|   15:07:40
דלג
  רן שורר  
קרימינולוג ופסיכולוג
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

תזכורת ל-13 הנכשלים של ביבי

נכשל בבחירות האחרונות – לבני הביאה את רוב המצביעים נכשל כאשר ביצע הסכם עם החרדים והימין הקיצוני נכשל בהקמת ממשלה בת 38 שרים וסגני שרים נכשל בהסכם עם הפלשתינים נכשל בכלכלה בביטוח הלאומי ובהעסקת עובדים זרים נכשל בטיפול בשריפה בכרמל ונכשל גם ביחסי החוץ של ישראל כישלון גם בתחום החינוך ובשוויון הנשים בישראל
14/12/2011  |   רן שורר   |   מאמרים   |   תגובות
בנימין נתניהו. הציבור אינו שוכח [צילום: פלאש 90]

אני הח"מ - חי במדינת ישראל למעלה מ-60 שנה. נולדתי כאן וגידלתי שני דורות אחרי, ואני בהתלבטות עמוקה! כפי שהדברים נראים כרגע - עוד לא קם ראש ממשלה שנכשל בדרכו כל כך הרבה כביבי נתניהו - ואני אומר זאת בצער כי לעיתים, כשנותנים לחתול לשמור על השמנת הוא עושה זאת יותר טוב מקודמיו. אבל לא במקרה הזה!.

אתמול (יום ב', 12 בדצמבר), הוזמנתי ליום החקלאות בכנסת. היה מלבב לראות את ח"כ שאול מופז, יו"ר ועדת חוץ וביטחון עוסק בחשיבות החקלאות לביטחון. בשעת הריכוז באודיטוריום הופיעה זמרת יפהפיה בעלת קול נעים ששרה שירי ארץ ישראל ולבושה היה צנוע ביותר. מיד כשהחלה לשיר קם ח"כ הרב גפני - יו"ר וועדת הכספים בכנסת ועזב את האולם. היו שם עוד כ-10 חברי כנסת מלבדו. לפתע עבר במוחי זיק - עם מי עשה ראש הממשלה הזו עסקה - עם מפלגה שחיה במחשכים, במאה ה-15, מפלגה שמזייפת אפילו את עקרונות התורה האהובה על מרבית העם. וזה מה שייצר את הכתבה שלהלן.

גם אם לא נתייחס לקדנציה הקודמת של ביבי כראש ממשלה, כאלה הם פני הדברים מזווית הראייה של הרחוב הממוצע בישראל:

1. ציון נכשל-בבחירות האחרונות - קדימה ובראשה ציפי לבני הביאה רוב מצביעים.

2. ציון נכשל-ביבי יזם וביצע הסכם עם החרדים והימין הקיצוני ובראשם האדון ליברמן והרב גפני - בכך נכשל שוב. מדוע? מכיוון שההסכם שביצע עם החרדים וליברמן לפני הבחירות ,לא איפשר לו לבצע איחוד קולוסאלי בין כוחות הקידמה הליברליים והדמוקרטים בארץ נגד כוחות החושך. לעניות דעתי - למרות ועל-אף רבים ממפלגתו הסבורים כמוני!, ובכך לפעול לשינוי אמיתי של השיטה הנוכחית!. (האם מיותר להזכיר שציפי לבני הייתה המועמדת הראשונה לראשות ממשלה שויתרה על כסאה בגלל עקרונותיה - שלא למכור את המדינה לכוחות החושך (החומיינים מסלפי היהדות). היחידי שעשה זאת קודם לכן היה רבין ז"ל.

3.ציון נכשל - ראש הממשלה מינה ממשלה בת 38 שרים וסגני שרים - הוא יודע לנאום ולסובב את שומעיו בלשונו החלקלקה. אבל איפה חסכון ואיפה הוא וממשלתו. הרי תמיד אמרנו דג מסריח מהראש - אז תן לפחות דוגמה... אבל הכיסא חשוב לו ולאנשיו יותר.

