|   15:07:40
דלג
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
מופז. בראש קדימה [צילום: AP]
הכול פוליטי

סחבק ניצח את מלכת הקרח

עם סגירת הקלפיות ביום שלישי התברר ששאול מופז השיג את מבוקשו: הוא ניצח בפריימריז בהפרש שממחיש הכרעה ברורה, ומבטיח יציבות פנים-מפלגתית לתקופה הקרובה. אנשיה של לבני צפויים להישאר בתפקידיהם כדי לשמור על שלום בית, אך לבני עצמה - מעריכים בסביבתה - תפרוש לביתה
30/03/2012  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   בחירות/מפלגות   |   תגובות
במישור האישי
ההבדלים בין השניים הם בעיקר במישור האישי. במוצא, בסיפור החיים, בהתנהלות, בתכונות. זו הייתה התמודדות בין יליד טהרן לילידת תל אביב, בין גנרל לבת אצולה, בין פוליטיקאי מעט כבד לשון לאשת ציבור רהוטה, בין איש שטח לשרת חוץ - וגם בין הפריפריה למרכז

בליל הבחירות, עם תום ההצבעה, יו"ר סיעת קדימה דליה איציק הייתה היחידה שהגיעה לבית המפלגה בפתח-תקווה. איציק, שרשמית ישבה על הגדר, התעקשה להתייחס בראיונות שהעניקה באותה שעה רק לאחוזי ההצבעה - אבל ללא ספק היא כבר ידעה מי ניצח בהתמודדות. גם במנגנון המפלגה ידעו, ועל כן נתוני ההצבעה בקלפיות שזרמו לבית המפלגה והיו אמורים להיות מוצגים על מסך ענק שהוצב מראש בחדר לא הוצגו.

מופז כבר הספיק להרים טלפונים לכמה ח"כים מהמחנה שלו ולהודיע שניצח בהפרש גדול, העיתונאים כבר החלו להשמיע מחדר המצב הערכות זהירות שלפיהן מופז אכן ניצח, אך חברי סיעת קדימה התמהמהו וטרם הגיעו לבית המפלגה. מי שהגיעו היו כמה פעילים חרדים של מופז שההבעה על פניהם אמרה הכול. ניגשתי לשוחח עם אחד מהם. כן, הוא אמר לי, זה בטוח. ואז שאלתי שאלה לא פוליטיקלי-קורקטית. המתפקדים שלך, שאלתי, ישלשלו כולם לקלפי ביום הבחירות את הפתק של קדימה, או אולי יצביעו למפלגות אחרות?

לבני, הוא השיב, הלכה על הראש של הציבור החרדי. שנתיים ניהלה מסע נגדו כאילו הייתה 'שינוי'. אז אין פלא שהמצביע החרדי מעדיף את שאול מופז.

כשעה וחצי לאחר מכן חזר על דבריו, מילה במילה, ח"כ משה גפני. הקורא הנבון מוזמן לנחש איזה פתק ישלשלו לקלפי ביום הבחירות המתפקדים החרדים של קדימה.

ח"כ ממחנה לבני שאיתו שוחחתי זמן קצר אחרי סגירת הקלפיות אמר לי במרירות: תראי את התוצאות במגזר הערבי. 80 אחוז למופז. הערבים יקבעו מי יהיה היו"ר הבא של קדימה, ואני לא בטוח למי הם מצביעים בבחירות.

לא, הוא לא רצה לחזור על הדברים שפלט בשעת צערו למחרת ולייחוס. היום הוא נמנה עם תומכי לבני שמופז פועל לחבקם.

שאול מופז השיג את מבוקשו: הוא ניצח בפריימריז בהפרש שממחיש הכרעה ברורה ומבטיח יציבות פנים-מפלגתית לתקופה הקרובה. כשיחסי הכוחות הם 61.89 אחוז למנצח מול 37.11 אחוזים למפסידה, אין מקום לטענות, לתביעות משפטיות ובשורה התחתונה גם לא לפילוג בסיעה.

אחוזי ההצבעה במגזר הלא יהודי, בקרב הערבים והדרוזים, לא חצו את הממוצע הכלל-מפלגתי. 95 אלף בעלי זכות הצבעה רשומים בספר הבוחרים של קדימה. 21,500 מתוכם נמנים עם המגזר הלא יהודי. כפי שמדווח אתר 'יאללה קדימה', פחות מעשרת אלפים מהם הצביעו בפריימריז - 6,476 למופז ו-1,799 ללבני. בסך הכול כ-40 אחוזי הצבעה, הממוצע הכלל-מפלגתי.

