסי? או אתה לא אסי? אתה אולי אסף? או אולי אתה דיין? מי אתה? העיקר שאני רובצת על הגבעה כמו כבשה מפונקת שהגיעה ללחך עשב גם בגשם וגם בשרב, גם ביום חורף וגם ביום קיץ. כחודש ימים אני חייבת לומר לא כל כך הרבה זמן אבל אני נהנית. פשוט נהנית. יש דרמות קטנות והמון פרגון.

לפני שידעתי מי הוא, ידע הוא מי אני. ביקש ממני הקלטה מן הרדיו ושיגרתי בצייתנות ובענווה הקלטה מרדיו יזרעאל בה ראיין אותי קובי אייל ב-אוגוסט 2010 והעלה אותה על הקיר לטובת החבורה, כך שיכירו מי זאת שושנה ויג. הייתי במרכז מוקד ההתעניינות כמה שעות וקצת השתכרתי מתשומת הלב, כמעט התחלתי לגנוח מרוב הנאה. הוא הקשיב וגם יעל דיין החברה שלו המסווגת בנפרד מכל הקבוצה כמשפחה כאחות.

היא כתבה לי בהודעה כך על גבי העמוד כשכל החברים צופים: "גברת ויג שושנה,לנושא כתיבתך, תודה מעומק הלב. תודה על תרומתך לקהילה ותרומתך בתחום החינוך בבתי הספר התיכוניים לצד שימור תרבות הקריאה בכלל וקריאת הגיגיך,רישומי שירתך הנהדרים וספרייך בפרט,להם ערך רב בהמשך יצירת תרבות הספר והקריאה בישראל.קבלי את ברכתי.יישר כוח והמון תודה מעומק הלב חברה יקרה. יעל דיין".

מניסוח ההודעה הרשמית על קיר הגבעה ניכר כבר בעשרה במרץ שאני נמצאת במקום שונה מכל מה שהכרתי כאן באינטרנט. גם גלוי וגם כסוי. גם חשופה וגם נחבאת. כדי לברר מה מרגישים החברים על הגבעה כדאי להכיר שני קצוות של הגבעה, האחת את השחקנית אירית מאירי שהייתה החברה השניה להתחבר ל"גבעת פייסבוק אינה עונה", החברה הראשונה היא הזמרת והדוגמנית עדי קורן. החבר השלישי בחבורה הוא יוסי מימוני. ומולם החברה האחרונה שהצטרפה אל הגבעה אורית אגמי. אורית אגמי עיתונאית שנכנסה אל הגבעה ויצאה ונכנסה.

תהיתי מה מיוחד על הגבעה, מדוע אני נשארת ולא מתרחקת ממנה. תהיתי מה מחזיק אותי שם ואיני נופלת ממנה. והאמת, הגבעה מאכלסת בזעיר אנפין חברים שיש בהם איכויות של ישראליות אמיתית, פשוט חברותא, גם אם אין אנו חברים במציאות יש חיבור חזק שעובר בינינו, ואם נדמה שאנו כה שונים נמצא החוט המקשר בינינו.

יש גם אוירה של מחויבות לגבעה, איני יודעת מי מנווט את המחויבות הזאת אבל ברור לי ככותבת תגובות שאם לא אגיב מספר שעות אני עלולה להיחסם. בימים הראשונים הייתי בחרדה, בסוף היום עברה הגבעה סדרת ניקיון. כל מי שהיה בדממת אלחוט נופה מן הצוות. החברים מצומצמים, מנהל הגבעה שקורא לעצמו יואב, או משה מסנן חברים פאסיביים, מילת המפתח להיות שייך לקבוצה היא לכתוב, להביע ליצור דיאלוג. וכן, לפעמים מתוך הדיאלוג הזה עפים החוצה מפיו של המנהיג הבלתי מעורער של הגבעה מילים כמו "יבוא שועל ויאכל אותך" "אם לא תכתבו אני אחסום אתכם", בימים הראשונים נבהלתי, בפרוש חרדתי לקיומי במקום והייתי מתגנבת גם בשעות הלילה כדי להגיב, כי ידעתי שיש פעילות לילית.

באחת הפעמים כשלא יכולתי לישון גם זכיתי לכתף של אורית אגמי, עברנו לשיחת אימהות במייל בינינו, והיא עודדה אותי עד אשר נרדמתי כמעט בחמש בבוקר. והדבר הכי מרגש על הגבעה היא שאתה יכול להרגיש טוב מאוד וגם להרגיש רע. אתה יכול לכתוב גם שהיה לך יום מחורבן, ואין לך כוחות ואתה עייף, הכל מתקבל.

לא הספקתי להכיר את כל חברי הגבעה לוקח לי קצת זמן להכיר את כולם אבל ברור שיש צוות מוביל, כמה חברים דומיננטיים מלוכדים שכותבים, מגיבים, יש כאלה שמגיעים פעם בכמה זמן רק כדי להשגיח שלא יזרקו אותם מן הגבעה, יש כמה מיוחסים שמגיעים זורקים מילה והולכים.

מנהל הגבעה מסייע לחברים. אין ספק שבין חסימה לחסימה, רואים שיש קרני אור שאופפות את הגבעה, המון רגש לחברים. מי שזוכה להישאר פשוט מרוויח בגדול. את תשומת הלב של מנהל הגבעה לוכד כל פעם מישהו אחר, וניתן לשמוע על הישגים שנוצרים בזכות החברות. חברות שהיא משהו שאין אנו מכירים.

