כבר מזמן שיחות טלפון לחו"ל לא עושות עלינו רושם, הן איכותיות והן טובות. אבל כשאנחנו יוצאים מהארץ - זה כבר סיפור אחר. הטלפון הסלולרי נדבק לאוזננו בכל מקום היום וחברות הסלולר אינן מפספסות עוד מקור הכנסה יפה. השיחות מחו"ל יקרות הרבה יותר ושיחות נכנסות במקרים מסוימים אף מיקרות את ההוצאות.
החברות הישראליות חותמות על הסכמים עם חברות מחו"ל וכדי להתגבר על מה שנראה אולי כמותרות מוסיפות לנו טכנולוגיה אשר מי שהתמכר לה - לא יוכל לוותר עליה בחו"ל, דוגמת מצלמה, מכשירים לוויניים ועוד. מה גם שלפעמים נראה כי אם נשלח הודעת טקסט (SMS) נשלם פחות - ובסופו של חודש כשמגיע החשבון נגלה, כי שליחת הודעות מחו"ל אינה בהכרח זולה כל כך.
בכל הנוגע למחיר - ניתן לבחור את ספק השירות לאחר בדיקה של מחירים ואם לא עושים זאת, יבחר הטלפון עבורנו באופן אקראי או על-ידי סריקת האזור והתמקמות על חברה מסוימת, לאו דווקא בשל המחיר הזול שלה. קבלת מכשיר עם מספר מקומי, אשר מוזיל את העניין, אפשרי אמנם, בפלאפון למשל, אבל ייתפס פעמים רבות כמסורבל יותר וימנע מאיתנו מלקבל שיחות, אם נרצה (לשלם עבורן...) במספר הרגיל והמוכר שלנו.
כעת יוצאת חברה חדשה, "MOBILE FOR LESS" - שם שנשמע מבטיח, בהצעה לספק שירותי סלולר בעלות הנמוכה, לדבריה, בכ-70% מהמחיר המוצע כיום. מנכ"ל החברה, אלי שאקו, אומר כי "מחיר דקה לשיחה מחו"ל יהיה 49 סנט אירו בלבד". החברה מספקת שירותי סלולר לטסים לחו"ל, מה שנקרא בשפה הסלולרית שירותי "נדידה" (Roaming) ומבטיחה כאמור תשלום מוזל מכל יעד בעולם לכל יעד באמצעות הטלפון הסלולרי. יש לציין, כי בחברות סלולריות אחרות ישנם מחירים שונים, גם מחו"ל, בזמן שיא ובזמן שפל והמחירים הנמוכים יותר - והמחיר תלוי ביעד ולעתים בחברה הסלולרית עמה מתקשרים.
החברה הינה בבעלות איש העסקים הישראלי, אלי שאקו שישמש כמנכ"ל, ושני שותפים אמריקנים המתמחים בתחום השיווק, יורם מוסיוף ואייל בן יוסף. שאקו אומר, כי כיום על כל שיחה סלולרית מחו"ל משלם המשתמש מחיר הגבוה בעשרות אחוזים ממה שמוצע על-ידי החברה, זאת עקב שימוש במערכות תקשורת זרות במדינת היעד אליה מנוקז מרבית הרווח. לדבריו, השירות המוצע המופעל באמצעות תוכנות ותשתיות ייחודיות יאפשרו לצרכן שיחה מוזלת בתפעול נוח וידידותי של השירות.
שאקו הוסיף, כי בשלב הראשון תתמקד פעילות החברה בשוק האמריקני, זאת עקב פוטנציאל השוק הגדול בדקות ROAMING הרבות המתבצעות על-ידי הנכנסים והיוצאים מהיבשת. בימים אלו מנהלת החברה משא-ומתן עם חברת תקשורת אנגלית לצורך שיתוף פעולה שיהווה בסיס להחדרת השירות בשלב השני לשוק האירופי.
בשלב זה יוצע השירות היחודי לחברות בין לאומיות הפועלות בארה"ב כגון: בואינג, פולקסווגן וחברות היי-טק, ובהמשך לשוק הפרטי. אלי שאקו מציין כי בתוך 6 חודשים יפעל השירות גם בארץ לישראלים היוצאים לחו"ל. להערכתו בחצי השנה הראשונה לפעילות החברה בשוק האמריקני יהיה מחזור המכירות שלה כ-10 מיליון ש"ח.