|   15:07:40
דלג
  ורד כהן  
עורכת דין משרד בר-און ,כהן, עורכי דין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב

  רענן בר-און  
שותף, עורך דין בר-און, כהן, משרד עורכי דין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
ישראל כ"ץ, שר התחבורה. נוהג בזיגזג [צילום: פלאש 90]
הורדת גיל רשיון הנהיגה

שר התחבורה מזגזג על הכביש

משרד התחבורה החליט להקפיא את הרפורמה בלימודי הנהיגה, ואף להוריד את גיל הזכאות לרישיון נהיגה ל-16 ו-9 חודשים נדמה כי השר מבין שהתיכוניסטים של היום הם המצביעים בקלפי של מחר אם אין הוא מסוגל לבצע את תפקידו, עליו לפנות את מקומו לטובת מי שיכול לעמוד במשימה
30/11/2011  |   ורד כהן, רענן בר-און   |   מאמרים   |   הקטל בדרכים   |   תגובות
הוצאת רישיון נהיגה תתאפשר עוד לפני גיל 17
עופר וולפסון
ועדת הכלכלה אישרה את בקשת משרד התחבורה, לפיה הקמת מרכזים ללימוד נהיגה תפוצל מהצעת החוק לרפורמה בקבלת הרישיון * במקביל לכניסת החוק לתוקף גיל הזכאות להוצאת רישיון יוקדם ב-3 חודשים ל-16 ו-9 חודשים
לרשימה המלאה

מירב ארד
מתחילת השנה: 6% עלייה בתאונות הקטלניות

ישנם מאות הרוגים בכבישים מדי שנה, ומשרד התחבורה ממשיך לזגזג. בכל פעם משקיע משרד התחבורה סכומי עתק בתוכניות חדשות, שלגישתו יביאו להורדה במספר הנפגעים בתאונות הדרכים, ובכל פעם מחדש גונז את התוכניות, וממציא חדשות. כספי ציבור יורדים לטמיון, מספר התאונות ומספר הנפגעים ממשיכים לטפס בהתמדה, ומשרד התחבורה משנה דעתו כזיקית לעניין האופן בו יש לטפל בעניין.

לפני שנתיים בדיוק הודיע שר התחבורה, שאם מספר הצעירים הנפגעים בתאונות דרכים לא יפחת דרמטית - תבוטל הפריבילגיה של רשיון נהיגה בגיל צעיר, ומשרד התחבורה יעלה את הגיל בו ניתן לקבל רישיון נהיגה. מספר הנפגעים הצעירים לא פחת, כי אם ההפך הגמור.

או אז השקיע משרד התחבורה סכומים נכבדים מאוד בפיתוח תוכנית "בומבסטית" בכל הנוגע לרפורמה בלימודי נהיגה - לפי תוכנית זו, הגיל לקבל רישיון נהיגה לא ישתנה, ואולם במקום לימוד נהיגה עיוני עצמאי ולימוד מעשי עם מורה "פרטי" - יוקמו ברחבי הארץ מרכזי לימוד נהיגה, בהם יעברו צעירים לימודים עיוניים ומעשיים. והנה עכשיו, מזגזג משרד התחבורה פעם נוספת - הפעם בדעת משרד התחבורה לאפשר קבלת רשיון נהיגה בגיל צעיר יותר מהמותר כיום, ובמקביל - לגנוז את התוכניות להקמת מרכזים ללימודי נהיגה.

כך, מספר הנפגעים בתאונות הדרכים רק הולך ועולה בהתמדה מדי שנה, ומשרד התחבורה משנה שוב ושוב את תוכניותיו לעניין האופן בו יש לטפל בתופעה הנוראה.

עכשיו מעוניין שר התחבורה לחייב תקופת ליווי למשך שישה חודשים של נהגים צעירים על-ידי מבוגרים. מעניין אם משרד התחבורה ישנה פעם נוספת את דעתו ותוכניותיו, לאור העובדה, שמומחי בטיחות מזהירים, שגם תוכנית זו של משרד התחבורה גרועה ביותר, שכן מבוגרים עלולים להטמיע בנהגים חדשים הרגלים מוטעים, ואף מסוכנים. בנוסף, אין למשרד התחבורה כל יכולת לפקח בפועל על הליווי, ואין דרך שבה יוכל משרד התחבורה לאכוף את הדרישות בעניין הליווי.

