|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?

שיפוט מהיר: מועמדים לעליון

אלרון מציג: שלווה תקיפה

השופט יוסף אלרון מנהל בצורה מרשימה דיונים בתיקי רצח, תוך הקפדה על קוצו של יו"ד בנהלים, יעילות רבה ובעיקר - רוגע שאינו פוגע בשליטתו בנעשה באולם. לשיאו הוא מגיע בניהול דיון הוכחות רווי יצרים והתנגשויות בין התובעת לסניגור
01/01/2012  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   הוועדה לבחירת שופטים   |   תגובות
השופט אלרון. שלווה והקפדה [צילום: בוצ´צ´ו]

נהלים בהיכל
כאשר התובעת מתערבת באחת השאלות, אלרון מקפיד על הנהלים: "גבירתי רוצה להתנגד - תקום ותעשה את זה בצורה מסודרת והסניגור יישב". כאשר התובעת נכנסת לדבריו, אלרון גוער בה באותו טון תקיף אך שקט. ואילו כאשר התובעת והסניגור מתחילים להתווכח זה עם זה, אלרון קוטע אותם מיד ודורש מהם לפנות לשופטים ולא זה לזו

כרטיס ביקור
השופט יוסף אלרון נולד בשנת 1955 בישראל ובשנת 1973 סיים את "תיכון חדש" בחיפה. בשנים 1977-1973 שירת בצה"ל, ואחר כך עסק במסגרות ביטחוניות באנגליה עד 1980. במדינה זו גם למד משפטים ובשנת 1983 סיים את לימודיו באוניברסיטת בקינגהאם.

את התמחותו עשה אלרון בפרקליטות מחוז חיפה ובמשרד עורכי דין ואת רשיונו קיבל בשנת 1985. עד 1994 עבד כעורך דין עצמאי ובמרס אותה שנה מונה לשופט בבית משפט השלום בחיפה. בשנת 2001 סיים תואר שני - לא במשפטים, אלא במדעי המדינה (מינהל של ביטחון לאומי). בבית המשפט המחוזי בחיפה הוא מכהן מאז יוני 2003, ובמילואים הוא משמש כשופט בבית הדין הצבאי לערעורים.

השופט: יוסף אלרון, בית המשפט המחוזי בחיפה

המועד: יום חמישי, 29.12.11, שעה 08:45

הנושא: תיקי רצח

יוסף אלרון עומד בראש הרכבי תיקי הפשע החמור בבית המשפט המחוזי בחיפה, כאשר לצידו מתחלפים משה גלעד, מנחם רניאל ואברהם אליקים. יום דיונים שלם מוקדש לכמה תיקים כאלו, כאשר אלרון מנווט ביניהם ומדי פעם קופץ בין התיקים, כדי שלא לעכב את מי שיש לו רק עניין קצר.

התיק הראשון הוא הקראת גזר דינו של דוד חן, שרצח את אשתו. המדינה וההגנה הגיעו לעסקת טיעון בשל מצבו הנפשי ולפיה ייגזרו עליו 20 שנות מאסר. אלרון, ברוגע אופייני, קורא את גזר הדין כאשר הנאשם מתייפח. אלרון שולח אליו את הסניגור: "תיגש אליו, שיכבד את המעמד". הנאשם אינו מצליח להירגע ואלרון ממשיך להקריא את עיקרי ההחלטה המכבדת את הסדר הטיעון. הוא מוצא לנכון לציין את "ההתנהלות האצילה של משפחת המנוחה, שמקבלת בהכנעה את הסדר הטיעון". אך כאשר התובעת מבקשת לאפשר לאימה של הנרצחת לגשת אל חן, אלרון מסרב: "יש נהלים. אנחנו סיימנו את הדיון". כעבור כמה דקות, כאשר השופטים יחזרו לאולם והאם בדיוק תאמר את אשר על ליבה לחתנה-לשעבר, יבקש אלרון מהתובעת לומר לבני המשפחה שהשופטים נכנסו והמצב אינו נעים ואינו מקובל. בהחלט ניווט נאה ומכובד בין הבנת הרגשות הקשים לבין שמירת הנהלים.

