|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
אחד הבניינים העתידים להיבנות בזכרון יעקב, מול הים [צילום הדמיה]
איש הנדל"ן של השבוע

משה נוה מפעיל מחדש את אנגל

עורך הדין הוותיק, שמונה ליו"ר אנגל, מפיח רוח חיים בחברה, שפעם הייתה קבלן מוביל, ואחר כך נמכרה לבוימלגרין ונקלעה לבעיות נוה, עם הבעלים החדש קונרד מוריס, נכנסים שוב לעסקות מגורים גדולות, תוך מימוש נכסים הסיפור של גד רוה
08/06/2012  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
ויתניה ודלק: מגרש ב-76 מיליון שקל
אלעזר לוין
רכשו מאנגל מגרש בן 7 דונם ברחוב החרש בת"א * ימזגו אותו עם מגרש סמוך בבעלותן, ויבנו מגדל משרדים בן 40,000 מ"ר * דלק רכב תפתח בקומת הקרקע אולם תצוגה מפואר לב.מ.וו. ומאזדה
לרשימה המלאה

זהו שבוע חשוב לחברת הנדל"ן אנגל משאבים ופיתוח, שפעם הייתה אחת מחברות הבנייה המובילות, ובנתה אלפי דירות. אחר כך נקלעה לבעיות, ופעולתה נפגעה מאוד. כיום, אנגל, שעברה לשליטת המיליונר היהודי-אנגלי קונרד מוריס, חוזרת לפעולה. שלשום (6.6.12) מכרה מגרש בתל אביב, ב-76 מיליון שקל. בימים אלו היא במו"מ לעסקת נדל"ן נוספת. במקביל, מקדמת אנגל פרויקטים לחידוש בניית דירות בתל אביב, בזכרון יעקב ובחיפה. מי שמפיח חיים הוא היו"ר החדש משה נוה, הנעזר במנכ"ל יעל מילר.

משרדו של עו"ד משה נוה, 68, פועל זה שנים רבות, בעיקר בתחום האזרחי. הוא מקדם עסקות, היה גם כונס נכסים של חברות, ושמר כל השנים על פרופיל נמוך. בראיון ל-News1 חושף נוה את האירועים, שהביאו לכניסת מוריס לעסקי נדל"ן בישראל, באמצעות אנגל.

נוה: "קונרד מוריס נמצא זה שנים במקום מכובד ברשימת אנשי העסקים העשירים של בריטניה. הוא תעשיין ויזם, אחד היהודים העשירים בבריטניה, היה הבעלים של סודה-סטרים הבינלאומית, וגם הישראלית (ב-2006 מכר את המפעל בישראל). מוריס פעיל בנושאי שיווק, וכן עשה עסקים באפריקה".

גר בירושלים, הבת נשואה לבעלי "מקור ראשון"
בן-צבי. החתן של מוריס [צילום: יובל נפש]

מוריס הוא גם נדבן, יו"ר אגודת ידידי אוניברסיטת בר-אילן בבריטניה, ולא לחינם קיבל ממנה לפני שבע שנים תואר "דוקטור לשם כבוד". בינואר השנה קיבל אות כבוד מטעם עמותה לקידום חינוך ובריאות ביפו – בוודאי עם סיבה טובה.

מוריס ואשתו רות עלו לישראל, ומתגוררים, לפחות חלק מימות השנה, ברחוב המגדל 1 בירושלים. בתם נשואה לשלמה בן-צבי, מבעלי היומון "מקור ראשון". בנם דוד שותף עם אביו בניהול העסקים.

- מה קרה לאנגל משאבים?

נוה: יעקב אנגל מכר את החברה ב-2006 לישעיהו בוימלגרין ב-500 מיליון שקל. החברה נקלעה להפסדים, גם עקב השקעותיה במזרח אירופה. בוימלגרין נטש את החברה והעביר את מניותיה לבעלי האג"ח. הילד נשאר לבד ברחוב, וחיפש אבא מאמץ. מוריס הוא האבא.

