|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
משרד התחבורה חייב לאפשר מידע ברור לנוסע [צילום: עידן יוסף]

למה אין פה מערכת מידע טובה לתחבורה ציבורית

משרד התחבורה עושה שימוש במערכת מיושנת המספקת מידע חלקי ולא בהכרח מדויק, ומעכב פרסום מכרז שיאפשר לשפר אותה ולספק מידע מקיף ומודרני שיאפשר נסיעה מהירה
12/08/2011  |   עידן יוסף   |   כתבות   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
הגם שפעילותה החלה באיחור של שנים, המערכת שנוצרה שיפרה בצורה משמעותית את המידע שנמסר על קווי תחבורה ציבורית. עם זאת, מדובר במערכת מידע מיושנת שאינה עושה שימוש בטכנולוגיות חדישות וחסר בה מידע חיוני רב למשתמשי התחבורה הציבורית

לפני כמה ימים הגעתי באוטובוס ליום הולדת של חבר. החגיגה התקיימה ליד רחוב דיזנגוף בלב תל אביב. בעזרת הכוונה מצידו הגעתי בקלות למקום. אך כאשר ביקשתי לשוב לביתי התחילו הצרות. לתומי חשבתי שהתחנה בחזור תהיה ממול לתחנה בה ירדתי, ומשלא מצאתי אותה נאלצתי להתקדם לתחנות הבאות. המקומיים לא ממש ידעו לסייע, הנהגים הטעו אותי ואפילו מוקדי המידע לתחבורה ציבורית הן של משרד התחבורה והן של קואופרטיב דן הטעו אותי והפנו אותי לקצה השני של הרחוב.

הגם שאני מיומן בהתמצאות בתחבורה הציבורית, הדבר הזה עלה לי בשעה וארבעים מיותרות של הליכה(!!) ונסיעה בכמה אוטובוסים. לא אלאה אתכם בפרטים, רק אומר שבסופו של המסע גיליתי שהתחנה מרוחקת מהמקום בו נחגגה המסיבה רק 300 מטרים בלבד, ברחוב צדדי. כדי למצוא את הרחוב המדובר נאלץ המוקדן במוקד "כל קו" לפתוח מפה ולהתחיל לחפש כיצד אוכל להגיע מהמקום בו הייתי לתחנה ממנה יוצא הקו. עד כאן הפרולוג האישי שגרם לי לחוש על בשרי את תחלואי מערכת המידע בתחבורה הציבורית, ומכאן לגופו של עניין.

משרד התחבורה מעכב את הוצאתו של מכרז למערכת מידע חדישה שתשרת את נוסעי התחבורה הציבורית. לפני כשנה מסר משרד התחבורה ללא מכרז את הפעלת מערכת המידע "כל קו" בידיו של קואופרטיב אגד.

הגם שפעילותה החלה באיחור של שנים, המערכת שנוצרה שיפרה בצורה משמעותית את המידע שנמסר על קווי תחבורה ציבורית. עם זאת, מדובר במערכת מידע מיושנת שאינה עושה שימוש בטכנולוגיות חדישות וחסר בה מידע חיוני רב למשתמשי התחבורה הציבורית.

בכיר במשרד התחבורה מסר ל-News1 כי הפעלת המערכת נמסרה בידי אגד מטעמי נוחות בלבד, כיוון שהייתה בידי אגד התשתית הראשונית. כאשר התבקש בזמנו משרד התחבורה להסביר מדוע מסר את המערכת בידי אגד מבלי לצאת למכרז, הסביר דובר המשרד כי המשרד מעוניין בהפעלה מיידית של מערכת המידע, ולכן הוצאת הפעלתה למכרז עלולה לעכב משמעותית את התהליך. עם זאת הוסיף, כי לאחר הפעלת המערכת בידי אגד יינקטו הליכים להוצאתה במכרז.

