"הפיגוע בדולפינריום" שבו חגגו צעירים וצעירות רוסיות במועדון רוסי בתל אביב, חשף את המגזר הישראלי לנתק שקיים בין 216,000 הצעירים הרוסיים שחיים בישראל לבין החברה הישראלית. צעירים אלה, התגייסו לצבא, למדו בבתי ספר ישראלים, ועדיין ממשיכים לשמר את התרבות הרוסית מבית אימא רוסיה ולא להיהפך, לצברים.
לדברי סטס קפיטניק, מנהל המחלקה הרוסית בחברת הפרסום "שרייבר מגזרים": "160 מועדונים רוסיים פעילים מצפון הארץ ועד דרומה, בהם חוגגים ומבלים עשרות אלפי צעירים מידי שבוע, ועדיין מעדיפים לשמוע את מוזיקת המועדונים הפופולרית במוסקבה, ולא בדום או ב-TLV.
הזמרים שלמה ארצי, וצביקה פיק יתאכזבו לשמוע שהצעירים הרוסיים מעדיפים את הזמרים הרוסים פיליפ קירקורוב שלישיית 'ויאגרה', וולרי לאונטייב, איגור ניקולאייב, מאשה רספוטינה, ולהקות 'פרמייר מינסטר'.
קפיטניק מציין, כי הצעירים הרוסיים, מדברים עברית, אבל לא מתחברים לתרבות הישראלית, ומתייחסים אל הישראלים כלוונטינים חסרי תרבות למרות שהם תוצר של החברה הישראלית".
ברק, בליין תל אביבי יליד ישראל אומר, כי "אין מה להשוות בין המועדונים הרוסים לאלה הישראלים. כשאני נכנס לבאר או מועדון ישראלים - אני מרגיש שבאתי לעבודה. אין אנרגיה".
הערוץ הרוסי
סקר שערכה חברת המחקר "טלגרפי" במגזר הרוסי עולה כי 64% מעדיפים לראות טלוויזיה רוסית כמו ערוץ ntv mir ולא את "ארץ נהדרת" בערוץ 2. כך גם במספר אתרי אינטרנט. תחנת הרדיו האהובה על הצעירים הרוסיים היא "פרבויי רדיו" שמשדר לכל גוש דן והשרון ומצליח לצבור פופולאריות גדולה בקרב הצעירים הרוסיים.
לדברי יונתן שרייבר מנכ"ל "שרייבר מגזרים": חברות במשק בתחום המשקאות, אוניברסיטאות, קונדומים, טמפונים, בנקים, קוסמטיקה, זיהו את פלח הצעירים הרוסיים וכבר פועלים בצורה ממוקדת ומוצלחת בקרב מגזר הצעירים הרוסיים.
נתונים
רוסים, חרדים וערבים - מהווים מעל 50% מהאוכלוסיה. המדיה בשוק המגזרים זולים מאוד לעומת המדיה הכלליים ואפקטיבים הרבה יותר. לדוגמא, ספוט בטלוויזיה הרוסית בפריים טיים עולה דרך "שרייבר מגזרים" 225 דולר לעומת 8,000 דולר בערוץ 2.
את הדברים מסר סטס קפיטניק, מנהל המחלקה הרוסית בחברת הפרסום "שרייבר מגזרים" שמתמחה במגזר הרוסי החרדי והערבי.