|   15:07:40
דלג
  דן אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

המפסידים הגדולים במלחמות המנצחים הקטנים

מפתח הזהב נמצא בידי שני עמים. הישראלים והפלשתינים. בשיחות ירדן נפגשים עו"ד יצחק מולכו ועמיתו סאיב עריקאת, לשיחות בפעם ה-1,000. בבואם לחשוב על מוצא ממעגל הדמים הבלתי פוסק הזה, של מנהיגים גדולים (שהם מנצחים קטנים), המובילים עמים של מונהגים קטנים (שהם המפסידים הגדולים), יטיבו להיזכר בדמות של "שלום עליכם", מוטל בן פייסי החזן, ובפיו מפתח הזהב לפתרון הסכסוך
11/01/2012  |   דן אלון   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
יש מי שמפסיד [צילום: פלאש 90]

המפתח הישראלי-פלשתיני
מפתח הזהב של הישראלים והפלשתינים אינו נמצא בהכחשת קיומו של עם, אלא בהכרה הדדית בהימצאותו, בזכויותיו ובאחריותו לגורלו במסגרת של קוממיות ממלכתית שאינה תולה את האשם והאחריות למצבה הרעוע בגזל שביצע כלפיה עם אחר

מעגל הדמים המסתובב
טרור הוא מציאות של שנאה יוקדת המנציחה את עצמה, במסגרת מעגל דמים שאף אחד אינו זוכר מי התחיל אותו, אבל כולם יודעים מי האחרון שהיכה ומי הבא לנקום

עופר וולפסון
מולכו ועריקאת נפגשו בירדן

תירוצים למלחמות וסיבות לשלום

כל מי שתעצור אותו ברחוב ידע למנות לפחות שלוש סיבות "למה אי-אפשר לעשות שלום", וביניהן תמצא בדרך-כלל גם "אין פרטנר", "התרבות הערבית של הטרור", וגם את "בכל דור ודור עומדים עלינו להשמידנו".

לא תקבל תשובות מגוונות יותר אם תשאל, למשל, על המדיניות הרצויה של החברה הישראלית כלפי מי שמכונים כאן "טייקונים", ואם תתמיד תקבל את אותה התשובה לגבי "רוסים", "אתיופים", "אשכנזים", "ספרדים", "דתיים", "חילוניים", נשים", "פוליטיקאים", וכו' - עד אין קץ.

לכולם יש דעה ברורה מאוד לגבי "ההם", וכל ילד יידע בדיוק מה צריך לעשות "איתם", ונראה אותך מתווכח עם המשנה הסדורה הזו, או מטיל בה ספק, או חלילה דופי בדרך הראייה או "בעובדות".

כל אלה הם טייסים אוטומטיים, אשר עולים מיד לטיסת תקיפה עם הישמע אות האזעקה, ומוכנים ל"תקיפה" בכל יעד, בכל מקום ובכל זמן, רק על-מנת "להגן" על המולדת "האידיאולוגית". רק הנושא משתנה. אבל התגובה האוטומטית, הידענית, זו עם המשנה הסדורה ואסטרטגיית ההתקפה, עם תוכנית הטיסה ויעדי ההפגזה - כבר מוכנה מראש.

אנחנו חברה המוכנה ומזומנה אלי קרב, ורק התירוץ חסר. אנו איננו חברה המחפשת סיבות לשלום.

ישראלים ופלשתינים מחזיקים מפתח זהב

קוטר של חצי שערה על מפת העולם, מהווה את אדמת המריבה המפורסמת ביותר של האנושות המודרנית מזה עידן ועידנים. אין אדם על פני כדור הארץ, שתעצור אותו ברחוב ותשאל אותו לגבי הסכסוך הישראלי-פלשתיני, ותקבל בתגובה פנים תמוהות האומרות "איזה סכסוך?"