במגזר היהודי יחסי הכוחות בין מופז ללבני הם 18,304 קולות מול 13,058, ובקרב כלל המצביעים - 24,780 מול 14,857. במגזר היהודי גבר מופז על לבני עם 58.36 מול 41.64 אחוז. ההפרש אומנם מצטמצם, אך עדיין מדובר בהכרעה חד-משמעית לטובתו של מופז, גם אם לוקחים בחשבון אלפים בודדים של מתפקדים חרדים. קדימה סובלת כאן מאפקט פייגלין - מתפקדים מאורגנים מצביעים לעתים למפלגות המגזריות שלהם. לאיחוד הלאומי כשמדובר בליכוד, למפלגות הערביות או ליהדות התורה ולש"ס כשמדובר בקדימה. אבל אל"ף, לא מדובר בכולם. בי"ת, גם העיוות הזה, מחלה בלתי נמנעת במפלגות הגדולות, לא משנה את התמונה.

הבדלי צבע
אין בין העמדות הבדל עקרוני [AP]

לא התנהל בקדימה עימות בין שמאל-מרכז לימין-מרכז. מופז אפילו איגף את לבני משמאל כשהביע נכונות לשאת ולתת עם חמאס. כששאלתי את שאול מופז בשבוע שעבר מהם ההבדלים בינו לבין לבני, מלבד הבדלים טקטיים מנה מופז הבדל עקרוני בלבד: לבני תומכת בהסדר קבע עם הפלשתינים ואילו הוא לא מאמין בהסדר קבע כי אין פרטנר, ומעדיף הסדרי ביניים. למעשה, גם זה הבדל טקטי: גם לבני וגם מופז מצדדים בהקמת מדינה פלשתינית בגבולות 67' עם תיקוני גבולות קלים. גם בענייני דת ומדינה וחברה, ההבדלים בין השניים הם בעיקר הבדלי צבע.

וזה בדיוק העניין. הבדלים במישור האישי. במוצא, בסיפור החיים, בהתנהלות, בתכונות. זו הייתה התמודדות בין יליד טהרן לילידת תל אביב, בין גנרל לבת אצולה, בין פוליטיקאי מעט כבד לשון לאשת ציבור רהוטה, בין איש שטח לשרת חוץ, בין סחבק למלכת הקרח. וגם בין הפריפריה למרכז. המרכז העניק יתרון ללבני, הפריפריה למופז.

עתניאל שנלר טוען היום שעל קדימה, אם ברצונה לשרוד, לדאוג לא לאחדות פנימית אלא ללכידות פנימית. להומוגניות. לתעודת זהות אידיאולוגית ברורה, ומי שלא מתאים לו - שיֵצא בחוץ. למשל, אם קדימה תתמוך בסטטוס-קוו בענייני דת ומדינה, שלמה מולה ימצא את עצמו בחוץ. אם תחרות על דגלה הקמת מדינה פלשתינית בגבולות 67', שנלר ימצא את עצמו בחוץ.

ביום הפריימריז שנלר לא יצא לשטח. הוא העדיף להצטרף לסיור בגדר ההפרדה בדרום הארץ, שכן אמר לא פעם ולא פעמיים ש"המדינה קודמת למפלגה". אבל אם כבר מדברים על תעודת זהות אידיאולוגית, קדימה של היום, גם לאחר ההכרעה שנפלה, קרובה יותר לשלמה מולה שתמך בלבני מאשר לעתניאל שנלר שתמך במופז. הסיבה פשוטה: על קדימה, אם היא רוצה לשרוד, להיאבק על הבכורה במחנה השמאל. לבני ניהלה ערב הבחירות קמפיין תחת הכותרת "ציפי או ביבי". מופז כבר מתחיל לבנות את הקמפיין "בנימין או שאול". לא כדי לגרוף קולות מהליכוד - אם כי גם זו מטרתו - אלא כדי להחזיר את המצביעים שברחו מקדימה ליחימוביץ', ללפיד ולמרצ.

