|   15:07:40
דלג
  רן לוי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

גל המחאה החברתי מוצדק אך לא מי שעומד מאחוריו

המחאה בפניי עצמה היא לגיטימית לחלוטין, אך עצם תפעולה והגורמים אשר עומדים מאחוריה, אין להם דבר שום דבר אחר מאשר הפלת הממשלה. כאן המחאה הופכת להיות מחאה פוליטית ולא ציבורית גרידא. ואת זה אני מאמין שרוב הציבור לא רוצה
31/07/2011  |   רן לוי   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
המחאה החברתית. אין תחרות אמיתית במשק [צילום: פלאש 90]

אני מנסה להבין את המצב שלנו היום במדינת ישראל, ולנתח אותו. אכן, לא קל להתקיים במדינה. מחירי הדיור בשנים האחרונות עלו מאוד. התייקרו גם מחירי המזון, החשמל , המים , הדלק. זה עובדה ואיתה אי-אפשר להתווכח.

אך צריך לבחון את הסיבה לכל עליות המחירים הללו. אחת מהן משום שיש קרטלים חזקים ששולטים בשוק כמעט בכל ענף. בענף המזון התקשורת ,הגז, והקרקעות, שכפי שאמר ראש הממשלה השבוע, מנהל מקרקעי ישראל, הוא קרטל, שראש הממשלה מנסה כבר יותר משנתיים לפרק, אך עדיין לא הצליח.

אתם יודעים מדוע?

במנהל שולט וועד, שכמובן נתמך על-ידי ההסתדרות, בראשות אותו עופר עייני ,אשר פרסם אולטימטום שאם הממשלה לא יושבת איתו עד למוצאי שבת לפתור את כל המחאות שקמו עכשיו, הוא יוצא כנגד הממשלה.

אדוני עצור. מי שם אותם בראשות הממשלה?. לא זכור לי שאתה נבחרת על-ידי הציבור לראש הממשלה של מדינת ישראל. אבל מזלה הרע של ממשלת ישראל שכל המחאות הללו ,מתרחשות במשמרתה. אי-אפשר לפתור הכול ביום אחד, ואי-אפשר לתקן את כל התנהלות הממשלות הקודמות, ביום אחד. כפי שראש הממשלה ושר האוצר הצליחו להציל את המשק ממשבר כפי שחווים רוב מדינות אירופה וארצות הברית, עם אבטלה חסרת תקדים,הגיע הזמן שיתחילו להחזיר לעם על השנים שהעם עמד בתשלומים ושילם מיסים גבוהים שאפשר לממשלה להציג כאילו נתונים. אבל רק שכבה קטנה מאוד נהנתה מפרות הצמיחה הכלכלית , ורק הם התעשרו ברמות, על חשבוננו. והיום, הם פתאום החליטו להצטרף למאבק כנגד הממשלה.

אנו מפספסים כאן משהוא. שימו לב. בעוד בערך כחודשיים, הולכת להתפרסם מסקנות ביניים של הוועדה לבדיקת הריכוזיות במשק. והרי אנו יודעים,שאם הוועדה תנהג ביושרה,באומץ רב ובלא פחד, המסקנות יראו שיש כאן קרטלים , ועל הממשלה לפרק חוקית את הקרטלים מטילי ביצי הזהב של הטייקונים שהיום יצאו משנת החורף שלהם והצטרפו למאבק כנגד הממשלה ,שהולכת להילחם בהם . יש כאן יותר מדי צירופי מקרים,ואנו יודעים שבפוליטיקה אין צירופי מיקרים, שכל המחאות האלו,קמות אחת אחרי השנייה , וכל כמה ימים על נושא חדש.

לי נראה שיש כאן יד מכוונת שעומדת מאחורי כל המחאות האחרונות , ולי זה מרגיש מאוד מפלגת קדימה, אדלר, בשיתוף כל מפלגות השמאל,והארגונים והעמותות העבודות עבורם,כגון הקרן החדשה לישראל שמצידה ממנת עוד לא מעט ארגונים ועמותות שונאי ישראל. וכל החברה האלו למעלה, מלווים ונתמכים על-ידי תקשורת שמאלנית חזקה, עוינת ממשלת ישראל.

