בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
בשטח שעליו שכן המחנה הצבאי מש"א, הסמוך לצומת בית דגן, נמצא מבנה היסטורי, שלפי סגנון בנייתו ומבנהו האדריכלי הוקם בתקופה העות'מאנית ● כמו-כן, קיימים בשטח כמה מבנים שכנראה הוקמו בתקופה המנדטורית ● כל הניסיונות שלי לברר את העבר ההיסטורי של מבנים אלה, כולל פנייה לברי סמכא בתחום, עלו בתוהו
|
היסטוריה במחנה צבאי נטוש [צילום: אלי אלון]
|
|
|
|
|
בשטח המחנה הצבאי מש"א (מרכז שיקום ואחזקה) הסמוך לצומת בית דגן, נמצא מבנה היסטורי, שלפי סגנון בנייתו ומבנהו האדריכלי הוקם בתקופה העות'מאנית. כמו-כן, קיימים בשטח כמה מבנים שכנראה הוקמו בתקופה המנדטורית. המחנה הצבאי מש"א בבית דגן, נסגר לפני למעלה מ-10 שנים, בתחילת שנות האלפיים, ומאז עומדים המבנים בשטחו, נטושים ושוממים וחשופים לפגעי הזמן והאדם. המחנה פרוץ, וכל אדם החפץ יכול להיכנס אליו בנקל. כותב שורות אלה גילה את המבנים ההיסטוריים, כאשר ביקר במקום לצורך הכנת כתבה על ההזנחה והעזובה בשטח מחנה צבאי נטוש זה. הכתבה על כך פורסמה ב"News1" ב-26.8.2011. ניסיתי מאז לברר את העבר ההיסטורי של מבנים אלה: מתי הוקמו, ועל-ידי מי, למה שימשו מאז הקמתם ועד לפני קום המדינה? ושאלות נוספות על עברם ההיסטורי של המבנים הללו. פניתי לאנשים ברי סמכא בתחום ההיסטוריה של ארץ ישראל, אולם גם הם לא ידעו להשיב לי על שאלות אלה. חיפשתי בכתובים, אולם גם כאן לא מצאתי ישועה. אני פונה לכל מי שיודע ומכיר את ההיסטוריה של המבנים הללו, לשתף אותי ואת ציבור הקוראים במידע על מבנים אלה. ביקרתי בשטח המחנה שוב (יום ג' 26.6.2012) וצילמתי חלק מהמבנים ההיסטוריים. נודע לי כי קיימת תוכנית עתידית להקים בשטח המחנה הצבאי מחלף דרכים ולהרוס את המבנים, כנראה כולל אותם המבנים ההיסטוריים, מאחר שהם לא מוכרזים כמבנים לשימור, ולכן יש חשיבות לפחות לתעד אותם ולחקור אודות עברם ההיסטורי. אני קורא לכל המתעדים ההיסטוריים, לבוא למקום, לצלם ולחקור את העניין, לפני בואם של הדחפורים. ראוי שגם המועצה לשימור אתרי מורשת תבדוק את הנושא.
|
תאריך:
|
28/06/2012
|
|
|
עודכן:
|
28/06/2012
|
|
אלי אלון
|
|
הקמת שלוש חברות בנות לצד חברת רכבת ישראל הייתה הבשורה שאותה בישר במרס האחרון שר התחבורה ישראל כ"ץ. הראשונה שבהן אמורה לעסוק בפיתוח נדל"ן, השנייה תעסוק בשינוע מטענים והשלישית בנושא התחזוקה. אלא שדווקא באחרונה, החשובה מבין כולן, חזר בו כ"ץ, והחליט להקים רק שתי חברות בנות.
|
|
|
כך משתקף השבוע מהפייסבוק שלי
|
|
|
התואר מנכ"ל מביא איתו תמיד ציפייה לסוג מסוים של כבדות ומכובדות - גם כשמדובר במנכ"ל מענף הפרסום, שנחשב לענף "קליל" יותר. לכן, משמח לגלות כי לראיון על מרפסת אחת מהמסעדות היותר ברנז'איות בתל אביב הגיע פיטר שרמן - איש חם, חכם, מאוד מעודכן ובעיקר מלא תשוקה ועניין לחיים בכלל ולפרסום בפרט.
|
|
|
החלטות כמו: מתי לקום ומה ללבוש, מה לאכול ועם מי לדבר, מתי לנסוע ומתי לחזור. אלו הן רק מקצת מהדוגמאות להחלטות קטנות שמתקבלות כל יום ובמהלך כל היום, מהרגע שהתעוררנו ועד שנלך לישון. כעת, אם בעסקים עסקינן, הרי שעבור בעל עסק החלטות אלו הופכות להיות מורכבות וחשובות עוד יותר, החלטות כמו: את מי לקבל לעבודה? האם להשקיע בפרויקט? לאיזה שוק לכוון את מאמצי השיווק וגם...מתי לפרוש?
|
|
|
פסק הדין שנתן לאחרונה בית המשפט לעניינים מנהליים בחיפה היה ללא ספק נקודת השפל שבכל הפרשה, אלא שבכל זאת היה בו גם דבר אחד חיובי: הוא הצליח לספק כמה רגעים שנתנו הזדמנות לזהות בבירור, גם אם למשך זמן קצר בלבד, את מה שהגאות נוהגת לכסות.
|
|
|
|