לקראת יום העצמאות פרסמה הלשכה לסטטיסטיקה את נתוני אוכלוסיית ישראל אשר מגיעה לכ-7.5 מיליון נפש. אומנם נתון מכובד לכל הדעות למדינה צעירה, אשר החלה את דרכה עם אוכלוסיה בגודל הנמוך מעשירית מהקיים, אולם עדיין בממדים של כרך גדול בעולם.
מנגד נראה שבישראל קיימים הרבה עסקים הפועלים בתחומים דומים, דבר אשר גורם לזה שלא תמיד ישנה פרנסה טובה לכולם. תוסיפו לזה את העובדה שהיהודי רואה את חברו, מייד פותח גם עסק משלו מתוך "ידיעה שזה כלכלי וריווחי".
ריבוי העוסקים והמלחמה על אותו נתח שוק מוגבל, מביאה לתופעה של מתחים "הוצאת עיניים" ורכישות של מתחרים. התוצאה היא שהרבה יבואנים, מקימים להם ואו רוכשים רשתות שיווק ומבטיחים להם בדרך זו מדפים ונגישות טובה לצרכן. גודל השוק הקטן יחסית בישראל, מביא לכך ששרשרת הערך מתקצרת וכמעט לביטול של מפיצים, דבר אשר מקובל מאד העולם.
שוק החשמל מרכז לאחרונה תשומת לב מיוחדת לאור השתלטות ניופאן על רשת א.ל.מ, דבר אשר יוצר שני גופים גדולים בתחום, אשר הם גם יבואנים וגם קמעונאים,
אלקטרה מוצרי צריכה וניופאן. לאלקטרה ישנה פעילות קמעונאית דרך,
מחסני חשמל, שקם אלקטריק וסנסור ולניופאן- בסט ביי וביג בוקס, א.ל.מ ושותפות במחסן הסיטונאי של אבי סופר.
נראה שצעד זה אשר לבטח יהיו לו השלכות בהיבט הממונה על ההגבלים, יקרין גם על יבואני החשמל האחרים, אשר חלקם מתחרים עם אלקטרה וניופאן ואולי זה הזמן של חברת קריסטל ליזום מהלך גדול ולאחד כוחות וליצור את גוש החשמל השלישי בישראל. לא נראה שקריסטל צריכה להתאמץ יתר על המידה שכן את "בישול העסקה" עשו כבר המתחרים האחרים. התארגנות נוספת אשר קמה לאחרונה בתחום מוצרי עשה זאת בעצמך, ישנם מאפיינים דומים.
רשת סיטי שופ, היא רשת אשר נמצאת בבעלות שני יבואנים אשר באו מהתחום והחליטו לשווק את מוצריהם ישירות לצרכן. הראשון מביא את ניסיונו מתחום כלי הבית ותחום אחזקת הבית והשני מתחום כלי העבודה והגינון החשמליים. גודל השוק הקטן בישראל, ריבוי התחרות מחייב את העוסקים לחתוך ולפנות ישירות לצרכן, אשר לכול הדעות מצבו לא יוטב ממהלך שכזה.