|   15:07:40
דלג
  ישי פרידמן  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
"עדיפה מחאה מצומצמת שמשדרת מסרים חדים נגד נתניהו" [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

שתי ידיים שמאליות

מנהיגי המחאה החברתית התפצלו לשני מחנות: אלה שדוחים רווח פוליטי ("יגידו עלינו 'מחאתם - אומנותם'"), לעומת אלה המחדדים מסרים שמאלניים-קיצוניים, ואף מודים: "שאיפתנו היא הפלת הימין". במלחמה של מחנה השמאל עם עצמו מעורבות טענות על גניבת רעיונות, אלימות ואיומים בתביעה. יהיה קיץ חם
26/06/2012  |   ישי פרידמן   |   כתבות   |   המחאה החברתית   |   תגובות
עמעום מסרים
בכנס פעילי שמאל בתל אביב הסכימו כולם: "עדיפה מחאה מצומצמת של עשרות אלפים שמשדרת מסרים חדים נגד נתניהו, המתנחלים והחרדים, על פני מחאה כמו זו שהשתתפו בה מאות אלפים, שכדי להשיג את השתתפותם היה צריך לעמעם את המסרים שלנו"

מקבלים מימון והצעות עבודה
בתגובה לטענות שהועלו על-ידי רגב קונטס ופעילים אחרים, מסר דובר 'התנועה החברתית', יונתן לוי, ש'התנועה החברתית' אינה סניף של שום מפלגה ושסתיו שפיר לא חבְרה למפלגת העבודה. הוא מאשר את הטענה שאחד ממקורות המימון של 'התנועה החברתית' היא 'הקרן החדשה לישראל'.

"במהלך החודשים האחרונים קיבלה סתיו שפיר פניות רבות ממפלגות ומגופים שונים. בניגוד לטענה השקרית שהובאה לאוזניכם, היא אינה חברה או מחויבת לשום מפלגה.

"'אנחנו מקבלים בברכה תרומות מקרנות, גופים ואנשים פרטיים השותפים למטרותינו, המופיעות בחזון התנועה. בין היתר, תורמים לנו אנשי עסקים ישראלים, בכירים בענף ההיי-טק, קרנות שעובדות עם משרד החינוך וגם 'הקרן החדשה לישראל'. אנחנו פועלים בשקיפות מלאה, ורשימת התורמים שלנו זמינה לכל דורש".

פעם הם היו החברים הכי טובים. שלושת מנהיגי המחאה - דפני ליף, סתיו שפיר ורגב קונטס - הפנים הייצוגיות של אחת המחאות הבולטות ביותר שהיו אי פעם בישראל. שנה עברה, ומהחברות של השלישייה לא נשאר הרבה, במיוחד מזו שבין רגב קונטס לסתיו שפיר. את ניחוחו של המאבק ביניהם אפשר היה להריח בהפגנה שהתקיימה בכיכר רבין במוצאי השבת האחרונה.

לפני ההפגנה פורסמה ברשתות החברתיות הזמנה שהכריזה: "מי שלא בא - מירי רגב". האיום עבד על אנשי השמאל היטב, אם לשפוט לפי מראות הכיכר. אל ההפגנה הזאת הגיעו אומנם אלפים בודדים, אבל דגלי מפלגות השמאל חד"ש ומרצ צבעו את הכיכר באדום ובירוק, ועל הבמה צרח אחד הנואמים, פעיל שכונות מבאר-שבע ששמו יהודה אלוש: "גם בשכונות ובערי הפריפריה מבינים שהכיבוש משחית!" כדי שאף אחד לא יחמיץ את המסר, הוסיף הבהרה: "הכיבוש הוא האמא והאבא של כל התחלואים והבעיות של מדינת ישראל!"

כמה שבועות לפני כן, אחד מאולמות 'בית ציוני אמריקה', תל אביב. עשרות פעילי שמאל מתכנסים ודנים בשאלה כואבת: "איך מפילים את ביבי?" האירוע שמדברים עליו בכנס כפוטנציאל המרכזי לסילוק הימין מהשלטון הוא זה שהחל אשתקד: המחאה החברתית בקיץ 2011.

