|   15:07:40
דלג
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

1934-1930: שידור חוזר

מדיניות הצנע המוצעת באירופה תיכשל וכך גם מדיניות הצנע בארה"ב ממשלות אירופה וארה"ב תהיינה חייבות לחתוך תקציבים כדי לצמצם את גירעונותיהן המצב הכלכלי הנוכחי דורש הרבה מאוד סבלנות תחזית אסטרולוגית לשבוע שבין 15.6.12-8.6.12
08/06/2012  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
[צילום: AP]

השמש במל תאומים, מאפשרת להרבה מידע חדש להגיע לכל אחד מאיתנו. החשיבה חדה ובהירה יותר. בני מזל תאומים מוכרים ביכולת שלהם לפתור חידות מורכבות, תשבצים ופאזלים המופיעים במורכבות היומיומית. עתה עם השמש הנעה בנגזרת הזו, היכולת הזו משפיעה על כל אחד ואחת. האנרגיה המנטאלית גבוהה יותר.

התקשורת תתחיל להיות יותר מעניינת במישורים רבים, וקיימות אפשרויות להרחבת אופקים והזדמנויות לטיולים לשנה הקרובה, עם מעברו של המיטיב גדול למזל תאומים. אלה מכם שיש להם תוכניות מגירה, הקשורות לספרים, או בתחומי התקשורת המגוונים, זה הזמן לפעול. אם חלמתם על כתיבת ספר או בלוג חדש, תרגישו שמשהו, הדומה למגנט, מושך אתכם אל מסך המחשב או לדפי המחברת. אלה מכם המתכננים או חושבים על טיול, שעליו חלמו תמיד, יקבלו את ההזדמנות לממש אותו.

אם אתם צריכים להציג נושא או רעיון, כוח השכנוע חזק יותר במהלך השבוע וקיימת גם יכולת לגעת בניואנסים רגשיים. מאידך-גיסא, היזהרו מאובססיה, מאחר שמצב הכוכבים עלול לעלות על מסלול התרסקות של הכל או לא כלום.

בתאריך 13.6 יופיטר יעבור על נקודת ליקוי החמה שהייתה בתאריך 20.5 וישחרר מעט את הקשיים שהחלו בזמן הליקוי.

הנושא החברתי מתחזק עתה ברבדים אישיים. יש רצון לצאת למפגשים, עם פוטנציאל לגירויים מנטאליים. מאידך-גיסא, בנושאים בינאישיים הרגישות נמשכת, סימני שאלה ממשיכים לצוף ואתם מוצאים את עצמכם נעזרים בערוצי תקשורת, מלבנים בעיות ומחפשים פתרונות לכאן או לכאן.

כוכב ונוס בנסיגה עד 27.6, מחזיר אנשים מהעבר אל חייכם, או כאלה שעדיין לא פגשתם אבל משהו חזק מושך אתכם אליהם. כדאי להישאר בשליטה, לבחון ולאסוף מידע על אותם אנשים חדשים איתם אתם מתחילים אינטראקציה חדשה.

השבוע...

8.6 גישה קרירה מאפיינת אתכם גם היום. יש זמן לטייל ולקנות מתנה לחבר או לחברה; או אפילו לפנק את עצמכם במשהו נחמד. אתם שומרים על אובייקטיביות, אבל בלי להרגיש בתוך השיחה המתפתחת אתם נכנסים למגננה. הערב מתאים בילוי משפחתי או חברתי וגם לסתם פטפוטים על הא ועל דא.

9.6 הדמיון העשיר מביא להשראה יצירתית והאינטואיציה במיטבה, הקשיבו לה. הרגישות שלכם פעילה ואתם עוזרים למי שצריך, וגם לכם יש על מי להישען היום. הירח בטל משעה 21:19 עד שעה 22:22 בלילה.

