|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
איפה כדאי ללמוד בינה מלאכותית?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
נגבי. הורשע בניגוד עניינים [צילום: עינת לברון] דורנר. אחראית רק להופעות בתקשורת?

תחקיר / הפקרות במועצת העיתונות

עבריינים בבית הדין לאתיקה

בתי הדין של מועצת העיתונות מתנהלים באופן מופקר ומקומם "שופטים" מתמנים בלא קריטריונים ובלא בדיקת עברם משה נגבי מונה לשופט למרות שביצע עבירה חמורה של ניגוד עניינים מועצת העיתונות נמנעה מלפרסם באתרה את פסק הדין נגד הנגבי ובכך מונעת מידע חשוב מהציבור הדס שטייף נאלצה להתפטר לאחר שחשפנו דבר הרשעתה בעבירה פלילית מנשה רז צורף במקומה לבית הדין למרות שעבר לפוליטיקה במסגרת מפלגת קדימה שחיתות כבר אמרנו?
09/01/2012  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   תגובות
מנשה רז. עסקן פוליטי שגוייס כשופט מטעם [צילום: יח"צ]

מועצת שרלטנים ושקרנים
יואב יצחק
בית הדין של מועצת העיתונות פועל בלא סמכות חוקית גם נגד עיתונאים שאינם חברים באגודת העיתונאים וגם נגד כלי תקשורת שאינם חברים במועצת העיתונות * עו"ד יורם סמואל, עדה אושפיז, משה נגבי, פרופ' מיכאל קורינאלדי ומנשה רז פרסמו "פסק דין" מפוקפק, הזוי ורצוף שקרים ודברי הבל בתלונה שהגיש מיקי רוזנטל * במקביל קיימו "דיון" וקיבלו "החלטה" המטילה דופי בכתבתו של העיתונאי אמיר זוהר שפורסמה ב-News1 בלי שטרחו לזמנו לדיון ו/או למסור גירסתו
לרשימה המלאה

   יואב יצחק
עיתונאית שהורשעה - שופטת ביה"ד לאתיקה

   
תקציר פסק הדין הסופי בתלונת עופר נמרודי נגד משה נגבי

בתי הדין במסגרתה של מועצת העיתונות בישראל, בראשה עומדת השופטת (בדימ.) דליה דורנר (עו"ד אורי סלונים הוא יו"ר בתי הדין), פועלים תוך אי-סדרים חמורים ואף תוך שחיתות מדאיגה. ה"שופטים" בבתי הדין - הדנים בתלונות המוגשות, מתמנים בלא קריטריונים מחייבים, בשיטת "חבר מביא חבר", ובלא בדיקת כשירותם ו/או ניקיון כפיהם. כך מתברר מבדיקת News1.

כלי התקשורת, לרבות אלה המאוגדים במסגרת מועצת העיתונות, דורשים לעצמם זכויות עודפות - לרבות את הזכות לבקר בחריפות מוסדות ציבור ומערכות שפיטה בישראל. ואולם מתברר, כי אותם כלי תקשורת אינם דואגים להסדיר את ענייניהם באופן חוקי ונאות. וכך יוצא שמוסדות האתיקה מתנהלים על-ידי שורה של עסקנים, במקרה הטוב; או על-ידי קבוצה של שרלטנים, במקרה הרע יותר, שהשתלטו על תפקידי מפתח במועצה ובאגודת העיתונאים בתל אביב, ונוהגים בהם למטרותיהם. גורמים אלה מנצלים לרעה את שמם הטוב של הנשיאה דורנר ושל עו"ד סלונים, בניסיון להכשיר את מעשיהם.

בנסיבות אלה אין אולי פלא, כי בכמה ממקרים המועצה נתנה ידה למינוי נציגים לתפקידי שיפוט בבית הדין לאתיקה, על-אף שחלק מהם לקו בעצמם בעבירות אתיקה חמורות - בגינן אף הורשעו. חמור מכך: באחד המקרים אף עולה, כי המועצה נמנעה באתרה מפרסום פסק דין מרשיע נגד אחד מבכיר אנשיה - משה נגבי, ובכך, ועקב תרגיל ההסתרה, התאפשר מינויו לשופט בלא שתסתכן המועצה בביקורת ציבורית.

ההתנהלות הפסולה, בעטיה מתמנים גם עבריינים מורשעים ל"שופטים" בבתי דין לאתיקה, גורמת נזק חמור במיוחד לציבור הרחב ולעיתונאים לא מעטים, המתפתים לחשוב - בתמימותם, כי מועצת העיתונות הינה גוף ציבורי הראוי לאמון.

