|   15:07:40
דלג
אברהם פריד פובליציסט   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

הטור של פריצי

תמרורי תל אביב הפריימריז של יאיר הפרנסה של האדמו"ר החסינות של לדור רווחי השוחד רופאים אינסטנט סמים תמורת שטחים
23/03/2012  |     |   מאמרים   |   תגובות
ישלימו את החסר כשנשכב אצלם בפרוזדור [צילום: פלאש 90]


השכלה לעם

מדינת ישראל לא מכשירה מספיק רופאים לצרכיה. ידוע מראש כמה רופאים נצטרך בעוד 8 שנים ומזה נגזר כמה סטודנטים לרפואה צריך להכניס היום ללימודי שנה א' ברפואה, אבל זה לא נעשה. רק הודות לגלי העלייה היו לנו תמיד מספיק רופאים ואף עודף. עכשיו זה נגמר. גם העולים וגם הרופאים. בקרוב תלכו לקופת חולים ושם תדברו עם כרטיס מגנטי ופקידה, אבל בלי רופא.

לכן הקימו בחיפזון פקולטה לרפואה בגליל ומתחילים ללמד שם ישר משנה רביעית (ומביאים סטודנטים ישראלים באמצע לימודיהם מאיטליה והונגריה) . בעוד 4 שנים תקבלו כבר רופאים אינסטנט מהגליל. אבל זה לא מספיק, אז עכשיו מקצרים את משך הזמן של לימודי הרפואה בישראל. פשוט מבטלים לסטודנטים את רב הבחינות וככה חוסכים לימודים והרופאים יוצאים לשוק חצי שנה מוקדם יותר. רופאים קצת יותר אינסטנט ופחות אפויים. אבל לא נורא. הם כבר יתאמנו עלינו בהמשך וישלימו את החסר כשנשכב אצלם בפרוזדור.

זו לא בדיחה, ומה שיפה זה ששר החינוך רוצה לאמץ את השיטה הזו בכל המערכת ויוזם צמצום נוסף בבחינות הבגרות. אמנון רובינשטיין התחיל זאת עם שיטת ההגרלה ונישא על כתפי תלמידים צוהלים (ותוצאות המבחנים הבינלאומיים מאז ימיו אכן מקרבות אותנו לקונגו ובנגלדש), וגדעון סער רוצה להמשיך בדרכו בביטול הבחינות והותרת 3 בחינות בלבד.

מזה 20 שנה ויותר שראשי האוניברסיטאות כבר לא מתייחסים בכלל לבחינות הבגרות אלא בעיקר לפסיכומטרי. הבעיה שבקרוב התלמידים כבר לא יבינו את השאלות בפסיכומטרי. אבל מה זה משנה? הרי גם את מסלול לימודי הרפואה מכינים להם כמזורז ועם הקלות. הפנים אל העתיד, והוא מחייך אלינו בחיוך של שוטים.

זיכוי טריטוריאלי
[צילום: פלאש 90]

שני צעירים מעופרה ותקוע עסקו ביבוא קנביס ליישוביהם ולירושלים. הם נתפסו והועמדו לדין. למרות שהודו במעשים הם זוכו מאשמת יבוא סמים לעופרה ותקוע, לאחר שעורך דינם טען שהחוק אומנם אוסר על יבוא לסמים ישראל, אבל עופרה ותקוע הם לא במדינת ישראל ולכן יבוא סמים אליהם זה לא למדינת ישראל.

שופט השלום הירושלמי חיים לי-רן קיבל את הטענה הטריטוריאלית והשנים זוכו מהעבירה הזו (והורשעו רק על יבוא הסמים לירושלים, שהיא עדין כאן).

נראה שזו הפעם הראשונה ששלום עכשיו מברכת על זיכוי מתנחלים בבית המשפט.

פרנסות האדמו"ר
תשלמנה עוד כסף על מעט הבגדים הפשוטים שידן משגת


עוד מעט פסח ואתם תקנו חומרי ניקיון עם הכשר רבני לפסח. הפרות ברפת כבר מזמן אוכלות רק חציר גלאט ללא חמץ ובקרוב יעבירו גם את העופות בלול לאכילה מקופסאות שימורים. אילו הקב"ה היה מדמיין איזה המצאות יעשו אוהדיו מהמסורת של 'לא חמץ בצקם' במצרים, הוא בטח היה משאיר את משה והאבנים שלו על פסגת ההר, ויורד בעצמו לחגוג עם אהרון וכל החברה סביב עגל הזהב. בעבודת עגל הזהב יש הרבה פחות עבודת אלילים מאשר בתעשיית הכשרות לפסח של חומרי ניקוי.