חסינות לאנשי לבני
[צילום: AP]

שלוש שנים עבד מופז על השטח, כשלושה שבועות עמל במטרה למנוע פילוג בסיעה לאחר שייקח את ראשות המפלגה. אחד אחד נפגש עם תומכי לבני והסביר להם שאינו נוטר להם טינה ושירצה אותם לידו. חלקם התייצבו בבית המפלגה בפתח-תקווה בליל הבחירות.

בין היתר הגיעו שני בכירים שאינם חברי כנסת אך הם מחזיקים בעמדות המפתח במפלגה: חיים רמון וצחי הנגבי. ראש מועצת המפלגה וראש ועדת המפלגה. לרמון, מעריכים בסיעה, אין עתיד בקדימה. אולי יפעל לחולל מיני-מפץ נוסף. לצחי הנגבי לעומת זאת מובטחת עמדה בכירה. הנגבי לא שם את כל הביצים בסל אחד. בקולו תמך בלבני, בידיו, כלומר בשטח, במופז. לא שהנחה את אנשי השטח שלו במי לתמוך - יוצאי הליכוד חברו למופז בדרך הטבע, והנגבי מצא לנכון שלא לתת הוראה שלא תישמע. רשימת קדימה לכנסת הבאה תצטמצם, אבל להנגבי מובטח מקום בחמישייה הפותחת. מדוע לא העביר את תמיכתו מלבני למופז? הנגבי יכול להרשות לעצמו שלא לחבור למנצח. כמו-כן, לו היה ממליך את מופז הדבר היה מקשה עליו ציבורית בהתמודדות לאחר הבחירות: הנגבי ערוך להתמודד על ראשות קדימה אם בבחירות לכנסת מופז לא יספק את הסחורה.

בינתיים מופז מתכוון להשאיר במקומותיהם את תומכי לבני שתופסים עמדות בכנסת ובסיעה. אדיבות מנצחים? לא בדיוק. יותר נכון להגדיר זאת ככופר שהוא משלם למען שלום בית.

קדימה מחזיקה בראשות שלוש ועדות, מטעמה שני סגנים של יו"ר הכנסת ויש גם תפקידים בסיעה: יו"ר הסיעה וסגן היו"ר. שלל לא גדול כשמתבוננים ברשימת השרים לשעבר שבסיעה, אבל זה מה יש. מופז משמש יו"ר ועדת החוץ והביטחון. רוני בר-און הוא יו"ר הוועדה לביקורת המדינה, רונית תירוש מכהנת כיו"ר ועדת המדע. רוחמה אברהם ושלמה מולה הם סגני יו"ר הכנסת. דליה איציק היא יו"ר הסיעה, ונחמן שי סגנה. לבני מינתה אותו כשהחליטה לפני שנה וקצת להדיח את יוחנן פלסנר בגלל קרבתו למופז.

כל בעלי התפקידים מלבד רונית תירוש הם תומכי לבני. לבני בנתה גם על תמיכתה של תירוש כשמינתה אותה ליו"ר הוועדה, אך נחלה אכזבה.

על-פי המוסכמה הקיימת, יו"ר האופוזיציה לא משמש ראש ועדה. מופז, שעם בחירתו ליו"ר המפלגה הגדולה באופוזיציה מקבל את התפקיד באופן אוטומטי, הודיע ליו"ר הקואליציה כבר ביום רביעי על כוונתו להתפטר מראשות ועדת החוץ והביטחון. אלקין ביקש להמתין. הוא מעדיף שמופז יחליט קודם האם ברצונו להשאיר את ראשות ועדת החוץ והביטחון בידי קדימה או לקבל תחתיה את ראשות ועדת הכלכלה. על הליכוד מקובלות שתי האפשרויות. מופז יצטרך להחליט. ראשות ועדת הכלכלה תאפשר לו לנהל מאבק חברתי - והוא הרי מצהיר בריש גלי שיצטרף בקיץ למחאה שבדרך. ראשות ועדת החוץ והביטחון מספקת תקשורת. כמו-כן, עליו לגמול עם אבי דיכטר שפרישתו מהמרוץ הגדילה את ההפרש בין מופז ללבני, ודיכטר הוא המועמד הטבעי לתפקיד יו"ר ועדת חוץ וביטחון.