ח"כ ניצן הורוביץ ממרצ, למשל, אומר בדיון שהוא רואה במחאה החברתית את תחילת הסוף של שלטון הליכוד, ומדגים בעזרת מרד הסטודנטים בצרפת, שהביא לעליית השמאל לאחר 13 שנה, ושנות השישים בארה"ב, "שלמרות כל תרבות הנגד של השמאל בסיקסטיז", זה לקח 8 שנים, אך לבסוף היו חילופי שלטון. "גם פה ייקח זמן", הוא אומר, "אבל מכיוון שהמחאה כאן הייתה חזקה יותר מספרית וגם מבחינת האמת הפנימית שלה, זה יהיה מהיר יותר".

מיקי גיצין, מנכ"ל עמותת 'ישראל חופשית' שנאבקת על נושאי דת ומדינה, אמר באותו כנס בבית ציוני אמריקה: "במחאה לא אמרנו דבר בסיסי מאוד: לא אמרנו 'זו מחאה של השמאל, זו מחאה פוליטית'. רק אם נאמר אמירה פוליטית נוכל להרוויח מזה מסר פוליטי".

אז איך מנצחים את "קינג ביבי" כפי שכינה אותו עיתון הטיימס? גיצין הסביר לחבריו מהשמאל: "הכוח של השמאל, ואנחנו צריכים לחבק אותו, נמצא כרגע מחוץ לכנסת. ולכן, איך מנצחים את ביבי? עובדים, עובדים ועובדים. אני, למשל, עובד בארגון שמתעסק בדת ומדינה. הכול קשור. כל הזמן תוקפים. כל הזמן מעלים את הנושאים לסדר היום".

גיצין, כמו שאר מייסדי עמותת 'ישראל חופשית' שהוא עומד בראשה, הם חברי מרצ שנלחמים בעיקר בחרדים ועל סוגיות הקשורות לכפייה דתית והתנגשויות בין העולם הדתי לחילוני. הם הרוח הגבית של המפלגה מחוץ לכנסת בכל מה שקשור למלחמת התרבות בחרדים. למרות זאת, לא תמצאו שלט אחד של מרצ שיונף בהפגנות של ארגון השמאל 'ישראל חופשית'. טקטיקה.

גיצין טוען שהמסרים של המחאה הקודמת היו עמומים מדי, ולא היה ברור מה בעצם היא דרשה. לדבריו, עדיפה מחאה מצומצמת של עשרות אלפים שמשדרת מסרים חדים נגד נתניהו, המתנחלים והחרדים. באי הכנס שומעים, ומריעים לו במחיאות כפיים סוערות. האפשרות השנייה, שנוסתה כבר בקיץ שעבר, היא מחאה שישתתפו בה מאות אלפים, הוא אומר להם, אבל כדי להשיג את השתתפות ההמונים היה צריך לרצות את כולם, ולעמעם את המסרים הללו. הפעם מוטב לחדד אותם.

הכול פוליטיקה?

ובחזרה להפגנה במוצאי השבת לפני שבועות אחדים. רגב קונטס הודיע קבל עם ועדה שההפגנה הזו עוררה בו בחילה. לא רק האירוע עצמו, גם מה שנלווה לו: לדבריו, מארגני המחאה גנבו ממנו את הסיסמאות שהוא וצוות הקריאייטיב שלו הגוּ.

התגובית שלו בפייסבוק חוללה מהומה ברשת. פעילי מחאה ממחנות שונים השליכו רפש זה בזה בפייסבוק, ואז פרסם קונטס רשימה ארוכה שבה כתב נגד "זיהום המחאה", כלשונו, והאשים את סתיו שפיר וחבריה, פעילי ארגון השמאל 'התנועה החברתית', בהונאת הציבור. כתב האישום שלו חריף כל כך, עד שמדי פעם נדמה שקונטס הוא אחרון אנשי הימין. טעות: קונטס מצהיר על עצמו שהוא "איש שמאל המתנגד לכיבוש".

