בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
נבואת ירמיהו - סמל לתקומת ישראל
|
ירמיהו מסמל לעם ישראל את האמונה בתקומת העם במולדתו. לאחר כל הסבל הרב, הארוך והכמעט בלתי נתפש שיעבור עם ישראל בגלות, בסופו של דבר יחזור עם ישראל למקומו הטבעי, לארצו, ויחזור ויבנה את כל המקומות שננטשו, שנחרבו ושנתפסו ע"י פולשים זרים
הפטרת פרשת בהר היא בספר ירמיהו, פרק ל"ב, ועוסקת בעסקת מכירת שדה, שנערכה בין ירמיהו לדודו, חנמאל בן שלום. מה מיוחד בעסקה זו? ראשית צריך להבין כי מדובר בתקופת שלהי בית ראשון, וירמיהו הנביא יוצא חוצץ נגד המלך צדקיהו, המתכנן מלחמה עם בבל בצפון. ירמיהו הוא נביא-אמת, שנשלח על-ידי ה' ויודע היטב כי מלחמה זו עתידה לגרום לכיבוש א"י ולהרס היישוב היהודי (דבר שאכן קרה בדיעבד - חורבן בית ראשון). ירמיהו יוצא בכל כוחו נגד המלך, הוא נחשב בעיני חלקים מהעם לבוגד, ומושלך לכלא. הכשדים פולשים לארץ, והם באים מצפון לכיוון ירושלים. יושבי הכפרים בורחים דרומה, והם נאספים בירושלים, עיר הבירה המבוצרת. עירו של ירמיהו, ענתות, רחוקה מהלך שעות ספורות מירושלים, נופלת גם היא ביד הכשדים. ואיזה יהודי יעז לטייל בחוצות ענתות? אגב, ממש כמו היום, איזה יהודי יעז לטייל בחוצות ענאתא - זה שם הכפר - היום?! ובתוך הלחץ הזה והמועקה הזאת זוכה ירמיהו לביקור קרובים בבית הסוהר. דודו, חנמאל בן שלום, בא לבקרו. והדוד אינו מקדים הקדמות רבות. הוא בא לעשות עסק: קְנֵה נָא אֶת שָׂדִי אֲשֶׁר בַּעֲנָתות אֲשֶׁר בְּאֶרֶץ בִּנְיָמִין, כִּי לְךָ מִשְׁפַּט הַיְרֻשָּׁה וּלְךָ הַגְּאֻלָּה, קְנֵה לָךְ! אומר חנמאל לירמיהו: מדוע שאמכור את השדה לאדם זר, ואחר-כך אתה תקנה ממנו את השדה, על-פי דיני הגאולה; קנה אתה את השדה מיד, ונחסוך ביורוקרטיה מיותרת. חנמאל מדבר כאילו יש תור ארוך של קונים לקנות את השדה, והוא רוצה לחסוך לירמיהו את המשא-ומתן עם הקונה הפוטנציאלי שיחזור וימכור לו את השדה. מי קונה שדות בשעה שהאויב בשער? מי קונה שדה בכפר שכבר נמסר לידי האויב? ירמיהו משלם את הכסף במלואו, שבעה שקלים ועשרה כסף. מדוע? מה הסיבה? התשובה היא פשוטה וחדה עד מאוד - ירמיהו מבצע עסקה זו מתוך תקווה לשוב לארץ ישראל לאחר הגלות. ירמיהו רוצה לסמל לעם ישראל את האמונה בתקומת העם במולדתו. הידיעה כי לאחר כל הסבל הרב, הארוך, הכמעט בלתי נתפש שיעבור עם ישראל בגלות, בסופו של דבר יחזור עם ישראל למקומו הטבעי, לארצו, ויחזור ויבנה את כל המקומות שננטשו, שנחרבו, שנהרסו ושנתפסו על-ידי פולשים זרים. והנה אנו זוכים, קמעה-קמעה, לראות את נבואת ירמיהו מתקיימת. יהי רצון שנזכה לראות את התגשמותה המלאה של נבואת ירמיהו, ונזכה לחונן מעפר את כל יישובינו שנתפסו על-ידי פולשים זרים, ונזכה לשבת בהשקט ובבטחה בארצנו.
|
תאריך:
|
13/05/2011
|
|
|
עודכן:
|
13/05/2011
|
|
מני ישי
|
נבואת ירמיהו - סמל לתקומת ישראל
|
|
חלקים מהתרבות הישראלית, שיש שמכנים אותה הצפון תל אביבית, ולחלופין, בתרבות החרדית - אנשים נוטים להעדיף יותר ויותר את תועלתם האישית על התועלת הציבורית. זה מתבטא בחוסר הבושה בהשתמטות מהצבא, מהלגיטימיות בהעלמות מס, ברמאויות קטנות על-מנת לזכות בכספי ציבור, בפרוטקציה שמספקת פרנסה טובה יותר או הטבות אחרות.
|
|
|
המחנה הסוציאל-דמוקרטי - מס"ד, הציב מטרה אסטרטגית: לגבש לבחירות הקרובות רוב חוסם נגד ממשלת הימין הקיצוני נתניהו-ברק-ליברמן, באמצעות חיבור מפלגות המרכז-שמאל וארגוניו לכוח משולב - משיתוף-פעולה הדוק ועד לרשימה משותפת לכנסת.
|
|
|
הביקור השנתי שלי באילת מלמד שהעיר דורכת במקום, בעוד מעברו השני של המפרץ מושקעים מיליארדי דולרים בפיתוח התיירות והתשתית השיפור היחיד ביחס לשנים הקודמות: יש יותר מסעדות כשרות
|
|
|
הצורר הנאצי היה, מן הסתם, מתהפך בקברו לנוכח תחייתה המחודשת של היהדות הווינאית, שהלכה ודעכה מאז השואה. בסך-הכל נותרו כיום בעיר הבירה האוסטרית רק כ-9,000 בני דת משה, אבל רישומם בקרב האוכלוסיה הכללית הוא מעל ומעבר.
|
|
|
תחילתה של הפרשה המשפטית שלפנינו באירועים שבעקבות ה"משט הטורקי" לפני כשנה. בתוככי הקמפוס התקיימה הפגנה פרועה של השמאל הרדיקלי נגד צה"ל, הממשלה ו"הרוב הציוני". להפגנה זו, כביכול ספונטנית, הוזמנו צוותי טלוויזיה זרים, משתתפים אנרכיסטים מחוץ לאוניברסיטה, ואילו "נואם הכבוד" היה ח"כ טלב א-סאנע, שיומיים קודם הוציא הודעה לעיתונות לפיה חיילי צה"ל הם "נאצים". הונפו דגלי אש"ף, הושמעו הקריאות האש"פיות הפרועות הידועות, מגדל הסנאט כוסה מבחוץ בשלט נאצה ענק מבד.
|
|
|
|