אירית מאירי סיפרה לי בטלפון שהיא חברה בקבוצה כבר שנתיים וחצי, שחקנית שנפרדה מבן זוגה לאחר שבע עשרה שנה, והגיעה אל הגבעה, כשהייתה ברגעי שפל בחייה האישיים, והיום עושה מהלכים שישיבו אותה אל הבמה. החברות בקבוצה העניקה לה תמיכה מסוימת, מעודדים אותה לעבור גם רגעי בדידות. אירית התוודה בפני שהיא אוהבת את המפגש החברתי עם חברי הקבוצה, הקבוצה מגובשת וכשאינה מגובשת דואג מנהיגה לגבש אותה, ופעילות החברים מאוד מחייבת. האחד למען כולם וכולם למען אחד. יואב/ משה/ או איני יודעת מנהל את הגבעה כתב לי שאירית דמות מפתח,שחקנית בזכות ולא בחסד,לשעבר הופיעה בהצגות עם שלמה ארצי(בנערותו).

רק פעם אחת קראתי הצעה להיפגש באזור יער בן שמן ואולי גם שלמה ארצי יגיע כדי לנגן לכל החברים. הנכד של אריק איינשטיין שעוקב עבור סבו במתרחש על הגבעה בוודאי עדכן את סבא איינשטיין שעוד מעט יהיה קומז'יץ על הגבעה. כן, זה מתבקש, החברים כבר שנים נמצאים כאן סגורים כל אחד בביתו ויבוא יום שהכל יוכלו לזהות אחד את השני גם במציאות אחרת, אמיתית.
יש חברים שזכו לעדנה בזכות החברות בגבעה, מי שמע על עמוד בפייסבוק בו מעניקים לזמרים פינה ברדיו. כן, זה קרה לרונית שפי אשר קיבלה פינה ברדיו "החיים הטובים" דרך פניית מנהל הגבעה לסמדר מן הרדיו גם חברה על הגבעה.

הזמרת עדי קורן תמיד במקום הראשון, ניכר שהיא נמצאת בלבו של מנהל הגבעה, הוא קורא לה שתבוא, שואל היכן היא, והיא זמרת מוכשרת, שאינה נשמעת בארץ. יש לה קאבר באינטרנט לשיר של להקת אבבא ולו שבע עשרה אלף צפיות. מי היה מאמין? ומי שמע עליה מחוץ לגבעה, מעטים. כך גם לגבי רבים אחרים החברים על הגבעה.

אחת החברות החדשות היא תמי סירקיס-מדובר באשת חייל אשר החלה את דרכה המתוקשרת לאחר ייצוב הקן המשפחתי תוך כדי המשך בתחום הבישול בו עסקה אימה רות סירקיס. אף אחד לא יודע אבל תמי פנתה אלי בפרטי ושאלה אותי מדוע אני מתעללת במנהל הגבעה וקוראת לו משה (כשם אביו). היא לא ידעה, כיוון שהיא חדשה ממני שזוהי בקשתו להיקרא בשמות אחרים ורק לא בשם אסי דיין, או אסף דיין. רק באחד באפריל הוא כתב שביום השקר הוא יגיד את כל השקר.

"בוקר טוב.יום השקר היום.אחד לאפריל. היום מותר לשקר,אז ככה ... הכרטיס שייך לאסי דיין! ברור? אני מתכוון לאסי דיין הבן של משה ורות אבא של עמליה וליאור ועוד שני ילדים סודיים.ברור? מעולם לא הסנפתי ריטלין ואין לי שלשולי רחוב ולא חוב למכלת של דוד.השן והגב כואבים."

ומי זה שמואל? גם שמואל בין החברים על הגבעה. שברתי את הראש מי זה שמואל ואלה הפרטים שדליתי: בעל תכונות המזכירות את הצבר הישראלי שנכחד,שמואל כותב בקודים ומתכוון לכל מילה כיאה לדור בו הוא נולד והתחנך, ויש עוד גבר כמו של פעם, יוסי מימוני שגם הוא עוסק בתחום התקשורת ומוסיף צבע לקבוצה. ואורלי דרל כולם נסיכות בעיני המנהל, אך אורלי ששירתה במודיעין בגלילות ובתום השרות עזבה את הארץ ונישאה בחו"ל והקימה משפחה. כששאלתי מתי ניפגש נאמר לי כשאורלי תגיע מקנדה. ואני מחכה לאורלי כעת.

וישנם עוד חברים סיגי אברמוב , ודורית זיתוני, חברות נאמנות שגם נכנסות ומגיבות בלייקים לכל מי שכותב שם וגם אצלי בעמוד. אני כותבת גם בעקבות הכתבה על הסרט "החיים על-פי אגפא" אותה פרסמתי לאחרונה באינטרנט, יצאה מן הגבעה תחושה שקיפחתי את החברים שלא הזכרתי אותם, ששכחתי את החברותא שהתקבצה שם, את אורית אגמי שדוחפת אותי להיות נסיכה, את גו'די קלע שמנעימה את האוירה בשירים ספיריטואליים, הרגשה שאם אנו חווים משהו מבאס רע בסוף היום כשנגיע לשכב על הגבעה היא כן תענה לנו. אני כותבת כעת, כי אני קצת רוצה לרצות את מנהל הגבעה, קצת חוששת שיזרוק אותי לשועלים, קצת פוחדת שיגיד לי לכי לאיזה מקום ולא להחזיר אותי או שיקרא לי כולירה. האמת, שעשיתי פעם בדיקה והלכתי והוא פנה אלי בהודעה וביקש שאחזור אל הגבעה. וכאן גיליתי שיש בי משהו שחסר בו.