כשדפני ליף פרסמה בדף הפייסבוק שלה שהיא אינה מתכוונת להגיע להפגנה במוצאי שבת אלא ללכת לפסטיבל סרטי סטודנטים, כתב רגב קונטס כי דפני ליף וגם הוא נאלצים להתנער מהפעילות של סתיו שפיר וחבריה ב'תנועה החברתית' שהקימה, מכיוון שהללו הקצינו שמאלה. "השטויות המסוכנות של השמאל הקיצוני המדיני שסתיו שפיר, אלון-לי גרין ויונתן לוי מפיצים, בלי אחריות, בהקשר של המחאה – לא רק מרחיקות ממנה פעילים רבים שלא שותפים להשקפות המדיניות של חד"ש, אלא גם נדבקות למחאה כולה ולדפני בפרט", כתב.

קונטס אינו לבד: יש לא מעט פעילים חברתיים מהמחאה הקודמת הטוענים כי מחנה השמאל מתעקש לנכס לעצמו את המאבק החברתי, וכי ברגע שישתלט עליו, זו תהיה הוצאה להורג או מוות בטרם עת של מחאת הקיץ הקרובה. אל קונטס, כאמור הצלע השלישית במשולש ההנהגה של הפגנות קיץ 2011 שכונו 'המחאה החברתית', אפשר לצרף את יצחק אלרוב, יוזם מחאת הקוטג' שהצליחה מאוד וגם קדמה למחאת הקיץ האחרון, ודפני ליף, ששומרת על שתיקה. בין שני המחנות – זה של קונטס וחבריו וזה של סתיו שפיר וחבריה – יש חילופי השמצות.

כך, למשל, הוא כותב באחד מהוויכוחים הרבים בפייסבוק עם תומכי סתיו שפיר כי מי שעומד מאחורי הקבוצה שלה אלו מפלגת העבודה ומפלגת חד"ש, שהחליטו להשתלט על המחאה בדרך לבחירות. קונטס מאשים את הארגון שבראשו עומדת סתיו שפיר, 'התנועה החברתית', בקבלת מימון מהקרן החדשה לישראל – פעולה שמסמנת אותם בקו פוליטי ברור מאוד, ובאופן טבעי, לשיטתו, גורמת לטרנספורמציה של מחאת ההמונים למחאת שמאלנים. כלומר, המונים לא יהיו שם.

"ביום שבו אלון-לי גרין (דוברו לשעבר של ח"כ דב חנין, י"פ) יפרסם שאת 'התנועה החברתית' שלו ושל סתיו שפיר מממנת הקרן החדשה לישראל", כותב קונטס, "כן, אותה קרן שמרגיזה חלקים גדולים כל כך מהעם (באופן אישי אין לי מושג למה) שנשבענו שאגורה לא לקחנו ממנה, ואכן לא לקחנו – זה היום שתתחיל איזושהי שקיפות והגינות".

סתיו ורגב כבר לא

רגב קונטס מאשים את סתיו שפיר ואת פרופ' יוסי יונה שעמד בראש 'הוועדה האלטרנטיבית', בהפקת רווח אישי מהמחאה, בכך שהם ניסו ועדיין מנסים לקדם את עצמם לזירה הפוליטית בתוך מפלגת העבודה.

סתיו שפיר טוענת שהיא קיבלה הצעות ממפלגות שונות, כולל מפלגת העבודה, ושעדיין לא החליטה אם היא רוצה לרוץ לפוליטיקה. קונטס רואה את הדברים קצת אחרת: "הנה עברו 10 חודשים", הוא כותב, "הבטחתי מעל כל במה, וגם דפני הבטיחה, שאנחנו לא נקבל ג'ובים, לא נתפרנס מזה, לא נעשה מזה 'מחאתנו אומנותנו'. אני חושב שלאורך זמן, הציבור מבין את הטענות שלנו, שאיננו שייכים ואיננו ממומנים ואיננו מייצגים שום קול פוליטי. כך נבנית אמינות ציבורית. הבטחנו וקיימנו – לא נחבור למקורות פוליטיים מימין ומשמאל, וזאת כדי לתת במה נקייה באמת".