לפחות שלושה מתוך חמישה פסולים לשיפוט

נוכח ההתנהלות המופקרת של מועצת העיתונות ומוסדותיה, ואוזלת-ידה של הנשיא דליה דורנר, אירעו באחרונה תקלות חמורות, כפי שנבהיר להלן:

  • הדס שטייף - ביום 26.11.11 חשפנו כאן, כי העיתונאית הדס שטייף (גלי צה"ל, ישראל היום) משמשת כשופטת בבית הדין לאתיקה של מועצת העיתונות, שדן בערעורו של העיתונאי-הכזבן מיקי רוזנטל, למרות שהורשעה בית המשפט השלום בעבירה פלילית חמורה. שטייף נאלצה להתפטר בתוך ימים;

  • חמישה "שופטים"-ליצנים - ביום 07.01.12 חשפנו כאן כי חמישה "שופטים"-ליצנים - עו"ד יורם סמואל, עדה אושפיז, משה נגבי, פרופ' מיכאל קורינלדי ומנשה רז, הוציאו תחת ידם, באותו עניין, "פסק דין" מפוקפק, הזוי ורצוף דברי הבל - המטיל דופי בכתבתו של העיתונאי-הבלוגר אמיר זוהר, שפורסמה ב-News1, וזאת בלא סמכות חוקית, ואף בלא לזמן את אמיר זוהר למסור את גרסתו;

  • מנשה רז - חשפנו, במקביל, כי מנשה רז שימש כשופט בהרכב, למרות הביקורת החריפה נגדו מצד מבקר המדינה. המבקר בדק וגילה ממצאים חמורים הנוגעים לתרגיל קליטתו החוזרת של רז ברשות השידור (לאחר פרישתו) ותשלומים שקיבל בניגוד למנהל תקין. עתה אנו קובעים, כי מנשה רז הפך לעסקן פוליטי ולכן אינו כשיר לכהן כשופט בבית הדין במכסה-בכסא השמור לעיתונאי, שכן: הוא עצמו הכריז באמצע 2011 על הצטרפות למפלגת קדימה ועל כוונתו להתמודד במסגרתה לחברות בכנסת. לכן מוזר שמנשה רז צורף למותב במקומה של העיתונאית הדס שטייף שנאלצה להתפטר - כדי לדון בערערו שהגיש רוזנטל - למרות שהוא, מנשה רז, חדל בפועל לעסוק בעיתונאות והפך לעסקן פוליטי;

  • משה נגבי - ברשימה זו אנו חושפים, כי הפרשן-המשפטי משה נגבי שימש אף הוא כשופט בבית הדין דנן, למרות שהורשע בניגוד עניינים ובעבירה חמורה על כללי האתיקה של מועצת העיתונות שבה הוא חבר. על-כך בהמשך, ובהרחבה. נגבי נגוע בנוסף בחשד חמור ובעייתי עוד מהתקופה ששימש תובע בצה"ל.

הנה כי כן: שלושה מתוך חמשת חברי ה"מותב" שדן בתלונת רוזנטל שימשו כ"שופטים", למרות עבירות חמורות שביצעו בעבר (שטייף, נגבי) וליקויים חמורים שהתגלו (רז). גם פרופ' קורילנלדי פסול לשיפוט - לפחות בתיק הנ"ל, ולראיה: הוא עצמו נמנע מלהגיע לדיון בערעור, כדי לא להיכנס "בין שני הרים", כלשונו, אך למרות זאת חתם על פסק הדין... כאמור, כל הארבעה הנ"ל כיהנו כשופטים בבית הדין לאתיקה, שפטו אחרים ובפועל פעלו כבית דין שדה.

משה נגבי הורשע בעבירת אתיקה

עניינו של משה נגבי, שאת פרטיו נפרט להלן, חמור ומטריד. נגבי מוכר וידוע כפרשן משפטי בקול ישראל ובערוץ 1, תפקיד המחייב נקיון כפיים ונקיון דעת - שתי תכונות שנגבי לא ניחן בהן. מדובר לדידי באיש מריר ונרגן, המרבה למתוח ביקורת על אחרים, בלא שיקשוט עצמו תחילה. בחינת מעשיו מלמדת כי מדובר באיש מתחסד וצבוע, הפועל במשך שנים רבות באופן מגמתי. מחמת זאת הוטחו בו טענות רבות.