עד היום כאמור, כשנה אחרי תחילת הפעילות, טרם פורסם מכרז. דובר משרד התחבורה, אבנר עובדיה, מסר בתגובה:
  • "משרד התחבורה בוחן מספר אפשרויות לפרסום המרכז. לכשיוחלט על החלופה הנבחרת נפרסם זאת בציבור. לעת עתה מוקד המידע של התחבורה הציבורית פועל בצורה טובה ויעילה וללא כל תקלות".

מה צריך לכלול המכרז
כתב News1 מציין רשימה של קריטריונים בהם על המערכת החדשה לעמוד:
▪ ▪ ▪

  • אין די ברשימה שמית של תחנות ההמתנה. יש להראות את מקומה של כל תחנה על מפה. אין די בסימון כללי ויש להראות היכן בדיוק נמצאת התחנה, שכן לא פעם ניצבות התחנות סמוכות זו לזו. כמו-כן, יש לאפשר ככל הניתן הצגת תמונת סטילס של התחנה או לפחות של הרחוב בו היא נמצאת;

  • יש לציין את מירב הפרטים באשר לתחנת ההמתנה (למשל האם היא מוארת או מקוּרה, האם יש בה צג מידע דיגיטלי, האם התחנה כוללת מערכת לטעינת כרטיס הרב-קו [תוכנס לשימוש בשנה הבאה וצפויה לאפשר דילוג על הנהג], האם היא נגישה, מה מידת תדירות הנסיעה של קווים בתחנה וכדומה). גם מידע על האוטובוס עשוי להועיל (למשל, האם יש בו אינטרנט אלחוטי);

  • ההדרכה כיצד יש לעבור בין קווים וכיצד להגיע ליעד צריכה להיות מפורטת לפרטי פרטים. עליה לכלול את מירב הנתונים, כגון: לאן לפנות כאשר יורדים מן האוטובוס, האם יש לחצות כביש, מה משך ההליכה המשוער, באיזו מן התחנות להמתין וכדומה;

  • יש להתאים את השימוש במערכת וארבעים מיותרות. על כל תחנה צריך להיות ברקוד שיאפשר קבלת מידע על כל הקווים העוצרים בתחנה ומועדי הגעתם;


  • המערכת כיום מוגבלת לשימוש בשלושה קווים לכל היותר, ואינה מסוגלת להציג מידע כאשר הנוסע נדרש להחלפת ארבעה קווים ויותר;

  • יש לכלול במערכת את אופציית השימוש במוניות שירות, ובמקביל גם אפשרות לסמן כי אינך מעוניין להיעזר בשירותיהן. כנ"ל לגבי הכרמלית בחיפה;

  • את המידע יש להנגיש גם עבור בעלי מוגבלויות ודוברי שפות זרות (ערבית, אנגלית, רוסית).

  • על המערכת להיות תואמת לשמותיהן המדויקים של התחנות. כיום יש לא פעם חוסר התאמה בין השם המצוין במערכת "כל קו", לשם המושמע במערכתהכריזה באוטובוס או לשם הכתוב על התחנה;

  • כדי להקל על המחפש, יש למספר את כל התחנות וליצור אחידות במספרי התחנות. אין לאפשר לכל חברה למספר אותן באופן שונה, כפי שקיים היום;

  • היום מאפשרת מערכות המידע השונות חיפוש לפי קו, אך לא חיפוש לפי מספר תחנה. הדבר מסרבל את החיפוש שכן לעיתים מאותה תחנה יוצאים לפעמים קווים שונים לאותו יעד;

  • יש לאפשר חיפוש מסלול באמצעות סימון ידני של נקודות הציון של המוצא והיעד על המפה מבלי להידרש לרשום במילים את כתובתה של במילים. זה אולי הדבר הכי חשוב בכל המערכת;

  • בחיפוש לפי מוצא ויעד אין כיום סדר הגיוני ואין אפשרות לחפש לפי כתובת מדויקת. במילים אחרות, מתאפשר רק חיפוש לפי רובע או לפי שם תחנה ספציפית מתוך רשימת תחנות קיימת. אם למשל ברחוב מסוים אין לך תחנה, תציג לך המערכת את רשימת התחנות הקרובות, ועכשיו לך תנחש איזו הכי קרובה אליך.