בהזדמנות אחרת קונטס התבטא באופן ממוקד יותר. "אם סתיו שפיר רוצה לרוץ לבדה, כעלה תאנה, למפלגת העבודה וכך לתת לשלי יחימוביץ', לרון חולדאי, לפואד ולעופר עיני לנכס לעצמם את כל המחאה החברתית - ותחשבי איך תיראה תעמולת הבחירות של העבודה, מלאת צילומים יפים מהעצרות - ועוד אחר כך לשבת בקואליציה של ביבי שבה שלי יחימוביץ' כבר אמרה שתשב, אם סתיו שפיר הבודדה שצעקה מעל כל במה נגד כל האנשים שלמעלה וכמעט ישבה אחרי שנה עם ביבי בקואליציה, ומזל שבוטלו הבחירות – אם כל זה נראה לך הגיוני, שיבושם לך. להמונים מפעילי המחאה ותומכיה זה מסריח מאופורטוניזם פוליטי בדיוק מהסוג שנגדו יצאנו".

"'התנועה החברתית' מורכבת מאנשים שהיו איתנו בתא הקודם, יצאו מאיתנו, והקימו ארגון חדש ששונה מכל זרועות המאבק הקיימות", אומר רגב קונטס. "מאז המחאה החברתית קמו 170 ארגונים ועמותות שנאבקים למען הצדק החברתי. מה שמשותף לכל הארגונים הללו, למעט 'התנועה החברתית', היא שכולם נענו לקריאה לא להיות מפלגתיים, לא להזדהות עם הממסד הפוליטי הקיים, מתוך הנחה שהממסד הפוליטי אחראי למצב הנוכחי.

"זה לא בגלל תקינות פוליטית, אלא מתוך ההבנה שגם לליכוד וגם למרצ יש אחריות למצב שבו אנחנו נמצאים. אנחנו אמרנו, קודם כל – 'אזרחים נגד פוליטיקאים', אבל 'התנועה החברתית' פועלת אחרת. אני מכיר את האנשים שם. אני נלחמתי נגדם בקיץ הקודם, בדיוק נגד הדבר הזה. מהרגע הראשון ניסה אלון-לי גרין להכניס עוד ועוד פעילי מפלגות של חד"ש, מרצ והעבודה לתוך המאבק, ובכך בעצם לזהם את המחאה בנוכחות מפלגתית".

המתח בין הפעילים הגיע לשיא בהפגנה שנערכה לפני כחודש, ב-12 במאי, בכיכר רבין. פעילי מפלגות השמאל הקיצוני מרצ וחד"ש הגיעו להפגנה ובידיהם שלטים ירוקים ואדומים גדולים במיוחד. קונטס טוען כי הסיכום בין המארגנים היה שלא מביאים שלטים, ואילו פעילי מרצ וחד"ש, ובהם אנשי 'התנועה החברתית', הפרו את ההסכם.

במקום החלה מהומה. צעקות, גידופים ואלימות פיזית. כמה פעילים הורידו בכוח את השלטים של פעילי מרצ. "פעילי מרצ הביאו שלט בגודל שלושה מטרים", מספר קונטס. "הפעילים ביקשו שלא להכניס שלטי מפלגות. אנשים אמרו, 'אנחנו הרבה אנשים, לאף אחד אין שלט גדול כזה, מחר בעיתון יראו שלט ענק של מרצ ויגידו 'זו הפגנה של מרצ'. אנשים ביקשו 'אל תשייכו אותנו למרצ, אנחנו לא מאמינים במרצ'. אלון-לי גרין מ'התנועה החברתית' הגיע בראש תהלוכה של חד"ש ואמר שאי-אפשר שלא להכניס את המפלגות להפגנה".