אם יזכה בראשות הוועדה יהיה אבי דיכטר היחיד מתומכי מופז שיקבל את שכרו בכנסת הנוכחית. מופז לא יפגע ברוני בר-און שלו פה גדול והוא חזק בשטח. גם לא בדליה איציק, מה גם שהיא סייעה לו מתחת לשולחן. לא בנחמן שי. לא בשלמה מולה. הוא רוצה שקט תעשייתי.

המפסידים והמרוויחים
[צילום: AP]

לא יודעת לספוג עלבונות
בעוד חודש תצטרך לבני לחזור ולשבת במליאת הכנסת. שאול מופז יפתח במקומה את מושב הקיץ כשהוא נושא את הכתר שלה, את כתר ראש האופוזיציה. היא תסתובב במסדרונות הכנסת חסרת מעמד וחסרת נוכחות, מאזינה להפצרותיה הארסיות של רונית תירוש שתישאר בקדימה כי היא "לא מנהיגה אבל מועילה בהסברה" ולקריאותיה הגלויות של שמאלוב-ברקוביץ' לעזוב. לבני לא יודעת לספוג עלבונות

גם מופז וגם לבני טענו במהלך הקמפיין שניהלו שניצחונו של השני טוב לנתניהו. לכל אחד נימוקים משלו. לו ניצחה לבני, נתניהו היה ניצב מול יריבה פוליטית שכבר נכשלה כישלון צורב וגם לא יכולה לכרסם בימין. ניצחונו של מופז לעומת זאת מאפשר לנתניהו – אם ימצא לנכון - להקים ממשלת אחדות בכנסת הבאה. מופז הוא שותף קואליציוני נוח בהרבה מלבני. על כל פנים, האופציה המועדפת על הליכוד, בלי קשר לזהותו של המנצח, הייתה פילוג בקדימה וזה לא עומד כרגע על הפרק.

שלי יחימוביץ' ויאיר לפיד יכולים לבטח לסמן "וי" - ניצחונו של מופז עשוי להתגלות כמשתלם עבורם. "השבט הלבן" עתיד לברוח בחלקו ללפיד, ובחלקו ליחימוביץ'. מאידך-גיסא, האליטה והכוחות בתקשורת שתמכו בלבני עשויים בלית ברירה לסתום את האף ולקדם את מופז, שכן מפלגת העבודה טרם בנתה את עצמה מחדש כאלטרנטיבה שלטונית. כשחייבים למצוא אלטרנטיבה לנתניהו, מסתפקים במה שיש. ב-1999 זכה איציק מרדכי לתמיכה תקשורתית רחבה, וכשלא תפס גובה תמך מחנה השמאל בברק בלית ברירה.

אבל ההתמודדות בין נתניהו למופז היא בבחינת עוד חזון למועד. מה שעומד כרגע על הפרק הוא עתידה הפוליטי של לבני. נכון לעכשיו אין לה שישה חברי סיעה שיחברו אליה ויאפשרו לה להתפלג ולהקים סיעה עצמאית. אם קדימה בראשות מופז תידרדר בסקרים ומחצית מחברי הסיעה יחששו שייפלטו מהכנסת, ייתכן שייקחו סיכון בעוד חודשיים-שלושה. השאלה היא האם יש ללבני אורך רוח.

בעוד חודש תצטרך לחזור ולשבת במליאת הכנסת. שאול מופז יפתח במקומה את מושב הקיץ כשהוא נושא את הכתר שלה, את כתר ראש האופוזיציה. היא תסתובב במסדרונות הכנסת חסרת מעמד וחסרת נוכחות, מאזינה להפצרותיה הארסיות של רונית תירוש שתישאר בקדימה כי היא "לא מנהיגה אבל מועילה בהסברה" ולקריאותיה הגלויות של שמאלוב-ברקוביץ' לעזוב. לבני לא יודעת לספוג עלבונות. לא קוראים לה שמעון פרס. מי שהייתה שרת חוץ ומועמדת לראשות ממשלה גם לא תשמש מספר שתיים ברשימה של לפיד. גם לא בטוח שלפיד יגלה עניין במי שהפסידה בהפרש כה גדול. הצעתו של מופז לשריין לה את המקום השני ברשימת קדימה לכנסת היא מהפה ולחוץ: ח"כים במחנה מופז אומרים בביטחון שהוא מציע את ההצעה משום שהוא יודע בוודאות שהיא תידחה על הסף.

