|   15:07:40
דלג
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

אסון-טבע גדול בדרום-מזרח אסיה:

לפחות 14,000 הרוגים <br>ברעידת האדמה והשטפונות

רעידת האדמה בעוצמה של 8.9 בסולם ריכטר, היא הגדולה ביותר ב-40 השנים האחרונות; גלים עצומים שפגעו בחופי סרי לנקה גרמו למותם של לפחות 4,150 בני אדם, מאות נעדרים; לפחות 2,000 הרוגים גם בהודו; משלחת רופאים מהדסה יצאה לסרי לנקה
26/12/2004  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   מכת הצונאמי   |   תגובות












נועם שרביט
משרד החוץ: יצרנו קשר עם כ-700 ישראלים

   הדר פרבר וסוכנות איי.פי
רעידת אדמה ביפן

   הדר פרבר
רעידת אדמה ביפן: 7.1 בסולם ריכטר

   יפעת גדות
רעידת אדמה בעוצמה של 6.8 הכתה ביפן

   הדר פרבר
רעידת אדמה נוספת זעזעה את אינדונזיה

   הדר פרבר
רעידת אדמה פקדה את אינדונזיה

מניין הקורבנות נמשך גם הבוקר (ב', 27.12.04) ועומד כבר על כ-14,000 בני אדם אשר נהרגו ברעידת אדמה חזקה מאוד שאירעה בדרום אסיה, רובם כתוצאה מהגלים העצומים שהתנפצו לאורך החופים סביב האזור. אתמול בבוקר (א') נרשמה רעידת אדמה בעוצמה של 8.9 בסולם ריכטר באינדונזיה, ובעקבותיה רעידת אדמה נוספת בעוצמה של 7.3 באיי הודו אנדמאן וניקובר שבאוקיאנוס ההודי. אלפי בני אדם נוספים הוכרזו נעדרים.

מחדר המצב של משרד החוץ בירושלים נמסר, כי לפחות 11 אזרחים ישראלים נפצעו קל ברעידת האדמה וגלי הצונמי שבאו בעקבותיה באי פוקט שבתאילנד. עד כה לא ידוע על הרוגים ישראלים באסון, אולם בחדר המצב עדיין ממתינים למאות רבות של ישראלים המטיילים בתאילנד שיתקשרו לומר שהם בסדר.

על הזווית הישראלית, ראו ידיעה נפרדת

שלושה רופאים בכירים מבית החולים הדסה עין-כרם בירושלים ימריאו הלילה לקולומבו, בירת סרי לנקה, כדי לסייע למאות אלפי נפגעי רעידת האדמה ולגלי השטפונות שבאו בעקבותיה.

המשלחת תכלול את מנהל המחלקה הכירורגית פרופ' אבי ריבקינד, מנהל מחלקת הילדים בעין-כרם ומומחה למחלות זיהומיות, פרופ' דני אנגלהרד, וכן את פרופ' יואל דונחין, רופא מומחה בהרדמה ובטיפול נמרץ.

מאות אלפי נפגעים ב-8 מדינות

שמונה מדינות נפגעו מרעש האדמה ומהשטפונות בעקבותיו: אינדונזיה, מלזיה, סינגפור, תאילנד, הודו, סרי לנקה, בורמה ואיי מלדיב. מוקד הרעש היה, כאמור, באינדונזיה.

ממשלת כוויית הודיעה, כי תשלח סיוע כספי בסך מיליון דולר לקורבנות רעידת האדמה. עד כה לא נמסר מתי ולמי יועבר הכסף.

"מדובר בטרגדיה נוראית שלא נראתה כמוה בכל הזמנים", אמר ללית ווירת'ונגה, מזכיר ראש ממשלת סרי לנקה. "מספר הקורבנות עולה בכל רגע". מפקד המשטרה, קנדרה פרננדו דיווח כי לפחות 3,000 בני אדם נהרגו באזורים תחת הפיקוח הממשלתי. ווירת'ונגה אמר כי לא האמין כי מספר הקורבנות יגיע ל-5,000 אך הוסיף ואמר כי בידי הממשלה אין מידע לגבי מה שאירע באזורי החוף בצפון מזרח הנשלטים על-ידי מורדי ה-Tamil Tiger. חשש לחייהם של כ-170 ילדים בבית יתומים ועימם כומר קתולי לאחר שגלים ענקיים שטפן את האזור.