שהמחאה לא תיראה שמאלנית

רגב קונטס, שמתכונן בימים אלה עם פעילים אחרים להפגנת המיליון שנקבעה ל-14 ביולי, קובע כי אם המחאה החברתית לא תתנתק מהמפלגות הפוליטיות, קרי מהשמאל ובעיקר מהחלק הקיצוני שבו, סופה להיעלם.

בתנועה החברתית דוחים על הסף את טענותיו, ואומרים כי דבריו "מופרכים, מסולפים וגסים". בשיחה עם סתיו שפיר היא אמרה שאם קונטס ימשיך בפרסומים שלו, לא תהיה להם ברירה אלא לתבוע אותו על הוצאת דיבה. "אי-אפשר להמשיך עם כל השקרים האלה, ואני מציעה לרגב להפגין רצינות. הוא אומר המון דברים לא מבוססים", טוענת שפיר, "אין לו שום הוכחות, וזה מגוחך שעיתונים מתייחסים לטענות שלו. לא הייתה שום חבירה למפלגה. אני פתחתי באופן הכי ציבורי שאפשר את הדילמה שלי, אם כוח ההשפעה שלי – כחלק מהמאבק – הוא גדול יותר מחוץ למערכת הפוליטית או בתוכה. התקבלו הצעות מכמה מפלגות, אבל טרם התקבלה הכרעה בעניין ואני לא ממהרת".

עוד היא מספרת: "אני ורגב לא עובדים יחד כבר כמה חודשים. בסוף הקיץ שעבר היה ברור שיש דרכי עבודה שונות, ואז אנחנו, כמה חברים מתוך הקבוצה הראשונה, הלכנו והקמנו את 'התנועה החברתית'. זה היה מתוך רצון להקים תנועה חוץ-פרלמנטרית שתוכל להיות בית חדש לתנועה הישראלית שמאמינה במאבק שנאבקנו בקיץ. ככל שנתקדם בדרך ונוכיח שאנחנו ממשיכים למרות הקשיים ומתחדדים פוליטית, מצביעים על האלטרנטיבות הנכונות והולכים בדרך חדשה, כך נהיה חשופים ליותר מתקפות מצד אנשים שמעוניינים לשמור על המצב הקיים ובעיקר מאלו שמפחדים משינוי".

אנשי 'התנועה החברתית' טוענים כי ההצהרה שנאמרה בהפגנה האחרונה מעל הבמה המרכזית "כסף לשכונות ולא להתנחלויות" אין פירושה שהם בחרו צד פוליטי. "אנחנו לא הגבלנו את המסר", אומרת שפיר. "אנחנו מתמקדים בנושאים חברתיים-כלכליים, ואנחנו לא יוצאים מהמרחב הזה בדגש על חיזוק אופייה הדמוקרטי של מדינת ישראל.

"יהודה אלוש מבאר-שבע עלה עם המסרים שלו", היא אומרת, "אבל האמונה שלנו היא שיש מכנה משותף רחב מאוד בחברה הישראלית. רוב הישראלים מאמינים בערכים של סולידריות וחברה חזקה שדוגלת באותם עקרונות – שאנחנו נמצאים כאן כדי לעזור אחד לשני ושאנחנו רוצים לראות את הילדים שלנו במערכת חינוך משובחת מגיל צעיר, ולכל אחד מהם יש זכות לממש את הפוטנציאל שלו, לא משנה כמה כסף יש לו בארנק. זה הקו שמוביל אותנו".

"במחאה הזו יש מקום גם לרגב קונטס וגם ולזרמים אחרים", אומר אלון-לי גרין. "אני פונה לרגב ואומר לו: בוא נפעל יחד. מה שהוא עושה, הלכלוכים הבלתי פוסקים, הטררם שהוא יוצר מכלום, את מי זה משרת? אז להפגנה מסוימת היה גוון כזה ולהפגנה אחרת יהיה גוון אחר. לדעתי זה מבורך. לעומת זאת חשוב לשאול, אחרי כל הבלגן וכל ההכפשות - במי זה פוגע. האם זה משרת את מי שרוצה שהמחאה תיכשל? לדעתי, כן. זה פוגע במחאה וזה משרת את אלו שרוצים שאנשים ישבו בבית".