אם אין באמתחתו של שר התחבורה דרך אמיתית לצמצום מספר הנפגעים בתאונות דרכים, משמעות הדבר שאין הוא מסוגל לבצע את תפקידו, ועליו לפנות את מקומו לטובת מי שיכול לעמוד במשימה.

יוזמת העלאת גיל קבלת רשיון הנהיגה

הצעד החדש, בו מנסה שר התחבורה לנקוט, מסוכן גם מבחינה נוספת: לפני מספר חודשים הועברה לדיון בפני ועדת השרים לענייני חקיקה הצעת חוק של הכנסת, לפיה יועלה הגיל המינימלי לנהיגה ברכב ל-18. כך, ככל שיאושר החוק, תקבע הכנסת את הגיל המינימלי לנהיגה ברכב, ותעמידו על 18 שנה.

אנו הובלנו את היוזמה להעלאת הגיל המינימלי לנהיגה, אשר דרשה משר התחבורה לפעול בדחיפות להעלאת הגיל המינימלי לנהיגה, כך שיעמוד על גיל 18 שנה לכל המוקדם. מבדיקה שערכנו הסתבר, שבשנת 2010 אירעו לכל הפחות 71 תאונות מדווחות, בהן היו מעורבים נהגים בגילאי 18-17, כאשר לכל הפחות 6 תאונות מבין 71 תאונות אלה הוגדרו כקשות במיוחד. נתון של 71 תאונות בשנה, בהן מעורבים נהגים בגילאי 18-17, כדאי וצריך להוות תמרור אזהרה, וכל התאונות האלה יכולות היו להימנע.

על כפות המאזניים מונחים - מחד-גיסא - מניעת עשרות תאונות דרכים בשנה, בחלקן קשות, בהן מעורבים בני נוער; ומאידך-גיסא - היעדר שיקול כלשהו בעד התרת נהיגה בגיל פחות מ-18 שנה.

בסין, בהודו ובגרמניה - בן 18 להגה

בעידן בו תאונות הדרכים מאכלות כל חלקה טובה, ובמיוחד כאשר בני נוער הנוהגים ברכב מעורבים בנתח עצום מכלל תאונות הדרכים, הגיעה השעה להעלות את הגיל המינימלי לנהיגה, ל-18 שנה, לעניין כל כלי הרכב. הבאנו בפני שר התחבורה את הנתונים הרלוונטיים והדגשנו כי במדינות כדוגמת סין, הודו, יפן, דנמרק, צרפת, גרמניה, הולנד, איטליה, שבדיה ורבות אחרות - גיל המינימום לנהיגה הוא 18 שנה.

תחילה הסתפקה לשכת שר התחבורה, במכתבה, בחלוקת תשבוחות על מעורבותנו, ובהבטחה כי הצעותינו יועברו לרשות הלאומית לבטיחות בדרכים. לאחר שבפועל דבר לא נעשה - המשכנו בהובלת היוזמה האמורה, ודרשנו כי שר התחבורה יפעל לתחיקת תקנות חדשות, המעלות את הגיל המינימלי לנהיגה ל-18 שנה. למרבה השמחה, המאבק הממושך נשא פרי, ולעת הזו מונחת הצעת חוק מתאימה על שולחן הדיונים.

השר חושב על עתיד הקריירה הפוליטית שלו

לעת הזו מנסה שר התחבורה, בתוכניתו החדשה, שעומדת בסתירה לתוכניותיו הקודמות ולהצהרותיו הקודמות (שנגנזו כולן) - לעקוף את הכנסת ואת החקיקה בנושא. כך, שר התחבורה מנסה לקבוע, בעזרת תקנה שיוציא משרדו, גיל צעיר יותר להוצאת רישיון נהיגה מכפי הקיים היום.

שר התחבורה לא המתין לגמר הדיון בעניין בוועדת השרים לענייני חקיקה, ולכך שהכנסת תקבע בחוק את הגיל המינימלי לנהיגה.
כבוד השר הזדרז לגנוז את תוכניותיו הקודמות ל"מלחמה בתאונות הדרכים", ומתעתד להעמיד את הכנסת, ואת הציבור בישראל, בפני עובדה מוגמרת, לפיה ניתן יהיה לקבל רישיון נהיגה כבר בגיל 16 ותשעה חודשים.

