|   15:07:40
דלג
  חן בן אליהו  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

צר עליך, נועם שליט

לאחר חמש שנים של הופעות תקשורתיות מדי יום ביומו, כל מבוקשו של נועם שליט אינו אלא להמשיך ולהיות שם, להצטלם ולהתראיין, לזכות במנת הסם היומית שכה התרגל אליה ועתה הוא נמצא תלותי בה, וכל זאת למען אישושם המוכרח של האגו והאישיות
15/01/2012  |   חן בן אליהו   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
נועם שליט. דחף בלתי נשלט להשגת סם-החיים החדש שלו [צילום: פלאש 90]

החלטה לא שקולה
צר לי עליך, נועם שליט, באשר באבחת החלטה לא שקולה אחת הנובעת, כאמור, מהדחף הבלתי נשלט להשגת סם-החיים החדש שלך, הפכת מדמות אנושית כללית ומוערכת שייצגה קונסנזוס רחב לדמות פוליטית המייצגת עמדות קיצוניות הנתונות במחלוקת קשה

הודעתו המפתיעה משהו של נועם שליט כי הוא עתיד להתמודד על מקום ברשימת מפלגת העבודה לקראת הבחירות לכנסת הבאה, גרמה יותר מכל לתחושות של צער ורחמים על האיש הטוב הזה שנקלע לקלחת הציבורית ופרץ לתודעה הקולקטיבית אי-שם בחודש יוני 2006 בנסיבות טראגיות כמעט ושלא בטובתו, עת נלקח בנו גלעד בשבי החמאס.

יותר מחמש שנים ליווה הציבור כולו בדאגה ובהערכה את משפחת שליט במאבקה הנחוש והבלתי-מתפשר לשחרור הבן ובתביעה לביצוע עסקה עם החמאס 'בכל מחיר', מי מקרוב ומי מרחוק, מי בתמיכה, מי בהסכמה, מי בהסתייגות ומי בהתנגדות. לאורך כל השנים הללו, נוצר הרושם שנועם ואביבה שליט, אנשים תמימים באמצע הדרך, סובלים קשות מהחשיפה התקשורתית שנגזרה עליהם ומחכים בקוצר רוח לשיבת הבן ועמה לחזרתם למצפה הילה ולחיי השגרה השקטה והרגועה כלפנים.

עתה מסתבר שהרושם הזה היה מוטעה. אז מה קרה כאן בעצם? נועם שליט מסביר את כוונתו להיכנס לפוליטיקה בכך שכעת, לאחר שהציבור תמך במאבקו לשחרור בנו, הוא מעוניין להשיב לציבור כגמולו ולהיאבק את מאבקי החברה הישראלית בכנסת. הידד! ואולם זהו כמובן הסבר חיצוני ושטחי של בעל הדבר, הסבר בלתי-מספק שאינו נותן מענה ואינו מכסה על הפער העצום בין הרושם הראשוני שהותיר נועם שליט ובין תדמיתו הנקייה כפי שבאה לביטוי בשנות המאבק, לבין התרסקותם של הללו השבוע, עת הכריז על התמודדותו.

דומה כי את ההסבר לרצונו של שליט להיכנס לזירה הפוליטית, יש לחפש במישור אחר, אכן בזה הפסיכולוגי, באשר 'שוב נהייתה הפסיכולוגיה דרך-המלך לבעיות היסוד' (ניטשה). חמש השנים הקשות והמייסרות של המאבק, היו גם חמש שנים של חשיפה אין-סופית, של מפגשים עם שועי ארץ ועולם, של הופעות בתקשורת, צילומים, ראיונות, כתבות. שלא מבחירתו ושלא מרצונו, נהיה נועם שליט סלבריטאי ואצל הללו, כידוע, החשיפה התקשורתית על בסיס יומי היא צורך קיומי יסודי וראשוני, סם-חיים שהגמילה ממנו קשה כגמילה מהרואין, בחינת 'אני מצטלם/מרואיין, משמע אני קיים'.

משמע, נראה כי אין לחשוד בשליט זה שאי-שם במהלך חמש השנים המייסרות של המאבק לשחרור גלעד, נפל אצלו האסימון, צצה המחשבה הלא-כל-כך תמימה ובינו לבינו הבין שיבוא יום ויוכל להשתמש בכל הקשרים שיצר ולנצל את עצם עובדת היותו ידוע ומפורסם בכל בית בישראל, לטובתו האישית ולקידומו הפוליטי. לא, זה לא העניין ולו גם הרהורים שכאלה צצו אצלו פה ושם ופעפעו אל קידמת התודעה, בעיקר ברגעי חולשה.