ב-2003 הורשע נגבי בעבירת אתיקה חמורה, בתלונה שהגיש נגדו עפר נמרודי - שהיה בעל השליטה בעיתון מעריב. בתלונתו האשים נמרודי את נגבי בניצול לרעה את מעמדו ברשות השידור ואת הבמה הציבורית שניתנה לו כדי למתוח ביקורת אישית על עסקת הטיעון שנערכה עם נמרודי - וזאת לאחר שפוטר מעבודתו במעריב ונוצרה יריבות אישית בין השניים. בעקבות תביעה שהגישה נמרודי נגד נגבי גם בבית המשפט, הושג הסכם במסגרתו נאלץ נגבי להתקפל.

ייאמר כאן: נגבי חבר במועצת העיתונות וגם באגודת העיתונאים. נוכח זאת, ובניגוד למי שאינם חברים במועצה ו/או באגודת העיתונאים, חלות עליו החובות הקבועות בתקנון ובכללים של המועצה.

נגבי הורשע בעבירה של ניגוד עניינים כבר בערכאה הראשונה. בדיון שהתקיים בפני הרכב-חמישה - פרופ' עמוס שפירא (יו"ר), פרופ' עדנה אולמן-מרגלית, רון בן ישי, אליעזר דר ויוסף קיסטר - נדחה ערעורו. בפסק דינם נאמר, בין היתר:

  • הופעתו של הנילון בתוכנית "מבט" כפרשן משפטי בסוגיית עסקת הטיעון הנוגעת למתלונן היה בה, בנסיבות העניין, משום חציית גבולות החובה שמטיל סעיף 15.א. לתקנון האתיקה...

    ... בנסיבות אלה, העמיד עצמו הנילון במצב בו קיים חשש לניגוד עניינים בין חובותיו כעיתונאי לבין "האינטרס האחר"...

    רון בן-ישי הוסיף בדעת יחיד:

    נראה לי כי פרשנותו של מר נגבי בעניינו של מר נמרודי, כפי ששודרה, לא עמדה בקריטריונים מקצועיים ואתיים מחמירים. עובדה זו, היא כשלעצמה, ורק היא, מעוררת חשד שמר נגבי פעל מתוך ניגוד אינטרסים בניגוד למתחייב מסעיף 15א. של תקנון האתיקה.

מי מסתיר את פסקי הדין

מועצת העיתונות מציגה עצמה כמוסד ציבורי שנועד לשרת את הציבור. לכן מאכזב להיווכח כי מתמנים מטעמה "שופטים"-עבריינים לדון בתלונות על אתיקה. עוד יותר מאכזב ואף מקומם להיווכח, כי המועצה מסתירה מהציבור מידע חשוב ביותר על אודות חבריה.

ובענייננו: פקידי המועצה נוהגים להעלות לאתר האינטרנט של המועצה פסקי דין בענייני אתיקה. גם אלה הטריים, וגם רבים אחרים, שניתנו מקדמת-דנא. למרות זאת, פסקי הדין שניתנו בשתי הערכאות נגד משה נגבי, ובמיוחד הערעור מ-2003, אינם מופיעים באתרה של המועצה בקטגוריה של "החלטות ופסקי הדין" ולא בשום חלק אחר באתר.

ולא בכדי. מישהו משרברבי המועצה ו/או אגודת העיתונאים דאג שפסקי דין אלה, הקובעים כי משה נגבי ביצע עבירה חמורה של ניגוד עניינים, לא יופיעו ויוסתרו מהציבור. לעומת זאת, הודעה מוקדמת יותר של מועצת העיתונות מיום 30.04.01 - המותחת ביקורת על מעריב בשל פיטוריו של נגבי מעיתון זה, מופיעה באתר בקטגוריה של "החלטות ופסקי דין".

לית-מאן-דפליג: מחד-גיסא, נעשה ניסיון למרק ציבורית את חטאיו של נגבי; מאידך-גיסא, נעשה מאמץ להציגו כצדיק גדול שהודח מעבודתו וכמי שלא דבק בו רבב, ומכוח זאת הוא אף מונה לשמש שופט בבית הדין לענייני אתיקה.

הערה: שרברבי המועצה לא יוכלו להשיג את מבוקשם ולהסתיר את פסק הדין נגד משה נגבי, אותו ניתן לקרוא ב-News1.

מזכ"ל המועצה מגיב ומכזב


פניתי למועצת העיתונות בבקשה לקבל מענה:


  • 1) מדוע פסק הדין שבו הורשע משה נגבי בעבירה חמורה של ניגוד עניינים - הן בערכאה ראשונה והן בערכאת ערעור (2003), אינו מפורסם באתר הנ"ל.