4. ציון נכשל - בנושא הסכם עם הפלשתינים - כמה הכרזות הכריז באו"ם , בכנסת, בפני כל ציבור שרצה רק לשמוע, על כוונותיו הרציניות להגיע להסכם עם הפלשתינים?! - אין ולא קם ראש ממשלה שהרחיק כל כך את ההסכם המיוחל מעמו, כמו בנימין נתניהו! צריך להודות על האמת- האיש הזה איננו מתאים להוביל מו"מ להסכם כל שהוא , שלא לדבר על הסכם שלום! במיוחד כשלידו מר ליברמן והקבוצה החרדית! אם אנחנו לא מאמינים לו איך יאמינו השכנים?!. מעניין איך שני אלה ליברמן וגפני - מסתדרים? מה לא עושים בשביל כסף והתנחלויות! . דווקא ליברמן שמייצג למעלה מיליון רוסים שאין להם אהבה גדולה לדת?! זה יותר ממוזר!

5. ציון נכשל-בכלכלה - מתפאר אישית מאז נבחר ובעזרת סנצ'ו פנצ'ה שלו- שר האוצר- על ההצלחות הגדולות של הכלכלה בניהולם. אבל טפח אחר טפח מתגלים הכשלונות, בועת הנדל"ן האמריקנית - מתקרבת אלינו! הבורסה מרוסקת. אנשי עסקים מהגדולים בינינו, אלה שרק בעבר הלא רחוק המדינה חפצה ביקרם, מצהירים על הצורך שלהם בסיוע נוסף. או במימון - בהלוואות לטווח רחוק.

מספר המובטלים ירד סטטיסטית אבל מספר הרעבים עלה באותו יחס!. כי בישראל של היום בלתי אפשרי לפרנס משפחה ולו גם "רוסית בגודלה"- ב-4500 שקלים. זה בוודאי כסף הכיס של ילדיו של ביבי בדומה גם לעוד כמה שרים. כך גם האבטלה הסמויה שהפכה לאחד הבלופים הגדולים של כלכלת ביבי. כי בשרות התעסוקה יושבים אנשים בדרך כלל אטומים ללא לב. אלפי מובטלים סמויים אינם מעוניינים עוד לבוא לשרות זה!

6. ציון נכשל-בנושא הביטוח הלאומי - מעניין לעניין - כמו שרות התעסוקה גם הביטוח הלאומי שכח כבר מזמן את ייעודו! יש שם כל כך הרבה פחד מרמאים, עד שגם שם החלו לדבר באותה שפה - מעלימים מהציבור את זכויותיו!!! עד שגם אלה שבאמת צריכים סעד וסיוע אינם זוכים לו. במקום לתת שרות מכובד לזכאים מתנהגים אליהם בשרירות נפש, ממש מתעללים בנפשם!

7. ציון נכשל - בנושא העובדים הזרים- ביבי מיטיב להפיל את כישלונו על המעסיקים . הציבור אינו מודע לעובדה שלעובדים ישראלים שאולי היו מתאימים לעבודות מקבילות כמו העובדים הזרים, אין כלל עניין להיכנס לזה! ולא בהכרח בגלל השכר. שכיר תאילנדי מרוויח היום למעלה מחמשת אלפים שקל נטו לחודש. מקבל מגורים וכלכלה, חשמל וגז, ביגוד ונעליים, הכל על חשבון בעל הבית. חופשות ונסיעות לביקור הביתה ( אינטר ויזה) ותנאים שהיו יכולים לפתות כל ישראלי. (באזור המגורים שלי - במושב תלמי יחיאל - שכירות של מבנה פשוט מגיעה לכ-2,000 ש"ח בחודש). צאו וראו!.