יש לשער כי המחשבות הפוליטיות החלו לנשב ברוחו של שליט האב דווקא לאחר שובו של גלעד הביתה ובעיקר עם תום ההילולא-רבתי שהתרחשה במצפה הילה ובארץ כולה בסוכות תשע"ב. אמצעי התקשורת החלו להתקפל עד שממש נצטוו לעשות זאת ועזבו כולם את שטח הישוב. המשפחה ביקשה וקיבלה את השקט המיוחל על-מנת להתרכז בשיקומו של גלעד. פה ושם, הגיעה אישיות כלשהי לביקור מתוקשר, גלעד הלך לניתוח ביד, וזהו, שקט. נגמר. לרגע דומה היה כי משפחת שליט עושה מאמצים לשוב ככל האפשר לאנונימיות, הרחק מן העין הציבורית...

אז זהו, שלא. נועם שליט הקפיד כל העת שלא להיעלם לחלוטין מהעין ומהתודעה הציבורית. פעם הוא בכנס בדרום, פעם באירוע בצפון ופעם במפגש במרכז. זאת לפי שהחיידק הסלבריטאי השתלט על כל ישותו ובאשר אין הופעות בתקשורת כלל, סם-חיים היכן? עתה, כמי שמבין כי לא לעולם יוכל להמשיך ולספק את מאווייו התקשורתיים החדשים למען אישוש האגו שלו וצידוקו הקיומי בפני עצמו על הפלטפורמה של 'אבא של גלעד', הוא מבצע קפיצה מרהיבה עם סלטה ובורג וחצי באוויר ונוחת הישר אל מימיה העכורים של ביצת הפוליטיקה הישראלית מעלת הצחנה.

כן, הוא יהיה שם. הוא יצטלם, הוא ירואיין, יכתבו עליו בעיתון. לאחר חמש שנים של הופעות תקשורתיות מדי יום ביומו, כל מבוקשו של נועם שליט אינו אלא להמשיך ולהיות שם, להצטלם ולהתראיין, לזכות במנת הסם היומית שכה התרגל אליה ועתה הוא נמצא תלותי בה, וכל זאת למען אישושם המוכרח של האגו והאישיות. הנסיבות השתנו עם שובו של גלעד הביתה, המאבק הארוך הסתיים בהצלחה, הטריגר הישן הגיע למיצוי עצמו ולסיום דרכו. טוב שיש פוליטיקה!

בכן, נועם שליט הולך לפוליטיקה, למפלגת העבודה, מפלגת השמאל הקיצוני שהביאה על ישראל את אסון אוסלו, הכניסה לארץ את הסוס הטרויאני שנקרא 'הרשות הפלשתינית' על עשרות-אלפי המחבלים במדים שלה וחימשה את אותם מחבלים במיטב הנשק. צחוק הגורל ממש הוא שבין משוחררי 'עסקת שליט' יש ככל הנראה לא מעט מבין אותם מחבלים...

עתה מבקש שליט לגמול לחברה הישראלית על תמיכתה בו בשנות המאבק לשחרור בנו. כיצד בדיוק הוא מתכוון לעשות זאת? האם ע"י פעילותו במסגרת השמאל הקיצוני המטורף למען כניעה מדינית והקמת מדינת שטן פלשתינית בלב ארצנו? האם בפעילות למען הבאתם של עוד עשרות-אלפי מחבלים לתחומי ארצנו וחימושם בתוספת? האם ע"י תמיכתו הבלתי-מסויגת, מעצם השתייכותו לשמאל הקיצוני, בהרס מאות ישובים וגירוש מאות-אלפי יהודים מבתיהם?

צר לי עליך, נועם שליט, באשר באבחת החלטה לא שקולה אחת הנובעת, כאמור, מהדחף הבלתי נשלט להשגת סם-החיים החדש שלך, הפכת מדמות אנושית כללית ומוערכת שייצגה קונסנזוס רחב לדמות פוליטית המייצגת עמדות קיצוניות הנתונות במחלוקת קשה, ולפיכך לא תוכל עוד להתחמק מביקורת נוקבת ומצליפותיהם הקשות והמכוונות היטב של יריבך החדשים בפוליטיקה ובשיח הציבורי. שמא לא עדיף ללכת לאיזה מכון גמילה?