10.6 אתם מבטאים את עצמכם בדרך שבה הסביבה מקבלת את דבריכם ואף נענית לכם. יש לכם צורך בחיזוקים, קחו אחריות ושלבו נחמדות ומשמעת עצמית כדי לצאת ממצבים לא שקטים.

11.6 מבוכה הופכת לכעס אם אינכם עוצרים ומתקנים מיד את חוסר ההבנה. אל תתנו לאף אחד לנצל את הרגעים האלה. האמוציות וההתגוננות עלולים להיכנס לסחרחורת שתשנה במהירות את כל התוכניות המקוריות.

12.6 הירח בטל משעה 07:19 במשך שלוש דקות בלבד. האנרגיה היום טובה לפעולה. הצורך בשינוי או בריגוש מפעיל אתכם, אך נסו לא להיות אימפולסיביים.

13.6 יוזמה משולבת באינטליגנציה עוזרת לכם היום במיוחד. נסו להתמקד ולשמור על סדר היום עם משמעת וגישה אחראית, ותופתעו איזו תמיכה תקבלו מאחרים. בשעות הערב צאו לבלות.

14.6 הירח בטל משעה 06:08 בבוקר עד שעה 19:22 בערב. המשיכו היום בשגרה, מבלי להתחיל משהו חדש והימנעו מרכישות של חפצים חדשים. ארוחת ערב עם חברים או אורחים שהגיעו תגרום לכם הנאה, גם מהאוכל וגם מהחברה הנעימה.

15.6 קחו היום פסק זמן מהרוטינה וצאו לעשות משהו שעוד לא העזתם, או שלא עשיתם כבר זמן רב. גם אם יש לכם כמה משימות שצריך לסיים, אלה לא יפריעו לממש את התוכנית יוצאת הדופן בחלקו השני של היום.

כלכלה ושווקים; וגם מחשבות על המצב

כוכב ונוס מסמל עושר, ערך-שווי ובמובן הרחב את המטבע. יש כעת הערכות מחדש של המצב הכלכלי, תוך הבנה שחל פיחות בערך המטבע והאיום העיקרי הוא עכשיו באיחוד אירופה והערך של האירו/דולר, כשמדינות כמו יוון, ספרד, פורטוגל, איטליה ואירלנד רואות את התמוטטות ההון הפיננסי שלהם יורד לטמיון.

החוב אינו ניתן לשליטה ולכן אנשים נעים כמפלט לדולר האמריקני, "בורחים" מחוסר הוודאות הכלכלי ומסימני השאלה מה יהיה ערך המטבעות של המדינה בה הם חיים, אבל זה כמובן תהליך זמני מאוד.

מדיניות הצנע המוצעת באירופה תיכשל וכך גם מדיניות הצנע, המוצעת על-ידי הקונסרבטיביים, בארה"ב. למעשה, האבטלה תצבור תאוצה, תגרום לאי-תשלום מיסים והגרעון יילך ויגדל. הממשלות באירופה ובארה"ב תהיינה חייבות לחתוך תקציבים וזה למראית עין, כדי לצמצם את הגירעונות שלהן. בקיצור, הביצה והתרנגולת, מה לפני מי או מי לפני מה.

הסקנדל האחר בארה"ב, ההפסד של ג.פ. מורגן, בסכום של 2 ביליון דולר, אינו מפתיע. הצורך ה"טבעי" של הבנקים לקחת סיכונים, יחד עם ביטחון עצמי, הנובע מתאוות בצע, הסתיים בנפילה על חרבם ופגיעה אנושה במעמדם. הבנקים להשקעות בארה"ב פועלים כמעט כמו אנשים מסוממים, מבלי לחשוב מה תהיה התוצאה. האם אין שם תקנות או ויסות (רגולציה)? אלה אנשים עם הרבה כוח והשפעה כלכליים המאמינים שרק הם יודעים, עד שהגיע "אדון" פלוטו וגרם לזעזוע ולכך שהאמת נחשפה בכל מקום. תודה לאל שאצלנו הבנקים נמצאים תחת פיקוח. אבל זו לא כל התמונה.