העולם המודרני מגדיר את הנתח הרחב ביותר של מדיניות החוץ שלו, ללא הבדל "ארץ, עיר", דרך הקונפליקט שאנו חיים אותו מדי יום, וגם כאשר אנו איננו מרכז הלהט הדיפלומטי העולמי.

מועמדים לבחירות לנשיאות בארה"ב רצים אל הבוחר היהודי ומתחרים ביניהם מי יהיה פרו-ישראלי יותר מרעהו, ואחד אף הגדיל לעשות והסביר בפרוטרוט כי "הפלשתינים" הם עם מומצא, שנולד רק במסגרת הסכסוך הישראלי-פלשתיני. מדיניות בת-יענה של שמרנות צבועה היא בדיוק המדיניות הדרושה לנו. נטמון את הראש בחול, נטען שאין עם כזה, והכל יסתדר מעצמו.

בגנון של האחיין שלי כבר הבינו שאחרי שאני מסיר את הידיים מן העיניים שלי, האנשים שחשבתי שנעלמו כאשר הסתרתי את עיני - עדיין שם. אבל אין שטות שמישהו יאמר שלא ימצא לה קונה נלהב. ממשלת נתניהו היא ההוכחה הניצחת לתפישה הפוליטית הזו.

מפתח הזהב של הישראלים והפלשתינים אינו נמצא בהכחשת קיומו של עם, אלא בהכרה הדדית בהימצאותו, בזכויותיו ובאחריותו לגורלו במסגרת של קוממיות ממלכתית שאינה תולה את האשם והאחריות למצבה הרעוע בגזל שביצע כלפיה עם אחר.

מנהיגים גדולים ומנצחים קטנים

ספטמבר "הגדול" כבר מאחורינו, ושני ילדים קטנים שהתנצחו ביניהם ויצאו "מנצחים" מעל במת האו"ם, כבר הספיקו להציג לעמיהם את "ניצחונם" הגדול. זה היכה בזה, והוא היכה בו חזרה. האחד הסביר כמה השני חסר אחריות, והשני הראה לעולם כולו כמה ההוא בכלל...

ההופעה המגוחכת הזו נראתה יותר כמו חידה משיעור תנ"ך, בשיטה של "מי אמר למי, ובאיזה הקשר?", ואולי בכלל כמו ביצוע עלוב של אתי אנקרי, עם השיר הזכור "אני אמרתי לו, והוא אמר לי, מה אמרתי לו, כשהוא אמר לי".

שניהם חזרו הביתה לקול מחיאות כפיים סוערות, שניהם הפגינו יכולת לנצח את "האויב" בטיעונים מצוינים, ושניהם חזרו הביתה מלאים בתירוצים למלחמות, ועם אפס סיבות לשלום. המנצחים הגדולים ביותר של המדיניות העלובה הזו הם אויבי השלום, ספסרי המלחמה, מי שמרוויחים הכי הרבה מעצם קיומה של מלחמה, מהנצחת שלטונם ומנצחיותו של הסכסוך.

המנהיגים הגדולים האלה הם מנצחים קטנים מאוד. שלא כמו וינסטון צ'רצ'יל שעמד מול צורר האנושיות הגדול ביותר שידע המין האנושי, למנצחים הקטנים האלה אין את הפריווילגיה לומר בפאתוס "דם, עמל, דמעות ויזע", משום שלא כמו צ'רצ'יל, בעליבות ניצחונם הם מנציחים את הסיטואציה של "דם, עמל, יזע ודמעות".

מונהגים שהם מפסידים גדולים

המונהגים הקטנים הנוהרים אחרי המנהיגים "הגדולים", הם המפסידים הגדולים ביותר של מלחמות "המנצחים" הקטנים. שבויים באתוס של תירוצים למלחמות והיעדר סיבות לשלום, נוהים המונהגים אחרי מנהיגים הממחזרים את הטיעונים המוכרים, של הטייסים האוטומטיים והאידיאולוגיה של הדמגוגיה, והולכים שבי אחרי הטייס האוטומטי שלהם עצמם.