- מי יצר את הקשר עם מוריס?

נוה: עו"ד גד רוה (אחיו הוא עו"ד יהודה רוה), שעבר לעסקים והתגורר שנים באוסטרליה. רוה חזר לארץ, השקיע במפעל לתמציות מזון בקריית שמונה, שלא הצליח. אז נסע לבלגרד, בירת סרביה, ויצר קשרים עם יזמים מקומיים בתחומי הנפט והגז. עסקיו התרחבו לאפריקה, ושם פגש את קונרד מוריס. רוה ישב שמונה שנים בבלגרד, ובאחרונה עבר לבודפשט.

התחילו בנמל יאכטות, גמרו במכירת החברה

משה נוה:
"הוא הגיש את ההצעה הגבוהה ביותר במכרז, גבר על הצעות של יגאל דמרי וקרן מינוף, ורכש 53% מהמניות ב-45 מיליון שקל. כן התחייב לפרוע לבעלי האג"ח 25 מיליון שקל, שהם 50% מהסכום שהחברה חייבת להם. העסקה נכנסה לתוקף בנובמבר 2011"

- איך הגיע מוריס לאנגל משאבים?

נוה: בעלי האג"ח, שהפכו לבעלי אנגל, חיפשו קונה לחברה או לנכסיה, כדי לקבל את כספם. לאנגל יש מגרש בן 50 דונם בסרביה, על שפת הדנובה, מיועד לבניית 100 אלף מ"ר מגורים, מלון, מרכז מסחרי ונמל יאכטות. שווי הקרקע נאמד ב-50 מיליון יורו. בעלי האג"ח פנו לגד רוה, הפעיל בסרביה, וביקשו שימצא קונה למתחם. אחר כך הציעו לו לרכוש את החברה כולה, שיצא מכרז למכירתה. רוה השיב: לא אקנה את החברה, אבל אציע לכם קונה – קונרד מוריס, המוכר לי מהעסקים באפריקה.

- ומוריס באמת זכה?

נוה: כן, הוא הגיש את ההצעה הגבוהה ביותר במכרז, גבר על הצעות של יגאל דמרי וקרן מינוף, ורכש 53% מהמניות ב-45 מיליון שקל. כן התחייב לפרוע לבעלי האג"ח 25 מיליון שקל, שהם 50% מהסכום שהחברה חייבת להם. העסקה נכנסה לתוקף בנובמבר 2011.

- איך ומדוע מונית ליושב-ראש?

נוה: אני עורך הדין של גד רוה בישראל, ובעבר גם הייתי שותף איתו במשרד עורכי דין בתל אביב. לכן ביקשו ממני מוריס ורוה לקבל את תפקיד היו"ר. נעניתי. אבל אינני בעל מניות באנגל.

פינוי-בינוי בת"א, דירות יוקרה בזכרון

- מה התוכניות?

נוה: אני מקווה לחדש את הבנייה למגורים. הפרויקט הראשון הוא פינוי-בינוי ברחוב קהילת לודז', הדר יוסף, תל אביב. חתמנו על חוזים עם 48 בעלי דירות ישנות, בנות 3 חדרים. כל דייר יקבל דירת 4 חדרים. אנגל תבנה 105 דירות, ותמכור בשוק את 57 הדירות הנותרות. אנחנו מעריכים שנוכל למכרן בכ-2 מיליון שקל בממוצע לדירה.

- מה הלאה?

עו"ד נוה: אנגל רכשה לפני שנים מגרש ל-62 דירות יוקרה בראש גבעה בזכרון יעקב, משקיפה לים. יש תב"ע, יש התרי בנייה, ויש גם כסף בקופה. הבעיה שלנו היא הצורך להשיג ערבויות חוק מכר ב-70 מיליון שקל מהבנקים. כידוע, הגיעו כמעט כל הבנקים לתקרת האשראי המותרת, ואנחנו מתקשים להשיג ערבויות. החברה בודקת אפשרויות נוספות, ומקווה להתחיל בבנייה בקרוב.