סרי לנקה פרסה 20,000 חיילים כדי לסייע למשטרה במאמצי ההצלה ולשמר את החוק והסדר. עוצר הוטל על שתי ערים כדי לעצור את הביזה, כך לדברי דובר הצבא.

נעדרים רבים

עדיין קיים קושי לאשר נתונים מדויקים לגבי מספר הקורבנות אך מאות בני אדם נעדרים באזורי החוף של הודו וסרי לנקה. בהודו מדווחים על לפחות 1,100 הרוגים וגם בסרי לנקה - כ-4,150 הרוגים וכ-500,000 נפגעים. צבא סרי לנקה שלח צוותי הצלה לאזור. כמיליון בני אדם נותרו ללא קורת גג.

למעלה מ-200 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-2,000 נפצעו כשעשרות בני אדם עדיין נעדרים באזורי הנופש בדרום תאילנד.

אחד מבעלי החופים שהיה בבנגקוק היום לא הצליח להעביר ל-AP את המספר המדויק של ההרוגים והנעדרים מאחר ורשת התקשורת שותקה, אך לדבריו כ-700 איש היו על החוף כשהצונמי (גלי ענק) הכה בו.

גלים עצומים שטפו את ערי אינדונזיה ליד מוקד הרעש, גורמים למותם של כ-1,876 בני אדם ומשאירים אחריהם גופות לכודות בעצים כשהמים נסוגו, כך על-פי עדי ראייה וגורמים רשמיים במקום.

בסרי לנקה, כאמור, הגיע מספר ההרוגים לכ-3,000 הרוגים ומיליון נפגעים, כך על-פי הודעת ראש הממשלה.

בהודו נהרגו כ- 2,000 בני אדם. שר הפנים ההודי, שיבראז' פאטיל מסר, בראיון לרשת הטלוויזיה הפרטית "Aaj Tak", כי האזור שנפגע ביותר הוא טאמיל נאדו, היכן ש-700-800 בני אדם נהרגו, אחריו מדינת אנדרה פראדש היכן שמספר הקורבנות הגיע ל-200. 14 בני אדם נוספים נהרגו בקראלה ו-14 באיי אנדמאן וניקובה. חופי טאמיל נאדו הפכו לחדר מתים כשגופות דייגים נשטפו לחוף ואחרים נהרגו על החוף עצמו על-ידי הגלים החזקים. האיים המלדיביים באוקיינוס ההודי הכריזו על מצב חירום.

גלים עצומים, בגובה של למעלה מ-10 מטרים, פגעו בחופי סרי לנקה ופגעו פגיעה קשה בבתים ובתושבים. מוקדם יותר, נפגע האי סומרטה שבאינדונזיה. רשתות חשמל וטלפון חדלו מלפעול, מה שגורם לקשיים בדיווח על היקף הנזק.

רעידות אדמה דווחו גם בבנגלדש, וכן באזורים תיירותיים בתאילנד, שם דווח על לפחות 61 הרוגים שנפגעו מהגלים הגבוהים, ובעיקר באי פוקט - לפחות 14 הרוגים ועל נזק רב שנגרם לבתי מלון ומבנים לאורך החוף. ראש ממשלת תאילנד הורה על פינוי אזורים שנפגעו מגלי הצונמי, כולל פינוי של האי פוקט.

גם האי קופיפי בתאילנד נפגע, אך למשרד החוץ אין עדיין אומדן לגבי מספר הנפגעים שם.

לאחר רעידת האדמה באינדונזיה, נמלטו אנשים מבוהלים מבתיהם בערים מדאן ובנדה אקה, בירות שני מחוזות סומטרה.

השירות הסיסמולוגי: תיתכן רעידת אדמה נוספת

השירות הסיסמולוגי בארצות הברית דיווח כאמור, על עוצמת רעידה של 8.9 בסולם ריכטר. על-פי דיווחים מהשירות הגיאולוגי של אינגונז, ייתכן וצפוייה רעידת אדמה נוספת והתפרצות הר געש בעקבות הרעידה הראשונה.

