|   15:07:40
דלג
  אריה אגוזי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
הכנות אחרונות לפני פתיחת הסלון האווירי בלה בורז'ה [צילום: AP]

התעשיות הישראליות ומטוסי הנוסעים העתידיים

הסלון האווירי שנפתח היום בלה בורז'ה ליד פריס הוא הזדמנות לבחון מה קורה בתחום וגם מתי יטוסו שוב מטוסי נוסעים על-קוליים
20/06/2011  |   אריה אגוזי   |   כתבות   |   תגובות
   איתמר לוין
מכון הייצוא: עשרות אלפי יבקרו בביתן בלה-בורז'ה

   עופר וולפסון
תע"א תחשוף בסלון האווירי חימוש מתקדם מונחה לייזר

   איתמר לוין
עלייה של 4% בייצוא הביטחוני בשנת 2010

   איציק וולף
כיפת ברזל ומעיל רוח יוצגו בלה-בורז'ה

התעשיות הישראליות ינסו להשתלב בפיתוח מטוסי הנוסעים העתידיים. החברות, ובראשן התעשיה האוירית, בוחנות את ההצעות של היצרניות האמריקניות והן תקבענה באלו תחומים יש להן יתרון שיכול להביא חוזים.

העיסוק באיך ייראו מטוסי הנוסעים של העתיד החל כאשר סוכנות החלל של ארה"ב ויצרניות המטוסים הגדולות בארה"ב איפשרו לא מכבר הצצה ראשונה למטוסי הנוסעים בהם נטוס בערך בשנת 2025. שלוש חברות אמריקניות - בואינג, נורת'רופ גראמן ולוקהיד מרטין נענו ליוזמה של סוכנות החלל ובמימונה תכננו בקווים כלליים איך ייראו מטוסי הנוסעים העתידיים. כל התוכניות מתבססות על מטוסים "ירוקים" שיפלטו פחות זיהום לאוויר וגם יהיו שקטים יותר.

חברת בואינג הציעה רעיון של מטוס על בסיס "כנף מעופפת" ואילו נורת'רופ גראמן הציעה מטוס בעל גוף כפול. גם לוקהיד מרטין הציעה מטוס בעל צורה ייחודית עם מנועים אחוריים וכנפיים מיוחדות. הרעיונות שהוגשו לסוכנות החלל האמריקנית ייבדקו ובקרוב יוחלט מה יתאים יותר לדרישות של התעופה האזרחית החל בשנת 2025.

גם יצרנית מטוסי הנוסעים האירופית איירבאס מתכננת מטוס נוסעים עתידי. לכל יצרניות המטוסים ולכל חברות התעופה ברור כי הדרישות ממטוסי הנוסעים שייכנסו לשירות בעוד לפחות עשרים שנה תהיינה שונות לגמרי מאלו של היום.

המעורבות של סוכנות החלל נועדה לבחון את כל הבעיות של תכנונים חדשים שנועדו בעיקר לחסוך דלק, להקטין זיהום ורעש, ועם זאת לספק נוחות מירבית לנוסעים, בעיקר בטיסות ארוכות. נראה כי מטוסי העתיד ייבנו בעיקר מחומרים מרוכבים תחליפי מתכת, וכי זה יאפשר לעצב את גופם בצורות מיוחדות.

תעופה מסחרית על-קולית - החזון לא מת
אחת מתמונות העשור: התרסקות הקונקורד [AP]

אבל במקביל למאמץ לפתח את הדור הבא של מטוסי נוסעים שטסים במהירות תת-קולית, נמשך - בעיקר מאחורי הקלעים - מאמץ מקביל לפתח דור חדש של מטוסי נוסעים על-קוליים.

הוצאתו מהשירות של מטוס הנוסעים העל-קולי קונקורד, לפני מספר שנים, הותירה את חוג הסילון הבינלאומי במצוקה. אם בעבר יכולים היו חברי החוג הזה "לקפוץ" מלונדון לניו-יורק לארוחת בוקר ולשוב בזמן כדי לתפוס סייסטה טובה באותו יום, הרי שהתענוג הזה נלקח מהם.

היה ברור כי עם תום עידן הטיסה המסחרית העל-קולית, מישהו ינסה לעשות משהו כדי לספק את הצורך של אלו שיש להם כסף ללא הגבלה. יצרניות המטוסים הגדולות בואינג ואיירבאס החליטו להמשיך בפיתוח מטוסים חדישים, אבל כאלו שטסים במהירות הרגילה, התת-קולית.

