|   15:07:40
דלג
  עידן יוסף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

מחדל המידע בתחבורה הציבורית

משרד התחבורה מצפצף על חוק המידע בתחבורה הציבורית ולא פעל כיאות ליישומו אחרי שהבין את מה שכל בר-דעת מבין – העסק יקר ומורכב. ומי ישלם את מחיר המחדל? אנחנו
12/08/2012  |   עידן יוסף   |   מאמרים   |   תחבורה ציבורית   |   תגובות
צ' כרמל. משרד התחבורה גילה את אמריקה

נסיעה באוטובוס תתייקר למימון מידע בתחנות
עידן יוסף
יישום חוק המידע בתחנות האוטובוס מוסיף להתעכב. משרד תחבורה מודה כעת כי אנשיו לא הפנימו את ההשלכות * שוקל את מימון עלויות היישום (עשרות מיליוני שקלים) מכיסו של הנוסע
לרשימה המלאה

יש אחראים למחדל
להשתהות ולסחבת בישום החוק אחראים פקידים בכירים במשרד התחבורה שגם היום ממשיכים לשבת בכסאותיהם. על הכנסת לתבוע מהם הסברים וכך גם חובתה של יחידת הביקורת הפנימית במשרד התחבורה. גם התערבות מצד משרד מבקר המדינה, בנושא הפוגע מדי יום במיליוני נוסעים בתחבורה הציבורית, תהיה במקרה זה לברכה.

המכשול העיקרי בפני אישור חוקים הוא עלותם התקציבית. רוב החוקים שהעלו חברי כנסת, חשובים ככל שהיו, נפלו מסיבה זו. כזה אולי היה אמור להיות תיקון מס' 98 לפקודת התעבורה, העוסק במסירת מידע בתחבורה הציבורית, שהגישו הח"כים נחמן שי, שלי יחימוביץ' ויריב לוין.

חצי עבודה

אלא שהתיקון לחוק אושר בסופו של דבר לאחר שמשרד התחבורה נתן לו אור ירוק, ואף התחייב ליישומו עד 1 בינואר 2012, שנה מיום חקיקתו בכנסת. אבל יותר ממישהו אחד במשרד התחבורה, עשה רק חצי עבודה בלשון המעטה, ולא טרח לבדוק כראוי את כל העלויות הכספיות המתחייבות כתוצאה מהצבת שילוט המותאם לכל תחנת אוטובוס בנפרד כמו גם את אופן הביצוע.

כפי שדיווח News1, מוערכת כעת העלות התקציבית על 60 מיליון שקלים להתקנת השילוט ועוד 10 מיליון שקלים בכל שנה לצורך תחזוק השלטים ועדכונם. מי ישלם את כל זה? רמז: לא חברות התחבורה הציבורית. ניחשתם נכון – אני ואתם, באמצעות ייקור תעריפי התחבורה הציבורית שאמורים ממילא להתייקר בינואר ו/או הגדלת הסובסידיה הניתנת מהקופה הציבורית של כולנו.

מי באמת מעכב?

וכך היום, חודשים ארוכים אחרי שהחוק נכנס לתוקף, הוא נותר אות מתה בספר החוקים – אין לו אפילו תקנות ביצוע החתומות בידי השר ישראל כ"ץ וליישומו בידי כלל החברות אין עדיין אישור מרשות ההגבלים העסקיים. זו טוענת כי טרם קיבלה מהחברות המפעילות את התחבורה הציבורית את הנתונים אותם התבקשו למסור בטרם תאושר להם בקשת הפטור מהסדר כובל, שאינו מאפשר להן כיום לשתף פעולה בהתקנת השלטים. במשרד התחבורה בכלל אומרים שהממונה על ההגבלים כבר גיבש עמדה בנושא והתנה את השת"פ בהגבלות מסוימות, וכעת רק ממתינים שגם מפעילי התחבורה הציבורית ילמדו את עמדת הממונה בטרם יפעלו.

איזו מבין הטענות מדויקת יותר? קשה לדעת, אם כי גורם המעורה בנושא אמר כי גרסת הרשות משקפת יותר את המציאות. אבל מה שלא ברור הוא: אם אכן גרסת משרד התחבורה היא הצודקת, מדוע הוא מוסר את ההכרעה בעניין העמידה בהגבלות שקבע הממונה בידי המפעילים ואינו מורה ליישם אותן לאלתר.