אני כותבת כי אני רוצה לכתוב על משהו אחר, ואם יוצאות לי המילים אני מרגישה שאיני מצליחה להפיק את כל מה שיש לי לומר על החוויה. להיות שייכת למקום שאינו מקום, לכתוב על אנשים שתומכים זה בזה ואינם נראים, שלא צריכים לשלם כסף עבור הטיפול שאנו עוברים יחד. שהכל כאן בחינם, חיבוק אמיתי מאיש שאין אנו יכולים לחשוף את זהותו, איש שאיני בטוחה שהוא זה הוא.

ואסי, אולי זה אסי דיין, שקרא את הכתבה הקודמת שלי ושמע אותי מדברת ברדיו, או קרא את השירים שלי, והחליט שהמשוררת הזאת, שושה, שושנה, שוש תכתוב על גבעת פייסבוק אינה עונה, זה אותו אסי ששונא עיתונאים שרוצה שנעשה כאן שינוי ואנו לא יודעים איך...

ובעוד אני כותבת אסי רוצה לעזור לי. מעבר למסך הוא שולח לי את הטקסט הבא, מוריד מהקיר שלו ומושיט לי לעזרה, משהו שכתב בעקבות טקסט של גו'די קלע: "אשמח אם תוסיפי לכתבה את הקישור לשירה של גו'די אותו העליתי בקישורים האחרונים וגם את המילים הללו אותן כתבתי כששמעתי את המוזיקה,ניסיתי בעצם להכניס בהן מילים ... וכך יצא ... "נעצבתי,דמעתי,חייכתי,נסעתי דרך ארוכה להביט בעינייך,בחיוכך,לגעת בחום גופך,לחייך ולא לאפשר לעצבונך.!להשיא את תקוותך ולחייך, לעטוף את גופך-עולמך, נסיכה בודדה שכמותך. הושטתי יד לדמעותייך והנחתי על לשוני ואת חייכת ואת דמעת ואמרת שהיית כה בודדה בתוך אין סוף הקולות והמראות שסביבך, ביקשת שוב להתרגל אליי לאחר ימים ולילות בהן לא הרפת,חשבת על הרגע שבו נפגש ובו אביט בך ומלמלת ... "כמה דמעות", הייתה שתיקה והוספת עוד מילה "מתחת לשמיכת הפוך לפני ששוב נרדמתי וברחתי מהמציאות בה שיחקתי את השרדותי בלעדיך"...,. ואת מחייכת ואומרת שהתרגלת ומבקשת שלא אלך ואת שרה את השיר ובו כל צבעי נשמתך וכל געגועיך ועצבונך ואורך כל חייך כסרט נע משתקפים בקולך ומילותייך ובתום השיר(המתנגן בקישור למעלה) את שוב שותקת ומביטה במראה,מחייכת, קוראת לי מחבקת ואינך אומרת האם את אוהבת ולוחשת... "אתה שואל האם אני אוהבת?"., אינכם מבינים.אתם הגברים כמו ילדים!" - אשמח אם תואילו בנשמתכם לשדר את השיר וברקע להקריא את מילות השיר שכתבתי.

לסיום, הרשומון של אירית מאירי מן הגבעה, מילה במילה על הגבעה, מיד בהמשך הכתבה.

שושנה ויג, 5.3.11 שעה 21:00

"גבעת פייסבוק אינה עונה"
כתבה: אירית מאירי
▪ ▪ ▪

"ויהי ערב ויהי בקר.. ויהי ערב ותבוא החשיכה..ויהי בקר ותהי שמש.. האוויר הריח משהו מתוק. תחושה של.. משהו מרתק מרחף באוויר. משהו עומד לקרות. מבלי שהבנתי וידעתי.. זרמתי. נתתי לעצמי להישאב לתוך הדבר הזה. וקרה המקרה.

נשאבתי לתוך מגנט וירטואלי. ממכר משהו.. תרופה לנשמה כבויה שחיפשה משהו. לא ידעה מה..התעוררתי לתוך עולם. עולם מופלא, שונה, וירטואלי ויחד עם זאת כל כך מוחשי וסוחף. עולם שמעולם לא הכרתי. לעולם הזה קוראים "גבעת פייסבוק אינה עונה". והספור שהיה כך היה.

זה קרה לפני שלש שנים.. מצאתי תרופת פלא לנשמה פצועה. נשמה שמחפשת תוכן. משהו אחר. שונה. פעם ראשונה בחיי שניתנה לי ההזדמנות להתחבר לעצמי.. להכיר אותי מעט טוב יותר בתוך הלבד.. לצאת לעולם מחוזקת יותר, יודעת יותר.

נברתי ימים כלילות בתוך עולם האינטרנט הווירטואלי. איני יודעת את סדר הזמנים. רק יודעת שמצאתי עצמי בתוך פרופיל הניקרא "גבעת פייסבוק אינה עונה". על קיר הפרופיל התנוססה תמונתו של אסי דיין, האמן היוצר הענק שמאז ומתמיד הערכתי/הערצתי ואהבתי את אמנותו הייחודית רק לו. את יצירותיו השונות, הכול כך שלו. הכול כך אותנטיות. אמן-יוצר חד פעמי.