  • במקום לסייע לנוסע להתמצא באמצעות מנוע חיפוש גיאוגרפי קיימת חלוקה ארכאית ושרירותית לשכונות או לרובעים, שאולי מתאימה רק לירושלים. טוב יעשה משרד התחבורה אם יישם את שיטת האיתור של אתר "אוטובוסים";

  • המחפש אינו חייב להסתבך בהשלמת שטחים על-פי לבצע חיפוש ראוי גם בשפה חופשית;

  • המערכת הנוכחית מסתפקת ביעד ובמוצא, אך אינה מאפשרת לנוסע כמה יעדים. נוסע שלמשל ירצה לעשות כמה סידורים באזור המרכז לא אינו יכול להקיש יותר מיעד אחד. על המערכת החדשה לאפשר לו תנועה מהירה בין היעדים לפי סדר שיתאים לצרכיו;

  • מערכת ממשלתית שכזו אינה יכולה לפטור עצמה מאחריות למידע הנמסר, ועליה לעמוד מאחוריו גם מבחינה משפטית. לא ייתכן שהאחריות תחול על המשתמש בלבד;

  • כבר כיום מופיע בחלק מאתרי חברות התחבורה הציבורית הפרטיות מידע מבוסס מיקום בזמן אמת היכן בדיוק נמצא האוטובוס [להרחבה - ראו קישור]. המערכת הנוכחית של משרד התחבורה מתבססת על מידע תכנוני בלבד, שאינו מושפע ממידע בזמן אמת באשר לתקלות, לפקקים ולשינויים אחרים העשויים להשפיע על זמן הגעת האוטובוס. המתמודדים במכרז יצטרכו להתחייב למועד מסוים בו ישלבו גם את המידע המשתנה.

  • לרשות הנוסע תעמוד האפשרות לראות בעוד כמה דקות יגיע הקו. כמו-כן יוכל לראות מפה סכמטית שתציג את רשימת התחנות בקו ישר ותראה היכן נמצא האוטובוס. ניתן גם יהיה לעיין אחורה בהיסטוריית הרישום, כדי לראות האם האוטובוס עבר כבר או טרם הגיע;

  • המידע אינו יכול להיות חסר כפי שהוא כיום. בקווים רבים למשל לא מופיע מחיר הנסיעה. דומה הדבר להצגתם על המדף של מוצרים ללא תווית מחיר;

  • בדומה לאתר רכבת ישראל, יש לאפשר לנוסע להזין פרטים על זכאויותיו השונות ולקבל את המחיר המדויק. כך למשל, יוכל נוסע לציין האם הוא נוער, סטודנט או ותיק, והאם ברשותו כרטיס עם ערך צבור או חופשי-חודשי. כך תוכל המערכת להתאים נסיעה שתהיה זולה עבורו;

  • יש לאפשר הגעה קלה ונוחה מאתר המידע לאתר המפעיל. במקביל יש לשאוף להאחדה באופן הצגת המידע בכל אתרי המפעילים באינטרנט;

  • המערכת צריכה לכלול אמצעים לשימוש בתשתית לשירות לפי קריאה. מערכת תעבורה זו מונהגת כיום רק בחבל משגב, אך היא עשויה להתרחב לשאר הישובים הקטנים. יש לאפשר גם למי שאינו תושב הישוב גישה להזמנת שירות.