המינהל הפסיד, אנגל תבנה 1,700 דירות

מקור הכסף
נוה: "שלשום (6.6.12) מכרנו לחברות דלק רכב וויתניה מגרש בן 7 דונם ברחוב החרש בתל אביב, ב-76 מיליון שקל. עוד קודם לכן, במאי 2010, מכרנו ליזם יגאל דמרי מגרש ל-190 דירות בנתניה, ב-48 מיליון שקל"

- תהיה עוד בנייה למגורים?

נוה: אנגל משאבים היא גם הבעלים של אצטדיון קריית חיים. יעקב אנגל קנה אותו בעבר מההסתדרות, והוא מיועד לבניית 1,700 דירות! האצטדיון אינו פעיל, ומינהל מקרקעי ישראל דרש לקבלו חזרה. לפני כחודש דחה בית המשפט המחוזי בחיפה תביעת פינוי שהגיש נגדנו המינהל, והאצטדיון נשאר ברשותנו.

- מהיכן הכסף לכל תוכניות הבנייה?

נוה: שלשום (6.6.12) מכרנו לחברות דלק רכב וויתניה מגרש בן 7 דונם ברחוב החרש בתל אביב, ב-76 מיליון שקל. עוד קודם לכן, במאי 2010, מכרנו ליזם יגאל דמרי מגרש ל-190 דירות בנתניה, ב-48 מיליון שקל. כספים אלו יסייעו לייצב את מצבה הפיננסי של החברה. אנחנו מנהלים מו"מ למכירת מגרש נוסף בנתניה, ל-140 דירות, בעסקת אחוזים.

"באר אורה תהיה סביון של אילת"

- מה נשאר לכם?

נוה: אנגל משאבים היא בעלת ארבעה בנייני דיור לעולים, המושכרים לעמידר בחוזים לטווח ארוך, בתשואה של כ-10%. בבעלותה גם מבנים באזור התעשיה כרמיאל, שם אנחנו משכירים כ-4,000 מ"ר לחברת התרופות פרוטליקס, המבקשת לשכור שטח נוסף. בבעלותנו גם בניין תעשייתי בן 5,000 מ"ר ביקנעם, ומגרש צמוד לבנייה נוספת. נכס מעניין הם 120 מגרשים בני 400 מ"ר בבאר אורה, לבניית וילות. יעקב אנגל קנה אותם לפני שנים רבות מהמינהל. אנחנו מוכרים את המגרשים ב-200 אלף שקל ליחידה. זו תהיה סביון של אילת.

- אם כל כך טוב, מדוע נקלעה אנגל לקשיים?

נוה: אחת הסיבות המרכזיות היא השקעות גדולות במזרח אירופה, בעיקר במימון בנקאי, במגרשים לבניית 8,000 דירות ויותר. כשהגיע המשבר העולמי, נתקעו כל ההשקעות והתוכניות, וההלוואות הבנקאיות הכניסו את החברה למצוקה. יש לנו קרקעות בבוקרשט, בודפשט, פראג וערים אחרות במזרח אירופה. התוכנית המיידית היחידה היא לבנות 70 דירות בצ'כיה, שבה המצב הכלכלי טוב יותר.

חוץ מניהול אנגל משאבים, עו"ד משה נוה גם מנהל משרד עורכי דין בתל אביב. אחד מלקוחותיו הוא חברא קדישא הרצליה, ושם הוא מתמודד עם בעיית נדל"ן מסוג אחר לגמרי: המחסור בקרקעות, ההולך ומחריף, לא רק שם. בנוסף, הוא יו"ר בית הכנסת של שכונת מגוריו, קריית קרינצי ברמת גן, ושם יש לו בעיה אחרת לגמרי: "חסרים לנו בעלי קורא מבין המתפללים, וכמעט מדי שבוע עלי לגייס, בתשלום, בחור צעיר מתושבי הסביבה".