משהו משך אותי בפרופיל הזה. הכתיבה הייתה שונה. האמת זרמה ישר לתוך העורקים. חשתי את פעימות החיים בדרך כל כך מוחשית בתוך עולם כל כך וירטואלי. לא רציתי לדעת במדויק את הפרטים על האיש שמאחורי. העדפתי לדמיין. אהבתי את הלא נודע. הרי אנחנו בעולם וירטואלי. (ועד היום איני יודעת ונעים לי כך) האם האיש הוא אסי דיין, האם האיש הוא משה או יואב, או שאול. רציתי לחלוק. ניתנה לי ההזדמנות. כמעט כמו אצל..מיטת הפסיכיאטר. (מעולם לא הייתי אצל הפסיכיאטר.. המשהו הפולני הזה בגנים לא הרשה. ההגנות, ה'פאסון'.. הסטיגמה וחוסר הרצון בתלות במישהו אחר, אלא הצורך לקחת מעצמי.)

חלפו הימים. יותר ויותר "גבעת פייסבוק אינה עונה" הפכה להיות חלק מחיי. החברים – חלק ממשפחתי. יצרנו בית. 'גיבושון'. בית על גבעה. גבעה ירוקה, פורחת.. כאשר אנו החברים.. משקים, מגננים ולעיתים אף.. מוציאים את היבלית. ניכוש העשבים הרעים בדרך כלל היא נחלתו של במאי תסריטאי והשחקן הראשי של הגבעה, לעיתים גם בהמלצת חברים כאשר מרגישים שמשהו אינו זורם. כשהאנרגיות אינן חיוביות דיין. איש הגבעה - הרואה ואינו נראה.

והנה, החיים ה'מציאותיים' שבחוץ והגבעה הוירטואלית.. החלו לשמש (אצלי) בעירבוביה. כל אימת שיצאתי את ביתי.. הדבר הראשון שהייתי עושה כשפותחת את המחשב הוא... לטפס על הגבעה המרתקת..לראות מה קרה. מה חדש.. מה פיספסתי, אם פיספסתי...

חברנו להיות משפחה וירטואלית מחממת ומרפדת. ישנם ימים טובים, ישנם פחות. ישנן מילים יפות ישנן פחות. ישנו צחוק כעס, דיעות, סיפורים אישיים, 'נזיפות'.. מצבי רוח טובים.. ופחות. פעם המילה 'חולרה' הייתה עבורי קללה. כיום יש בה מן המתוק. אותנטי. איש הגבעה ב'רע לו' מכנה אותנו 'חולרות'. לכו לעזאזל'..מאידך... דואג ומלטף את האינדיבידואליות שבכל אחד מאיתנו. התאמנו עצמנו אליו, מתאים עצמו אלינו. לכל אחד מאיתנו. ישנם ימים ולפתע האיש שלנו נעלם. הגבעה הופכת למישור. הגבעה מוקפאת. מטפסים על הגבעה.. ואין גבעה.. ואז כולנו שואלים את עצמנו ואת כולנו.. מה, למה, איפה... לא עוברות שעות, לעיתים ימים.. והגבעה שוב חוזרת.. פורחת כאילו דבר לא אירע.

זה מה שעושה אותה למה שהיא. מרתקת. קסומה, בלתי צפויה. בדיוק כמו האיש שלנו. בלתי צפוי ממגנט ומרתק. איש הגבעה לוקח מכל אחד מהחברים את כישוריו ועושה בהם שימוש לגיבושון שעל הגבעה היקרה לנו. נוצרת עבודת צוות. כל אחד תורם מיכולתו, מכישוריו, מהאמת שלו.

כאן המקום לשרבט מעט על הדמויות היקרות הותיקות שעל הגבעה כמו גם החדשות יותר, על-פי סדר אקראי:

דודי אלביס פטימר - בחור אחד בדורו. צמח בר. חוקר מוזיקה ישראלית לדורותיה. מאז שנות ה- 30-40.. כל כולו בתוך המוזיקה התופסת את חלק הארי בחייו. בחור רומנטי וטהור..בחור שאוהב את האהבה. מקרין אותה בכל מקום בו נמצא. מלטף במילים. אך כשיש צורך.. יודע גם לומר את דבריו אחרת. עולם הולך ונכחד..

דודי בהנחיית והדרכת איש הגבעה שלנו.. לא פעם יצר קליפים מוסיקליים הבנויים על חברי הקבוצה. היה כיף. היה מתח. מתי יצא הקליפ.. איזה תמונות שלנו ישים.. איזה מלל ילווה את הקליפ. לעיתים איש הגבעה היה שם מלל משלו. כשרון כתיבה מדהים. האדרנלין שלנו היה בשמיים. דודי שלנו, מוותיקי הגבעה.

עדי קורן - בחורה (נסיכה) קסומה עם נפש של ילדה. עדינה, אצילית, 'ברבורית' ויפת תואר. זמרת בעלת קול שמיימי וטהור וכשאתה שומע אותה, אתה לא מבין איך זה ששמה לא נשמע בשורה אחת עם זמרים כמו נינט, שירי מיימון, שי גבסו ואחרים.
או שלא נקרתה בדרכה ההזדמנות הנכונה.. או שהארץ שלנו אינה יכולה להכיל את סוג המוזיקה האירופאית-מלאכית שלה.

