|   15:07:40
דלג
  אברהם פכטר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
אהוד ברק. צוחק כל הדרך אל העצמאות [צילום: פלאש 90]

לחיי - הבחירות שבדרך

ארדואן בטורקיה זכה בקדנציה שלישית. עו"ד יורי גיא-רון רוצה בקדנציה שניה כיו"ר לשכת עו"ד בישראל. עו"ד דורון ברזילי רוצה בקדנציה ראשונה כיו"ר לשכת עו"ד. עמיר פרץ רוצה קדנציה שניה כיו"ר המפלגה. יתר המתחרים: בוז'י הרצוג, שלי יחימוביץ ואח' רוצים קדנציה ראשונה בעבודה. ורק ברק - צוחק כל הדרך אל "העצמאות"
16/06/2011  |   אברהם פכטר   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות

הבחירות בלשכת עורכי הדין יתקיימו ב-21.6.11 וחגיגת הפרסום, הכתבות ובעיקר האימיילים בעיצומם. ההבטחות לשינויים, לקיצוצים, מינויים חדשים זורמות בשפע, בקיצור הבטחות הבטחות - עד אין סוף. בפועל - לשכת עורכי הדין, על שלל חבריה הרבים והמצטרפים בזרם בלתי פוסק, הפכה לאחר שנים של איגוד מקצועי בעל מוניטין ויוקרה, לגוף אנמי, מסוכסך, מלחמות אגו, מלחמות מכוערות של חלוקת תקציב, לא מאוזן, לא פרופורציונלי, לגוף חסר שיניים ובעיקר חדל אישים.

מצער מאוד לראות מה קרה למקצוע היוקרתי והחשוב הזה. אלפי עורכי הדין חדשים, שהוזרמו למקצוע, דרך המכללות, בדרך עוקפת אקדמיה ברמה גבוהה גרמו לתחרות פרועה ובמקרים רבים לזילות המקצוע. היום ניתן לומר, לצערי הגדול, יש מעט עורכי הדין והרבה טכנאי משפט. והשאלה היא - מה יעשו הזוכים ביוני ולמה לא עשו זאת עד היום. לפי מספר המועמדים ליו"ר לשכת עורכי הדין, ניתן לראות את מצוקת פני המקצוע. רק שני מועמדים הגישו מועמדות, אנשים טובים, לוחמניים, קרייריסטים (שזה לא פסול), אבל שניהם פעילים ותיקים של הלשכה.

איפה המועמדים הפוטנציאליים מצמרת המקצוע, איפה עורכי הדין הכריזמטיים, המובילים המוכנים להקדיש מזמנם לציבור עורכי הדין הגדול וההולך וגדל בצורה לא פרופורציונלית לאוכלוסיה. למה אין מועמדים נוספים? - כי הם לא רוצים להיכנס "לביצה" הזאת הקרויה לשכת עורכי הדין, החצויה, הנלחמת אחת בשניה בין המחוזות, בין הראשים, ועד מחוז ת"א נגד יו"ר הלשכה ולהפך, ומה נשאר מכך? - לשכה אנמית מפוצלת חדלת אישים והישגים. תחרות בין כנסים - הכנס הגדול של ת"א והמרכז מול הכנס הגדול של הוועד המרכזי באילת. הכנס של הצעירים ת"א והמרכז מול כנס הצעירים של הוועד המרכזי, וכך הלאה והלאה.

מה תפקידו ויעודו של איגוד מקצועי של עורכי הדין?

  • לשמור על רמה גבוהה, אתית, מוסרית, ערכית של המקצוע שהוא זרוע חיונית וחשובה במערכת אכיפת החוק.
  • לשמור על מקצועם ופרנסתם של חברי הלשכה, בפני פלישה של גורמים חיצוניים, זרים, אינטרסנטיים המבקשים לנגוס מזכויותיהם של עורכי הדין ובעיקר ממקורות פרנסתם.
  • להגן על המקצוע וחבריו - בפני המשטרה, הפרקליטות ובית המשפט - במידה והם מפירים את האיזון.
  • לשמור על אחדות, על גאוות המקצוע ואהבת המקצוע - ומה שאנו מקבלים זה ההיפך הגמור.
  • להשמיע את קול הלשכה בנושאים ציבוריים עקרוניים, לא פוליטיים, בעלי קונצנזוס לאומי ציוני.
  • לייצג הלשכה בפני זרועות השלטון ולהיות יותר מעורבת בחקיקה ובבחירת שופטים.
  • לפעול נגד עורכי הדין אנטי ציונים ומסיתים, שפוגעים בבטחון המדינה.