תאריך:  15/01/2012   |   עודכן:  15/01/2012
חן בן אליהו
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות מי ומי בפרשה
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
צר עליך, נועם שליט
תגובות  [ 17 ] מוצגות   [ 17 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שאול בן נעים
15/01/12 11:05
 
עודדי
15/01/12 12:30
 
שאול בן נעים
15/01/12 13:21
 
בני בנקר
15/01/12 13:33
 
קורןנאוה טבריה
15/01/12 17:55
 
יוני הגדול
15/01/12 18:22
 
צבי לביא
15/01/12 14:02
 
שאול בן נעים
15/01/12 16:25
 
עודדי
15/01/12 19:43
2
מיכל ג.
15/01/12 12:22
3
ראובן כהן
15/01/12 12:25
4
יעל ל.
15/01/12 13:16
 
שאול בן נעים
15/01/12 13:58
 
ירדנה
15/01/12 16:53
 
שאול בן נעים
15/01/12 17:50
 
ראובן כהן
16/01/12 09:09
5
אלישמע
17/01/12 15:49
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
למילה הכתובה יש עוצמה חשיבות והשפעה. על אחת כמה וכמה, כאשר היא מתפרסמת כחלק ממסמך רשמי ומייצג של הנהגת ערביי ישראל, הקרוי "מסמך החזון".
15/01/2012  |  מתי דוד  |   מאמרים
ההוראה החדשה שיצאה מתחת ידי שרי האוצר והחקלאות - לא לאשר העלאת מחירים למוצרי "מהדרין" חלביים, ניראת כעוד נידבך בהתגוששות בין חילונים לחרדים. החרדים זועקים כי יש כאן פגיעה במוצריהם ואילו החילוניים טוענים כי "הנה עוד סחטנות כספית של החרדים וסיפסודם ע"י החילוניים".
15/01/2012  |  הרב אליהו קאופמן  |   מאמרים
במהלך הימים האחרונים, הודיע קשת כי לראשונה בתולדות האח הגדול, יזכו צופי ערוץ 20 לראות בשידור חי את מי הדיירים מבקשים להעמיד להדחה. על מהות התוכנית עצמה, נדון בפעם אחרת. הפעם, נציץ הצצה קצרה איך זכיין בערוץ 2 מתייחס ללקוחותיו.
15/01/2012  |  עמוס עמירן  |   מאמרים
"ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה הצעת חוק לקידום דיור בר השגה. הצעת החוק של ח"כ אמנון כהן (ש"ס) תשולב ברפורמה בתכנון ובנייה הממשלתית. על-פי ההצעה, בכל מכרז לשיווק קרקע בבנייה רוויה, יחוייב הזוכה במכרז להקצות 20 אחוז מהדירות לזכאי דיור בר-השגה". (מתוך גלובס, 1.1.2012)
15/01/2012  |  ארקדי בוטמן  |   מאמרים
הגדיל לעשות בן כספית (תמונה שווה אלף שקלים), שמצביע פעם נוספת על הדרך הקלוקלת החפיפה והפופוליסטית בה בוחר משרד התחבורה להתמודד במגיפת תאונות הדרכים. אין זה סוד שמהירות היא גורם חשוב ברמת הנזק הנגרם בתאונת דרכים, במיוחד בתאונות חזיתיות. מאחר שהאנרגיה המשתחררת בהתנגשות נמצאת ביחס ישר לריבוע המהירות היחסית בין כלי הרכב המתנגשים, גידול המהירות ב-10% מעלה את אנרגית ההרס ב-21%. אלא שרוב מכריע של המחקרים העוסקים בתאונות דרכים מלמד שמהירות היא רק הגורם החמישי או השישי בחשיבותו לעצם גרימתן של תאונות. ולכן עיסוק אינטנסיבי בו מהווה תרומה שולית יחסית להקטנת מספרן של תאונות הדרכים.
15/01/2012  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות/מפלגות  /  מי ומי  
"אביבה התנגדה, אבל בסוף נעניתי לשלי"  /  עידן יוסף
יאיר מראיין את שלי  /  מחלקה ראשונה
החוק יתייחס אחרת להתפלגות סיעות  /  עידן יוסף
יאיר לפיד מקטר על השחיתות  /  עו"ד יוסי דר
צריך ג'יפ גם לחתול?  /  אריה גל
ברכת הדרך ליאיר לפיד  /  אפרים הלפרין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
תמונתם של הנייה ואשתו מבית-החולים בדוחא מבטאת היטב את הרוח החמאסית    מוות עדיף על החיים, במיוחד כשהוא למען מטרה "קדושה", כמצווה באמנת החמאס - השמדת היהודים
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
אבי נחמני
אבי נחמני
את חגיגות המימונה ההמוניות בפארקים, השנה יש לבטל    צו השעה מחייב אותנו כעת להוריד את גובה החגיגות ולהתכנס יותר אל חיק המשפחה והחברים באירוע צנוע ורגוע יותר שיוכל 'לעבור בגרון של כו...
זלמן שובל
זלמן שובל
אנטישמיות איננה תופעה חדשה לגמרי באמריקה אך האנטישמיות של היום עלולה לסמן מגמה שצריכה להדאיג לא רק את יהודי אמריקה אלא גם את מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il