|   15:07:40
  קובי קמין  
סופר, עורך ופובליציסט מראה
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

"אזרחי העולם" - נמאסתם

הגיע הזמן שתתבגרו
24/02/2012  |   קובי קמין   |   מאמרים   |   מראה   |   תגובות
תל אביב. בלונדון לא הייתם מעיזים [צילום: פלאש 90]

נמאס לי מצקצוקי הלשון שלכם ומן ההזדעזעות המדומה שלכם מ"גזענות" ו"הדרה", בעת שאתם לא מוכנים שחרדי אפילו ידרוך באותה השכונה שבה את מתגוררים, וודאי שלא יתגורר בבניין שבו אתם גרים

במסגרת ההתקפה הכללית על החרדים ועל הדתיים, דרשו חברי "עיר ללא הפסקה" תנועת אוטובוסים בשבת. הנימוקים שהעלתה אותה הקבוצה מוכרים היטב ושאובים מאותו פטרנליזם המאפיין את ה"נאורים" וה"צודקים" תמיד, שיודעים טוב יותר ממני מה טוב לי ומה טוב לאזרחי המדינה בכללותם.

על-פי רוב לא הייתי מתרגש למשמע אותה הקריאה, כי הרי זוהי קריאה חוזרת ונשנית כמעט בכל חג ומועד וסתם ביום חול.

אלא היות שאנו, אזרחי ישראל, נמצאים תחת התקפה רבתי אנטי-דתית ואנטי-פלורליסטית, או במילים אחרות, התקפת שמאל קיצוני שבקיצוניים הלוקה אף במעט אנטישמיות מתוצרת מקומית - הפעם החלטתי שהגיע הזמן להגיב.

ובכן, אני, אזרח חילוני למהדרין, שאינו מקיים תרי"ג מצוות, ואף אינו שומר כשרות ושבת, מכריז בזאת בשמי (ולהערכתי, בשם עשרות ומאות אלפי אזרחים) שנמאס לי.

נמאס לי מאותם עלובי נפש החותרים בכל יום ויום לפרק את המדינה הזאת מכל סממן יהודי. אנו חיים במדינת ישראל, היא מדינת היהודים היקרה לליבי.

נמאס לי מאלה שחושבים כי תל אביב היא בירת מדינת ישראל. לא, היא לא. ואם אתם רוצים שהיא תהיה בירת המדינה, חייבים לחול עליה חוקים וכללים של עיר בירה, כלומר של מדינה יהודית ודמוקרטית. ואתם לא "אזרחי העולם". במילים אחרות, עיר הבירה אמורה וצריכה לייצג את אופי המדינה, את אופי אזרחיה ואת ייחודיותה. ובדיוק כפי שאיש מכם לא ידרוש משומרי בית המלוכה הבריטי להוריד את הכובע שמולבש על ראשם, ואתם אוהבים להצטלם עם אותם השומרים, ומבינים שזוהי המסורת הבריטית, וכך נבנית מסורת וכך בונים תרבות (חזרה רפטטיבית על מעשים למרות שתוקפם פג לפני מאות שנים), כך תפנימו שבמדינה יהודית חייבים להיות סממנים של יהדות. כמו למשל שמירת השבת במוסדות ציבוריים. ואוטובוסים הם ציבוריים להפליא. לא נוח לכם, תתבגרו.

נמאס לי שאנשי השמאל הקיצוני בוכים על הכפייה הדתית בעת שה"קונצנזוס" תמיד תמיד נסוג ונוטה לטובת החילוניות. לדוגמה: חנויות, בתי קולנוע, פיצוציות, מכולות וסופר-מרקטים, מסעדות ובתי קפה, הכל מכל בכל פתוח בשבת - משהו שלא היה מקובל רק לפני 20 שנה. לדוגמה: מכירת חמץ בפרהסיה בפסח מתבצעת ללא הפסקה שנה אחרי שנה, ושוב, זה משהו שלא היה מקובל לפני שנים. במילים אחרות, תפסיקו לבכות, ליילל ולהשמיץ, כשאתם יודעים היטב שה"כפיה הדתית" היא שקר.

