|   15:07:40
דלג
  עמוס שנער  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי

מפלגת המפץ הגדול

המפלגה שתרסק את כל המפלגות ותראה להן מה באמת חושב עליהן הציבור שיעור בדמוקרטיה אמיתית, בה כל אחד מקבל את מה שמגיע לו, אבל באמת...
30/01/2012  |   עמוס שנער   |   מאמרים   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
תוקם מפלגה חדשה? [צילום: AP]

הפראיירים הפוליטיים

בתקופה זו כולם דורשים את זכויותיהם, ואף אחד לא מוכן להיות פראייר יותר. אנשים רוצים דירות במחיר הוגן ויוצאים להפגנות, מחרימים את הקוטג' ואף מצליחים להוריד את מחירו, הנשים מתנגדות להמשך הדרתן (אף כי אינן מודרות באמת) והמשרתים בצבא נלחמים נגד "חוק טל" כי גם הם אינם מוכנים להיות פראיירים יותר (אך שוכחים את אחוז ההשתמטות האדיר המצוי בחברה החילונית עצמה ואת עצם העובדה שצה"ל לא באמת צריך את כולם).

אז חשבתי לעצמי והגעתי למסקנה שעוד ציבור אחד נשאר מקופח במדינה, כי קיים עוד ציבור במדינה הסובל מהדרה, ולרוע המזל יש גם מי שנהנה מכך בבחינת: "הרצחת וגם ירשת". לציבור הזה קוראים: "ציבור הנמנעים", והם החבר'ה המכניסים באופן סדיר לקלפיות פתק לבן בבחירות, או שאינם מגיעים כלל להצבעה כי אין להם סיבה, הרי כולם מושחתים ומי כבר ישים לב אליהם?

ציבור זה כבר רגיל להתאכזב מכוכבים חדשים וממפלגות צבעוניות הבאות ונעלמות, ואינו מוכן להתרגש אפילו מיאיר לפיד, משלי יחימוביץ' כראש מפלגה, מנועם שליט ואף לא מביל קלינטון אם יתגלה פתאום כיהודי ויחליט לעשות עלייה וירצה לרוץ במפלגה עצמאית.

באופן פרדוכסלי, מדובר בציבור שלו פעם אחת יחליט להתאחד הוא יוכל להקים את המפלגה הגדולה ביותר בכנסת, אך לא רק שאין ציבור זה מיוצג, אלא גרוע מכך, אותן המפלגות שציבור זה מזלזל בהן ומוחה נגדן באמצעות ההיעדרות מהקלפי או באמצעות הפתק הלבן, דווקא מרוויחות ממחאה זו מנדטים רבים שאינם מגיעים להן, ואף חלקן מצליחות להיכנס לכנסת בזכותה.

כיצד הדבר קורה

מספר המנדטים לכל מפלגה נקבע על-ידי אחוז החסימה המבטיח שני מושבים בנוסף לשאר המנדטים הנותרים מהקולות שקיבלה המפלגה. מספר המצביעים למנדט נקבע על-ידי חלוקת מספר הקולות הכשרים לכנסת (להוציא את הקולות שלא עברו את אחוז החסימה) ב-120 המושבים. את קולות הנמנעים לא סופרים וכך המפלגות השונות משמינות, גדלות וטופחות, כי ככל שישנם פחות מצביעים כשרים כך הערך היחסי של כל מפלגה גדל. לשם המחשה - 40 קולות מתוך 100 מצביעים זה יותר מאותם 40 קולות בדיוק מתוך 200 מצביעים, כאשר במקרה הראשון יש לנו הצלחה של 40 אחוזים ובמקרה השני ההצלחה פוחתת ומגיעה ל-20 אחוזים בלבד, למרות שמספר הקולות התומכים נשאר כשהיה.

מפלגת נמנעים

שאלתי את עצמי מה היה קורה לו הייתה קמה מפלגה של נמנעים שראשיה היו מגיעים מהשמאל, מהימין, מהחילונים, מהדתיים ואף מהחרדים, והם היו מתחייבים לפני הציבור באמצעות חוזה הנחתם אצל צמרת עורכי הדין, שלעולם לא יתמכו ולעולם לא יתנגדו לשום חוק בכנסת ובוועדות השונות, פרט לחוק פיזור הכנסת ואף יבטיחו לא להביע דעות אישיות בתקשורת כך שמפלגה שכזו לא תוכל לשמש לעולם כ-כר לשחיתות. הפרה של אחד מחברי הסיעה את התחייבותו תחייב אותו על-פי החוזה בקנס כספי אדיר ובסנקציות נוספות שלא יוכל לעמוד בהן.