מנעד אורנוס-פלוטו

למעשה, המנעד של אורנוס-פלוטו מחדד את התמונה של המציאות הכלכלית. נתחיל בתזכורת, שכל התנהלות כלכלית שהיה בה או עדיין יש בה הונאה או טיוח האמת, נחשפת בכל ממסד מאז שנת 2008. פלוטו מסמל גם את הטייקונים, הכוח והעוצמה שלהם מאותגרים באגרסיביות על-ידי אורנוס, המנפץ בהפתעה את החברות שלהם, גורם לסדקים ולשברים, בעיקר אם אלה נבנו בעזרת חוצפה ואגו (כמו שעכשיו כבר כולנו יודעים), מבנים כלכליים גדולים עם בסיס כלכלי הבנוי על בועות נפיצות.

אורנוס לא יוותר, הוא דורש שינוי! ההון הגדול, שצריך להיות הבסיס והבטון של כל מוסד כלכלי, נחשף עתה ומופיע כגבעות חול או יותר נכון דיונות חול. התוצאה היא שכספי הפנסיה של האזרחים טובעים בחורים שחורים. אצלנו במדינה, בזה אחר זה, נחשפו ועלולים עוד להיחשף אלה שריכזו את החברות הגדולות של המשק על-ידי הלוואות ומימונים חיצוניים ולא באמת שהיה להם כסף שלהם שהם הרוויחו ואחר כך השקיעו. המבנה של הכוכבים לא יאפשר למצב להישאר ללא שינוי. אלה מצביעים: "המלך הוא עירום".

המציאות הזו מתרחשת גם במקומות אחרים בעולם. אם אתה טייקון, שבנית את עצמך בדרך הנכונה בסולידיות ובשיקול דעת, אתה עובר את המשבר הכלכלי, כמו וורן באפט, כמו משפחת וורטהימר ויש עוד משפחות חזקות דומות שבנו את כוחן באחריות וביסודיות. אריח על גבי לבנה. ותחשבו על זה.

כוכב יופיטר ייכנס למזל תאומים בתאריך 11.6.12, וכוכב ונוס נעצר לקראת שינוי המגמה בסוף החודש. התנועות האלה ישפיעו על השווקים עד תחילת חודש יולי. למעשה קשה למצוא מקום בטוח לשמור על הכסף, עדיפה גישה סולידית; גם אין בה רווחים גדולים, אין בה הפסדים גדולים.

שני כללים חשובים

אנו ברצועת זמן עד שנת 2015, בה הזהירות בנושאי פיננסים צריכה להיות כלל מספר אחד וההתגוננות היא הכלל השני.

כוכב סאטורן ייכנס למזל עקרב במהלך אוקטובר 2012, ובמנעד חיובי עם כוכב פלוטו יעזור במהלך שנת 2013 לבנות תוכניות מעשיות עם יציבות יחסית. זה נכון גם לאדם הפרטי וגם לממשלות, אם יפעלו בשיקול דעת ובמחשבה ארוכת טווח.

מצב הכוכבים שמתחיל החודש ילווה אותנו 33 חודשים ולמעשה זהו שידור חוזר של השנים 1934-1930. אבל המיתון הגדול והייאוש אז אינם דומים למה שקורה עכשיו, בעיקר בגלל שלמנהיגות אז לא היה מושג מה לעשות. מצב כלכלי כמו זה שאנו נמצאים בו דורש הרבה סבלנות. הבעיה של הפוליטיקאים היא שעליהם להוכיח את עצמם בתוך מסגרת זמן קצוב, שאין בו אורך רוח, כדי לקבל את תמיכת האזרחים בבחירות (ראיתם מה קרה למנהיגים ביוון, מה קרה לסרקוזי בצרפת... זה ימשיך בכל מדינה כמו בסרט נע).