עוד נמסר, כי רעידת האדמה - 8.9 בסולם ריכטר באינדונזיה היא בעלת העוצמה הגדולה ביותר בעולם ב-40 השנה האחרונות. ולמעשה היא החמישית בעוצמתה מאז שנת 1900 ברחבי העולם כולו.

עדי ראייה שרואיינו בתחנת רדיו מקומית דיווחו כי ראו תשע גופות בבנדה אקה, היכן שחלקים מהמלון הגדול ביותר בעיר התמוטטו. האדמה, לדבריהם, רעדה למשך זמן רב. בניינים גבוהים התנדנדו מסינגפור ועד בנגקוק, אך רוב הנזק נגרם למחוז אקה שבאינדונזיה.

השפעת רעידת האדמה הגיעה גם לבירת תאילנד, בנגקוק ולסינגפור. לפחות ארבעה תיירים נהרגו בעת ששהו על החוף באזור הנופש הדרומי שבאי התאילנדי פוקה, כך על-פי דיווחי משרד הבריאות במקום. מוקדם יותר דווח כי מספר תיירים נסחפו מחוף פוקט על-ידי גלים עצומים שגעשו והגיעו לגובה של חמישה מטרים אך טרם ברור אם מדובר באותם אנשים עליהם דווח כי נהרגו. הקורבנות היו בסונגקלה, פוקט, קרבי, פאנג נגה וסורט ת'ני, המושכים אליהם אלפי מבקרים בכל שנה בשל החופים המפורסמים בכל העולם. מהדיווחים עולה כי לפחות ארבעה הם תיירים.

מספר אזורי נופש נוספים בתאילנד הוצפו. באי פאנג-נגה, אזור תיירותי פופולרי ליד פוקט, אנשים נמלטו מהשטפונות ומצאו מחסה על גגות הבתים. מכוניות נשטפו מהמים הגואים גם אצל השכנה - קרבי. ממשלת תאילנד ביקשה מתיירים להכנס לתוך היבשת מאזור החוף. לדברי הממשלה 160 בני אדם נהרגו ולמעלה מ-1,500 נפצעו בערי הנופש של תאילנד.

דיירי בניין מגורים בבנגקוק סיפרו כי שמעו קולות חזקים של היסדקות קירות וחשו רעידות ונמלטו מדירותיהם. דיירים של כמה מבנייני המגורים בקואלה למפור ופננג, אי תיירותי בצפון מלזיה, פונו גם הם כאמצעי זהירות. לא היו דיווחים מיידיים על נזק אך פועלים בודקים כעת מספר בניינים כדי לקבוע האם נפגעו.

במלזיה, דווח על לפחות 42 הרוגים, באזור הסמוך לחופי הנופש של תאילנד. בין ההרוגים גם תיירים, כך נמסר.

דובר מחברת התעופה הממשלתית 'גרודה' דיווח כי שדה התעופה בבנדה אקה, הממוקם מספר קילומטרים מהים, הוצף ומטוסים אינם יכולים לנחות בו. הדובר לא דיווח על גובה המים. מאות בני אדם נמלטים לאזורים גבוהים יותר. גורמים רשמיים מבית החולים דיווחו כי 17 בני אדם נפצעו באורח קשה, כולל אחד שרגלו נפגעה קשה מחלקי בית שנפלו עליו.

כתב של סוכנות הידיעות AP בלוקסאומאווה דיווח, כי מספר בתים ניזוקו וכי גובה המים ברחובות ראשיים בעיר הגיע למטר. לפחות בית אחד נסחף עם המים.

נשיא אינדונזיה ביקר באזור בעת רעידת האדמה

נשיא אינדונזיה, סוסילו במבנג יודהויונו, ששהה במחוז פאפואה כשהוא מבקר את קורבנות רעידת האדמה שהיתה בתחילת החודש, היה מודאג ביותר מהחדשות על רעידת האדמה, כך מסר דוברו.