בכלל, אלרון מקפיד על קוצו של יו"ד בשמירת הכללים. כאשר אחד הסניגורים מבקש להגיש לו בקשה באולם, שולח אותו אלרון להגיש אותה דרך המזכירות ומבטיח לו שלמרות העומס - תינתן החלטה בו ביום. כאשר מגיע הנאשם בו מדובר, ונא לזכור שמדובר בתיק רצח, פונה אליו אלרון: "בוקר טוב, מר סוואנה. עורך הדין שלך כרגע הודיע שהגיע להסכמה עם התובע לגבי הגשת חוות הדעת, והוא יסביר לך עוד דברים".

בהמשך אותו תיק מפגין אלרון את דרישתו ליעילות - מאפיין נוסף שלו. כאשר הסניגור אומר שיבקש 45 יום לסיכומים בכתב, מבהיר לו אלרון: "אנחנו לא נותנים ואין טעם שתגיש בקשות. 30 יום וזהו. תתחיל לעבוד על הסיכומים ואחר-כך תתייחס לסיכומי התביעה". הוא גם מציע נוהל להגשת תמלילי המדובב המשטרתי, "כדי לא נצטרך לעסוק בבקשות חוזרות ונשנות". כאשר התובע מבקש גם סיכומים בעל-פה, אלרון נענה אם כי לא בהתלהבות, ונותן לכל צד חצי שעה בתחילת חודש מרס.

"09:30 זה 09:30, עם כל הקושי להגיע מעפולה"

התיק העיקרי הוא הוכחות בעניינו של אבי אלחיאני, המואשם ברצח אמיל בניטה - בן-זוגה של ציפי פרץ, שהייתה בת-זוגו שלו קודם לכן - ובניסיון לרצוח את פרץ. האחרונה, שהייתה עדה לרצח שבוצע בחודש מאי, נחקרת בחקירה נגדית. אבל היא מתעכבת, ואלרון - בהקפדתו האופיינית - אומר לסניגור, כי ביקש מהתובעת להתקשר אליה ולברר היכן היא. הדיון נקבע ל-09:30 ובדיוק בדקה זו שואלת הקלדנית בשמו של אלרון את התובעת מה קורה. פרץ מגיעה, השופטים נכנסים ב-09:36 ואלרון מעיר לה ברוגע הקבוע שלו: "09:30 בבית המשפט זה 09:30, עם כל הקושי להגיע מעפולה. אבקש להביא את זה בחשבון".

החקירה נמשכת בדיוק שלוש שאלות לפני שהתובעת מתנגדת לשאלות על נכותה של פרץ. הסניגור מבקש להסביר בהיעדרה של העדה, אלרון מבקש ממנה להמתין מספר דקות בחוץ ופונה לסניגור: "לפני שאדוני טוען, אולי יוכל להגיע להסכמות עם התביעה מבלי לפגוע בפרטיותה של העדה". הסניגור טוען שנכותה של פרץ היא פסיכיאטרית. אלרון: "יש לכם מסמכים או שזה מסע דיג?" הסניגור: "זה מידע בדוק שבידינו". אלרון: "נניח לזה בנקודה הזו. התובעת תגיע להסכמה עם העדה [לגבי הפרטים שייחשפו] ותבואו עם זה לישיבה הבאה".

כאשר פרץ חוזרת לאולם, אלרון פונה אליה: "יש לנו בקשה אלייך. הדיון היום, לא כמו בפעם הקודמת, מתבצע בהקלטה ולכן לא מספיק תנועות הראש, צריך גם מלל. ושוב אנחנו מבקשים: בקול רם". לאורך הדיון יציין שוב ושוב אלרון לפרוטוקול למי מכוונת העדה את תנועות ידיה, ופעם אחת אף יטרח להדגיש שתשובתה נאמרה בציניות.

"להיכנס לתוך הדירה תרתי משמע"

כאשר התובעת מתערבת באחת השאלות, אלרון שוב מקפיד על הנהלים: "גבירתי רוצה להתנגד - תקום ותעשה את זה בצורה מסודרת והסניגור יישב". השופטים דוחים את ההתנגדות כדי לראות לאן מוביל קו החקירה, ובהתנגדות הבאה לשאלות בנוגע לנכסיה של פרץ, אומר אלרון לתובעת: "אנחנו מתעסקים בתיק רצח. אלו דברים שוליים וצדדיים, אין זו פגיעה בפרטיותה של הגברת [פרץ]. בשלב זה בא-כוח הנאשם נמצא בתחילת חקירה נגדית, נראה איך זה יתגלגל. גם למהימנות יש חשיבות".