לא פלא שבנסיבות אלה ובאווירה זו אין מועמדים כריזמטיים שיובילו את הלשכה לעתיד חדש בעריכת דין.לפי המסתמן עד כה - מאמר זה יהיה נכון ורלוונטי גם בבחירות הקרובות. אלא אם - הזוכה יוכיח את ההיפך, במהלך אמיץ, כן ומקצועי. ובאשר לבחירות הקרבות במפלגת העבודה - כנראה שמה שהיה, הוא שיהיה. כלומר, פריימריז מלאי להט, הצהרות, הבטחות על קרח והרבה מניפולציות ותחמנות. בבחירות הקודמות היו זיופים, קבלני הקולות חגגו ועשו קופה יפה והתוצאות היו די אומללות. ישובים קטנים ונידחים שהתפקדו בהם מאות - הצביעו בפועל עשרות בלבד. והשיא היה - שהיו נקודות בחירה שמספר המתפקדים על הנייר היה גדול ממספר התושבים בפועל. לכן כדאי כבר להקים וועדת חקירה, בטרם הבחירות - מצב מצחיק ועצוב.

ובאשר למצע לאידיאולוגיה של התוכניות - הרבה מלל, הרבה פנטזיות פוליטיות והרבה נטייה שמאלה שמאלה לכיוון מרץ ומעבר לה. לכן אם המתחרים חולמים על שיקום מפלגת העבודה ולהובילה לתחרות מינימלית בליכוד, בקדימה, ש"ס וליברמן - עליהם לחזור במהירות ל"מרכז".

מפלגת העבודה ירדה לשוליים - ואם היא תעלה במהירות חזרה לכביש, היא תגרום לתאונה עם נפגעים, לכן מומלץ לנהוג בזהירות וכשהכביש יהיה נקי מתנועה, לחזור בחזרה לנתיב המרכזי.ובאשר לברק - כפי שאמרתי בשלב זה, הוא צוחק כל הדרך ל"עצמאות". ברק הוכיח עצמו כשר ביטחון, יש כימיה בינו לבין נתניהו, כך שמקומו בביטחון מובטח בקואליציה הימנית. ובאשר לעתיד - הוא ישתלב בקלות בממשלה העתידית עם או בלי בחירות. עם או בלי מפלגה - תלוי במצב ובנתונים הפוליטיים.

לסיכום, בחירות הן הזדמנות לשינויים, לתיקונים, לשיפוצים, למציאת מכנה משותף עם יריבים, אם החץ מכוון לאותה מטרה.