אבל השאיפה לחזור לתעופה מסחרית על-קולית מצוי כל הזמן ברקע. את הרמז הראשון לשאיפה לטוס שוב במהירות רבה יותר ממהירות הקול קיבלנו לפני שלוש שנים, כאשר סוכנות החלל של ארה"ב ביצעה ניסוי מוצלח בכלי טיס מהפכני בלתי מאויש, האיקס-43, שהגיע למהירות של פי עשרה ממהירות הקול, או בשפה ברורה יותר - 10.600 ק"מ בשעה. רק לצורך ההשוואה: מטוס נוסעים רגיל טס כיום במהירות של כ-950 קמ"ש.

הניסוי חשף את העובדה שזמן קצר יחסית אחרי סיום עידן התעופה המסחרית העל-קולית, מאיצה ארה"ב את המאמצים לפתח את המנועים שיוכלו "להקטין" את העולם לממדים שטרם הכרנו. הניסוי הזה לא נקשר בשום דרך למטוסים אזרחיים עתידיים, אבל הוא כאמור הראה כי המדענים עובדים במרץ. ההיסטוריה מוכיחה כי כאשר מאמץ כזה מתחיל גם לצרכים צבאיים או לצרכי מחקר, ההשפעות שלו על התעשיה האזרחית לא מוטלות בספק.

אז בחדרי האורח של יצרניות המטוסים בסלון האווירי ידברו גם על מטוסי נוסעים על-קוליים. אלו אומנם כלפי חוץ שיחות "סלון" לא מחייבות, זריקת רעיונות, אבל כך מתחילים פרויקטים גדולים, גם אם הבשלתם תיקח לפחות עוד 25 שנים.

תאריך:  20/06/2011   |   עודכן:  20/06/2011
אריה אגוזי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התעשיות הישראליות ומטוסי הנוסעים העתידיים
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שושנה בן-עדי לבית לבלוביץ, נולדה בבוקרשט בירת רומניה ועלתה ארצה הישר למעברת תלפיות בירושלים בשנות ה- 50. שושנה בן-עדי, חיה בירושלים עם מרדכי בעלה. שני בניה: ניב, האדריכל והצייר וצח, הווטרינר - מתגוררים בארה"ב עם משפחותיהם. שנים רבות ניהלה שושנה בן-עדי את בית הסופר ברובע היהודי בעיר העתיקה. היא מציירת ומפסלת, חברה באיגודי יוצרים ואמנים.
20/06/2011  |  אדלינה קליין  |   כתבות
שלוש האחיות, בנות לגנרל שנפטר שנה קודם לכן, שגדלו במוסקבה, חולמות למכור את אחוזתן בכפר, ולחזור למוסקבה המעטירה.מוסקבה היא מושא חלומותיהן, וכפי שבחיים היומיומיים החלומות נשארים חלומות, והמציאות תישאר תמיד אפורה ונטולת רגש, כך גם כל יופין, השכלתן וחמודותיהן של הבנות, לא הצליחו לשבור את הסטיגמה.
20/06/2011  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
אוסקר ווילד כתב ב-1895 את המחזה "הבעל האידיאלי" שמאוחר יותר הפך גם לסרט מצליח מאוד. כמקובל בתקופתנו סופרים עכשויים משתמשים ביצירות מפורסמות כדי לכתוב על פיהם מחזות כאשר הם מעבירים את העלילה לארץ,מכניסים למחזה במידת האפשר אירועים אקטואליים,התנהגות או דמיון לאנשים מפורסמים. כך עשה יהושע סובול שכתב בהשראת המחזה של אוסקר ווילד את "בעל למופת" המוצג כעת בתיאטרון הקאמרי.
19/06/2011  |  ליאון אלי  |   כתבות
הלחם הוא ה"דלק" של מהפכות חברתיות בעולם. בלחם בישראל יש את אחד מהקרטלים הקשים שיש. קרטל הלחם בישראל צובר הון על גבם של החלשים והנזקקים.
הנטייה היא עולמית, בעיה של אלה המופקדים על נושא הביטחון הלאומי. אלה, כך מסתבר, בדרך-כלל נוטים להכין את הצבא למלחמות מהסוג שכבר היה. בישראל זה מגיע לרמות של אבסורד. פעם היו באירופה גייסות של אלפי טנקים מוכנים למלחמה. זה היה בתקופת ברית-המועצות. זו התפרקה והטנקים הפכו ללא כל-כך חשובים.
19/06/2011  |  אריה אגוזי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il