כל התחבורה הציבורית בכף-ידך
תאריך:  12/08/2011   |   עודכן:  12/08/2011
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
למה אין פה מערכת מידע טובה לתחבורה ציבורית
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישראל עולם שלישי
14/08/11 09:53
2
מאיצת חלקיקים
24/09/12 10:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארסנל מרשים של הצעות חוק ימניות-ציוניות עלה בכנסת במושב האחרון. ההצעות הללו הן חלק ממאמץ פרלמנטרי סיזיפי של ח"כים מהקואליציה לשרטט מחדש את גבולות הגזרה של בית המשפט העליון, להשפיע על הליך מינוי השופטים ולחזק את הזכויות והמשילות של הרוב היהודי בארץ. בראש החץ של המאמץ החשוב הזה ניצבים יריב לוין וזאב אלקין, ואחריהם עוד רבים וטובים.
12/08/2011  |  יהודה יפרח  |   כתבות
השם אריאל זילבר מעלה בדרך כלל שתי אסוציות לראש. הראשונה, מתקופות מוקדמות יותר בחייו, כמוזיקאי מוכשר והולל, רוקיסט בכל רמ"ח אבריו וחבר בלתי נפרד בלהקת "תמוז" האגדית. השנייה, מהשנים האחרונות, של אמן מבולבל שמצא את דרכו בדת, חזר בתשובה ומאז מזוהה עם הימין הקיצוני. אותו אחד שמבליח מידי פעם עם אמירות שערוריתיות ויוצר מוזיקה חסידית. נדמה כי בין שתי התדמיות האלו אין הרבה קשר, ובדעת הקהל הציבורית לא ממש ברור מה דין הפער הזה שבין זילבר המוקדם לזה המאוחר. לאורך הסרט "אני והזילבר " פורס היוצר, רועי זילבר, הבן של, את אותו החוט המקשר בין שתי הדמויות, ושלמעשה, הקושר אותו עצמו למשפחה כולה.
12/08/2011  |  טל הנדלס  |   כתבות
לא הצלחתי להתגבר על פרץ הגעגועים שתקף אותי לסדרה הקלאסית שעליה גדלתי בשנות השמונים בתקופה שהיה רק ערוץ טלוויזיה אחד בישראל. הצלחתי למצוא עוד חבר בן גילי (30+) שסבל מפרץ נוסטלגיה וביום ראשון שבע וחצי בערב נכנסנו לאולם רב-חן בתל אביב כדי לגלות שאנחנו לא היחידים. מספר רב של נשים וגברים בני שלושים פלוס הגיעו לצפות בעיבוד הקולנועי ההוליוודי לסדרת האנימציה הקלאסית "דרדסים". כמו ש"דאלאס" או "שושלת" היו מדורות השבט לקהל המבוגרים, "דרדסים" הייתה מדורת השבט לצעירים בגיל 6-12.
12/08/2011  |  יאיר הוכנר  |   כתבות
חודש וחצי לתוך העונה וסוף סוף נזכרנו שמאסטר שף היא ריאליטי בישול. אחרי אודישנים מפרכים, עמוסי דמעות, אינספור דרמות אנושיות וריאליטי זול במיוחד, הגענו לחלק המעניין של העונה. בשתי התוכניות השבוע, התחרו המשתתפים על המקום בנבחרת שיאבק על התואר החל מהשבוע הבא. בראשונה עלו הבנים להתחרות זה בזה, ובשנייה - הבנות. בכל תוכנית בוצעו שתי משימות בישול קצובות בזמן, השופטים טעמו והחליטו מי יהיו הארבעה עשר שירכיבו את הנבחרת של העונה.
12/08/2011  |  טל הנדלס  |   כתבות
ממשלת חמאס פנתה לאחרונה לארגוני הסיוע הרבים הפועלים ברצועת עזה בדרישה לערוך ביקורת על פעילותם הפיננסית. סוכנות הידיעות IRIN, הזרוע התקשורתית של המשרד לתיאום פעולות הומניטריות באו"ם, מפרסמת כי בארגונים חוששים מאוד מהכוונות של ראשי חמאס.
12/08/2011  |  אריה גלוזמן  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il