    2) האם נכון הדבר שאי-פרסום "פסק הדין" נובע מכוונה לגונן על נגבי.


מזכ"ל מועצת העיתונות, אריק בכר, מסר את התגובה שלהלן:


  • 1) מסיבות הנעוצות באבולוציה של הטכנולוגיה, באתר מועצת העיתונות מפורסמים, נכון להיום ובאופן סדיר ורציף, החלטות רק משנת 2003, בעוד התיק עליו אתה מרמז בשאלתך - עפר נמרודי נ' משה נגבי - התנהל בשנת 2001. בימים אלה הולך ומושלם פרויקט רחב-היקף של מחשוב ארכיון מועצת העיתונות בישראל, מה שיאפשר, עוד במהלך שנה זו, לאחזר כל תיק שנדון בבית הדין לאתיקה, החל משנות ה-80'.

    2) לאור 1, התשובה כמובן שלילית, מה גם שאם תעיין בספרו של עו"ד נגבי - "חופש העיתונאי וחופש העיתונות בישראל (2011)" - בפרק הדן באתיקה עיתונאית, המחבר עצמו מזכיר את ההחלטה בעניינו.


תגובתו של המזכ"ל אריק בכר אינה שגויה, אלא כוזבת בחלקה האחד ומטעה במתכוון, בחלקה האחר. כפי שמסרנו לעיל, באתר המועצה פורסמו החלטות שהתקבלו עוד קודם לכן (כולל החלטה מ-2001 המגוננת על נגבי), וכן פסק דין: "אהוד אולמרט נגד כל העיר" (התיק החל ב-2001 והסתיים בערעור ב-2003; אריק בכר עצמו היה חבר המותב שדן בערעור). נגבי, בספרו, הציג את פסק הדין באופן הנוח לו, מבלי ליתן ביטוי מלא ונאות לעבריינותו המשמעתית, ובכל מקרה - אין בכך כדי לייתר את חובתה של מועצת העיתונות לפרסם את פסק הדין המלא נגדו ולא להסתירו.

אופן התנהלות מועצת העיתונות טעון תיקון דחוף. כדאי שהנשיאה דליה דורנר תקדיש פחות להופעות בתקשורת ותחל להשקיע יותר מזמנה לעשות סדר במוסד המושחת בראשו היא עומדת. שאם לא כן, ואם לא תחל המועצה למסור דברי אמת ולפעול באופן תקין והוגן, היא תאבד את שארית האמון שעוד ניתן בה.


- המשך יבוא, י.י.

תאריך:  09/01/2012   |   עודכן:  09/01/2012
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עבריינים בבית הדין לאתיקה
תגובות  [ 32 ] מוצגות   [ 32 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יצחק מאלקנה
9/01/12 01:45
 