ועוד בנושא העובדים הזרים - מצד אחד רוה"מ מתעלל בחקלאים ובקבלנים ,מצמצם באופן דרסטי את מספר ההיתרים לעובדים שיש באפשרותנו להעסיק, אבל מאידך הוא מכניס לארץ כל שנה כ-30 אלף מסתננים לא חוקיים. אלה מתערבבים בשוק העבודה כי כזה הוא כוח הקיום האנושי . וכל אלה אינם מועסקים בתנאים דומים לתאילנדים למשל!

8. ציון נכשל - בשריפה הגדולה בכרמל-זוכרים בוודאי את הסופר טנקר שהביא על-מנת להתמודד עם השריפה. עדיין לא קראנו את דוח המבקר אבל עבור האזרח הפשוט הוא נכשל. כי ראש ממשלה צריך לקבוע את האסטרטגיה והמדיניות ולפעול על פיהן ולא על-פי אירועים הקורים בשטח. זו איננה מדיניות. אם הדוח הזה יצביע על אחריותו ואחריות שר הפנים לשריפה ול-44 הרוגים מטובי בנינו- שניהם צריכים להתפטר ולשוב לחוילות שלהם -כל אחד במקומו. לא ביקשנו חראקירי.

9. ציון נכשל - ביחסי חוץ- ראש ממשלה שמינה שר חוץ אשר העולם כולו נגדו והעמיד אותו בחזית ההסברה של ישראל-נכשל כשלון חרוץ. זהו שיקול דעת מוטעה שעליו לשלם את המחיר. ולא רק כשקורה אסון! ראש הממשלה אחראי אפילו לתרגיל המסריח שעשה דני איילון לשגריר טורקיה בישראל. כן הוא אחראי- וגם ליברמן.

10. ציון נכשל - בטיפול בהפגנת ההמונים הישראלית בקיץ האחרון - סוף סוף יצא ציבור ענק כפי שעוד לא קרה בישראל ואמר דברו - "...איננו מרוצים מההתנהלות שלך ראש הממשלה." לא תעזור כאן שום מריחה - זה מה שהמפגינים רצו לומר. וללא אלימות בשלב זה! אבל ביבי נכשל בהבנת הנקרא - מרח אותם ואותנו תוך הקמת וועדת טרכטנברג, ולא ביצע שום תפנית משמעותית שתשאיר תקווה בלב ההמונים!

11.ציון נכשל -בנושא החקלאות - גם בנושא החקלאות ממשלת ביבי נכשלת לאורך כל הדרך. החקלאות היא נשמת אפה של המדינה. היא זו ששומרת על האדמות החקלאיות הפזורות לאורך הגבולות, היא זו שמספקת את תצרוכת המזון המלאה של הציבור בישראל, ללא צורך בשום תלות חיצונית. זה לא כמו נשק- החקלאים יודעים ועושים זאת היטב כבר למעלה ממאה שנים.

ביבי נכשל משום שהציבור בכללו רואה היום בחקלאים - גנבים - אוכלי חינם, וסוחרי נדל"ן, מנצלים עד הטיפה האחרונה את שאריות המים ומעלים מחירי הירקות והפירות עד לרמה מרקיעת שחקים!. זה כשלון של ממשלה אשר איננה בוחלת בכלום על-מנת להרוס כל חלקה טובה שנבנתה בישראל בארבעה דורות לפחות.

12. ציון נכשל - בנושא החינוך - מדינת ישראל מדשדשת במקום לפני אחרון ברשימת המדינות המפותחות- של ה- OECD. לאן הגיע עם הסגולה בראשותך- הוי ביבי?!. ההשקעה בחינוך בעשור האחרון עלתה רק ב 8% לעומת מדינות ה-OECD - עם 42%. ההשקעה לילד בישראל בכל הגילאים נעה בין קרוב למחצית - 2/3 מכלל ההשקעה במדינות אחרות ב-OECD. שכר המורים בישראל הוא מהנמוכים בעולם. אצלנו חשובה התדמית- לא העשייה!

