בעקבות שרות לקוי של משרד הפנים במזרח ירושלים:
הקרן לירושלים תפתח השבוע לשכת מידע וסיוע לתושבי מזרח העיר בענייני משרד הפנים
ביום חמישי הקרוב, ה-25 בנובמבר, בשעה 18:00, תיפתח הלשכה למידע וסיוע לתושבי מזרח העיר במתנ"ס בית חנינא. הלשכה, שהוקמה ביוזמת הקרן לירושלים, תאפשר ל- 250 אלף תושבי מזרח העיר להתמודד עם הבירוקרטיה של משרד הפנים.
לשכת הסיוע והמידע תיפתח בשכונת בית חנינא במזרח העיר, במקום המוכר לאוכלוסייה המקומית, במעמד חברי הכנסת מיכאל מלכיאור ועיסאם מחו'ל - יושבי ראש השדולה לדו-קיום יהודי-ערבי בכנסת. עמדות קבלת הקהל בלשכה החדשה יאוישו על ידי מתנדבים תושבי העיר, יהודים וערבים, ובנוסף יהיו במקום עורכי דין ועובדים סוציאליים שיסייעו לפונים.
כיום סובלים אלפי תושבי מזרח העיר מחוסר נגישות לשירותים הממסדיים התלויים בידיעת השפה ובמיומנויות שונות אחרות הנדרשות כדי להתמודד מול ממסד בירוקרטי. כך, למשל, מתקשים התושבים למלא את הטפסים בעברית או להגיש בקשות במועדן, דבר שהוביל להתפתחותם של שירותי ספסרות ומזכירות בתשלום. בג"צ קבע כבר לפני שנה כי יש להגדיל את מספר הפקידים בלשכת משרד הפנים במזרח העיר ולהעבירה למקום אחר.
אולם מאחר שהחלטת בג"צ טרם בוצעה, החליטה הקרן לירושלים בשיתוף הפורום להסכמה אזרחית, לשכת הרווחה בעיר ומתנ"ס בית חנינא לתת מענה מיידי לתושבים ולהקים לשכה אלטרנטיבית למשרד הפנים: לשכת מידע אזרחית למתן מידע וסיוע בהגשת בקשות לקבלת שרות ממשרד הפנים.
לדברי רות חשין, נשיאת הקרן לירושלים: "הקרן לירושלים שמה לה למטרה לסייע לכל תושבי ירושלים. הבעיה הנדונה ידועה לכל, הן למשרד הפנים על שריו בעבר ובהווה, והן לפקידות הבכירה בעירייה, אולם לצערנו טרם ננקטו פעולות להסדרת העניין.
הפרויקט מציע פתרון זמני לאוכלוסייה הנמצאת במצוקה אמיתית,
ואני תקווה שהפעילות שלנו תוביל לשינוי מהותי בהקדם האפשרי".