אקסיומה: תמיד, אבל תמיד עדיף לעשות את העבודה כראוי ולהימנע מטעויות. זה גם יותר זול וגם ימנע בעיות בעתיד.
דוגמה טרייה:
משה קצב הנשיא האנס. טעות ראשונה – אל תיגע בבחורות. טעות שנייה: אל תתלונן! טעות שלישית: רדיפת המתלוננות - דבר שלא הוסיף דבר לאמינותו. טעות רביעית: מי צריך סניגורים מהשורה הראשונה המורגלים לגרוף הון מלקוחותיהם? נכון, פושעים בכירים הנמצאים במצוקה. טעות חמישית: הציעו לך עסקת טיעון – קבל אותה! אבל איפה קצב ואיפה הלוגיקה.
בקיצור, היו לפושע הזה לפחות חמישה פתחי מילוט והוא בטמטומו לא ניצל אף אחד מהם. במקום זאת ניסה לטייח, לתרץ, להכפיש את העולם כולו, כולל ערוץ 2, מערכת המשפט האשכנזית ורק אותי לא השמיץ אישית. וזו טעות נוספת. ניתן להוסיף לרשימת הטעויות שלו גם עכשיו, כשמינה את הליצן שפטל הרודף פרסום, שאולי יכסה בשפכטל את הסדקים. בקיצור, קצב הולך מדחי אל דחי.
כן הדבר בפוליטיקה. זה לא כסף שלי, זה כסף של הדודה שלי... ספר לדודה ושב בבית הסוהר. אז כמו שאמרנו, אל תעשה, ואם עשית, תודה מהר, תביע חרטה ותצא מזה הכי זול שאפשר. עד כאן ההקדמה הארוכה בהשראת
ירון לונדון.
הטעות של שר התחבורה ועתה לעיקר - והעיקר הוא
רכבת ישראל. מצב רכבת ישראל ידוע לכל. התחזוקה לקויה, מתלים נופלים, תקלות תכופות, ומספיק לראות את לכלוך הקרונות שאולי דומה לזה שבהודו, והנהלה אין. מה יש? יש שביתות, איחורים, ביטול קווים, חוסר בקרונות, טיפול נכון בבעיות (מקומות לחיילים לדוגמה – ביחרו בברירה הגרועה מכולן).
לרכבת ישראל כאילו אין מנכ"ל, אין הנהלה, אז את הריק תפסו ועדי העובדים, שבלעדיהם לא יקום דבר. הוועד יחליט מי ואיך יתחזק את הרכבות והתשתית, ובעצם כל דבר. והנשק? השבתה. במצב כזה של בלגן, הדבר הנכון הוא לנקות את השולחן בברוטליות, לזרוק את כל הזבל לפח ולהתחיל משולחן נקי (טבולה ראסה).
אבל שר התחבורה, לפי הלוגיקה של הטעויות, לא מסוגל שלא לטעות. עכשיו הוא מתכנן מערכת מסובכת יותר - אחת לתפעול, שנייה לתחזוקה ושלישית לפיתוח. אז מה נקבל? במקום מערכת פשוטה, לוגית, שניתנת לניהול, תהיינה לנו שלוש מערכות. יופי! עכשיו הם יוכלו להאשים אחת את השנייה בכל תקלה. לכל אחת יהיה מנכ"ל, סמנכ"ל, מנהל כספים, מזכירות, משרד, מכוניות.
נראה שישראל כ"ץ למד את כל תורת המשחקים ופעל כאילו לחבל במערכת החדשה אם וכאשר הוא יצליח להקים אותה. מה לעשות? להביא חברה סינית או יפנית שתפעיל את הרכבות שלנו בפקג'-דיל - הכל: תפעול, אחזקה ופיתוח. גם החברה הזרה תרוויח וגם לעובדים הישראלים יהיו סדר יום ומשמעת, כי זה מה שעובד מסור צריך. גם לנו הצרכנים זו תהיה ברכה, מי שנסע ברכבות הבריטיות, האירופיות והסיניות יודע למה הכוונה.