פרץ מתרגזת לנוכח שאלותיו של הסניגור, אך אלרון מרגיע אותה בקולו השלו: "עורך הדין עושה את עבודתו והיא לא קלה. הוא צריך לשאול שאלות. מה שלא רלוונטי - התובעת תתנגד ואנחנו נחליט. לא צריך להיגרר לוויכוחים". חוץ מזה, אלרון פעיל בעצמו בהצגת שאלות לפרץ, תוך שהוא מפגין בקיאות רבה בפרטי התיק ובמה שאמרה בחקירתה הראשית. כאשר פרץ לא בדיוק עונה על שאלותיו, הוא ממקד אותה בצורה החלטית אך רגועה. לאורך העדות, מקפיד אלרון להביט על עורכי הדין כאשר הם מדברים ועל פרץ כאשר היא מעידה.

אחרי זמן מה, מנסה אלרון לקדם את הדיון ואומר לסניגור: "נתַנו לך מרחב לשאול שאלות הכנה. אנחנו מבקשים להיכנס לתוך הדירה תרתי משמע [הרצח התרחש בדירתו של אלחיאני], לאירוע עצמו". אחרי כמה דקות, אלרון מנסה שוב, בגילוי נדיר של הומור יבש: "זה אומנם תיק רצח והעדה אומנם מאוד מהותית, אבל היא מאוד מהותית גם לאירוע עצמו. חשוב לנו שאדוני יתייחס לאירוע עצמו, הגברת הייתה שם, וחשוב לנו שאדוני ייכנס לטרקלין הזה".

בקשתו של הסניגור להגיש זכרון דברים שערך אחד השוטרים משיחה עם בתו של בניטה (הנרצח), גורמת לאלרון להיזכר: "ביקשנו להציג קלסר מסמכים מוסכם". התובעת: "הכנתי קלסר של גרסאות הנאשם, רק עכשיו הבנתי שאני צריכה להכין גם לגבי האחרים". אלרון: "מה זה שרק עכשיו הבנת? היית צריכה להבין [מזמן]. זה ידוע לגברת מזה שנים שהיא מנהלת אצלנו תיקים". כאשר התובעת נכנסת לדבריו, אלרון גוער בה באותו טון תקיף אך שקט. ואילו כאשר התובעת והסניגור מתחילים להתווכח זה עם זה, אלרון קוטע אותם מיד ודורש מהם לפנות לשופטים ולא זה לזו. "את רוצה יותר להתווכח מאשר להקשיב לנו", אומר אלרון לתובעת. מכל מקום, אלרון זוכר בעל-פה שאותו שוטר נמצא ברשימת העדים, אומר שאפשר יהיה לשאול אותו על זכרון הדברים, ושוב דוחק בסניגור: "שאדוני יתקדם יותר לכיוון האירוע".

השורה התחתונה:
ניהול מרשים מאוד של תיקים חמורים ביותר. השלווה של אלרון מקרינה על האולם כולו, בעוד הקפדתו של כל תג בנהלים חיונית ושומרת על זכויות כל הצדדים ובעיקר הנאשמים. בקיא בצורה מעוררת התפעלות בפרטי התיקים, ומאזן כהלכה בין יעילות לבין מתן הזדמנות הוגנת לתביעה ולהגנה כאחד. בעל יכולת מצוינת בניהול דיוני הוכחות, אם כי תכונה זו אינה חיונית בבית המשפט העליון.

יעילות: 9.

מזג שיפוטי: 9.

תאריך:  01/01/2012   |   עודכן:  01/01/2012
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן

מושגים
 בג"צ קציר 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אלרון מציג: שלווה תקיפה
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אא
1/01/12 10:48
2
חיפאי מחיפה
1/01/12 12:10
 