"אין פרטנר" אומרים בשני צידיה של חומת ההפרדה. "תרבות הטרור" היא טיעון מנצח, בשני צידי הגבול. טרור הוא מציאות של שנאה יוקדת המנציחה את עצמה, במסגרת מעגל דמים שאף אחד אינו זוכר מי התחיל אותו, אבל כולם יודעים מי האחרון שהיכה ומי הבא לנקום. שקט עכשיו עם השטויות של השלום. התותחים רועמים עכשיו בתגובה למתקפה "שלהם".

מפגש פסגה בין המונהגים "הקטנים", הנוהרים בהערצה אחר מי שבעיניהם הם המנהיגים "הגדולים", לתאונה קטלנית של מנצחים קטנים שחוגגים עוד סבב הסלמה עם מפסידים גדולים.

שלום עכשיו או שלום עליכם?

משני עברי הגבול אין אהדה גדולה למי שמצביע על האמת העירומה של המפסידים הגדולים משני עברי הגבול. מי שמבלים את ימי חייהם בשירות השטות של "דם, עמל, יזע ודמעות", ובוחרים שוב ושוב במי שמנציח את הטרגדיה האיומה הזו, אינם קהל אהוד.

טייס אוטומטי מתקבל בברכה משום שהוא אינו מצריך את הטסים לחשוב, לראות, לפקוח עיניים, לגעת באמת העירומה. האמת אמורה להיות לבושה היטב, עדיף בלי מחשוף בכלל, ושהחצאית תהיה לפחות עד קו הברך. הגטו היהודי והגטו המוסלמי של הטרגדיה שסופה ידוע מראש נכתבו על-ידי אותו מחזאי - אמן המוות של המלחמה הגדולה של המנצחים הקטנים.

שלום עליכם, שכתב באידיש סיפורים נפלאים על עיירות יהודיות, נפטר במהלך כתיבת הספר "מוטל בן פייסי החזן" ("מעטל פייסע דעם חזנס"), ואת הספר לא סיים לכתוב, אך הדמות המרכזית "מוטל", אומר שם לחבריו את משפט המפתח, השקול למפתח הזהב שנמצא בידי שני עמים, הישראלים והפלשתינים, בבואם לחשוב על מוצא ממעגל הדמים הבלתי פוסק הזה של מנהיגים גדולים (שהם מנצחים קטנים), המובילים עמים של מונהגים קטנים (שהם המפסידים הגדולים).

ומוטל אומר: "אשרי! יתום הנני"

עם מנהיגים "גדולים" כאלה - מוטב לנו היותנו יתומים!


(ואף על-פי כן - בהצלחה למולכו ועריקאת בשיחות ירדן. מי ייתן וימצאו שם את צ'רצ'יל, במקום את ביבי ואבו-מאזן).

