שחקן תיאטרון הקאמרי, אבי טרמין, הגיש לביה"ד לעבודה האיזורי בת"א, תביעה נגד התיאטרון. בתביעה, מתבקש ביהמ"ש להצהיר, כי על התיאטרון לתת לטרמין מעמד של קביעות.
טרמין, שחקן הקאמרי מזה 18 שנה, מועסק במכלול תפקידי המשחק בקאמרי באמצעות חוזים זמניים שנתיים המוארכים מידי שנה. בתביעה, מבקש טרמין סעד הצהרתי לקבלת קביעות בקאמרי, על כל הזכויות המשתמעות מהקביעות, ובכלל זה, הזכות שלא תופסק העסקתו בתיאטרון, אלא באמצעות המנגנונים הקבועים בהסכם הקיבוצי לפיטורי עובד קבוע. בנוסף, מתבקש ביה"ד לתת לטרמין סעד הצהרתי בדבר זכויותיו להפרשי שכר, הנובעים מאי-עדכון דרגתו, ולתוספות ותק ששולמו בחסר, בניגוד לאמור בהסכם הקיבוצי החל על הקאמרי, אשר אימץ את טבלת השכר של העיתונאים בשירות הציבורי.
טרמין, יליד 1960, הינו שחקן בקאמרי מאז ינואר 1988 ושיחק במהלך הקריירה הארוכה שלו בהצגות רבות, ביניהן: "חלום ליל קיץ", "הדיבוק", "אחי גיבורי המעילה", "אמא קוראז'", "הקמצן", "גורודיש", "חפץ" ועוד. בהצגות אלו, שיחק טרמין במכלול התפקידים האפשריים: תפקידי בכורה ותפקידי משנה, תפקידים קומיים ותפקידים דרמטיים.
תיאטרון הקאמרי הינו מוסד תל אביבי ציבורי, הממומן בכספי ציבור. על התאטרון ועל טרמין חל "הסכם עבודה קיבוצי של שחקני תיאטרון הקאמרי".
בכתב התביעה, אשר הוגש באמצעות עוה"ד עמית גורביץ', נטען, כי העסקתו של טרמין באמצעות חוזים "זמניים" במשך 18 שנה, הינה בלתי סבירה וכי הוא זכאי להיקלט בקאמרי כעובד קבוע, וזאת הן מעצם הוותק המקצועי שצבר, והן מכח המנגנון הקיים בהסכם הקיבוצי.
נטען, כי הקאמרי אינו מספק לעובדיו כל מידע באשר לסיכוייהם וסיכוניהם בסוף כל תקופת חוזה זמני. הודעה חד-צדדית בדבר המשך העסקתם בפועל וחידוש חוזיהם ה"זמני" ניתנת לשחקנים רק לאחר שהותר חוזם ה"זמני" או ערב מועד התרתו. טרמין, כמו יתר שחקני הנתבעת, אינו יודע אם בסוף כל תקופת "זמניות" יוצע לו המשך עבודה והוא תלויים לחלוטין בהנהלת התאטרון.
וכך בתביעה: "וכך יוצא, ששחקן אהוב, מוכשר ומוערך מזה 18 שנה, כתובע, תלוי כבוגר טרי של בית ספר למשחק בחסדי הנתבעת, וב - 18 שנות עבודתו לא צבר התובע כל זכות שהיא, המבדילה אותו מכל שחקן מתחיל, והוא תלוי, כאילו היה שחקן זוטר שבזוטרים, בהחלטת הנתבעת אם לחדש חוזהו ה"זמני", אם לאו".
באשר להפרשי דרגות ושכר, נטען כי שכרו של טרמין כיום אינו תואם את האמור בטבלת השכר לעיתונאים בשירות הציבורי משנת 1999, אשר מנחה את הקאמרי, לא לגבי הותק המתבקש ולא לגבי הדרגה. נטען, כי הקאמרי נוהג בניגוד לחובת השיוויון ותום הלב, לפי ששחקנים צעירים מטרמין כבר קיבלו דרגה הגבוהה ממנו ושכר בהתאם.
עוד נאמר בתביעה: "בשנים האחרונות מונו מספר שחקנים כ"קבועים", כולם שחקנים אשר ויתקם בנתבעת נמוך משמעותית מזה של התובע (כך השחקנית גב' קרן מור ששיחקה בתיאטרון כחמש שנים בלבד, אשר קיבלה קביעות בלא כל התייעצות עם הועד!!!!; שחקנית אחרת, גב' שרה פון-שוורצה קיבלה קביעות לפני כשנתיים לאחר כשש שנות משחק בלבד!)".