מהיום הראשון לזכייה בבחירות של מפלגות הימין שייצגו את רוב הקולות של אזרחי המדינה היהודים,ושל קולות נוספים רבים לא יהודים, השמאל לא מרפה,ומחפש דרכים להפיל את הממשלה הזאת, לפניי הזמן החוקי שנקבע. והשבועות האחרונים, הם אשר מעוררים את כל המחאות .

לחלקם יש לי הוכחות שהקרן החדשה לישראל , תנועת מרץ, שלום עכשיו ועוד עומדת מאחוריהם, ולחלקם אין לי ,אז כל מה שאומר עכשיו הם השערותיי בלבד, ואולי בחלק אני טועה, אך יתכן גם שלא.

נתחיל עם מחאת הקוטג'. יש משהוא מאוד מריח לא טוב בכל המחאה הזאת. הכול התחיל הפרסום מספר כתבות באתר גלובס, על עליית מחירי מוצרי המזון והחלב, והשוואת מחירים בין ישראל ובין העולם. באחת הכתבות צוינה העובדה שמאז הסרת הפיקוח על מחירי מוצרי המזון בכלל ומוצרי החלב בפרט, הייתה עלייה גדולה של המחירים. אני ואני הראשון, ויש לזה הוכחות. הקמתי עצומה ברשת, שתפתי אותה בפייסבוק , בטוויטר, וכמעט לא הייתה אליה תגובה והתעניינות. ההיא נקראת - החזרת "הפיקוח" על מחירי מוצרי המזון, ובא אני קורא לראש הממשלה, לשרים ולכנסת, להחזיר את הפיקוח על המחירים.


עד היום חתמו עליה כמה מאות אזרחים, והיא לא קבלה שום חשיפה תקשורתית. במשך כמה ימים הפצתי אותה לכל עבר ברשת, והיא לא תפסה מספיק. לאחר כמה ימים, פתאום קמה לה קבוצה, אשר קראה להוריד את מחיר הקוטג'. וכאן המלכוד. כל כלי התקשורת מיד נתנו לקבוצה זו חשיפה, ועשו רעש גדול , וקראו לה בשם, מחאת הקוטג'.

מה יצא ממחאת הקוטג?

עליית המחירים של כלל מוצרי החלב בכמה אחוזים טובים. בעוד עייני כולם נישאות לקוטג' במקום למאבק האמיתי, ובמקום להתייחס להחזרת הפיקוח על מחירי מוצרי המזון והחלב, שהוסרו בימי ממשלת אולמרט, התעסקו כולם עם הקוטג'. ואני רוצה לומר, כי האסטרטגיה של אילו שהחליטו או להקים את מחאת הקוטג או השתמשו בה לצרכיהם, הצליחה.

השינוי שנעשה במחירי הקוטג', הגבינה הלבנה היה לא משמעותי, והספקים ורשתות השיווק פיצו במיידי על אובדן מט הכנסות עקב הורדת מחירי הקוטג', על-ידי העלאת מחירי שאר מוצרי החלב ,ובכך גרפו רווח נוסף. כפי שהמחאה הזאת קמה, ככה היא נפלה. כאשר התקשורת החליטה שהיא תיפול היא נפלה.

כאשר התקשורת החליטה שכאילו בהורדת כמה אגורות ממחיר הקוטג' המחאה הצליחה והציבור ניצח ,על כן יש להפסיק את החשיפה למחאה, ובעצם לחסל אותה , היא חוסלה.