אנחנו ארץ נוקשה וצינית. ערב רב של טעמים. ישנה תחושה שנפשה של עדי כה טהורה, תמה ונקייה.. שלעיתים אינה יכולה לעולם כה נוקשה, לפעמים אכזר קר ומנוכר. עדי בחורה רומנטית המאוהבת באהבה (כמוני..). אולי החיים והנסיונות שהם מביאים איתם יום ביומו.. יחספסו מעט את העדינות והרגישות הנהדרים שלה. כואב. מוותיקי הגבעה. אולי – הראשונה שבה.

אורלי דראל - נסיכת היופי והאלגנטיות.. אשה איכותית, משכמה ומעלה. אצילית, בעלת נוכחות מרשימה, אינטליגנציה אדירה, ניסיון חיים עשיר. ניסיון אשר בין השאר נובע מנסיונות טובים ופחות טובים שאנו עוברים בחיים. ואורלי היקרה ללא ספק עברה. אך הנסיונות עשו לה רק טוב (דעתי). אשה עם אנרגיות חיוביות ואופטימיות בלתי נלאית. אנו מכנים אותה 'שמש'. אורלי דראל שולחת את קרניה מקנדה הרחוקה. אורלי, ישראלית לשעבר שרתה בחיל המודיעין. בצעירותה התחתנה עם קנדי ושם בנתה את משפחתה. אורלי, העוסקת כיום בעיצוב פנים ואדריכלות כמו גם בתיוון בעסקי נדל"ן, אינה פוסלת אפשרות לחזור אלינו הביתה. לישראל. נפש יקרה. חברה וותיקה מראשוני הגבעה..

סיגי אברמוב - נשמה נהדרת. דמות צבעונית. אישה יפה שכולה אש. מצחיקה, מעודדת, וגם משלחת מילים כשיש בכך צורך. אשה אופטימית, אנרגטית.. הפיקנטריה של הגבעה שלנו. סיגי תמיד יודעת לומר את הבדיחה העסיסית והנכונה במקום הנכון. סיגי מומחית בלשבור את הקרח. ישנם ימים שהגבעה בתרדמה... כל אחד מכונס בענייניו..אז סיגי יוצאת אלינו עם מילותיה "התעוררו,,,, השכמה!! איפה כולם?? לצאת החוצה.." וזורקת איזו בדיחה או אמירה שאי-אפשר להשאר אדיש אליהם.

סיגי סוכנת ביטוח חיים המתמחה בנושא הרפואי. אשה יקרה שיודעת לרפד ולתת כתף למרות שלא פעם יש תחושה שהיא זו אשר צריכה את הכתף.. אך לא תראה זאת.. הליצן הבוכה... סיגי, חברה נאמנה וותיקה של הגבעה..

אילנה שאלתיאל - נשמה נהדרת של אשה דעתנית, חמה, מגובשת, ישרה וישירה, היודעת בדיוק מה היא רוצה להביא איתה. לעולם לא נשארת חייבת כשיש לה מה לומר בכל נושא מדובר. מאד מעורבת בנעשה בארץ ובגבעה . אומרת את שלה באופן הברור והישיר ביותר. יחד עם זאת, תמיד בנועם, עם הרבה חום וסימפטיה. מלאת אנרגיות. ארצישראלית שורשית, הנלחמת בחירוף נפש למען המדינה, למען הערכים של החברה שלנו.

אילנה הנאמנה לעצמה, כאשר לא מצאה עצמה מתפשרת עם דברים שאירעו, העדיפה אף לשלם את מחיר עזיבת הגבעה ולו כדי להשאר נאמנה לעצמה, ללא ויתורים. אילנה מדריכת ספורט במקצועה המקורי.לשמחתנו, אילנה חזרה לגבעה. הייתה חסרה לפאזל שלנו.אילנה חלק מהגיבושון. שייכת למשפחה. מהוותיקים ביותר שעל הגבעה.

שמואל כהן - כמו שהחבר'ה נוהגים לכנות 'טיפוס'. מביא איתו משהו שונה. מהאנשים של פעם. עולם הולך ונכחד. ארץ ישראל היפה. כל אימת ששמואל כותב תגובה.. יש להציב נוסחת אלגברה ולמצוא את הנעלם... שמואל כותב לאקוני. תמיד יש משהו מאחורי. לא תמיד ברור מה זה המשהו הזה. אתה נשאר עם המילים ומתחיל לנתח למה התכוון המשורר... בדרך כלל מכוון לאקטואליה. למה שקורה במדינה שלנו. שיטת הבחירות, יפו – מגורי היהודים עם הערבים.. לעיתים משיק בין נושאי הגבעה לנושאי המדינה. מרתק ודורש מחשבה.. שמואל, איש מחשבים.. מוסיף נופך מיוחד השייך רק לו. אינדיבידואליסט. מוותיקי הגבעה.

בן לוין - בחור קסום, עלם יפה תואר ויפה מראה. חיצונית ופנימית. ארצישראלי במובן היפה של המילה. בן זורם באופן שתמיד נאמן לעצמו ולדעתו. גם כשאינה 'פופולרית'. נוצר שרשור של תגובות ובן משתלב תמיד עם דעתו ללא כחל וסרק.. חד וחלק ויחד עם זאת בדרך שתמיד נעימה לקוראיה.