נמאס לי שאתם, אנשי השמאל הקיצוני, מעמידים פנים שאתם "אזרחי העולם". אולי מן הראוי להזכיר לכם כי להיות יהודי זה מצב שאליו אתה נולד ואין דרך לשנותו. ואולי ראוי להזכיר לכם שרק לפני כ-70 שנה היה מי שקם והסביר לכולנו, במחיר נורא של 6,000,000 נרצחים, שלאנטישמי המצוי לא אכפת שאתם לא רוצים להיות יהודים, ולא אכפת לו שאתם חושבים שאתם "אזרחי העולם". מבחינתו תמיד הייתם ותמיד תהיו רק יהודים. אז וגם היום. תתבגרו.

נמאס לי מהדאגה המזויפת שלכם, אנשי השמאל הקיצוני, ל"זכויות האדם", כשאתם לא "שמים קצוץ" על מיליונים שנרצחים ונטבחים ברחבי העולם ונאנקים תחת משטרים דיקטטוריים, ובמקביל אתם רוצים לשלול אותן הזכויות מהחרדים, מהדתיים ומהמתנחלים.
נמאס לי מהדאגה של אנשי השמאל הקיצוני ל"פליטים". כן, לאותם עבדים מודרניים שאתם אוהבים שהם משרתים אתכם במסעדות, מנקים לכם את הבית, בונים לכם את הדירות, ושאתם לא מוכנים שיגורו צפונה מהתחנה המרכזית.

נמאס לי משנאת החרדים המפעפעת בכם.

חנייה באירופה להתעדכנות

נמאס לי מצקצוקי הלשון שלכם ומן ההזדעזעות המדומה שלכם מ"גזענות" ו"הדרה", בעת שאתם לא מוכנים שחרדי אפילו ידרוך בשכונה שבה את מתגוררים, וודאי שלא יתגורר בבניין שבו אתם גרים.

נמאס לי שאתם, אנשי השמאל הקיצוני, מונים בסך-הכל כמה מאות, אולי כמה אלפים, ואתם עושים רעש כאילו אתם מאות אלפים וגם משוכנעים בכך. לא, אתם לא, והגיע הזמן שתפנימו את זה.

נמאס לי שאתם, אנשי השמאל הקיצוני, מנסים להציג את עצמכם כמי שדואגים לחלשים. אתם לא. אתם רק משתמשים בהם ובחולשה הכלכלית שלהם בציניות מעוררת חלחלה, כדי לקדם את האינטרסים שלכם. כן, אתם, שדרני הרדיו ומגישי הטלוויזיה ה"סוציאליסטים", עובדי ההייטק ה"רגישים חברתית", והפרופסורים המכובדים, ה"אינטלקטואלים", שמביאים הבייתה משכורות שיכולות לפרנס בקלות כמה וכמה משפחות חלשות, ואתם אף פעם לא מדברים על זה, ואם מישהו מנסה לדבר על זה, אתם מעמידים פנים נעלבות ומסרבים לדון בנושא.

נמאס לי שאתם צורחים על "כסף שהולך לישיבות", בעת שאתם נהנים ממיליארדי שקלים שזורמים מתחת ומעל לשולחן לאוניברסיטאות, ל"מוסדות תרבות", ל"מכוני מחקר", ל"בתי ספר לקולנוע ואמנות", ל"תיאטרון" וכולי, ואתם בוכים בצדקנות על "גיוס חרדים", בעת שתל אביב גדושה באזרחים צעירים וחוגגים שמתגאים בכך שלא התגייסו והם לא מתכוונים להתגייס. (לא מאמינים לי? תשאלו קצת אנשים במסעדות, בבתי הקפה, ובמסיבות).