אילו קמה מפלגה שכזו וכל בעלי זכות הבחירה היו ניגשים לקלפי, מה היה קורה אז?

בבחירות האחרונות מספר הקולות הכשרים היה 3,373,490 מתוך 5,278,985 בעלי זכות הצבעה. אחוז החסימה עמד על 67,470 קולות והמודד למנדט עמד על 27,246 בוחרים (הנתונים המספריים נלקחו מ"ויקיפדיה").

לפי חישוב שלי, אילו מאה אחוז מבעלי זכות הבחירה היה ניגש לקלפיות ואילו פתק לבן היה נחשב כקול כשר המיוצג בכנסת, אז מספר המצביעים היה כמספר בעלי זכות הבחירה שעמד בבחירות האחרונות על 5,278,985 איש, וכך אחוז החסימה היה גודל כיוון שהחישוב שלו עומד על שני אחוזים מהקולות הכשרים, וכך הוא היה עומד על 105,579.7 איש ומספר קולות למנדט היה עומד על 40134.8333.

במצב כזה כך הייתה נראית כנסת ישראל עם שינויים מינוריים לכאן או לכאן:

קדימה - 18 במקום 28
הליכוד - 17 במקום 27
ישראל ביתנו - 9 במקום 15
העבודה - 7 במקום 13
שס - 6 במקום 11
יהדות התורה - 3 במקום 5
רע"מ תע"ל - 2 במקום 4
האיחוד הלאומי - 2 במקום 4
חד"ש - 2 במקום 4

בעקבות הסכמי העודפים, מצטרפים שלושה מנדטים נוספים בצורה כזו: אחד לישראל ביתנו או לליכוד בשל ההסכם ביניהן, אחד לאחת המפלגות החרדיות ואחד לאחת המפלגות הערביות.

מרצ, הבית היהודי ובל"ד לא היו עוברות את אחוז החסימה והיו נשארות מחוץ לכנסת.

כך היו מתאיידים מהכנסת חמישים וחמישה מושחתים (קרוב למחצית מהנבחרים).

המפלגות שהיו עוברות את אחוז החסימה היו מקבלות יחדיו 69 מנדטים, ולך תקים קואליציה כששמאל תלוי בימין ולהפך. מן הסתם היו נדרשות בחירות חדשות והנבחרים היו מתחילים להפנים שהם צריכים להתאמץ יותר עבור קולותיהם של המצביעים.

טוב, אז קצת הגזמתי...

כמובן שלשם המחשה השתמשתי בדוגמה קיצונית ויש לקחת את הכל בפרופורציה, כיוון שלעולם לא יגיעו לקלפיות מאה אחוז מבעלי זכות ההצבעה: נטורי קרתא ימשיכו לעד להחרים, עצלנים ובעלי חוסר אכפתיות תמיד יהיו וגם כאלו שלא יודעים למי להצביע גם כאשר נפתחת בפניהם אופציית ההימנעות לא ייעלמו מהמפה, בנוסף לכך יהיו כאלה שלא יודעים כיצד להצביע וקולם ייפסל, וכמובן שתמיד יישארו הנמנעים הנאמנים שלא יפספסו שום הזדמנות להימנע אפילו ממפלגה הנושאת את שמם.

מה התועלת?

1. מחאה אמיתית. את מקום מושבם של חברי הכנסת למפלגת הנמנעים אפשר לאייש בבובות, כך שנבחרי הציבור יראו תמיד למולם כמה באמת תומכים בהם וכמה הם באמת שווים. והמחאה תישאר לאורך כל הקדנציה ולא רק ביומיים הראשונים שלאחר הבחירות, אז מפרסמים את אחוז הנמנעים.

2. זאת תהיה המפלגה הראשונה שתבטיח וגם תקיים את צמצום מספר המושחתים ממאה ועשרים למאה עשרים פחות מספר חברי המפלגה.

3. מפלגה זו לא תוכל להבטיח לקדם את המדינה אך תהיה היחידה שתוכל להבטיח לא להרוס, ובימינו זה הישג עצום.

4. מפלגה שלא יכולה להזיז דבר בהשתייכות לוועדות השונות ובהצבעות גם אינה נתונה לסחטנות.

5. תהיה לנו דמוקרטיה אמיתית, בה כל מפלגה מקבלת בדיוק את מה שמגיע לה.

6. כאשר מלחמה מתנהלת בין שתי מפלגות אז האחת משמיצה את השנייה. כאשר המלחמה תהיה על כיסאות ריקים ולא יהיה את מי להשמיץ, אז המפלגות וחברי הכנסת יתחילו יותר לעבוד.