תאריך:  08/06/2012   |   עודכן:  08/06/2012
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משה נוה מפעיל מחדש את אנגל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ההצגה על-פי המחזה של מנואל פויג, שכבר עלתה בארץ כמה פעמים, והייתה הצלחה קולנועית כסרט, הופקה הפעם כפרויקט בימוי לתואר שני של עידן עמית, במסגרת אוניברסיטת תל אביב. את הצלחת הבימוי יש לתלות בכמה גורמים. מלבד הבימוי הכה מקצועי, הדרמטי והריאליסטי להדהים, הגורם הראשון במעלה הוא הליהוק, בו עזר ויעץ גרי בילו ז"ל. ההצגה מוקדשת לזכרו של מנהלו ומייסדו של תיאטרון באר שבע ומנהלו האגדי של ביה"ס לאמנויות הבמה "בית צבי" - שכל שלושת השחקנים הם בוגריו משנים שונות.
08/06/2012  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
הידיעה שמנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר שמעון שבס, המתגורר כיום בלונדון, עומד בראש קבוצת אנשי עסקים שמבקשת לרכוש את קבוצת הכדורגל "הפועל" תל אביב, התקבלה אצלי ברגשות לא מעורבים. כבר לפני שנים, כאשר חשפתי לראשונה את מעלליו הנסתרים בידיעות אחרונות, למדתי לדעת שמאחורי החיוך המלאכותי שלו מסתתר אדם כוחני, חסר-מעצורים שהפך את השירות הציבורי קרדום לביצוע חפירות עמוקות ומניבות.
08/06/2012  |  אריה אבנרי  |   כתבות
מפגש ראשון מסוגו התקיים לפני כמה חודשים בין עורכי דין לבין הרב אשר וייס, אב בית דין לממונות בירושלים. בפגישה, שהמשתתפים הגדירו אותה מרתקת וחשובה, נידונו נושאים משפטיים בראי החוק וההלכה. למשל, נדונה דילמה שהציג עורך דין מהתחום הפלילי - האם ניתן להגן על עבריין כאשר אין ידיעה שאכן הוא זכאי? הרב וייס ענה כי די בכך שעורך הדין אינו יודע שמרשו עשה את המעשה כדי להתיר לעו"ד לייצג אותו, ומותר לו אף להציג פרשנויות שונות לעובדות אף אם לו עצמו יש ספק בכך (כגון, לטעון שטביעות האצבעות היו בזירת האירוע רק במקרה).
08/06/2012  |  רחמים גרוס  |   כתבות
תמונתו של הרבי מלובביץ' תלויה גבוה מאוד על קיר המספרה ברחוב נווה שאנן 4 שבדרום תל אביב. כמעט מהתקרה, עיניו של הרב הזקן מביטות בהשתאות בנוף האנושי שנדחס לחנות. שלושת הסודנים הישובים בכסאותיהם לפני הספר הקמרוני מצפים לגזר דינם של להבי מספריו. חבריהם מחוף השנהב, גאנה וניגריה, ממתינים מחוץ לחנות לתורם. החנות המקורית, שכמו רבות מחברותיה ברחוב הנעליים המפורסם נעזבה בן לילה - הושכרה ונפתחה מחדש בן-יום. חנות הנעליים הוותיקה נסגרה ותחתיה התפצל המקום למספרה קטנה, דוכן בגדים וחנות תיקי עור. המסתנן האפריקני שפתח את המספרה הקטנה לא טרח, בחפזונו, לטפס על סולם ולהוריד את התמונה שתלה הבעלים הקודם, וכך נותר האדמו"ר מרחף באוויר החנות, מביט במתרחש תחתיו, מנסה להבין את המציאות החדשה שנקלע אליה.
07/06/2012  |  גיל ברינגר  |   כתבות
לפי העיתון הבריטי "האקונומיסט" מחקרים רבים מצביעים על קשר בין הורות - ובעיקר אבהות - לדעיכה בשביעות הרצון מחיי הנישואים ואחוז גבוה יותר של דיכאון לעומת גברים שאינם הורים לילדים.
07/06/2012  |  רועי אורן  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il