אין לי הוכחות לכך, אך אחד בר דעת, שמפיעל קצת את הראש, מבין שמחאה הזאת קמה ,בכדי ליצור מסך עשן מעל מחאה אחרת, שהייתה יכולה לקום ,ואשר הייתה מאלצת את משרדי הממשלה והכנסת, להחזיר את הפיקוח על המחירים של לא מעט מוצרי מזון וחלב, ועל-ידי כך לפגוע ברווחיות היצרים, הספקים ורשתות השיווק, שהן המפרסמות הכי גדולות בכלי התקשורת, וכל אחד מוזמן לעשות בעצמו את החישוב.


אני רוצה לצרף לכם חלק מהתשובות וחלק מההוכחות למי שעומד באמת מאחורי מחאת האוהלים האחרונה:

- מחאת דיור או מחאה נגד הכיבוש - (קישור)
- מחאת הדיור - מי מתחבא בתוך האהל?

לא כל הציבור סובל במדינת ישראל. אני לא כלכלן בהשכלתי אך מביט אני ברחובות ורואה המון כלי רכב חדשים ויקרים על הכביש,רשתות השיווק מלאות בקונים אשר יוצאים עם עגלות מלאות מכל טוב, דירות ובנייני פאר נבנו בהמוניהם ורובם הגדול נמכרו, ונמל תעופה בן-גוריון ,מלא בתיירים ישראלים שיוצאים לנופש בחו"ל, ולמעשה חודש יולי 2011 ישבור את שיא כל הזמנים של מספר הישראלים היוצרים לחו"ל לנופש, אז אני לא בדיוק מבין למי יש כסף , למי אין כסף, ומדוע אם כל הזמן צועקים שהמצב הוא על כך חמור במדינה, מדוע ממשיכים בבזבוז האין סופי ובנופשונים לחו"ל שעולים לא מעט. אני מאוד אשמח אם אחד המומחים לכלכלה יסביר לי הסוגיה הזאת.

אני לא רוצה להיות מובן לא נכון, מעמד הביניים נשחק, המשכורות נשחקו, מחירי מוצרי המזון עלו, מחירי הדלק ,הגז ועוד עלו, הטייקונים התעשרו, אי-אפשר כמעט להגיע לדירה חדשה ללא עזרה מהמשפחה וההורים, מחירי שרותי התקשורת כמו הכבלים או הלווין יקירים בטירוף ,כל המחירים הרבה יותר יקרים משאר מדינות העולם המערבי ,וגם יחסית לגובה השכר במשק.

אין תחרות בכמעט אף ענף במשק הישראלי

אך הסיבה לכך היא אחת ויחידה. אין תחרות בכמעט אף ענף במשק הישראלי. בחלב שולטת תנובה ללא עוררים שרק לה בארץ יש את המכשור ליבש את חלב הפרה ולהפוך אותה לאבקת חלב, שממנה נוצרים כמעט כל מוצרי החלב. כל היצרים בארץ רוכשים ממנה את אבקת החלב.

קיימות 3 קבוצות גדולות שהן ספקיות מוצרי החלב העיקריות וכמעט כל מוצרי החלב מסופקים על ידם. בתקשורת שולטות 3 חברות סלולר שכרגע אין בכלל תחרות בניהם , וגם בטוח שתהיה תחרות ,בהמשך, גם לאחר כניסת החברות החדשות לשוק, שכרגע כניסתם קצת תקועה ועומדת. בבנקים אין תחרות כמעט , בחברות הגז אין תחרות,בחברות הדלק. גם ברשתות השיווק אין כמעט תחרות משום ,משום שקיימות שתי רשתות שיווק ענקיות,רשת רמי לוי שמנסה בכל כוחה להילחם בהם,ועוד כמה קטנים יותר.

לכן ואני חוזר שוב, ואומר שכמה חשובה הרגולציה, וכמה חשובה התערבות הממשלה והכנסת. כל ענף שהוצא מהפיקוח, כל ענף שהופרט, מיד המחירים עלו, מיד השרות לאזרח ירד.
דרושים צעדים רבים יותר, שינויי חקיקה, פירוק קרטלים ותאגידים גדולים לגורמים, וצעדיי ממשלה נוספים רבים בכדי לשנות את המצב.