7. את התקציבים שאמורים להגיע למפלגה זו כולל חלק מהמשכורות (כי באמת חברי המפלגה לא יעשו כלום), יהיה אפשר בהתאם למצע המפלגה להעביר לקופת המדינה או לארגונים שכל הציבור מכיר בהם ואשר להם יוחלט להעביר תקציבים עוד לפני הבחירות, בידיעת הציבור, כאשר הכל ייעשה בשקיפות מרבית וכך, מבלי לעשות כלום, התנועה החדשה תתרום המון.

למפלגה שכזו קשה יהיה למצוא עשיר מממן, כי לא תהיה לו שום טובת הנאה. אך מה לעשות ובלי כסף אין מפלגה?

אם מישהו חושב שלמרות הכל יש ביכולתו להרים מפלגה שכזו, אז קדימה, שלא יחכה.

תאריך:  30/01/2012   |   עודכן:  30/01/2012
עמוס שנער
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אתי לבני   ביל קלינטון / Bill Clinton   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   זכות הצבעה   חיים אמסלם   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רחל אדטו   רן בנימיני   שלום זיסמן   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מפלגת המפץ הגדול
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
עמוס שנער
2/02/12 22:52
פורום: בחירות/מפלגות כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זה שמעולם לא היה מבקר המדינה כל-כך מונע תקשורתית כמו מיכה לינדנשטראוס, ידענו מזמן. נדמה לי שכבר הזכרתי בהקשר אליו את התיאור הידוע של מישאל חשין על האופן בו נולדת עתירה לבג"ץ בעת קריאת עיתון הבוקר - תיאור שלעיתים נדמה שניתן להשליכו גם על לינדנשטראוס. אך נראה שבחודשים הבודדים שעוד נותרו לו, החליט לינדנשטראוס, הוא ימצה את חשיפתו עד למקסימום ואף מעבר לו.
30/01/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
לפני כ-20 שנה, לאחר שהכנסת קיבלה את חוק יסוד: כבוד האדם וחירותו, הוכרזה אצלנו "מהפכה חוקתית". למעשה התנהל בבית המשפט העליון תהליך מהפכני, שהיה קשור רק בחלקו לחקיקה זו. נמחקה מערכת שלמה של דינים שנחשבו בעבר מושכלות ראשונים, ואת מקומם תפסו כללים חדשים.
30/01/2012  |  דניאל פרידמן  |   מאמרים
בעת האחרונה הקדישו ציבורים שונים מהחרדים את הסאה. הם ממאיסים את עצמם בעצמם בהתנהלותם הם. התנהלותם זו גם מזכירה התנהלות מוסלמית מלווה בחוצפה. פשוט נמאס עניין האפליה העדתית בבתי הספר, כאשר ארגוני המורים, למעשה שותקים. בית ספר ממלכתי במדינת ישראל איננו מועדון גולף אקסקלוסיבי בדרום אפריקה של הבורים, של האפרטהייד, שאליו "כלבים ויהודים לא נכנסים". פשוט נמאס מהדרת נשים באוטובוסים. פשוט מבעית העניין של הדרת נשים מתמונות, משירה בציבור.
30/01/2012  |  יעקב איציקוביץ  |   מאמרים
מסכן הרמטכ"ל בני גנץ. שלא בטובתו, וכנראה שעוד בטרם מונה לרמטכ"ל, השתלטו "סוכני אלוהים" על צה"ל ועושים בו כברכושם הפרטי. דוגמה עגומה ביותר להפרדת הרשויות - האלוהית והצבאית - ניתן למצוא במכתב ששיגר אל הרמטכ"ל טיס קרב במילואים של חיל האוויר המספר את הסיפור המבהיל הבא שעליו מדווח אמיר אורן (הארץ 29.1.12):
30/01/2012  |  עמי דור-און  |   מאמרים
לשאלה בפני מי יתנהל משפט הולילנד, יש משמעויות החורגות בהרבה מנושאים טכניים, שגם הם רבי-חשיבות. לא לחינם ביקשה המדינה לקבוע הרכב של שלושה שופטים, ולא לחינם כמעט כל הנאשמים התנגדו. הדבר מלמד בצורה ברורה, מהי דעתם של שני הצדדים על המותב העדיף להם. לכן, החלטתה של הנשיאה דבורה ברלינר לקיים את המשפט בפני דן יחיד, מהווה נקודת יתרון להגנה עוד לפני תחילתו.
30/01/2012  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
הרצל ובלפור חקק
הרצל ובלפור חקק
דברי הספד עם הבאתה למנוחות של המשוררת דלית בת אדם    שירתה הזכה של דלית בת אדם ידעה לשבות לבבות, שירה שהלכה במסלול השיבה המאוחרת, שיבה למחוזות ילדותה, למחוזות הקסם של ימי האתמול
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il