עליות בערך הזהב

דרך אגב, לאלה העוקבים אחר מצב השווקים, כאשר אלה צנחו למטה, הזהב טס למעלה. ונשאלת שוב השאלה: מהו המטבע האמיתי? לאן פונים כשחוסר היציבות מטלטל אותנו?

לא פעם נכתב כאן שהזהב זה המקום הבטוח כהשקעה וגם אם יש תיקונים, אין לו אלא לחזור ולעלות למעלה. מילת הקסם היא סבלנות - בזמנים בהם נדמה שחוסר היציבות באירופה לא מגיע לקיצו וגם ארה"ב אינה מבטיחה יציבות, והמספרים באבטלה שאינם יורדים באמת. למשקיעים כדאי להיות ערניים במיוחד לקראת השבוע האחרון של חודש יוני. האנרגיה חזקה מאוד והפסיכולוגיה תושפע מהשינויים שהכוכבים מייצגים.

בינתיים, בימים 12.6-11.6, כוכב מרקורי מדליק את המנעד ארנוס/פלוטו - עוד קדימון לפוטנציאל הקשה הצפוי של הכוכבים האלה בין התאריכים 17.3.15-24.6.12.

מה עם הכלכלה הישראלית?

ובאופן טבעי אתם שואלים מה יהיה עלינו כאן במדינת ישראל. אחזור על מה שנכתב כאן בתחזית למדינה לכבוד יום העצמאות שלנו בתאריך 27.4.12: "הכותרת היא שאנחנו ממשיכים להיות במצב כלכלי טוב! אבל עקב מציאות משתנה, אם אלה אירועים ביטחוניים וכלכליים במדינה, או המציאות הכלכלית בעולם המערבי, יהיה צורך לבצע שינויים ועידכונים בתקציב המדינה, ולהשאיר מרחב פעולה בנושא.

"חודש נובמבר 2012 יהיה הזמן להערכת מצב שיביא לשינוי הגישה. ייתכן שתגיע הבנה שהפעם יש קושי להכין תקציב ארוך טווח בגלל מרכיבים שייראו בזמן הזה מעורפלים. אין מה לחשוש, מדינת ישראל לא גולשת למשבר פיננסי כמו שאנו ממשיכים ורואים באירופה ובארה"ב, אבל אצלנו לא יתאפשרו המשך החגיגות בלי חשבון כמו שהיו בשנתיים האחרונות.

"עם מצב הכוכבים המתפתח על ציר 2-8 ברור שמי שנערך נכון לימים הבאים לא יחווה קושי. ולאחרונה שמענו את ראש הממשלה אומר ש'אפשר לחלק כסף כאילו אין מחר, אבל יש מחר'. האזרח עצמו כפרט, יהיה צריך להתארגן עם סדר עדיפויות אחר מבחינה כלכלית, לבחון מה הם צרכיו האמיתיים ולנצל את המשאבים הקיימים ביעילות".

אז נישאר כולנו עם נימה אופטימית, ונאמץ את הכללים זהירות והתגוננות, כדי ליהנות ממה שיש.

"אמנות החיים דומה יותר להיאבקות מאשר לריקוד. העניין המרכזי הוא לעמוד יציב ולהיות מוכן לקראת התקפה לא נראית" [מרקוס אורליוס].

