|   15:07:40
דלג
  דן אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

"המאבק זה אני" - עדיף להח-ליף

אמור מעתה, בסגנון לואי (רוטשילד) ה-14, "המאבק זה אני". לכולם הזכות לאכול, כל עוד הם אוכלים רק מכף ידי שלי. רוצה להיאבק בצרעת סומאלית נדירה, או בהורדת אחוזי הריביות במימון משכנתאות בדיר-אל-בלאח? ברוך הבא בצל קורתנו. העיקר שתהיה רוטשילדי. כל ניסיון שנועד להרחיב את מעגל השליטה על גל המחאות, נתקל מיד בחומה בצורה ולוחמנית. אטימות חברתית במסווה של מהפכה חברתית, בגירסה המזכירה יותר את מארי אנטואנט מאשר את ז'אן ד'ארק
30/10/2011  |   דן אלון   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
דפני ליף. עת להחליף [צילום: פלאש 90]

העם, דורש, צדק חברתי

את הקיץ הזה עשינו יחד, כאשר צעדנו בדבוקה אחת וצעקנו במלוא הגרון "העם, דורש, צדק חברתי", וחלמנו יחד על "הישראלי החדש", זה שכבר לא קונה יותר את הSHITה, ומבקש לייסד כאן עתיד אחר, עתיד שונה מזה שצפוי לנו אם ישראל תתמיד בכיוון שאליו היא צועדת ותהפוך בקרוב לטייקוניסטאן.

שלא כפי שנהוג לחשוב, וחרף שטיפת המוח התקשורתית שעברנו, לא היה זה צוות ליף שהניע את הקרב הגדול הזה. את גל ההתעוררות החברתית, אנו חבים לקרן אייפאקס הבריטית, והנהלת תנובה בראשות זהבית כהן.

תודה לזהבית ולאיציק אלרוב

אייפקאס וכהן, ניהלו ביד רמה את תהליך החליבה של משק החלק, ודרכו חלבו את המשק הישראלי הכללי. אייפאקס וכהן העלו את מחירי מוצרי תנובה, באופן מתמיד ובשיעורים חדים, ושימשו כסמן ימני לקפיטליזם הניצי הגואה. לשם ההגינות, אייפאקס וכהן לא היו היחידים שהסלימו את קו הרווחיות על חשבון קו ההגינות, כל התאגידים עשו זאת. אבל אייפאקס וכהן נלכדו ראשונות על-ידי איציק אלרוב שהצליח בחודש יוני להניע מהלך ששלח את זהבית כהן הביתה ואת קו המכירות של תנובה נמוך מאוד למטה.

בחודש יולי, עם תחילת עומס החום הגדול, תקעה חבורה צעירה יתד קטנה של אוהל, בשדרה ראשית של עיר ללא הפסקה, ודווקא בשדרות על שם הנדבן רוטשילד. דווקא ברוטשילד, מטר וחצי מן הזירה האחראית להסלמת מלחמת הרווחיות הזו - הבורסה של תל אביב שברחוב אחד-העם. איציק אלרוב הלך על יוקר המחיה, וחבורת רוטשילד הלכה על יוקר הדיור.

העם, דורש, כל מיני דברים

אל המחאה על יוקר המחירים החלו נקבצים מדוכאי כל העולם, ובפי כל אושפיז הייתה טרוניה אחרת. אחד ביקש למחות על גובה השכר, ואחר על עמלות הבנקים, אימהות על עלותו של צער גידול בנים, ואבות על ימי מילואים נעדרי תגמול ראוי. מהר מאוד עלו ובאו כל מבקשי השינוי למיניהם, וכל דורשי הסטת המשאבים לכאן או לשם, ועל-פי רוב - גם לכאן וגם לשם, בו זמנית.

חבורת רוטשילד דורשת זיכיון ובלעדיות

חבורת רוטשילד זיהתה כאן מאגר עצום של כוח, וסירבה בכל תוקף לתת למאבק הציבורי מסגרת וצבע, תוך התעקשות לשגל את המאבק הציבורי (דווקא מלשון להפוך את התמונה לסגנון העיירה היהודית של מארק שגאל).

את התמונה שהלכה ונוצרה ממרקם עצום של גוונים וצבעים, ומתוך קשת רחבה של אינטרסים דומים, זהים, אך גם סותרים, התעקשה חבורת רוטשילד לערבב יחד. הערב-רב הזה נעשה תוך העמדת סיפור מסגרת, על פיו מטרת הרבגוניות הזו נועדה על-מנת שלא לקפח אף מאבק, וליתן במה משותפת לכולם - כל עוד מתכנסים כולם במסגרת המטריה הרוטשילדית.

אמור מעתה: "המאבק זה אני"

אמור מעתה, בסגנון לואי רוטשילד 14, "המאבק זה אני". לכולם יש הזכות לאכול, כל עוד הם אוכלים רק מכף ידי שלי. רוצה להיאבק בצרעת סומאלית נדירה, או בהורדת אחוזי הריביות במימון משכנתאות בדיר-אלבלאח? ברוך הבא בצל קורתנו. העיקר שתהיה רוטשילדי. כל ניסיון שנועד להרחיב את מעגל השליטה על גל המחאות, נתקל מיד בחומה בצורה ולוחמנית, קשה הרבה יותר מאשר חומות כהות הלב השלטוניות. אטימות חברתית במסווה של מהפכה חברתית, בגירסה המזכירה יותר את מארי אנטואנט מאשר את ז'אן ד'ארק.