חוגגים כאשר יש פה ושם פרסי נובל לגיל 60 ומעלה. בעזרתם קל יותר להסוות את המצב האמיתי בחינוך - ילדים אינם רוצים עוד ללמוד מקצועות מדויקים ובוודאי שרק מעטים מתמודדים עם חמש נקודות במתמטיקה או פיזיקה או כימיה. תשאלו בוגרי חטיבת ביניים מי היה ראש הממשלה הראשון בישראל-תקבלו תשובה כמו בגין, או אריק איינשטיין. נסו לשוחח איתם על התנדבות - זה יתקבל רק אם ישתלם להם. אין הרבה מוטיבציה לשרת בצבא חוץ מאשר בקרב אוכלוסיות מסוימות כמו הקיבוצים והמושבים ועוד אי אילו חובשי כיפה. ואי-אפשר להאשים בכך את מדינת תל אביב . אם אין מוטיבציה צריך לבדוק מלמעלה מדוע?! אז יש מספיק עדיין מתנדבים ליחידות המובחרות. זה נכון - אבל צה"ל מבוסס על מוטיבציה של מאות אלפי חיילי מילואים. כאחד שחי בתוך עמו ברור לי שאסור שהמצב הזה יימשך עוד.

13. ציון נכשל - בשיוויון לנשים - זה התחיל בשקט עם כמה רבנים המנסים מזה יובלות לכפות רצונם עלינו החילוניים, אבל עכשיו זה הפך לרשמי- עוד מעט זו תהיה מדיניות ממשלה. זה לא יכול להיות אחרת אם גפני מרשה לעצמו לצאת מכינוס בכנסת בגלל זמרת. או אם נשים פועלות תחת איומים באוטובוסים הציבוריים של אג"ד. או אם מפרידים בחתונות או בלוויות בכפייה, המצב הולך ומתדרדר... וראש הממשלה מגמגם!

ורשימת הכשלונות עוד ארוכה ואיננה מסתיימת כאן. איפה תגובת הממשלה להתפרעות נערי הגבעות נגד קצינים בכירים בפרט וצה"ל בכלל. לא היה כדבר הזה בישראל! . כמה מהבריונים בגבעות נעצרו בידי המשטרה לאחר תקיפות חסרות רסן של מקומיים ערבים?

מה קורה עם הכפייה בנושא בית המשפט העליון- ממתי פוליטיקאים אמורים לבחור את מי שישפוט אותם כשיפשלו!!! לביבי יש כמה חברי כנסת (זאב אלקין למשל), שסבורים שייעודם הוא להרוס. ההריסה עבורנו היא הסדר החדש שלהם . וביבי שותק!

אני משוכנע שהתשובה של דובריו של ביבי או שלו עצמו תהיה משהו כמו- זה לא אני זה הם- הממשלות הקודמות... אלה שלפני עשו זאת. אני רק אוכל את השאריות!!!

אבל הפעם יש לנו חדשות בשבילך ראש הממשלה - זה לא יעבוד יותר. קדנציה בת שלוש שנים ויותר מספיקה על-מנת לגרום לשינויים שנרגיש בהם!!! אנחנו - הרחוב - איננו מתכוונים לשכוח. עוד מעט הבחירות!.

תאריך:  14/12/2011   |   עודכן:  14/12/2011
רן שורר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תזכורת ל-13 הנכשלים של ביבי
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פאשיסט אדום
14/12/11 17:08
 
ליברמן לשלטון !!!
15/12/11 14:14
2
ע. הנביא
14/12/11 17:53
3
טובהשפירו
14/12/11 19:21
4
אבישי בן חיים
14/12/11 20:08
5
פלא יועץ
14/12/11 21:01
6
מ.ורניק
14/12/11 21:29
 