נמאס לי שאתם מדברים גבוהה על "קבלת האחר" ועל "הבנה ופתיחות" ועל "קבלת השונה", רק בתנאי שהוא לא דתי או חרדי, או מתנחל, וכל עוד הוא נמצא בצד השני של כדור הארץ, או אולי צפונה מחדרה ודרומה מגוש דן.

נמאס לי שאתם חושבים שהם "פרימיטיביים", וחיים "בימי הביניים", כי הם מכבדים את מסורת אבות אבותיהם, שהם גם אבות אבותי, ושיש להם תרבות לימוד וערכים ששרדו וישרדו הרבה אחרי הטלוויזיה, הדי.וי.די, הבגדים, המסיבות, ההופעות, האמנים (שפתאום מתחילים לגלות את אוצרות התרבות היהודית), תוכניות הריאליטי, וצרור הערכים המזויפים המיובאים היישר מאמריקה, עם חנייה קטנה באירופה להתעדכנות.

וכן, יש לי על החרדים ועל הדתיים ביקורת רבה וטענות לרוב, אבל אני לא שונא אותם, ולא מזלזל בהם. ולמרות הכל, אני רואה בהם חלק מעם ישראל, חלק ממני, ואנשים שווי זכויות, שלדעתם ולעולמם יש מקום, ובייחוד כאן במדינת ישראל, היא מדינת היהודים.

ודרך אגב, אני כחילוני שמח מאוד שיש למדינה סממני יהדות, ולטעמי צריך שיהיו לה יותר, לא פחות. וכן, אני אוהב את החגים היהודיים, אני אוהב את הרעיון שהערים שקטות מעט ביום שבת, ואני לא מתלהב מזה שבחיפה יש תחבורה ציבורית. אז מה?

אני אוהב את הרעיון שילדותַי ילמדו על חגי ישראל וישירו שירים מטופשים, יתחפשו בפורים וידליקו מדורה בל"ג בעומר, ידליקו נרות ויאכלו סופגניות וישבו יחד עם המשפחה בליל הסדר. ואני לא שמח שאימצנו כאן את "וולנטיין דיי" ואת ה"כריסטמס" ואת "סילבסטר", ואני לא מתלהב מהמחשבה שמתי שהוא ילדי ישראל יתחילו לחפש "ביצי פסחא" ויקשטו דמוי אשוח.

ואני גם רוצה שילמדו תנ"ך ותלמוד בבתי הספר הרבה לפני שילמדו את אפלטון, וקרל מארכס, והיידיגר, וקאנט. כבודם במקומם מונח, אבל כך גם כבוד החוכמה והגאונות היהודית. ועצוב לי שביטלו ברוב בתי הספר היסודיים את שיעורי התושב"ע (תורה שבעל-פה) והגיאוגרפיה של ארץ ישראל.

ואני גם שמח לבלות בשבת במסעדה, אבל עצוב לי שמוכרים חמץ בפרהסיה ועושים לחרדים ולדתיים "דווקא" ומתגאים בכך. בעיני זאת לא אידיאולוגיה, אלא עליבות וקטנוניות מצערת.

וכן, אני מאמין שראוי לגייס את החרדים לצבא ולשירות לאומי. אבל אני מבין שחלקם מאמין בלב שלם שלימוד תורה חשוב יותר מאשר גיוס לצבא. וראוי שאנחנו החילונים נבין גם אותם ונפסיק להתייחס אליהם כאל אזרחים סוג ב'.

אני, כחילוני, רוצה לשוחח עימם, להגיע עמם להבנות, גם אם זה ייקח עוד כמה וכמה שנים.