לבני טרם אמרה את המילה האחרונה, אך בסביבתה גוברת ההערכה שתלך הביתה, כפי שנחשף בטור זה לפני שבועיים כשסיפרנו על גורם בכיר בסיעה וח"כים נוספים שהעריכו כבר אז שלבני תפרוש מהחיים הפוליטיים אם תובס בבחירות.

מגרון: רכבת החקיקה תקועה בתחנה
התובעים הערבים של אדמת מגרון [צילום: פלאש 90]
מי שמעיין בפסק דין מגרון נתקל בטענה חוזרת ונשנית: עמדת המדינה היא שיש לפנות מה שנבנה על קרקע פרטית. במילים אחרות, הפה שאסר הוא הפה שיכול גם להתיר
▪ ▪ ▪

ביום שבו היה אמור לעבור בכנסת בקריאה שנייה ושלישית חוק גרוניס, אמר אריה אלדד בישיבת סיעת האיחוד הלאומי ליעקב כץ, יוזם החוק: אני מציע לך לסמן נקודה בקיר שעליה תחבוט את הראש בכל פעם כשגרוניס יפסוק נגד ההתיישבות.

באותם ימים התבטא שר בכיר מהליכוד בצורה דומה. דרך 'מקור ראשון' ביקש להעביר מסר לאנשי 'מטות ערים'. תגידי להם, ביקש, שכאשר גרוניס יפסוק נגד המאחזים - שישלחו הודעות דוא"ל זועמות לא אליי אלא לכצל'ה.

בשבוע שעבר קיבל יעקב כץ הזדמנות ראשונה לחבוט את הראש בקיר. אמנם, לא בטוח שמרים נאור הייתה פוסקת אחרת אם הייתה מתמנית לנשיאה – היא הרי כתבה ונימקה חלק גדול מפסק דין מגרון. אלדד טוען שכל שופט שהיה מתמנה בגלל הצעת חוק של אנשי ימין היה שובר שמאלה על-מנת להוכיח שאינו שפוט של אף אחד. כששאלתי את יעקב כץ בזמנו במה גרוניס עדיף על נאור, הוא הסביר שאין כאן העדפה אישית. הרצון היה להעביר מסר לבג"ץ שהכנסת היא בעלת הבית. ביום ראשון השבוע הראה בג"ץ לממשלה ולכנסת מיהו בעל הבית.

ביום שני מתכנסת הכנסת לדיון בסוגיה. אורלב, יוזם חוק ההסדרה, ביקש מיו"ר הכנסת לכנס דיון פגרה מיוחד. ריבלין נענה. לאחר החלטת בג"ץ הצעת החוק של אורלב, שמכונה חוק מגרון או חוק ההסדרה, היא אופציה כמעט יחידה - אבל הרכבת תקועה בתחנה הקודמת למרות סיום השביתה. ועדת השרים טרם דנה בערר על הצעת החוק. בוועדה יש רוב, אבל שר המשפטים לא מכנס אותה לדיון ללא בקשת ראש הממשלה, וראש הממשלה מתמהמה. לחוק מובטח רוב גם במליאה, אבל בתנאי שהממשלה תתמוך.

השבוע התכנס פעמיים פורום המכונה פורום המאחזים לדיון דחוף, ולאו-דווקא בעניין מגרון: לדברי המובילים את הפורום - ח"כ אורי אריאל, יו"ר ארגון זכויות האדם ביו"ש אורית סטרוק ושבח שטרן, מראשי פורום יש"ע בליכוד - ההשלכה הכמעט מידית של פסק דין מגרון היא פינויה המסתמן של שכונת האולפנה בבית-אל. מועד הפינוי הוא 30 באפריל, ואין שום סיבה להניח שהפעם יקבל בג"ץ את בקשת המדינה לארכה.

ההנחה השקטה הייתה שהסכם מגרון יציל את שכונת האולפנה, שכונה שהוקמה באישור ממשלתי, ונבנו בה 30 דירות קבע כשמשרדי הממשלה הרלוונטיים משתפים פעולה. תושבי מגרון גילו נכונות לוותר, אלא שנתניהו סמך על בני בגין, ובני בגין מצא את עצמו במצב של מי שאכל את הדג המסריח ועכשיו מבקשים גם לגרש אותו מהעיר.