בסופו של יום, גם אנשי 'התנועה החברתית' מודים כי הם "לא מחפשים את ההמונים אלא רוצים לפעול למען שינוי פוליטי, שינוי פוליטי ממשי". כלומר הפגנות של מאות אלפים, ככל הנראה, לא צפויות לנו בקיץ הקרוב. החזית החברתית לא תהיה האיום הגדול על נתניהו. יש יותר מדי אגו וסכסוכים פנימיים בין הפעילים שלא יכולים להידחס יחדיו לתוך מאהל שדרות רוטשילד.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
כתבה זו פורסמה בתאריך 8.6.12
תאריך:  26/06/2012   |   עודכן:  26/06/2012
ישי פרידמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השופטת: חנה מרים לומפ, בית משפט השלום בירושלים
25/06/2012  |  איתמר לוין  |   כתבות
מזל סרטן עם סרטן - זהו זיווג שאפשר לקבל עליו תואר כבוד בנושא שמירה על המשפחתיות. שני הצדדים יטרחו רבות בצורך לשפר ולשמר את המשפחה ואולם עליכם להיזהר ולא לחנוק את כולם בדאגת יתר. מומלץ לאוהבי מסגרת.
25/06/2012  |  צילה שיר-אל  |   כתבות
ראשית, נציין כי בכל שנה מתרחשים בישראל כ-700 מקרים של תאונות פגע וברח. ריבוי המקרים של תאונות מהסוג הזה, העלה את מודעות הציבור למצב והעניק לבתי המשפט רוח גבית להחמרת הענישה. מלבד העובדה כי מדובר בעבירה פלילית הנושאת בחובה האשמה כבדת משקל, הרי שלאקט שכזה, ישנן השלכות מהותיות בכל הנוגע לתביעת הפיצויים אותה יגיש הנפגע בתאונה. לא פעם, מתעורר קושי ממשי לנפגע לקבל פיצויים.
25/06/2012  |  רפאל אלמוג  |   כתבות
"לגישתי, וכן לגישת מנהלים בכירים ברשות השידור, על רשות השידור לפעול לרענון שורותיה, לרבות ובפרט לאור העובדה כי ענייננו בשוק התקשורת, שהינו שוק תחרותי, דינמי, ואשר מעצם היותה שידור ציבורי (בשונה משידור מסחרי), נדרשת רשות השידור במאמצים יתרים על-מנת לשמור על קהל הצופים והמאזינים", כך כותב מנכ"ל רשות השידור, יוני בן-מנחם, בתצהיר שהגיש בשבוע שעבר לבית-הדין האזורי לעבודה בירושלים. תצהירו של מנכ"ל הרשות צורף לתשובת רשות השידור לפנייתו של איתי לנדסברג, שביקש מבית-הדין לקבוע כי הוא הזוכה במכרז לתפקיד ראש המחלקה התיעודית.
25/06/2012  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
המיליארדרית שרי אריסון ממשיכה לתרום לטובת הציבור. ובצנעה. בשקט בשקט ובלי יחסי ציבור ורעש עיתונאי מפעילה אריסון את הקרן המשפחתית על-שם תד אריסון (ישראל) בע"מ, שמחלקת-תורמת כספים בנדיבות בעיקר למפעלי חברה, רווחה, בריאות וחינוך.
25/06/2012  |  יואב יצחק  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אלי אלון
אלי אלון
כשלושה שבועות לאחר סיום מלחמת ששת הימים, הסתערו עשרות תושבים ערבים מרצועת עזה על מחנה מחסני האספקה והמזון שהיה שייך לכוח האו"ם
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il