גוגל והחברה-הבת הצרפתית שלה אינן רשאיות לאפשר למפרסמים לשלם עבור שימוש בסימני המסחר של חברת העיצוב היוקרתית Louis Vuitton Malettier לצורך פרסומות במנוע החיפוש שלה. כך פסק (יום ו', 4.2.05) בית המשפט המחוזי בפריז. בנוסף הורה בית המשפט לגוגל, לשלם לחברה זו פיצויים בסך 200,000 יורו. על כך דיווח אתר CNET.
המדובר במפלה משפטית שנייה של גוגל בצרפת, בתביעות בגין שימוש בסימני מסחר בעת האחרונה. אך לפני מספר שבועות פסק בית משפט אחר בצרפת, כי שימוש בסימני המסחר של רשת המלונות Le Meridien כמילות חיפוש על-ידי מתחריה, מפר את סימני המסחר שלה, ואסר על גוגל ועל החברה-הבת הצרפתית שלה את השימוש בהן.
שתי התביעות נסבו סביב שיטת הפרסום הידועה של גוגל - הAdwords-, אשר הינה מקורן של חלק גדול מהכנסותיה של גוגל. לפי שיטת פרסום זו, מפרסמים משלמים מחיר עבור מילות חיפוש אשר הקשתן במנוע-החיפוש של גוגל מביאה להופעת הפרסומת לצד תוצאות החיפוש. ככל שהמחיר ששולם עבור מילה מסויימת גבוה יותר, כך, בדרך כלל, תופיע הפרסומת במקום בולט יותר.
חברת Louis Vuitton הביעה שביעות רצונה מהפסיקה. החברה הדגישה את הסכנה שהיתה קיימת לפני פסק הדין, כי לקוח המחפש בגוגל את מוצריה היוקרתיים יחשף לפרסומות של זייפניהם. נציג גוגל מסר, כי החברה טרם קיבלה לידיה את פסק הדין, וכאשר תקבלו, תשקול את צעדיה, לרבות אפשרות של הגשת ערעור.
על פסק הדין בפרשת Le Meridien גוגל כבר הגישה ערעור.
_________________
המחברת הינה עורכת דין במשרד שביט, בר-און, נוב, יגור ושות'