עד לפני שנים, ממש לא רבות, מתנות ליום המשפחה שעוד נקרא במתכונתו הקודמת 'יום האם' הסתכמו במיחזור גלילי נייר טואלט והדבקות אבסטרקטיות על קרטונים צבעוניים. היום מסתבר, במיוחד לאור המצב הכלכלי הנפלא פה בארץ, הישראלים מרגישים שזה לא מספיק להם - הם יוצאים לקניות.
לקראת יום המשפחה שיחול ב-9.2.05, ערך קניון ערים כפר-סבא, באמצעות מכון המחקר גיאוקרטוגרפיה, סקר ממנו עלה כי למעלה מ-80% מהאוכלוסיה בישראל מתכוונים להעניק מתנות במועד זה.
כמעט מחצית מהמשפחות בישראל שיש להם ילדים הצהירו כי יקדישו את המתנה לבן/בת הזוג
מהסקר עלה כי 81% מכלל האוכלוסיה מתכוונים לרכוש מתנות ביום המשפחה. 42% מהמשפחות בישראל שיש להם ילדים הצהירו כי יקדישו את המתנה לבן/בת הזוג. 22% ציינו כי יעדיפו לתת את המתנה לילדים ו-16% מהמשפחות יעניקו מתנות ביום המשפחה לבן/בת הזוג וגם לילדים.
עוד עלה מהסקר, כי 48.5% מהגברים העדיפו להקדיש את המתנה ליום המשפחה לבנות זוגן, בעוד שרק 31% מהנשים בחרו להעניק את המתנה לבני זוגם ו-26% מהן לילדים.
בקרב משפחות שהכנסתן מעל 10,000 שקל נרשמה העדפה ברורה למתן מתנות לבן/בת הזוג (55%) לעומת 40% בקרב משפחות שהכנסתן 7,000—10,000 שקל ומשפחות שהכנסתן עד 7,000 שקל עם 34.5%.
הוצאה משפחתית "צנועה" של 250 שקלים
אורית גלעד, סמנכ"ל שיווק קניון ערים כפר-סבא "אני מעריכה כי ההוצאה המשפחתית הממוצעת למתנה ליום המשפחה תעמוד על כ-250 שקל. עיקר הקניות יתרכזו ב-3 ימים לפני יום המשפחה, כפי שקורה בדרך כלל לפני חגים ועיקר המסה של הקניות תהיה ביום המשפחה. בין המתנות הפופולריות פרחים, מארזי שי, הלבשה תחתונה, תכשיטים וכן טרנד חדש שנכנס בימים אלה והוא מתנות לגבר הישראלי החדש - המטרוסקסואל".