תאריך:  08/06/2012   |   עודכן:  08/06/2012
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זהו שבוע חשוב לחברת הנדל"ן אנגל משאבים ופיתוח, שפעם הייתה אחת מחברות הבנייה המובילות, ובנתה אלפי דירות. אחר כך נקלעה לבעיות, ופעולתה נפגעה מאוד. כיום, אנגל, שעברה לשליטת המיליונר היהודי-אנגלי קונרד מוריס, חוזרת לפעולה. שלשום (6.6.12) מכרה מגרש בתל אביב, ב-76 מיליון שקל. בימים אלו היא במו"מ לעסקת נדל"ן נוספת. במקביל, מקדמת אנגל פרויקטים לחידוש בניית דירות בתל אביב, בזכרון יעקב ובחיפה. מי שמפיח חיים הוא היו"ר החדש משה נוה, הנעזר במנכ"ל יעל מילר.
08/06/2012  |  אלעזר לוין  |   כתבות
ההצגה על-פי המחזה של מנואל פויג, שכבר עלתה בארץ כמה פעמים, והייתה הצלחה קולנועית כסרט, הופקה הפעם כפרויקט בימוי לתואר שני של עידן עמית, במסגרת אוניברסיטת תל אביב. את הצלחת הבימוי יש לתלות בכמה גורמים. מלבד הבימוי הכה מקצועי, הדרמטי והריאליסטי להדהים, הגורם הראשון במעלה הוא הליהוק, בו עזר ויעץ גרי בילו ז"ל. ההצגה מוקדשת לזכרו של מנהלו ומייסדו של תיאטרון באר שבע ומנהלו האגדי של ביה"ס לאמנויות הבמה "בית צבי" - שכל שלושת השחקנים הם בוגריו משנים שונות.
08/06/2012  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
הידיעה שמנכ"ל משרד ראש הממשלה לשעבר שמעון שבס, המתגורר כיום בלונדון, עומד בראש קבוצת אנשי עסקים שמבקשת לרכוש את קבוצת הכדורגל "הפועל" תל אביב, התקבלה אצלי ברגשות לא מעורבים. כבר לפני שנים, כאשר חשפתי לראשונה את מעלליו הנסתרים בידיעות אחרונות, למדתי לדעת שמאחורי החיוך המלאכותי שלו מסתתר אדם כוחני, חסר-מעצורים שהפך את השירות הציבורי קרדום לביצוע חפירות עמוקות ומניבות.
08/06/2012  |  אריה אבנרי  |   כתבות
מפגש ראשון מסוגו התקיים לפני כמה חודשים בין עורכי דין לבין הרב אשר וייס, אב בית דין לממונות בירושלים. בפגישה, שהמשתתפים הגדירו אותה מרתקת וחשובה, נידונו נושאים משפטיים בראי החוק וההלכה. למשל, נדונה דילמה שהציג עורך דין מהתחום הפלילי - האם ניתן להגן על עבריין כאשר אין ידיעה שאכן הוא זכאי? הרב וייס ענה כי די בכך שעורך הדין אינו יודע שמרשו עשה את המעשה כדי להתיר לעו"ד לייצג אותו, ומותר לו אף להציג פרשנויות שונות לעובדות אף אם לו עצמו יש ספק בכך (כגון, לטעון שטביעות האצבעות היו בזירת האירוע רק במקרה).
08/06/2012  |  רחמים גרוס  |   כתבות
תמונתו של הרבי מלובביץ' תלויה גבוה מאוד על קיר המספרה ברחוב נווה שאנן 4 שבדרום תל אביב. כמעט מהתקרה, עיניו של הרב הזקן מביטות בהשתאות בנוף האנושי שנדחס לחנות. שלושת הסודנים הישובים בכסאותיהם לפני הספר הקמרוני מצפים לגזר דינם של להבי מספריו. חבריהם מחוף השנהב, גאנה וניגריה, ממתינים מחוץ לחנות לתורם. החנות המקורית, שכמו רבות מחברותיה ברחוב הנעליים המפורסם נעזבה בן לילה - הושכרה ונפתחה מחדש בן-יום. חנות הנעליים הוותיקה נסגרה ותחתיה התפצל המקום למספרה קטנה, דוכן בגדים וחנות תיקי עור. המסתנן האפריקני שפתח את המספרה הקטנה לא טרח, בחפזונו, לטפס על סולם ולהוריד את התמונה שתלה הבעלים הקודם, וכך נותר האדמו"ר מרחף באוויר החנות, מביט במתרחש תחתיו, מנסה להבין את המציאות החדשה שנקלע אליה.
07/06/2012  |  גיל ברינגר  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן    עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il