בתחום הבנייה למשל. מדוע המדינה עצמה, שלה שטחים רבים לא בונה בעצמה בניינים ודיור בר השגה? מה הבעיה למדינה , לשכור קבלני ביצוע ,כפי שהיא שוכרת קבלנים לבנות מחלפים , גשרים, גדרות, חומות, מבנים,בסיסי צבא ,ובעצם מה לא , שיבנו עבור המדינה על שטחי המדינה, יקבלו שכר רק על הביצוע, ואז למדינה יהיו שכונות ובניינים אותם היא תוכל להשכיר לנזקקים, לסטודנטים, תוכל למכור אותם במחירים סבירים שישקפו עליות בנייה,ועליות השטח, ולבטח יהיו הרבה יותר זולים מאשר המחירים שהיזמים אשר גוזרים קופון שמן ימכרו.

זה פתרון אחד. בנוגע לאוצרות הטבע ,ששייכים לכל אחד ואחת מימכם , שפשוט מחולקים לטייקונים שכבר מלאים בכסף ,מדוע המדינה לא תהנה יותר מפירות השפע והממון שהטייקונים נהנים מהם?

בישראל קיימים מפעלים אשר מרוויחים הון עתק ממשאב כמו אשלג שמופק מים המלח, שאין שום סיכון בהפקתו, ובעצם נעזרים רק בשמש בכדי ליבש את הים, ואז קוצרי אותו. מפעלי ים המלח, כפי שנחשף לא אחת,עשו הרבה תרגילים איך להימנע מתשלומי מס שמגיעים לקופת המדינה על-ידי מכירת האשלגן במחיר נמוך מאוד יחסית לחברה אחרת שלהם בחו"ל, לשלם על כך מיסים מופחתים, ואחר כל למכור את אותה סחורה שוב במחירי עתק מבלי לשלם לקופת המדינה כסך שמגיע לה, ממשאב, שימו לב, ששייך היה בעבר שייך לכולנו, ואשר נכון להיום מרפד את כיסם משפחה אחת בישראל.

אותו הדבר עם המים המינרלים שהם כבר לא כל כך עתירי מינרלים משום שהם עוברים תהליך של זיקוק וטיהור, שלא ברור עד כמה המים האלו לאחר שטופלו, עדיין מכילות מינרלים ובאיזה ריכוז. המים נמכרים לחברות המים כמים תעשייתיים ,במחיר מצחיק ,ואני חוזר מצחיק , בסף 0.48 אגורות לליטר מים.

שימו לב. 0.48 אגורות לליטר מים, בעוד המחיר שהוא נמכר לנו הצרכנים מגיע לכדי1 שקל לליטר ואף יותר, שהוא מגיע בבקבוק, ולנו הצרכנים אשר רוכשים אותו דרך ברז המים בביתנו , בערך ב1.25 אגורות לליטר. משאב שלנו ,ששייך לנו , נמכר ליצרים במחיר אפסי ,והם עושים עלינו קופות.

גם המים וגם באוצרות טבע שמופקים מים המלח ,אין סיכון בהפקתם. בשנים האחרונות, עם כל השינויים הטכנולוגיים , אין גם כמעט סיכון בהפקת גז ודלק. מול חופי ישראל ובמקומות נוספים נמצאו מאגרי ענק של גז ודלק , ומי שנהנה מאוד מאותם אוצרות ששייכים לנו הציבור ,הם אותם טייקונים אשר קיבלו , אני חוזר , קיבלו מהמדינה זיכיונות לחפש ולהפיק גז ונפט , ולשלם למדינה איזה מס שולי קטן. לשמחתי הרבה קמה לה וועדת ששינסקי והעלתה את שיעורי המס אותם המדינה תקבל. אך אין בזה דיי ,ושוב פעם המדינה והציבור מפסידים המון כסף , לטובת הטייקונים.

