נהגי חברת האוטובוסים "מטרו דן", המפעילה את התחבורה הציבורית בבאר שבע, פתחו הבוקר (ה', 25.11.04) בשביתה עד הודעה חדשה בשל סירובה של ההנהלה לנהל איתם מו"מ על חתימת הסכם קיבוצי.
הנהגים אומרים שרק הסכם קיבוצי יכול להציל אותם מציפורניה הארוכות של ההנהלה שמתעמרת בהם במשך שנה, מהרגע בו נסגרה החברה העירונית ומטרו דן קיבלה את הזכיון להפעלת התחבורה הציבורית בבאר שבע.
הנהגים מתבצרים במתחם החברה בתחנה המרכזית בעיר. הם נעלו את המתחם במנעולים שלהם ואינם מאפשרים לאוטובוסים לצאת. במקום אף מוקם אוהל והנהגים אומרים שאם יצטרכו אף ילונו במתחם.
"ההנהלה לא הותירה לנו ברירה. הם מסרבים אפילו לדון איתנו על הסכם קיבוצי. אתמול ישבנו איתם וזה היה מעליב. לא מוכנים לדבר על הסכם", אומר שאול צפני מראשי הנהגים ומוסיף, "רק הסכם כזה יכול להציל אותנו מציפורניה הארוכות של ההנהלה שבשנה האחרונה מפירה את זכויותינו. אף אחד לא ישכנע אותנו ששישה שקלים ליום ברוטו, למשל, הם סכום סביר לכלכלה לנהג. פשוט בושה".
ההסתדרות נתנה את ברכתה למאבק הנהגים. בהסתדרות אומרים כי זהו מאבק עקרוני על זכותם של עובדים להתאגד כדי להאבק על הפרת הזכויות שלהם.
הנהלת חברת מטרודן מסרה בתגובה ל-Nfc:
"הנהלת חברת מטרודן מתנצלת בפני ציבור הנוסעים שנפגעו מפעילותם של גורמים אינטרסנטים המשבשים את מהלך הפעילות התחבורתית לתושבי באר שבע ובאופן מכוון ביום חמישי, שהוא יום השוק בעיר שאלפי תושבים ששירותי התחבורה הציבורית הם הכלי היחידי שעומד לרשותם להגיע לשוק לקניות, יסבלו ויפגעו.
החברה מילאה אחר כל התחייבויותיה בחוזי העבודה עם העובדים ואף מעבר לכך, ומביעה תמיהה על צעדי ההשבתה מצד עובדי ההסתדרות ומועד העובדים.
חבל, שיו"ר ההסתדרות בנגב, ועובדי החברה הקודמת, לא למד את הלקח, שהשיטה בה נקט בעבר, תרמה לפגיעה קשה ולקריסתה של חברת התחבורה הציבורית שבה היה שותף לניהולה, באמצעות וועדי עובדים כוחניים ואלימים שהשביתו השכם וערב את התחבורה בעיר.
הנהלת החברה תעשה ככל שביכולתה להחזיר ולהפעיל במהרה את מערך קווי התחבורה הציבורית בעיר".