תאריך:  11/01/2012   |   עודכן:  11/01/2012
דן אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המפסידים הגדולים במלחמות המנצחים הקטנים
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
וברוצחי ילדים
11/01/12 15:31
2
קורןנאוה טבריה
12/01/12 08:37
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ב-2 במאי 1957, מת ג'וזף מקארתי והוא בן 49 בלבד. במשך עשור שלם, שירת מקארתי נאמנה את המדינה שבה נולד ושמטעמה שימש סנאטור, ויסקונסין. הוא היה עורך דין במקצועו, שירת בצבא האמריקני במלחמת העולם השנייה ושנה לאחר תום המלחמה, נבחר לסנאט האמריקני. למעשה, מעטים יודעים כי עד 1950, היה מקארתי סנאטור אלמוני למדי. באותה שנה, עורר סערה באמריקה, כשטען שיש בידיו רשימה של חברי המפלגה הקומוניסטית האמריקנית ומרגלים למען ברית המועצות, המועסקים במחלקת המדינה. מקארתי מעולם לא הציג את הרשימה הזו, אולם בשנים שלאחר מכך, לא נח ועקב אחר קומוניסטים, אוהדי בריה"מ ומי שנחשדו כמרגלים, בכל גזרה מגזרות הפעילות הציבורית האמריקנית: הממשל של הנשיא טרומן, מחלקת המדינה, צבא ארה"ב ואפילו תחנת הרדיו "קול אמריקה". יחסיו המתוחים עם הצבא, השליכו על יחסיו עם הסנאט: ב-2 בדצמבר 1954, ננקטו נגדו סנקציות שכל תכליתן להשתיקו. מקארתי, שראה כיצד מפעל חייו יורד לטמיון, מצא נחמה בטיפה המרה. הוא מת מצהבת, שכנראה הוחרפה עוד יותר מצריכת האלכוהול המוגברת שלו.
11/01/2012  |  דוד מרחב  |   מאמרים
מעולם לא נשמע הפתגם העממי 'אמור לי מי הם חבריך ואומר לך מי אתה', אמיתי כל-כך, כבשבוע זה, שבו שודרג מעמדם של שניים שלכאורה אין כל קשר ביניהם: המשפטנית פרופ' דפנה ברק-ארז והעיתונאי-הפוליטיקאי יאיר לפיד. הראשונה, המזוהה כשמאל מזוקק, נבחרה לשמש שופטת בבית המשפט העליון דווקא בימי כהונתה של 'הממשלה הימנית ביותר בישראל'. ואילו לפיד הסיר סוף-סוף את המסכה הנכלולית שאיפשרה לו להתל בציניות בכולם ולהעלות מדי שבוע מצג שווא כפול של אובייקטיביות מזויפת, בשתי הבמות הפופולריות שהועמדו לרשותו: מהדורת החדשות המרכזית של ערוץ 2 'אולפן שישי', והטור השבועי שלו ב'7 ימים' של ידיעות אחרונות, ולנצלן לתעמולה פוליטית פרטית.
11/01/2012  |  מנחם רהט  |   מאמרים
כמו לא חסרים לנו שמאלנים הזויים למיניהם בשלולית הפוליטית הקטנה שלנו, זו אשר כולה חול ושמאל אחד גדול, החליט לו עוד עיתונאי קטן ושמאלן קיצוני גדול, אחד יאיר לפיד, איסתרא בלגינא קיש-קיש קריא, לקפץ לאותה השלולית ולהשתכשך במימיה העכורים, והשלולית כולה רוגשת כמרקחה.
11/01/2012  |  חן בן אליהו  |   מאמרים
אנו רוצים תעשיינים בכנסת, אנו רוצים בה גם פרופסורים, אנשי חברה, אנשי מדע, פקידים בכירים לשעבר, ועמך, סתם עמך. אבל באמת לא היינו רוצים לראות את מבחנו של חבר כנסת באירוע טרגי שהשתתף בו, מאונס. איתרע מזלו וקרוב משפחה שלו נחטף על-ידי האויב. במקרה של נועם שליט, העניין הסתיים ב"HAPPY END" ולסיפור של קרנית גולדווסר היה סוף עצוב וטראגי.
11/01/2012  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
אפשר להיות מאושר עד אין קץ משחרורו של גלעד שליט מהגיהנום, ובאותה עת לסבור שאביו, נועם שליט, הוא אדם שחצן ומתנשא וגם אטום.
11/01/2012  |  יוסי דר  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
בג"ץ דחה על הסף את העתירה נגד חוק הנכבה  /  איתמר לוין
המשא-ומתן מתחדש בתיווך ירדן  /  איציק וולף
המחצבות הישראליות בשטח C ימשיכו לפעול  /  איתמר לוין
בני מוריס חושף  /  משה חסדאי
הנייה צדק  /  הלל ויס
מי הם הפלשתינים?  /  יורם אטינגר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il