דבר אחד לא ברור לי. מדוע מדינת ישראל לא עושה הסכמים בעצמה עם חברות ענק של חיפושי דלק מחו"ל שלהם הציוד והידע לחפש ולהפיק דלק וגז, ומחלקת זיכיונות ליזמים עשירים ,שכמעט ולא משקיעים כלום מכיסם, אלה מארגנת הלוואות ומימון מבנקים מקומיים וזרים בכדי לבצע את החיפושים ואת ההפקה ?

מדינת ישראל יכלה בקלות לממן את אותם עליות ,או לקבל הלוואות מימון בקלות מבנקים זרים, או אפילו הייתה יכולה לחתום על עסקות קומבינציה עם חברות דלק דרות, אשר היו מבצעות את העבודה והיו מקבלות עבור עבודתם כסף מהמדינה מהמכירות ואפילו דלק וגז . ומי שהיו נהנים מהפריחה ומהרווחים ,הם קופת המדינה והאזרחים.

ממשלת ישראל והעומד בראשה צריכים עכשיו להתחיל להקל על העם, לשנות את חישובי המיסים ,להקטין את המיסים העקיפים ועוד צעדים נוספים אשר הצגתי בכתבה. יש למדינה עודפי גבייה של מיסים ,המדינה נמצאת במצב כלכלי מדהים, החוב בלאומי קטן ,האבטלה קטנה, ועוד נתוני מאקרו מדהימים, אשר הושגו הודות לפעילות המדהימה של ראש ההמשלה נתניהו, כאשר היה שר האוצר והציל את המשק, ובתור ראש הממשלה אשר יחדיו עם שר האוצר,הצליחו להעביר את ישראל בבטחה בזמן המשבר העולמי שעדיין לא הסתיים.

אך עכשיו עליהם כפי שהצליחו להציל את המדינה, להציל את תושביה ואזרחיה שזקוקים לעזרה ,אשר רוצים לעבוד ,להתפרנס בכבוד, לגדל משפחות בכבוד, וגם להתקדם בחיים. נכון להיום,ביוקר המחייה של היום,כמעט בלתי ניתן להתקדם בחיים.

עכשיו זה הזמן שלהם להראות עד כמה הם דואגים לעם מבחינת הרווחה ולא רק מבחינת הביטחון, כי אם לא , חושש אני ,שהמכה שקבל הליכוד בבחירות שהיו לאחר הקדנציה של ראש הממשלה נתניהו כשר האוצר, שהליכוד הגיע בקושי ל 12 מנדטים , הייתה קלה וקטנה לעומת המכה שהליכוד יקבל בבחירות הבאות אם הוא לא יביא את השנוי בתפיסה ויעבור למדיניות רווחה למען תושבי המדינה.

לסיכום אומר, כי המחאה בפניי עצמה היא לגיטימית לחלוטין, אך עצם תפעולה והגורמים אשר עומדים מאחוריה , אין להםדבר שום דבר אחר מאשר הפלת הממשלה. כאן המחאה הופכת להיות מחאה פוליטית ולא ציבורית גרידא. ואת זה ,אני מאמין ,שרוב הציבור לא רוצה . לכן גם ארגוני ימין שבהתחלה הצטרפו למאבק ולמחאה מהר מאוד התקפלו ,לאחר שהבינו מי באמת שולט בה. אך אני מאמין ,ומקווה אני ,שחלק ממאהלי המחאה הם באמת אותנטיים ומשקפים את דעת הציבור ולא מובלים ומאורגנים על-ידי ארגוני ותנועות השמאל בכדי להפיל את הממשלה.

לכן מוטלת על ממשלת ישראל המשימה לשינוי החשיבה ,ולהפיכת כל כללי המשחק המקובלים, בכדי ליצור חברה שוויונית והוגנת יותר. ואת זה ניתן להשיג לא על-ידי הפרחת סיסמאות, אלה על-ידי הכנת תוכניות מפורטות ,עם תאריכי יעד ,לשם שינוי המצב. אם לא יהיה שינוי בתפיסה, אז ההמשלה ובעיקר הליכוד ,ישלמו בבחירות הבאות את המחיר היקר.