אין זו התמיהה היחידה על דרכי הפעולה של משרד התחבורה, שהביאו למחדל המידע בתחבורה הציבורית. בעייתיות השילוט הסטטי בתחנות ידועה למשרד התחבורה שנים על-גבי שנים והייתה אמורה להיפתר מזמן. כאשר ראה המחוקק כי דבר לא נעשה בנדון עיגן את הדבר בחקיקה. אבל משרד התחבורה התנהל בעצלתיים והחל בהכנות ליישום החוק רק שבעה ימים קודם יישומו.

סיור של בכירי המשרד בתחנות אוטובוס בחו"ל גילה להם את אמריקה. הם מצאו כי כל תחנה דורשת שלט ייחודי עם מפה ייחודית. בכך הראו כי לא רק שהם מנותקים ממה שקורה בעולם בתחום זה אלא גם ממה שקורה בתוככי ממלכת מדינת ישראל. לא צריך להיות חכם גדול כדי להבין את מה שבמשרד התחבורה הבינו באיחור, די להיות נוסע בתחבורה הציבורית כדי להבין את המובן מאליו – מדובר בפרויקט לאומי מורכב שמצריך שיתוף פעולה ולא מעט כסף.

בפעם האחרונה בה ביקשה הכנסת, בהיותה הרשות המפקחת בישראל, הסברים בנושא, ענה הממונה על הפיקוח הארצי במשרד התחבורה, שלמה כץ, כי התקנת השילוט בתחנות המקורות צפויה להסתיים עד סוף 2012 (במקום עד סוף 2011, כאמור), אך כלל לא בטוח שיותקן שילוט גם בתחנות בהן מוצב רק עמוד. לפי הקצב הנוכחי ספק רב אם גם הבטחה זו תמומש.

תאריך:  12/08/2012   |   עודכן:  13/08/2012
עידן יוסף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מחדל המידע בתחבורה הציבורית
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הנהג
12/08/12 23:52
2
אחינעם
13/08/12 01:53
3
הטלפן
14/08/12 12:40
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
התחומים הרבים שבהם מדינת ישראל למדה להצטיין במשך השנים מייצרים הערכה, אבל טרם הגיעו האומות ללמוד מעם ישראל רוח וערכים קצת על תרבות, ערכים והשפעה בינלאומית...
12/08/2012  |  יוסף מישל דוד  |   מאמרים
מסע ההשפלה אותו עברה נוסעת בת 19 בקו 277 של אגד תעבורה מצד נוסעים חרדיים ומצד הנהג [ראו: דיווח של כרמלה מנשה] אינו הראשון וכנראה שגם לא האחרון. לא פחות מהנוסעים החרדים, אשמים בכך הנהג שלא הגן על כבודה של הנוסעת, החברה שלא יידעה כראוי את הנוסעת כיצד להתקשר למוקד הביטחון של משרד התחבורה, ולא פחות מכולם - גם משרד התחבורה.
12/08/2012  |  עידן יוסף  |   מאמרים
בשבועיים האחרונים העדפתי לצפות, בשעות הפנאי, בשידורי האולימפיאדה המקצועיים והענייניים של יורו ספורט. היום (א', 12.8.12), בעת ריצת המרתון, דילגתי מפעם לפעם לשידורי ערוץ 1 של ישראל. הנה מה ששמעתי תוך דקות מעטות:
12/08/2012  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
הבליץ הלונדוני קטן על המתרחש בימים אלה מעל במות התקשורת השונות. סרקזם הוא כידוע ציניות לעגנית וארסית. סרקזם היא דרך חיים של אנשי רוע ומעללים. סרקזם היא תפיסת עולם בו אתה מכה את היריב, גם זה האידיאולוגי, על לא עוול בכפו. הסרקזם מנצל חוסר אונים מובנה שהרי היריב לא ישיב באותה מטבע אם בכלל.
12/08/2012  |  ד"ר גבריאל אביטל  |   מאמרים
במלאת שבע שנים לגירוש מגוש קטיף, אנו ניצבים בפני דילמה חשובה: לקנות או לא לקנות כרטיס טיסה לחו"ל? ואולי בכלל כרטיס בכיוון אחד? עם ההודעה על כוונת ישראל לתקוף באירן, הופצה השמועה/ידיעה שרבים יעזבו את הארץ ומשרדי הנסיעות נערכים לנטישה ההמונית הזאת.
12/08/2012  |  ציפורה בראבי  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il