אינדונזיה, מדינה בה 17,000 איים, נוטה להתפרצויות של רעידות אדמה בשל מיקומה על הגבול הטקטוני הגורם למה שקרוי "טבעת האש" סביב בסיס האוקינוס השקט. בחודש נובמבר, 29 בני אדם נהרגו כשרעידת אדמה היכתה במחוז המזרחי של אינדונזיה פאפו.

הנזק מגיע עד לאיי אוסטרליה

איי קוקוס, שטח אוסטרלי מרוחק באוקינוס ההודי, נפגעו גם הם על-ידי גלים גבוהים, הנראה כתוצאה מרעידת האדמה שעוררה צונמי קטלני לאורך כל דרום מזרח אסיה, כך לדברי הרשויות. לא היו דיווחים מיידים על נזק רציני או קורבנות.

שירותי החירום נמצאים בכוננות באי המאוכלס בדלילות בצפון מערב אוסטרליה למקרה שהצונמי יכה בו.

האפיפיור: "חג המולד הפך עצוב"

האפיפיור יוחנן פאולוס השני התפלל היום לקורבנות רעידת האדמה והגלים הקטלניים באסיה, וקרא למאמצי סיוע בינלאומיים.

"חג המולד הפך עצוב בעקבות החדשות שהגיעו מדרום מזרח אסיה על רעידת האדמה הנוראית שהכתה באינדונזיה, וגרמה לפגיעות גם במדינות אחרות כולל סרי לנקה, הודו, בנגלדש, מיאנמר, תאילנד, מלזיה והאיים המלדיביים", אמר יוחנן פאולוס לתיירים ולמתפללים בככר סנט פטר.

"בואו נתפלל לקורבנות הטרגדיה הנוראה הזו ונבטיח את הסולידריות שלנו לכל מי שסובל ונקווה שהקהילה הבינלאומית תפעל להביא הקלה לאוכלוסייה שנפגעה", הוסיף.

היום לפני

20,000 הרוגים ברעידת האדמה, בעוצמה 6.3 בסולם ריכטר, שפקדה אזור בדרום-מזרח אירן - היום לפני - רעידת אדמה באירן

תאריך:  26/12/2004   |   עודכן:  27/12/2004
יפעת גדות ואיי.פי.
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש בצהריים (יום א', 26.12.04) כתב האישום נגד פעילת השמאל הקיצוני טלי פחימה, בגין קשריה עם ראש גדודי חללי אל-אקצא בג'נין, המחבל המבוקש זכריה זביידי. נציין, כי גדודי חללי-אקצא, הזרוע הצבאית של הפת"ח, הוא ארגון טרור המוגדר בחוק כ"התאחדות בלתי מותרת".
26/12/2004  |  נועם שרביט  |   חדשות
כשלון מוחלט לפרקליטות: בית המשפט המחוזי בירושלים זיכה שניים מבין שלושת המורשעים בגרימת מותה ברשלנות של הילדה בת ה-9, אמיליה כהן ז"ל, תלמידת כיתה ג', כשנפלה מחלון כיתתה בבית הספר 'לוריא' בירושלים, בתאונה שאירעה לפני כ-6 שנים.
25/12/2004  |  נועם שרביט  |   חדשות
ב-26.12.04 וב-30.12.04 יקרינו הסינמטקים של ת"א וירושלים את "סוראיידה אשה מפלשתין".
25/12/2004  |  שוש מיימון  |   חדשות
גם הערב (מוצאי שבת, 25.12.04) פתחו המחבלים בהפגזה מאסיבית של ישובי גוש קטיף, כאשר ירו בשעות הערב והלילה 10 פצצות מרגמה לעברם. בכל המקרים לא היו נפגעים, אך בכמה מקרים נגרם נזק לבתים ולרכוש.
25/12/2004  |  נועם שרביט  |   חדשות
מחריפים העיצומים אותם נוקטים עובדי דיסקונט במאבקם מול הנהלת נכסים מ.י., הממונה על הליך הפרטת הבנק. מחר (א', 26.12.04) ישביתו העובדים 40 מסניפי הבנק בערים ירושלים, באר שבע, דימונה ובית שמש, וכן חלק מהסניפים בתל אביב.
25/12/2004  |  אורלי ממן  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il