הבאות?
21/12/11 14:18
7
שושפרי
14/12/11 21:45
 
Gilead
15/12/11 07:14
8
אהרון שחר
15/12/11 00:55
 
עשה רק טעות אחת
21/12/11 14:16
9
עטרה שגב קלימי
15/12/11 04:31
10
ישמעאל
15/12/11 07:14
11
ידידי
15/12/11 13:01
12
אסור לשכוח
21/12/11 14:24
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מעשי האלימות הבוטים והחמורים, של מיעוט זעיר וסהרורי בקרב פעילי הימין, כלפי כוחות צה"ל, עלו מהר מאוד לכותרות – ובצדק. אך ניתן לראות בבירור שהתקשורת בישראל פשוט חיכתה לכך בזרועות פתוחות, כאילו ממש חפצה בזאת. לאור ההסתה וההכללה הפרועה של "מגוון הקשת האידיאולוגית" בישראל, קשה מאוד להגיע למסקנה אחרת.
14/12/2011  |  עומר דוסטרי  |   מאמרים
עם השמע הידיעה בגלי צה"ל על מותו של גרי ביל"ו, פרצתי בבכי. גרי היה האייקון של התיאטרון הישראלי בארבעים השנים האחרונות. המנהל בהא הידיעה. האיש שתלמידיו ובית הספר לאמנויות התיאטרון "בית צבי" היו עבורו ביתו ומשפחתו. כל תלמיד היה יקר לו. והוא שהעמיד את השחקנים הניצבים כיום בקדמת הבמה של כל התיאטרונים בארץ. הדרישות שלו לשלמות הן שיצרו אותם. בלי לוותר על קוצו של יוד. מה שהיקנה לו גם מתנגדים, מקרב אלה שהודחו מהלימודים.
14/12/2011  |  עליס בליטנטל  |   מאמרים
נושא עובדי הקבלן הוא נושא כאוב בחברה הישראלית. העסקה בשכר מינימום וללא זכויות סוציאליות כמו פנסיה, וכמובן, ללא קביעות מקוממת כל בעל מצפון. בתחום הכלכלה, היהדות אוסרת עושק, וזה שיקול נוסף נגד הנושא של העסקת עובדי קבלן. כמובן, שאנו חוזים בעוני גדל והולך אצל חלקים נכבדים בחברה הישראלית - אצל אנשים עובדים, לא בקרב מובטלים. לאחרונה התפרסם כי על-פי דוח ה-OECD העשירון העליון בישראל מרוויח פי 14 מהעשירון התחתון, וזה שיא במדינות ה-OECD. מכיוון שהתופעה נפוצה בישראל, המסקנה היא שהעוני הוא תוצאה של העסקת עובדים באמצעות חברות קבלן.
14/12/2011  |  ד"ר אריה אבישור  |   מאמרים
תקוותו של כל אדם, כמו תקוותו של כל עם, זהה. זו התקווה לחיים המבטיחים קיום בביטחון קיומי, בהגשמה עצמית ומיצוי תכלית הקיום האנושית. אך היא תמיד הסתכלות אישית. זהו האגו שלנו המתעתע בנו, אשר גורם לנו לראות את אושרנו ולהתעלם מאושרו של האחר
14/12/2011  |  דן אלון  |   מאמרים
עם גוגוס לא הייתי יחד כבר שנים רבות. אולי מאז סיימתי את לימודי בתיכון עירוני ה' בתל אביב. השבוע התחברתי אליו מחדש בזכותו של יעקב שבתאי. חברי הטוב נתן רועי, אנציקלופדיה מהלכת על שתיים, ביקשני להצטרף לסיור שהוא עורך ברחובות תל אביב "בעקבות יעקב שבתאי" וזאת לקראת סרט שמצלמת נעה שבתאי על אביה הסופר יעקב שבתאי שספרו "זיכרון דברים" נבחר על-ידי מבקרי הספרות והפרופסורים בישראל לספר החשוב ביותר שהודפס בספרות העברית מאז הקמת המדינה. הרקע לרבים מסיפוריו של שבתאי הוא אותה שכונת נורדיה הישנה. זו שהשתרעה מרחוב המלך ג'ורג' ועד כמעט גורדון בתל אביב.
14/12/2011  |  יורם דורי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il