מאחר שהשוני בין המצב הקיים היום (קבלת רישיון בגיל 17) לבין זה שמבקש שר התחבורה לקבוע (קבלת רישיון בגיל 16 ותשעה חודשים) הוא זניח, מתקבל הרושם, כאילו מטרת השינוי אינה אלא כדי שהזכות לקבוע את הגיל המינימלי להוצאת רישיון נהיגה תישאר בידי שר התחבורה, ולא בידי הכנסת. התיכוניסטים של היום הם המצביעים בקלפי של מחר. כולם רוצים רישיון נהיגה בגיל צעיר ככל האפשר. מתאווים ממש "להחזיק כבר את ההגה בידיים".

לאור הביקורת הנוקבת שמותחים מומחים לבטיחות על תוכניתו החדשה של משרד התחבורה, יש רק לקוות, שלא שיקולים של פופוליזם ופוליטיקה הולידו תוכנית זו, ומישהו שם חושב בטרם הוא משגר הודעה לתקשורת על עוד תוכנית "מהפכנית", שתיגנז כקודמותיה.

תאריך:  30/11/2011   |   עודכן:  30/11/2011
עו"ד ורד כהן, עו"ד רענן בר-און
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 פגע וברח   צליפת שוט 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
שר התחבורה מזגזג על הכביש
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יש עוד50,000 כמוה
1/12/11 23:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רזי ברקאי, על אנשים מבוהלים מכלום, נהוג לומר שהם רואים צל הרים כהרים. לא הבנתי את סיבת הפחד שגרמה לך לארגן בסינמטק "כנס חירום" שאליו התקבצו ובאו עדר של מה שהיה צריך להיות "כלבי השמירה של הדמוקרטיה". אתם מ-פ-ח-ד-י-ם? ממי? מהפוליטיקאים? מי כמוך עיתונאי ותיק יודע, שאלה לעולם ילקקו לכם, שהרי יש קשר בין הליקוק לבין הסיכוי שלהם להיבחר שוב (ושוב, ושוב).
30/11/2011  |  נרי אבנרי  |   מאמרים
כשמדברים על כוח עליון מתכוונים לכוח עליון טוב ומטיב, משגיח, הנותן משמעות לחיינו, כיוון מוגדר, תוקף מוסרי והדרכה והנחיה וגאולה. אנו מבקשים ממנו להתערב למען אנשים טובים, במאבקם מול רשעות ורשעים.
30/11/2011  |  משה חסדאי  |   מאמרים
מה פשר הניגודיות הזאת? כאשר החדשות הכלכליות טובות ניתן לזהות שוק יורד, וכאשר החדשות רעות ושחורות הבורסה פתאום עולה.
30/11/2011  |  גיא חזן  |   מאמרים
מה המשותף לדפני ליף ולמאיר דגן? שניהם מנסים להלחם בשלטון הנוכחי, בשיטת הממשל, באמצעי השלטון בישראל, ההולך ונהפכת לדיקטטורה ומתיימרת להיות דמוקרטיה, בעוולות השלטון מול האזרח, בהשפלת האזרחים החלשים, בכוח ההון, באי צדק חברתי ושלטוני.
30/11/2011  |  שולמית קיסרי  |   מאמרים
התקשורת דיווחה על כנס המחאה של העיתונאים רק בנושא המאבק שלהם נגד יוזמות החקיקה, שלדעתם הן "סכנה לדמוקרטיה". ואולם בכנס נאמרו גם דברים חשובים אחרים, שלדעתם של העיתונאים, זכות הציבור לא לדעת. דברים שחשפו את האמת על מה שקורה בתוכם.
30/11/2011  |  מתי דוד  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
המתחם המיועד לשימור נבנה בשלבים במהלך המחצית השנייה של המאה ה-19 ותחילת המאה ה-20    על-אף שמדובר במתחם בעל ערך היסטורי ואדריכלי רב, המתחם נמצא מזה שנים במצב של הזנחה מבישה
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il