מבלי להתייחס למניעיו של נשיא בית המשפט הטרי, מי שמעיין בפסק דין מגרון נתקל בטענות חוזרות ונשנות: עמדת המדינה היא שיש לפנות מה שנבנה על קרקע פרטית, ויש לגלות עקביות. במילים אחרות, הפה שאסר הוא הפה שיכול להתיר. בני בגין ניגש לבג"ץ עם ההסכם שהשיג כאיש פרטי ולא כריבון שהחלטתו קובעת. בג"ץ לא מתווכח עם החלטות שלטוניות של הממשלה. הבעיה היא שהיא נמנעת מלקבל החלטה שכזו.

שתי אפשרויות בידי הממשלה. האחת, להסיר את הבלמים ולאפשר להעביר את חוק ההסדרה של אורלב. השנייה, להעביר הצעת חוק ממשלתית או החלטת ממשלה שתאפשר לפצות בעלי קרקע פרטית אם המדינה בנתה בטעות על השטח השייך להם. בינתיים הכיוון הוא להעביר את תושבי מגרון למגורים זמניים עד שייבנו בתי הקבע בגבעת היקב. אשר לשכונת האולפנה, שרי הליכוד הבינו רק עכשיו שמדובר בשריפה שעלולה להתלקח. ראש המועצה משה רוזנבוים עורך בימים אלה התייעצויות דחופות עם עורכי דין המייצגים את המועצה. בינתיים הזמן אוזל והתקדמות אין.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  30/03/2012   |   עודכן:  30/03/2012
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבא (אוברי) אבן (איבן)   אבי דיכטר / Avi Dicter   אברהים צרצור   אברהם הירשזון   אברהם זילברברג   אהוד רצאבי   אהרן אבוחצירא   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורי שרגא אורבך / Uri  Orbach   אורית זוארץ / Orit Zuaretz   אורית נוקד   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אחמד א-ד`אהר   אטילה שומפלבי   אילן ליבוביץ'   אילן שלגי   איתן לבני (בנוזוביץ')   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אליעזר אבטבי   אלכס מילר   אסתרינה טרטמן   אפרים תבורי   אריה אלדד   אתי לבני   בנימין אבניאל (גטשטיין)   ג'ון אדוארדס   גילה פינקלשטיין   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   דוד מנע   דליה איציק   דן  גרטלר   דן מרידור / Dan Meridor   דניאל הרשקוביץ   דניאל-יצחק לוי   דרור זייגרמן   הרצל שפיר   ויצמן שירי   זכות הצבעה   חיים אמסלם   חיים רמון   חמאד אבו-רביעה   חנא סוייד   טובה אילן   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יאיר שמיר / Yair  Shamir   יהודה-מאיר אברמוביץ'   יואב מני   יוחנן פלסנר   יוליה שמאלוב-ברקוביץ'   יוסף שגל   יוסף שפרינצק   יורם מרציאנו   יחזקאל זכאי   יעקב כהן   יעקב כץ   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יצחק אהרונוביץ' / Yitzhak  Aharonovitch   יצחק בן - ישראל   יצחק ברמן   יצחק זיגר   יצחק זיו   ישראל ישעיהו-שרעבי   כרמל שאמה-הכהן   לביב חוסיין אבו-רוכן   לימור לבנת / Limor  Livnat   מאיר זורע (זארודינסקי)   מאיר תלמי   מאיר-דוד לוונשטיין   מאשה לובלסקי   מוטי ששון   מחמוד א-נאשף   מיכאל פואה   מיכאל רצון   מיכל ליברמן-גילון   מיקי לוי / Mickey  Levy   מלי פולישוק-בלוך   ממשלת ישראל / Israel Government   מנחם אליעזר מוזס   מרדכי זר   מרטין שלאף   משה גפני / Moshe Gafni   משה זלמן פייגלין   משה מוץ מטלון   נדב פרי   נחום ניר-רפאלקס   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   סופיה רון-מוריה   סילבן שלום / Silvan  Shalom   עבאס זכור   עבאס זקור   עבדול-עזיז זועבי   עוזי לנדאו / Uzi  Landau   עינת וילף   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמירה דותן   עמרי שרון   ערי ז'בוטינסקי   עתניאל שנלר   פנחס לבון (לוביאנקר)   פניה (פאינה) קירשנבאום   פריג`א זוארץ   צחי הנגבי / Tzachi  Hanegbi   ציון פיניאן   קדיש לוז (לוזינסקי)   ראובן ברקת (בורשטיין)   רוביק דנילוביץ'   רוחמה אברהם בלילא   רון בריימן   רוני בר-און   רונית תירוש   רחל אדטו   רן בנימיני   שאול מופז   שלום זיסמן   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שלמה לביא (לבקוביץ')   שמואל תמיר כצנלסון   שמעון פרס / Shimon Peres   שרון שלום   תאופיק זיאד 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סחבק ניצח את מלכת הקרח
תגובות  [ 8 ] מוצגות   [ 8 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לטובת מתנחלים?
30/03/12 19:27
 