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
קובי קמין הוא סופר, עורך ופובליציסט, כותב בגלובס על תרבות.
תאריך:  24/02/2012   |   עודכן:  24/02/2012
קובי קמין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אזרחי העולם" - נמאסתם
תגובות  [ 16 ] מוצגות   [ 16 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ירדנה
24/02/12 23:52
2
חילוני חרד מת"א
25/02/12 06:46
 
ירדנה
25/02/12 14:57
3
כון וזועק לשמיים
25/02/12 08:47
4
אהוד פרלסמן
25/02/12 09:04
5
אספרסו
25/02/12 09:48
6
צנחן
25/02/12 12:37
7
מקס פאואר
25/02/12 13:52
8
ע
25/02/12 14:11
9
שאול אבידור
25/02/12 15:22
10
אחד שזוכר
25/02/12 17:38
 
קובי קמין
25/02/12 19:58
 
אחד שזוכר
25/02/12 21:31
11
אזרח הגון
25/02/12 18:43
12
ע.ג.
25/02/12 18:44
 
קובי קמין
25/02/12 19:48
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
למרות הביקורת הנוקבת על הצעותיה של ועדת טרכטנברג, אחת ההצעות המבורכות של הוועדה כללה הקטנה ואף ביטול של המכסים שמטילה מדינת ישראל בתחום היבוא, הגורמים להעלאה ישירה של יוקר המחיה לכלל הצרכנים במדינה.
24/02/2012  |  ארקדי בוטמן  |   מאמרים
אחד מסיפורי חלם האהובים עלי הוא סיפור השלג. וזה המעשה שהיה באותה עיירה מופלאה - חלם. בבוקר אחד של חורף ירדה בעיירה כמות אדירה של שלג, ונערמה בגובה של שלושת רבעי מטר. השלג כיסה את ערמות הזבל בחזית הבתים, את חביות חמיצת הסלק, שבהם אמורה הייתה להשתמר השתקפות הירח המלא בחנוכה, את העָגָלות, המריצות ,את הלולים של תרנגולות בחצרות הבתים. הכול כוסה במרבד אחד גדול של שלג. השָמָש, רב' מנחם מנדל (מֶניֶיה) בצאֵתו מן הבית כדי לקרוא את אנשי הקהילה לעבודת הבורא,לתפילת שחרית, נפעם בראותו את מראה הלובן שכמותו לא ראה מעולם. הוא עלה על הגג וצעק: "רב' חנניה, רב' חנניה". רב' חנניה היה יו"ר וועד הקהילה. הוא שמע את קולו של השמש, ועלה לגג ביתו.
24/02/2012  |  צבי גיל  |   מאמרים
תתנתקו מערוץ 20. לא בגלל בזבוז הזמן ולא בגלל שזה משעמם. יכול להיות שזה ממלא לכם את הזמן ואולי אפילו מעניין ומרתק, אבל נגד העוול הצרכני שיש בערוץ כלפיך הלקוח צריך למחות.
24/02/2012  |  עידן יוסף  |   מאמרים

24/02/2012  |  אברהם הללי   |   מאמרים
פסיקת בג"ץ בביטול חוק טל ראויה לשבח והיא זוכה לתמיכה של רוב הציבור, הן בשל האמירה הברורה בדבר אי החוקיות באפליה הקיימת היום בחוק והן בשל ההצהרה המאוד ברורה בדבר הצורך בשותפות מלאה של כל המגזרים בהגנה על המדינה.
24/02/2012  |  עפר דרורי  |   מאמרים
חזקים על החלשים  /  פרופ' רפאל ישראלי
האיש השמן והאיש הרזה  /  ד"ר יובל ברנדשטטר
איך קרה שהאיסלאמיסטים ניצחו  /  מנשה שאול
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
פרוץ מלחמת העולם השנייה בהתקפת גרמניה על פולין; הפייסנות של צרפת ואנגליה כלפי גרמניה גרמה לתוצאה הפוכה; צבא צרפת היה חזק מצבא גרמניה אך התרבות הצבאית הצרפתית הייתה תבוסתנית; ניצחון...
יהונתן קלינגר
יהונתן קלינגר
משקיעי קריפטו שמעוניינים להשקיע כספים ולשמור עליהם מאובטחים, קונים ציוד אבטחה רציני, אבל בסופו של דבר נופלים בהונאות אנושיות שגורמות לכך שכל הטכנולוגיה שהושקעה לא תהיה שווה כלום
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il