מצטייר כבחור נעים הליכות ודעתן בעת ובעונה אחת. בדרך כלל 'מסכים' או 'לא מסכים'..ומחזק ('כל הכבוד') או שאינו.. את תגובותיו של האחר ומידי פעם אף מוסיף על כך משלו באופן הכי פשוט חם וישיר. אוהב נופים.. אוהב את אלביס, אוהבת מוזיקה ארצישראלית ישנה וטובה. כמו אריק איינשטיין שלמה ארצי ואחרים. נעים איתו. בן אינו מהוותיקים אך כבר אינו מן החדשים.

יוסי מימוני - איש רוח. יפה מחוץ ומפנים. מתקשר.אוהב את האהבה. רומנטי, חם, נעים, מלטף במילותיו. מרגיען לאומי. מומחה בגישור כאשר יש תחושה שמשהו באוויר מתערער מעט. יודע לתת את המילה הנכונה בזמן הנכון. יוסי, דמוי לקומפרס על פצעי הכאב. תחבושת. מרפד, מפנק, ויחד עם זאת בהחלט דעתן ואומר את דבריו בדרך המיוחדת רק לו.. כאשר כתיבתו מגיעה ישירות מהנפש והחוצה.איש מיוחד ויקר. עיתונאי כשרוני, אכפתי ומעורב בכל הנעשה.בארץ ועל הגבעה.. ידו בכל ויד כל בו.

הכל בשקט, בנועם, בעדינות, אצילות, סובלנות וסבלנות לאין ערוך.. בהחלט איש יקר היודע להתאים עצמו לכל מצב ולכל אדם באשר הוא. פעיל באינטרנט ושלוחותיו. איש יוצר. מוותיקי הגבעה הראשונים ביותר.

ישנם כמה חברים יקרים אשר מנועה מלכתוב עליהם. שלמה ארצי, אריק איינשטיין, ששי קשת.רבקה זהר, מאושיות תרבות המוזיקה הארצישראלית. זמרים אדירים, חלקם אמנים-יוצרים ענקים. ממעטים לכתוב, מה גם שלעולם לא אדע האם הם הכותבים או אחרים עבורם.. או... אחרים...זמרי ענק. שמם יוצא לפניהם וכל מילה מיותרת. עצם הימצאות שמותיהם על קיר הגבעה – זכות היא לי.

ואעבור ליותר חדשים שעל הגבעה שלנו:

דורית זיתוני - אשה חמה, מלטפת, אוהבת, אשת משפחה. השתלבה מהר מאד על הגבעה שלנו. תמיד מפרגנת, מעודדת, נותנת את המילה החמה במקום הנכון. מהר מאד נכנסה ללב החברים. הסימפטיות, הזרימה הנהדרת, הנינוחות והחיוך המקרינים מתגובותיה.. קשה להשאר אדיש אליהם. מהר מאד אתה מוצא את עצמך פשוט מחבב את האשה הזו שיש רושם שרוצה רק טוב. אתה מרגיש צורך להחזיר לה ולו מעט מהחום שקיבלת ממנה. דורית נמצאת על הגבעה מספר חדשים בלבד. נעים איתה. זורמת עם כולם.

ג'ודי קלע - הייתי מכנה אותה.. אלת האהבה והטבע השולחת את קרניה המרפאות כל מצוקה, מכאוב ומועקה. ג'ודי קלע המכנה עצמה ג'וד (כשם נשמתה) נכנסה אלינו בסערה זה אך מספר ימים וכבר כבשה את כולנו עם האהבה האדירה שמציפה אותה לכולנו. ג'וד היא בהחלט 'טיפוס'. במובן החיובי של המשמעות.

היא אחת ומיוחדת. זמרת השרה בדרך המיוחדת רק לה על-פי תורה שאימצה לעצמה. שרה מהבטן, מהראשוניות, שירה למוריאנית מתוקשרת.- המוטו שלה "כשאני נרפא אינני נרפא לבדי". תורמת מתורתה לציבור הרחב ונהנית כשרואה תוצאות. ג'וד מפיחה רוח חדשה ואוהבת על הגבעה. ייחודית, מקורית, בנתה את תורתה מתוך מבחנים ונסיונות קשים שעברה בחייה ויצאה מהם מחוזקת ומגובשת. חדשה ומבטיחה.


שושנה ויג - זה שבועות ספורים בלבד על הגבעה. נקלטה באופן חם ביותר. אשה איכותית, אינטילגנטית עוסקת בכתיבת שירה, עיתונאית, מורה לסיפרות, כותבת סיפרי שירה בליווי אישי. מיוחדת, חמה, ערכית ולמרות היותה תקופה קצרה מאד על הגבעה.. התברגה בדרך מאוד מיוחדת ודי מיידית. מביאה הרבה משל עצמה. אשת משפחה, אמא, אשה רגישה ואכפתית. רומנטית-חושנית בכתיבתה. הרפתקנית בסקרנותה. הולכת עם הלב והבטן. בעלת השראה וזורעת השראה. יחד עם זאת, יודעת לתרגם את הרוח והספר לפעילות ועשייה. אוהבת לעבוד עם הציבור ולמען הציבור. אשה מרתקת, עמוקה ומעניינת..