קורןנאוה טבריה
9/01/12 04:55
 
כהן ישראל
9/01/12 07:39
 
amir
9/01/12 15:41
 
ירון זכאי 1
9/01/12 16:45
 
ע_הראל
10/01/12 15:48
 
עו״ד
11/01/12 08:58
 
ע_הראל
11/01/12 13:20
2
רש"י
9/01/12 05:16
3
רונן גולדשטיין
9/01/12 05:40
 
ברוריה מקרית חיים
9/01/12 12:34
 
הסרסור של רחב
10/01/12 01:11
4
נחשון סרי
9/01/12 05:50
 
ואנחנו לו רוח גב
9/01/12 08:28
 
מודלה /1
9/01/12 09:42
5
דודו ביתן
9/01/12 06:20
 
קורןנאוה טבריה
9/01/12 08:54
6
כהן ישראל
9/01/12 07:50
7
ISHAYEZ
9/01/12 08:05
 
קורא עיתונים
9/01/12 08:51
8
חייזר
9/01/12 11:14
9
אלישמע
9/01/12 13:11
10
הבנה
9/01/12 14:10
11
צפנת
9/01/12 14:21
12
22 בדרן
9/01/12 14:25
13
שמחה מירושלים
9/01/12 17:29
14
נו, באמת!
9/01/12 17:35
15
צל"ש ליואב
9/01/12 19:07
16
לוכד הצבועים
9/01/12 20:56
17
עליו איזה כתם"
10/01/12 15:48
18
זמיר
14/01/12 11:01
19
אלגרה
15/01/12 13:57
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פירמת רואי חשבון גדולה, קל וחומר כמו סומך חייקין KPMG (ישראל) - הנחשבת לגדולה בישראל, אמורה לפעול באופן נאות ולהקפיד על שמירת החוק. לקיים כל הוראה, קלה כבחמורה. עליה להקפיד ביחסיה עם לקוחותיה, לשמור עליהם כך שלא יסטו מהנורמות החשבונאיות המקובלות, ולהימנע - בכל מקרה, מפעילות תוך ניגוד עניינים העלולה לפגוע במי מהם. אך לא כך הם פני הדברים, כפי שנפרט ברשימה זו.
31/12/2011  |  יואב יצחק  |   תחקירים
היחיד שיכול לעצור היום את אדר כהן ואת הכנסתם של ערכים פוסט-ציוניים למערך לימודי האזרחות, הוא השר הממונה על כהן, גדעון סער. אבל הדבר מצריך נחישות ותעוזה ולא מעט מלחמות עם שומרי החומות במעוזי השמאל ובעיתונות. השאלה היא אם השר ירצה להיכנס למאבק התקשורתי הזה. המרואיינים בתחקיר שלנו, כולם בכירים במערכת, פחדו להיחשף למתקפה מהסוג הזה.
29/12/2011  |  גיל ברינגר  |   תחקירים
"גלעד שרון ירה לעצמו כדור ברגל, בעצם העובדה שהוא פתח לראשונה את הארכיון הענק של המשפחה לתקשורת", אומר ההיסטוריון הצבאי אריה יצחקי. "אבא שלו בחיים לא היה עושה את זה".
19/12/2011  |  דוד חרמץ  |   תחקירים
היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, למד מהר מאוד, למרבה הצער, לפעול בשיטות הפסולות בהן התמחו דורית ביניש ועדנה ארבל, כשאלה כיהנו בתפקיד פרקליט המדינה. שתי אלה נהגו לסחוב עניינים במשך תקופה ארוכה, לעיתים שנים. בדרך זו הפכו את הנילון ו/או את החשוד לבן ערובה בידן. ככל שדובר בבכיר יותר כך גבר כוחן. השתיים חגגו בתקשורת באופן מקומם, ובמקרים לא מעטים הצליחו לתמרן את החשוד, איש פוליטי, לפעול כרצונן.
10/12/2011  |  יואב יצחק  |   תחקירים
חשבתם שלא משתלם לעסוק בחינוך? תחשבו שוב. הקביעה הזאת אומנם תקפה בהחלט לגבי מחנך שעובד מסביב לשעון, ולאחר לימודי תואר ראשון ושלוש שנות ותק חוזר הביתה עם משכורת חודשית של 5,500 שקלים; אולם מתברר ששכרו של מנכ"ל המוסד שהמחנך הזה מלמד בו עשוי להגיע ל-40 אלף ואפילו ל-50 אלף שקלים בחודש, דבר שהופך את העיסוק בחינוך לקצת יותר משתלם. בדיקה בנתוני רשם העמותות מלמדת שזה המצב בכמה מהמוסדות העל-תיכוניים התורניים - הישיבות התיכוניות והאולפנות.
07/12/2011  |  רעות וילף  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
שונאי ישראל אינם מבדילים בין ממשלה ישראלית כזאת או אחרת, מימין או משמאל, אלא שמטרתם היא חיסול עצם קיומה של מדינת ישראל, "מהנהר ועד הים"
דן מרגלית
דן מרגלית
גדעון סער והציג בעיה קשה, כיצד לאזן בין הצורך באחדות נוכח איומים מזרח תיכוניים רציניים לבין החובה להגן על הדמוקרטיה, ומסקנתו נאמרה בקול צלול כי בנימין נתניהו צריך להתפטר
רפי לאופרט
רפי לאופרט
"העקרונות המוסכמים" שעליהם מרבים לדבר בשנה האחרונה אינם מגילת עצמאות - הצהרת הכוונות של האבות המייסדים, חוקי יסוד וחוקים שחוקקה הכנסת הנבחרת על-ידי העם    בארגון דמוקרטי אלה העקרונו...
שמחה רוטמן
שמחה רוטמן
הציבור בישראל התעורר בשבעה באוקטובר. הוא לא מוכן שימכרו לו לוקשים בסגנון "החמאס מורתע" או יפקירו את הביטחון שלו בידי רוצחים מיומנים של הרשות הפלשתינית
יוסף גערליצקי
יוסף גערליצקי
כדי להצליח בעניין זה של שכנוע המעצמה הנוגעת בדבר לתת גאולה פרטית ליהודים שלה ולאפשר להם לצאת מן השבי - לא די בהפעלת דעת הקהל, שהיא יצירת הכלי הטבעי, אלא יש צורך לפעול בכיוון של הבא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il