אא
2/01/12 07:55
 
חיפאי מחיפה
3/01/12 15:00
3
בלונגי
1/01/12 18:43
 
קו ישיר
2/01/12 02:55
 
עורכת דין מחיפה
2/01/12 08:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במהלך שגורם אי-נוחות בהודו ובמדינות האוקיינוס ההודי הודיעה סין שהיא מתכוונת לפתח את הבסיס הצבאי הראשון שלה מחוץ לתחומיה, באיי סיישל השוכנים ממזרח לחופי טנזניה וקניה. מדובר בבסיס חיל הים המיועד לדברי הסינים לצורכי "אספקה ומנוחה" לאוניות ולצוותיהן, אלא שעל-רקע העובדה שסין עומדת להשיק את נושאת המטוסים הראשונה שלה, יש להקמת בסיס זה משמעות גדולה הרבה יותר. למחרת ההודעה הספיקה סין, כנראה, להיבהל מהתלהטות הדיון הבינלאומי בנושא, והודיעה כי כרגע היא "שוקלת את ההצעה לתדלק את ספינותינו באיי סיישל", אך טרם נתקבלה החלטה.
01/01/2012  |  צביקה קליין  |   כתבות
כל מי שנסע ברכבות העירוניות והבינעירוניות בגרמניה יודע שהן נקיות, מסודרות ודייקניות. אך בשבוע שעבר במינכן לא רק שרכבות רבות התעכבו, הן גם הושחתו בהתפרעות של אלפיים צעירים שיכורים.
31/12/2011  |  צביקה קליין  |   כתבות
לאיום הפיגועים הוותיק בכבישי יהודה ושומרון הצטרף בחודשים האחרונים סגנון חדש: שודדי דרכים. חוליות ערביות, שלפי הערכות המשטרה עוסקות בעיקר בפלילים, אורבות בצדי הדרך לכלי רכב ישראלים - ואז שודדות במהירות את הרכב ותכולתו, ונעלמות מהאזור. נכון להיום מוגדרים אירועים אלו כעבירות רכוש ולא כניסיונות לפיגוע, אך גורמים ביטחוניים הביעו חשש שמקרי השוד יתפתחו לכדי אירוע חטיפה.
31/12/2011  |  יוחאי עופר  |   כתבות
"לא יעלה על הדעת שאחות של סבא שלי מקדישה נכס שבמחירים של היום שווה מיליוני שקלים, מתְנה את זה בכך שהנכס יהיה קניין עולם לישיבת נחלים ורק לה, ואילו הישיבה - או יותר מדויק, גורמים חיצוניים לה - מעזים בכלל לחשוב על מכירת אותו נכס". את הדברים אומר מנחם ורדי, נכדו של שלמה רוזנבלום, שלדעת המצדדים במכירת הנכס, גורל הבית שבו התגורר עלול לחרוץ גם את גורלה של ישיבת נחלים. "מכירה של הבית תהיה הפרת שטר הקדש, והפרת רצונה הישיר של המקדישה", מוסיף ורדי. "יש כאן גזל, הונאה והרבה ממידת כפיות הטובה - נורמות שלא מתאימות ולא ראויות בשום מקום, ובוודאי כשההקדש ניתן למקום שמחנכים בו ליושר, למידות טובות וליראת שמים".
31/12/2011  |  דוד חרמץ  |   כתבות
השופט אורי שהם נולד בשנת 1948 בעירק ועלה ארצה בגיל שלוש. בשנת 1966 סיים את לימודיו התיכוניים בעירוני ד' בתל אביב ואת דרכו הצבאית החל בחיל ההנדסה.
31/12/2011  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   הוועדה לבחירת שופטים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  /  מי ומי  
ה"דיל" שיאפשר את חוק גרוניס  /  זאב קם
בג"ץ: לא יהיו מינויים עדתיים ודתיים לעליון  /  איתמר לוין
נדחתה ישיבת הוועדה למינוי דיינים  /  איתמר לוין
דברים שרואים משם  /  יהודה יפרח
חצו את נחל ארנון  /  איתמר לוין
ברוך שפטרנו  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
גם בשעתה היפה של ישראל, כאשר העולם מוחא לה כפיים והתעשיות הביטחוניות הישראליות זוקפות קומה לנוכח ההצלחות הטכנולוגיות ללא אח ורע, יש בקרבנו כאלה המתעקשים "להשבית שמחות" ולגמד את ממד...
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
מלחמת חרבות ברזל, בצד מוראותיה, חשפה לנגד עינינו מציאות הטעונה שינוי דחוף    אנו חיים בעולם "פתוח", כפי שנוהגים לומר: "כל העולם הוא כפר אחד גדול"
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il