רונית שאפי - אמנית. זמרת, מוסיקאית בחסד, פסנתרנית, שונה, מיוחדת. מביאה משל עצמה. מקורית, אחרת. שרה מתוך הנשמה ולתוך הנשמות.. משהו מרגיע, שמיימי וייחודי. אפשר להמריא איתה עם השירה שלה. רונית ממעטת לכתוב ועל כן קשה עדיין ללמוד הרבה עליה. מקרינה אדם מאד מעניין, נפש מסקרנת. נקווה שנזכה להכירה מקרוב יותר עם הזמן.. על הגבעה כחודש.

סמדר מגל - מטפלת אלטרנטיבית, מעבירה הרבה הרצאות חוותיות בנומרולוגיה. אשה אנרגטית, אוהבת את החיים ותורמת ומביאה מנסיונה העשיר למוד הניסיון. סמדר מקרינה אישיות מגובשת, ברורה, היודעת מה רוצה להביא עימה. חדשה יחסית על הגבעה, כחודש ימים ועל כן עדיין לא זכינו להכירה מעט יותר לעומק, מה גם שממעטת להגיב ולכתוב.מקווה שהזמן יעשה את שלו..שהמחיצות יפלו.. ונוכל להתקרב יותר...

אתיקה לב - בחורה יפת מראה וחביבה ביותר.. מזכירה משפטית, מקרינה משהו מאד סימפטי וחם. אנרגיה חיובית. אכפתית, אוהבת את הארץ והמדינה, שורשית, מלאת חיים, אופטימית וכובשת. אתי חדשה יחסית על הגבעה, כחודש, על כן קשה עדיין לומר דברים שמעבר. מקרינה משהו בהחלט מבטיח. מחכה לה. שניפתח, נתקרב ונכיר. בהחלט משתלבת יפה על הגבעה..

ליטל לוי - רומנטית, נעימה, אוהבת מוזיקה, חברותית, קלילה.. מקרינה משהו מאד חביב, חם ומשתלב. עובדת כסמנכ"לית בחברה. ליטל, יחסית חדשה על הגבעה.. ועדיין קשה לכתוב מעט יותר לעומק. עם הזמן נוכל להתקרב מעט יותר ולהכיר את אישיותה שבהחלט נראית מבטיחה. מקרינה אנרגיה חיובית שמחה ואהבה.

תמי סירקיס - בתה של הבשלנית הידועה רות סירקיס.. (לאמא שלי רוב ספרי הבישול שלה..) עושה בהחלט רושם מבטיח... עיתונאית מזון, מרצה, מנחה סדנאות, נותנת יעוץ שיווקי קולינארי. אשה משכמה ומעלה, אנרגטית, אינטילגנטית, מלאת חיים ובישולים..(הריח עד לכאן...). תמי יחסית חדשה על הגבעה ממעטת עדיין לכתוב ולכן קשה לכתוב עליה מעבר. מקווה שעם הזמן נלמד להכיר אותה יותר מקרוב.

נטלי צנטנר זיכרוני - מקרינה משהו אינטילגנטי, שונה, משהו עוקץ וציני מעט. דעתנית ובהחלט מוסיפה לנופך הגבעה. אכפתית ומעורבת בכל הקורה, בועטת כשצריך.. מעניינת ומסקרנת. נטלי חדשה על הגבעה, כותבת מעט מאד עדיין וקשה להתרשם מעבר. מקווה שעם הזמן נוכל להתקרב יותר ולהכיר.

חנה גולדברג - סופרת, משוררת, פזמונאית, מרצה ועורכת. חנה חדשה על הגבעה. כרגע עדיין אינה מעורה ממש לרבות תגובות לפוסטים, ל'שרשורים', לדיונים ושיחות שעל הקיר. ועל כן, למען הגילוי הנאות קשה מעט להתרשם ולכתוב מעבר. עם הזמן אני מקווה שיפלו המחיצות ונלמד להכיר מקרוב יותר. אנחנו עדיין מחכים למוצא פיה. חנה בהחלט מקרינה אשה מאד מסקרנת ומעניינת.
אתמול נכנסה אלינו מישהי חדשה. אורית אלפסי. עדיין לא יכולה לכתוב עליה.. רק נפגשנו..

יעל דיין - אישיות משכמה ומעלה, אשה ואם בישראל. על הגבעה - האשה שמאחורי הקלעים. השומרת, הדואגת, התומכת. למרות שאינה נוכחת. בהחלט..נוכחת. מילה פה מילה שם, דמותה מורגשת באויר ובאוירה. יעל הינה דמות מפתח, אשה של עשייה, נתינה, תרומה ענקית למדינה ולחברה שלנו וכל מילה שלי תהייה מיותרת. נוכחותה של יעל דיין על הגבעה שלנו – זכות וכבוד הם לי! (יעל היא במקרה..גם אחותו של אסי דיין האיש, האמן, היוצר, הבמאי, התסריטאי, השחקן, הפובליציסט, המשורר, וכן הלאה וכן הלאה.. אישיות אדירה, יחודית, מקורית וחד פעמית.. בזכות עצמו)

אירית מאירי - (אני) טוב.. אז מסתבר שלא רק על עצמי לספר ידעתי... ספרתי על החברים. ועכשיו אומר מספר מילים על עצמי..אמנית, שחקנית (תיאטרון, קולנוע, טלוויזיה), מאד מקורבת לנושא המוזיקה. מסתבר.. שאוהבת גם לכתוב.. שני בני דור שלישי למשפחת אמנים.(אמי זמרת אופרה לשעבר, אבי ז"ל, פסנתרן אחד מהידועים בארץ בזמנו, בני הגדול שחקן, בני הצעיר פסנתרן קלאסיקאי וירטואוז..).