פתגם ידוע, מבהיר לתאבי ציד בלתי מבוקר, כי "מי שרודף אחרי אלף ארנבות לא יתפוס אפילו אחת", ובגרסה העברית שלו נאמר מניה וביה "תפסת מרובה, לא תפסת". אך בינה לחוד וחוכמה לחוד.

המונרכית ליף הראשונה

כטעות טקטית או אפילו חלילה אסטרטגית, ניתן היה למחול על שיגעון הגדלות הזה המבקש לכפוף את מדוכאי כל העולם תחת מטרייה אחת, כל עוד היא המטריה של רוטשילד. אולם כאן אין טעות כלל וכלל. למן הרגע הראשון שהיה ברור שמתהווה משהו שיש בו פוטנציאל לשינוי מהותי שכמוהו לא היה כאן מעולם, החל זרם עצום של מבקשי טובה (לצד כמות נכבדה של מבקשי רעה מטעם השלטון), וכולם ביקשו לתת כתף, לקחת חלק, להשיא עצה ולהירתם להנפת נס המרד החברתי ולמינופו לתוצאות ממשיות.

אולם חבורת רוטשילד הרחיקה מעליה את כל אלה. גם את מבקשי הרעה (אשר עטו על עצמם עור של כבש המבקש להסתיר חרושת מזימות רעה של זאב), וגם, בד-בבד, בגלוי ובמתכוון, הרחיקה חבורת רוטשילד גם את מבקשי הטובה. החבורה שמרה על הגמוניה של חמישייה סודית, המתנהלת בסגנון של חונטת גנרלים, בצבא הפרטי של המונרכית ליף הראשונה.

מונית הקסם: המונה מראה חצי מיליון

קהל האזרחים נהר אחרי צליל הקסם, והמנגינה שניגנה חבורת רוטשילד, כאילו נהו אחרי החלילן מהמלין המנגן על יתד של אוהל את המנגינה "העם, דורש, צדק חברתי". המסע של החלילנים נעצר כאשר מונית הקסם נעצרה בכיכר המדינה, והמונה הראה את הסכום של "חצי מיליון".

החונטה הנוכחית, חונטת הדור הישן של נתניהו-ברק-לבני-צאר החוץ-העז של שס עם משקפי השמש, ויתר חברי האופוזיציה למהפכת ההמונים, היא החונטה שאחזה (ועודה אוחזת) בכספת הכוח של הממון הציבורי, רק ישבה והביטה מן הצד.

החונטה הנוכחית הביטה, ולא האמינה למראה עיניה. כיצד חבורת רוטשילד מבזבזת את הקרדיט של חצי מיליון על שיגעון גדלות ואובדן דרך, במסווה של אקוויליבריום פלורליסטי. ישבו, הביטו, גיחכו ושלחו איזה טרכטנברג או טרכטנבוים שהיה פנוי, לסיים את הקומדיה דל-ארטה הזו.

כרטיס בחצי מיליון למופע של החונטה - קומדיה דל ארטה

זו העת לסיים את הקומדיה דל-ארטה הזו של הצגת "אנחנו זה אני והאגו שלי", ולהעמיד בראש המאבק החברתי הישראלי, את ז'אן ד'ארק במקום את מארי אנטואנט. זהו השלב ההתפתחותי הנוכחי של חמישיית רוטשילד, אשר עשוי לשים קץ חד וכואב למחאה הציבורית, למען מטרה פרטית.

לאחר שכבר דחו מעליהם בבוז הצעות עזרה שהגיעו מקצה הארץ ועד קצה, ולאחר שהוכחה בדרך המעשה כישלונה החרוץ של שיטת "המהפכה זה אני";

הגיעה העת, יש להח-ליף

בשלב זה, כאשר שיטת "המהפכה זה אני" הולידה מחדל ולא מעשה, וסללה את הדרך לחונטה הנוכחית לשמוט את הקרקע מתחת לרגלי הציבור. בשלב זה, ולאחר שהמסכה של ז'אן ד'ארק נשרה והתנפצה אתמול בכיכר רבין, ופניה של מארי אנטואנט התגלו כמזימה של החלפת חמור באתון - הגיעה העת.

הגיעה העת, שהמאבק על עתידה ופניה של החברה הישראלית, יהיה מאבק ציבורי, ולא מאבק פרטי של חבורה אנטי-דמוקרטית, המתנהלת בחדרי חדרים וללא פיקוח ציבורי. זהו מאבקו של הציבור ולא מאבקה של חבורה פרטית. הסטודנטים כבר ברחו (ובצדק). המתמחים מתנהלים בעצמם (ובצדק). ניצולי השואה מתנהלים בעצמם (ובצדק).