אבל אם חשבתם שמוצו פרנסות ההכשר, אינם מכירים את הגאונות היהודית. 2,000 שנות תלמוד תורה בכל זאת מפתחות משהו, והאדמו"ר מסאטמאר הקים "בג"צ בגדים" לבגדי נשים. מעכשיו יש גם ועד כשרות לבגדים, ונשים חרדיות מתבקשות להקפיד שלא לרכוש בגדים אם אין להם פתק של הכשר הבגדים שלו. חנויות הבגדים יכולות לקבל את ההכשר תמורת תשלום האגרה המתאימה, והפרטים הפיננסיים זה ענין ליצרנים ולבד"ץ ולא לציבור.

כמו שאני מכיר את השוטות הללו, מכונות הפריון, הכביסה ופרנסת הבעל, הן תשלמנה עכשיו עוד כסף על מעט הבגדים הפשוטים שידן מאפשרת להן לרכוש לפעמים. וכמו שאני מכיר את האדמו"רים הללו, בבתי המלון אליהם הם יוצאים לנפוש פעמים בשנה, ימשיכו לאסור על נשים להסתובב בלובי. אולי כי האדמו"ר לא אוהב לראות את פרות החליבה שלו מסתובבות חופשי.

שומר החוק
לדור. לבטל הסעיף של העלבת עובד ציבור

פרקליט המדינה משה לדור הכפיש את אולמרט בראיון עיתונאי, וזה הגיש נגדו תביעת לשון הרע. אולמרט טען שהוצאת לשון הרע היא לא חלק מתפקידי הפרקליטות. לדור לעומתו טען שהוא עשה מה שעשה במסגרת תפקידו הממלכתי. יש בזה משהו. הוצאת לשון הרע על אזרחים הוא חלק מתפקידם של עובדי הציבור בפרקליטות. בשביל זה הם הרי מקבלים משכורת מהציבור.

ביהמ"ש דחה את עמדת פרקליטות המדינה (שהיא בעצם לדור...) שיש לו חסינות. שופטת השלום חשבה שהכפשה עיתונאית זה לא חלק מחובות המשרה הציבורית. לדור והמדינה ערערו למחוזי – והפסידו. עכשיו הם פונים שוב לבית המשפט לשנות פסיקתו. פעם שלישית.

סביר שהם ישיגו מבוקשם ובתי המשפט יסכימו שעובדי ציבור רשאים להוציא על אזרחים לשון הרע. אם לדור הוא פרקליט המדינה – אז אלה בהחלט יכולות להיות הנורמות שלה.

רק תיקון אחד היה ראוי שהמחוקק יעשה בתמורה: ביטול הסעיף של העלבת עובד ציבור. הרי אם אנו נאמר על לדור רק חצי ממה שראוי ונכון לומר עליו בכל הנוגע לניקיון כפיו, מעורבותו בתפירת תיקים פוליטיים, מתן עדויות שקר, תפירת מכרזים ושאר מעשים טובים שבצדם נקובים הרבה שנות מאסר בספר החוקים שהוא המופקד על שמירתו, בטח היו מגישים נגדנו כתב אישום על העלבת עובד ציבור. הסעיף היחיד בספר החוקים שהפרקליטות באמת מקפידה עליו בקנאות.

בכי תמרורים
[צילום: AP]

עיריית תל אביב פרסמה מכרז לקבלת מידע על שיטות לביצוע סקר תמרורים. ברצון העירייה להזמין סקר שיספק לה נתונים על פרטיהם ומיקומם של כל התמרורים בעיר. ואל תצחקו. לא רק שהעירייה כבר לא יודעת בעצמה איפה יש לה בעיר תמרורים או מה כתוב בהם, אלא שהיא מעריכה שיש בעיר כ-300,000 תמרורים. תגידו, לא פשוט יותר להזמין עוד 100,000 ואז לתת לכל תושב בעיר תמרור אישי, וגמרנו?

הפריימריז של יאיר
לפיד. ישמח לניצחון של מופז

ציפי לבני קיבלה השבוע את המחמאה הכי יפה שיכלה לקבל: אבי דיכטר הסיר את מועמדותו וחבר למטה של שאול מופז נגדה. לפחות מבחינת איכות, תוכן ואמינות מה שהגברת הזו משדרת שני יריביה גם יחד כבר לא ישדרו לעולם, ותודה לריכטר. השאלה היא אם איכות ואמינות זה מספיק כדי לנצח בפריימריז, כי אנשים שמעריכים איכות כבר לא חברים בשום מפלגה בישראל. בינתיים סביר שיאיר לפיד מדליק נרות בסתר ומתפלל בחשאי לניצחונם של מופז ודיכטר. כי מי שהבטיחו לקדימה להחזירה לקואליציה ולליכוד, הם מי שיעבירו ללפיד את בוחריה.

לוגיקה משפטית
עד המדינה. המדינה משלמת לו את אגרת בית המשפט

זה בסדר שמדינה עושה הסכם הטבות עם עד מדינה שצריך אותו כדי להעמיד לדין אחרים. הבעיה מתחילה כאשר מישהו מאבד את הפרופורציה ושיקול הדעת.