תאריך:  31/07/2011   |   עודכן:  31/07/2011
רן לוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
גל המחאה החברתי מוצדק אך לא מי שעומד מאחוריו
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עזרי
31/07/11 16:23
 
פרעוש
31/07/11 16:47
 
רס"ן(מיל) רן לוי
31/07/11 20:00
 
פרעוש
8/08/11 08:21
2
פרעוש
31/07/11 16:39
3
מלכה טייכר-מילר
31/07/11 21:20
4
אמנון לביא-לוי
31/07/11 23:51
5
איציק חן
1/08/11 19:00
 
רן לוי
2/08/11 18:51
6
משה כהן 888
7/08/11 10:07
7
דודו מהשרון
14/08/11 11:01
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפי דיווחים בתקשורת, ב-11 ביולי השנה הזמין נשיא ארה"ב ברק אובמה לבית הלבן את החברים האחרים ברביעיה - רוסיה, האו"ם והאיחוד האירופי - כמו גם נציגים מסין ומן הליגה הערבית, לוועידת פסגה בעניין ישראל. ישראל לא הוזמנה, אך הליגה הערבית - כן. נראה, כי הממשל האמריקני משוכנע שיש בכוחה של הליגה הערבית לתרום לדיונים.
31/07/2011  |  אלי הרץ  |   מאמרים
החברה הישראלית חולה, ברור לכולם. נעמוד בקצרה על הגורמים למחלה וננסה להציע מרשם לתרופה אמיתית, בלי כדורי הרגעה. כמו כל מחלה, לא ניתן למצוא את התרופה מבלי שנבין מהם גורמי המחלה. המחלה החברתית שפקדה את ישראל היא במידה רבה בעלת אופי אוניברסלי. כתוצאה מהגלובליזציה, עברו משרות רבות מהמדינות המפותחות למדינות המתפתחות. כאשר מדינות המזרח מעסיקות עובדים מקומיים בתנאי עבדות. עוצמת הפגיעה של התהליך של הגלובליזציה ניתנת להבחנה במשבר הכלכלי העמוק הפוקד את ארצות הברית. מיליונים איבדו את עבודתם ואלה שהועסקו נאלצו להפחית בשכרם כתוצאה מעודף היצע עובדים מול מיעוט המשרות הזמינות.
31/07/2011  |  שלמה טל  |   מאמרים
1. קבלה מגונה: "קבליסט בן 45 מבת ים ביצע מעשים מגונים באישה שבאה להתייעץ איתו בפתרון בעיות" – הקבליסט: אני לא מבין על מה היא קובלת, ביקשה קבלה וקיבלה קבלה.
31/07/2011  |  אריקה קוברי  |   מאמרים
חוק החרם (חוק למניעת פגיעה במדינת ישראל באמצעות חרם, התשע"א - 2011) לא באמת מאיים על חופש הביטוי, כפי שהוא נתפס כיום בדמוקרטיות המודרניות. אחרי ככלות הכל, רק אנרכיסטים מאמינים באמת בזכות ביטוי בלתי מוגבלת. חופש הביטוי, עם כל חשיבותו, הוא רק אחד הערכים במערכת הערכים הדמוקרטיים היקרים לנו, ובמהותה, הדמוקרטיה מאזנת בין ערכים מתנגשים להשגת מתח בריא ביניהם.
31/07/2011  |  אליהו סטאון  |   מאמרים
אין מה להגזים בחשיבותה של ההכרזה הפלשתינית על הקמת מדינה. בקשת ההכרה - הבלתי בשלה ושאינה בעיתה - אינה אלא תרגיל ביחסי ציבור; היא חושפת עד כמה חלשה המנהיגות של הפלשתינים ועד כמה היא מנותקת מהרחוב ומן המציאות. ובכך הרי אין כל חדש.
31/07/2011  |  משה דן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il