כשחבורת רוטשילד מתעקשת לצוד אלף ארנבים, ובסופו של דבר ניצודה בעצמה על-ידי טרכטנברג, וכאשר חבורת רוטשילד מגדרת את מהפכת ההמונים כאילו הייתה חצר פרטית, ומלהקת את עצמה למופע היחיד של "ליף ללא תחליף", פשוט, למען העם, הגיע הזמן להחליף.

תאריך:  30/10/2011   |   עודכן:  30/10/2011
דן אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"המאבק זה אני" - עדיף להח-ליף
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פנחס
30/10/11 20:10
2
מטאטא
30/10/11 20:36
3
חוגל
31/10/11 01:21
4
מהפכן
31/10/11 09:29
5
מבקשת הסבר
31/10/11 12:29
 
סתם_1
31/10/11 16:54
6
קורןנאוה טבריה
1/11/11 04:42
7
אמנון אחד
1/11/11 04:51
8
דמטר
4/11/11 14:21
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רקטות גראד נופלות שוב. הפעם על אשדוד, גן יבנה, אשקלון ובאר שבע, ובמערכת הביטחון עדיין לא מוכנים להפנים שיש תשובה, אשר פותחה, נוסתה ו...נזרקה לפח.
30/10/2011  |  אורי גנני  |   מאמרים
משהו רע עובר על האוניברסיטאות בארץ. שנת הלימודים האקדמאית נפתחת כשהמדעים השימושיים הנלמדים בהן הם "אין" בולט, בעוד מדעי הרוח הם "אאוט" מוחלט. זהו, מכל מקום, המוטו שמנחה אותן ועל-פיו הן נוהגות כאילו היו מרכזי-רווח עסקיים, נעדרי כל שאר-רוח.
30/10/2011  |  ראובן לייב  |   מאמרים
היום (א', 30.10.11) תדון הממשלה בנושא הקמת ישובים חדשים באזור מזרח הנגב. הארגונים הירוקים קמו בזעקה שהקמת ישובים חדשים תחליש את הקיימים. ולא היא. אין דין ערים עם בנייני קומות כדין ישובים עם בתים צמודי קרקע. אלה החדשים מיועדים להביא לנגב אנשים המחפשים איכות חיים, אוויר צח וטהור, וכן - המטרה הראשונה היא למלא את שטחי הנגב, שכרגע מכוסים בהתיישבות (רובה בלתי חוקית) של בדואים, גם בישובים יהודיים, לפני שיהיה מאוחר מדי, וכל חבל הארץ הנפלא בו התיישב אברהם אבינו כשהגיע לכנען - ושם עשה חיל, יהפוך לחבל ארץ זר בתוכנו. פשוט יאבד לנו למעשה.
30/10/2011  |  עליס בליטנטל  |   מאמרים
איש אינו יודע, באמת, מה חושבים ומה מתכננים ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון אהוד ברק בכל מה שקשור לאופן הטיפול בנושא התוכנית האירנית לפיתוח נשק גרעיני. נושאים אופרטיביים מן הסוג הזה דינם להידון בחשאי, בחדרי חדרים, הרחק מן העין והאוזן הציבורית, וטוב ונכון שכך. אבל בשעה שהתקשורת, ובעיקר ידיעות אחרונות, מנסה, בכל מאודה, לצייר את הצמד נתניהו-ברק באור שלילי, לעובדות ה"אטומיות" האמיתיות כנראה אין חשיבות, העיקר שאפשר לייצר באמצעותן מניפולציה שמטרתה לבנות תדמית זוגית של שני מחרחרי מלחמה אסוניים, המלבים את אש המלחמה, והעלולים להוביל את ישראל אל האבדון.
30/10/2011  |  עמי דור-און  |   מאמרים
זה דבר שנשגב מבינתי: כל אותם אזרחים ישראלים המגנים את המחאה ומתקיפים את מארגני המחאה מכל כיוון זדוני אפשרי. מה בדיוק כואב לאלה שאינם מרוצים מהמחאה ומגמותיה? האם ראשי המחאה ואלה היוצאים להפגין משתמשים בכספם? גוזלים מזמנם? פוגעים בזכויות האזרח שלהם? מזיקים להם נזק בלתי הפיך? האם המגנים את המחאה מפחדים מכל שינוי ולא חשוב כמה דברים בלתי ראויים מתרחשים במדינה העיקר לא לשנות שום דבר? או שמפחדים שהליכוד ייפול, או קדימה תקרוס, או ישראל ביתנו או ש"ס, או שכולם יחד חלילה יפסידו קולות לטובת איזה מועמד חדש.
30/10/2011  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
קטונתי מלהבין לעומק את השיקולים העומדים בפני מקבלי ההחלטות, אך נוכחנו כבר לפחות פעמיים, ב-6 באוקטובר וב-7 באוקטובר שהם טעו מהיסוד בהערכת המצב שלהם    בהקשר הזה אני מבקש לשאול: האם ר...
יקיר בן-משה
יקיר בן-משה
כל הספרים שתקו, מה יכולנו לומר? אפילו לסקלי הסמיק, לא ידענו שפוגל גונב, לא ידענו שהוא מחביא פירורים מעוגיות של אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il