אוהבת אנשים וחיים, נמשכת לשונה, למקורי, לבלתי צפוי (אחת הסיבות שנשאבתי לגבעה..) עושה רושם שלעיתים קרובות מייצרת את הדבק המקשר בין החברים שלנו שעל הגבעה.. לעיתים גם הדבק המקשר שבינם לבין האיש שלנו. האחד. הרואה והבלתי נראה. עט הכתיבה שלי היא הנפש שלי. ללא מסננים, מן הנפש – למקשים. ישירות מן הפנים אי שם, במעמקי הנשמה והחוצה (ללא מתווכים..) ישר לצומת הגבעה.. "גבעת פייסבוק אינה עונה".

ישנם עוד כמה חברים נוספים אשר אינם מעורים ממש בנעשה על הגבעה. אינם מגיבים, אינם כותבים ועל כן קשה מעט להתייחס לאישיותם. איני כותבת כשאיני יודעת. זוהי הגבעה שלנו. זהו ביתנו הוירטואלי. אלה הם חבריה. אחד אחד.. אנשים יקרים, כל אחד, עולם ומלואו. כל אחד, מכיל בתוכו עולם פנימי עשיר, כושר נתינה, אהבה, חברות אמת, דאגה, אכפתיות, פירגון.

כולנו ביחד - צוות מנצח. מנצח, כי הולכים עם האמת שלנו עד הסוף. אין ויתורים. כל אחד מביא את עצמו כפי שהוא. ללא איפור, ללא מסיכה..בימים טובים ובפחות. קיימת אינטראקציה בין כולם עם כולם. זהו חלק מסוד הקסם של הגבעה הירוקה שלנו! שילוב של הביחד עם האינדיבידואל שכל אחד מביא איתו.

זהו חיכוך בין נשמות. תחושה של העשרה, הזנה, חיבור-ניתוק-חיבור. מפגש של נפשות שחוט אחד מקשר ביניהן. הגבעה והאיש האמן המיוחד - יוצרה. גבעה יקרה: שילוב מכלול אינדיבידואלים המתאחדים במעלה גבעה אחת ירוקה ופרחונית אשר ההשראה המנצחת עליה היא של האחד היחיד והמיוחד ... איש הגבעה. הרואה שאינו נראה... הרוח, האוירה, היוצר הניפלא של הבית הנדיר שלנו. הבמאי, התסריטאי, והשחקן הראשי של "גבעת פייסבוק אינה עונה"."

אירית מאירי, 5 למרץ 2011. המשך יבוא.

תאריך:  07/04/2011   |   עודכן:  07/04/2011
שושנה ויג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גבעת פייסבוק אינה עונה
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שושנה ויג
7/04/11 14:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זה מכבר לא נהניתי כל כך מהצגה בנושא כה רציני, אך טבול בכה הרבה הומור, כמו מהמחזה "אמא-מה" שכתבה הדר גלרון עם קבוצת השחקנים. גלרון מוכרת ממחזותיה המצליחים כמו "מיקווה", בהם הדרמה מתמקדת בהווי המיגזר הדתי. כאן היצירתיות, פרץ הנעורים של השחקניות והשחקן, הקצב המהיר של קטעי ההצגה, שיחד יוצרים פאזל צבעוני וססגוני - כל אלה לוכדים את הצופה ומרתקים אותו בכל דקה.
07/04/2011  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
גבר לבוש חליפה שחורה וחולצה לבנה צחורה חבוש כיפה שחורה ואישה דקת גזרה בלבוש כהה חבושת מטפחת מעוצבת ופאה מתחתיה קיבלו את פני, בדלת דירתם בבני ברק. הוזמנתי לשבת ומיד הצטופפו סביבנו שבעת ילדיהם המקסימים. הם הציגו את עצמם ואת ילדיהם ומיד התחלנו לשוחח על אורח חייהם ועל סדר יומם.
06/04/2011  |  דבורה צרויה  |   כתבות
אם אכן, היה צ'רצ'יל על הכוונת של הלח"י בשנת 1944 ע"י אליהו בית צורי, כפי שפורסם לאחרונה במסמכים של שירות הביון הבריטי - אין לכך שום הוכחה של ממש פרט לעדותו, כביכול, של אחד מאנשי הלח"י, כפי שנרשמה על-ידי חוקריו הבריטיים לאחר מעצרו.
06/04/2011  |  יוסף עברון  |   כתבות
פרסום מטעה על מבצע הוא עבירה על חוק הגנת הצרכן
06/04/2011  |  עו"ד תמר פינקוס   |   כתבות
ידיעות אחרונות לא סומך על יכולת הבנת הרמזים של קוראיו שי ניב לא קונה את גרסת הרופאים בן כספית מבקר בחריפות במעריב את אלי ישי על שהתקשר לשופט גולדסטון והזמין אותו לישראל על דעת עצמו "גלובס" ממתין להרשעת אורי בלאו
06/04/2011  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il