תאריך:  16/06/2011   |   עודכן:  16/06/2011
ד"ר אברהם פכטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רג'פ טאיפ ארדואן / Recep Tayyip  Erdogan   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
לחיי - הבחירות שבדרך
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שני המתמודדים זבל
16/06/11 13:50
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשבוע שעבר החליטה הממשלה על אימוץ הצעדים עליהם הכריז שר האוצר ובכללם ביטול הפטור ממס שבח לדירות להשקעה. ראשית ייאמר כי צעד זה אינו דומה כל כלל ועיקר לשאר הצעדים שהוצגו עד כה ביחס לבלימת מחירי הנדל"ן שכן צעד זה מהווה מהפכה של ממש במיסוי נדל"ן בפרט ובהכוונת אפיקי ההשקעה במשק הישראלי בכלל. לטעמנו ראוי כי ההחלטות ביחס לצעד בעל השלכות כה רחבות ייעשו במתינות תוך הקמת ועדה מקצועית בה ישתתפו גם נציגי ציבור ולא בחיפזון ובחטף כדי לטפל בבעיה מקומית ובת חלוף. כבר מקריאה ראשונית של החלטת הממשלה עולה בעיה מהותית ביחס לנוסחה לחישוב השבח שהוצגה בישיבת הממשלה, ממנה עולה כי ביטול הפטור טומן בחובו מיסוי רטרואקטיבי.
העמדה שלנו מבוטנת, מבוצרת ומצויידת במיטב החידושים הטכנולוגים. גדר חשמלית כפולה סובבת את המעוז הזה ומצלמות אבטחה עוקבות אחר כל תנועה מכל הכיוונים בימים ובלילות. מעלינו פרושה לה רשת הסוואה שעיני טייס או עין אלקטרונית לא יוכלו לזהות מה היא מסתירה תחתיה. יש לנו כמה נתיבים תת-קרקעיים מאובטחים לאספקת דלק, חשמל, מים, מזון, חלקי חילוף ושאר מצרכים. מחסני הנשק והתחמושת שלנו מבטיחים הגנה לאורך ימים רבים ועיקר העיקרים - אנחנו דרוכים. שגרת החיים בעמדה כוללת אינספור תרגולים על-פי כל מיני תרחישים דמיוניים. הכוננות גבוהה אף על-פי שלא רואים באופק אִיוּם ממשי. התחושה שאנחנו נוטעים בעצמנו שבכל רגע יכולה להתרגש עלינו פורענות, מאיינת כל סממן של שאננות.
16/06/2011  |  דודו אלהרר  |   מאמרים
לפני מספר שבועות כתבתי על הפוליטיזציה השמאלנית אשר חדרה לכל חלקה טובה בצה"ל. מסתבר כי לא היה צורך לחכות זמן רב מדי. מפקד אוגדת איו"ש תא"ל ניצן אלון ("אלון עכשיו") הוכיח כי כשמו כן הוא - סוכן "שלום עכשיו" במדים. תא"ל ניצן, כך מסתבר, הוציא מסמך צבאי בו הוא קובע כי "יש למדר את החיילים הדתיים תושבי ההתנחלויות, המזוהים פוליטית עם הימין, מכל מידע מודיעיני רגיש על תוכניות של פינוי מאחזים" - כל זאת על-רקע "סכנה לפגיעה בבטחון המדינה במידה ויחשפו למידע זה". לא פחות ולא יותר!
16/06/2011  |  אריה פרי  |   מאמרים
שנת 2010 הייתה שנת שיא בכל הזמנים: כ-14,000 תיקי תלונה חדשים נפתחו באותה שנה. זהו גידול של כ-10% במספר התלונות לעומת 2009 וגידול של כ-80% במספר תיקי התלונה שנפתחו בנציבות לעומת 2005. הדבר מעיד יותר מכול על האמון הרב של הציבור במוסד נציב תלונות הציבור ועל ההתייעלות ההולכת וגוברת של הנציבות במתן השירות לפרט". כך כותב מיכה לינדנשטראוס בהקדמתו לדוח.
16/06/2011  |  מאיר גלבוע  |   מאמרים
פרחי, כך קראתי לו בשנים האחרונות בחיוך משועשע. הוא לא כל-כך אהב את הכינוי בתחילה, אך בהמשך התרצה והרשה לי לנהוג בו כרצוני. רן כמעט גידל... אולי יותר נכון לומר - גדלתי בחסות המפרה ומרנינה של חברותנו, שהייתה בתכליתה שמחה צרופה.
16/06/2011  |  אלה קובלנץ  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר בישראל העונה לשם דודי אמסלם מתהולל בטברנה באתונה בירת יוון ושרה העונה לשם מירי רגב מטיילת עם הבת בסרי לנקה
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
עם שלם עוטה מסכה כדי להסתיר את היגון והצער, להסתיר את החרפה והבושה, להסתיר את הכאב והגעגוע, להסתיר את החוסר הנורא, את השבר שהיה כחרס הנשבר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il