רני
30/03/12 23:08
 
צנחן
1/04/12 09:17
2
ירדנה
1/04/12 10:12
3
דודי30
1/04/12 12:56
4
חץ
1/04/12 13:20
5
אנה מירושלים
1/04/12 18:40
 
נחום שחף
7/05/12 14:25
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השבוע קצת יותר רגוע מנטלית, בדגש על קצת... התחושות והמחשבות הן ברבדים עמוקים מעט יותר. אנחנו זורמים עם הגלים, על הגלים, צפים וצוללים, בוכים וצוחקים, חולמים ורוקדים. המרחב בו אנו מצויים הוא ימים בהם כדאי לחיות את הרגע, כדאי לשאול מה אתם באמת רוצים ועם מי אתם רוצים להיות ברגעים היקרים האלה.
30/03/2012  |  טובה ספרא  |   כתבות
רב ורבנית אורתודוקסיים מניו-יורק הצליחו לעשות את הבלתי צפוי, ומככבים במצעד 'האופנתיים ביותר' בעיר הגדולה.
30/03/2012  |  צביקה קליין  |   כתבות
שוק הנדל"ן למגורים ביפו רותח. שלשום (ד', 28.3.12) נסגרו שתי עסקות גדולות לרכישת מגרשים, בהשקעה כוללת של כ-60 מיליון שקל. מגרשים נוספים, מעניינים לא פחות, עומדים כנראה להימכר בשבועות הקרובים. הביקוש גדול, ומספר ניכר של יזמים מתמודדים על כל מגרש. נראה שהם מעריכים, ששוק המגורים בעיר ישגשג בשנים הקרובות.
30/03/2012  |  אלעזר לוין  |   כתבות
"אני רוצה להצטרף לעם היהודי, על כל מה שכרוך בזה, ואני מודעת לגמרי למה שכרוך בזה". אינה (שם בדוי) הייתה ישירה. היה חשוב לה להבהיר לדיינים שמבחינתה אין ספקות, שהיא שלמה לגמרי עם ההחלטה המשמעותית שקיבלה. אבל לדיינים זה כמובן לא הספיק. במשך קרוב לשעה וחצי הם המטירו עליה שלל שאלות וקושיות מכל טווח אפשרי – תנ"ך, הלכה, עיקרי האמונה, מחשבת היהדות.
29/03/2012  |  יהודה יפרח  |   כתבות
בימים האחרונים נקלעתי לפולמוס עם עמיתי איש יחסי הציבור דוד גולן דובר הכנס הגרונטולוגי (מדעי הזיקנה. האם יש הדרה זקנים מן המרחב התקשורתי בישראל או לא. הוא טען במאמר מקיף שכן. אני טענתי שלא. הופנו נגדי האשמות על חוסר הבנה אז הלכתי לבדוק בדיקה אמפרית את הסוגיה הזו.
29/03/2012  |  יוסי ריבלין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
איתן קלינסקי
איתן קלינסקי
שר האוצר, בצלאל סמוטריץ', והשר לביטחון לאומי, איתמר בן-גביר, מציעים להגיב בלשונו של "בעל הבית משתגע" וקראו להגיב להתקפה בחריפות רבה    לצערי, לקולות אלו יש תומכים בממשלה ובקבינט
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אינני זקוק למסקנות ועדת החקירה    הבנתי את מה שלא יכולתי להאמין שאכן יכול היה להתרחש    התועמלנים ומנמיכי רוח האומה, מאמינים שתגובה באירן או מלחמה בעזה נועדו לשמר את שלטונו, שרידותו ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il