פרט למה שהוא יעיד נגדם במשפט הפלילי, עד המדינה בפרשת הולילנד הגיש תביעה אזרחית פרטית נגד מי שהיו שותפיו לעסקות שם. הוא תובע מהם 30 מיליון שקל כחלקו ברווחי הפרויקט. לתבוע זה בסדר, אבל המדינה היא שמשלמת במקומו את אגרת בית המשפט, שזה בגובה 750,000 שקל. מעשה נדיר מאד וחריג, ובמיוחד שזה לא כסף קטן.

קצת מוזר: המדינה טוענת שאחוזי הבניה הגבוהים בהולינד והרווחים המטורפים שבאו בעקבותיהם הושגו הודות לשחיתות ושוחד בהיקף חסר תקדים, ואז היא עצמה מממנת לאחד המושחתים את אגרת התביעה, כדי שהוא יקבל את חלקו בריווחי השוחד?



תאריך:  23/03/2012   |   עודכן:  23/03/2012
אברהם פריד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הטור של פריצי
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הרועץ המשפטי
23/03/12 19:21
2
ד"ר שקשוקה
23/03/12 19:27
3
Yerushalmit
23/03/12 19:52
4
סובול עידן
24/03/12 02:43
 
הנ"ל
24/03/12 02:53
 
הנ"ל
24/03/12 03:07
 
הנ"ל
24/03/12 10:34
5
נחום שחף
24/03/12 18:47
 
מאי קמשמע לן?
24/03/12 21:13
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניתן בהחלט לומר שדארווין הפסיד במשחק כאשר ישב במשך שנים רבות על איים אקזוטיים בניסיון לבנות תיאוריה להוכחת מוצא המינים. אילו היה חי היום, היה רק צריך לפגוש את נתניהו בוועידת איפא"ק ואז לצפות בקליפ של אוהדי בית"ר (נאמני ביבי המובהקים), ולהפעיל את הלוגיקה של ביבי: "אם זה הולך כמו בבון, צועק 'מוות לערבים' כמו בהמה, משתולל כעדר ללא רועה בשטחים עירוניים..." אז מה זה? אוהד בית"ר ומצביע ביבי
23/03/2012  |  דן אלון  |   מאמרים
בארסנל החוקים הבלתי כתובים של כל מדינה מודרנית מצוי 'כלל הצומת' הידוע לשמצה. הכלל קובע שזמן קצר לאחר ניקוי הכביש מדמו של הרוג בצומת לא מרומזר - יוצב במקום רמזור. עוד קובע אותו כלל שאין די בתאונות חוזרות ונשנות בצומת המסוכן, מקרי פציעה חמורים גם הם לא יספיקו, ומקרי מוות שהתרחשו בצמתים אחרים שלהם מאפיינים דומים לא יחוללו את השינוי המתבקש.
23/03/2012  |  אורית רוזנבך  |   מאמרים
השבוע, בעיתוי לא מוצלח כל כך, קיימתם בעיר שלכם טקס קריאת רחוב על שם הרמטכ"ל הקודם גבי אשכנזי. היה די מוזר לראות את אשכנזי מגיב לראשונה לטיוטת דוח מבקר המדינה על-רקע שלט ענקי הנושא את שמו. חוסר הנוחות שחשתי מול התמונה הזאת לא נבע מהדברים שאמר אשכנזי או מהדברים שנכתבו עליו בדוח המבקר, אלא מעצם קיומו של הטקס.
23/03/2012  |  אלישיב רייכנר  |   מאמרים
כבר שנים רבות לא הייתה שנת ברכה ושפע מים כמו הברכה שה' שולח לנו בשנה זו. בהלכה קבעו חז"ל ברכת הודיה מיוחדת לציבור הרחב, שאין ברשותו שדות (בעלי שדות מברכים שהחיינו, או הטוב והמטיב) - "מודים אנחנו לך ה' א-להינו על כל טיפה וטיפה שהורדת לנו, ואילו פינו מלא שירה כים... אין אנחנו מספיקים להודות לך... על אחת מאלף... הטובות נסים ונפלאות שעשית עמנו... ברוך אתה ה' א-ל רוב ההודאות" (רמב"ם הלכות ברכות פרק י' ה-ו; שולחן ערוך אורח חיים סימן רכ"א).
23/03/2012  |  יואל בן-נון  |   מאמרים
חומש ויקרא ראשיתו בקורבנות וטוהרה, הֶמשכוֹ בכשרוּת המאכלים וטהרת המשפחה והכהנים - דרך קידוש האדם במצוות - וסופו בשמיטה ובגאולת קרקעות. לכאורה, שלוש הפרשות הראשונות העוסקות בקורבנות, בטהרה ובנגעים, הן פרשות טכניות - בניגוד לפרשות הדרמטיות של מכירת יוסף, יציאת מצרים ועוד.
23/03/2012  |  ציפי לידר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il