|   15:07:40
דלג
  אריה אבנרי  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

גילוי לא נאות (33)

תיקים באפלה

אהוד אולמרט עומד בימים אלו לדין על קבלת שוחד בפרשת הולילנד ותנועת אומ"ץ נערכת להביא את כל מעשי השחיתות שלו להכרעת בית המשפט העליון אבל אולמרט אינו היחיד ברשימה השחורה - אליו מצטרפים: שר החוץ, שר התמ"ת, שר האוצר, שר התיירות ושר המשפטים, וגם שורה של ראשי ערים ורשויות החשודים בביצוע מעשים פליליים תיקי חקירה באפלה
17/08/2012  |   אריה אבנרי   |   כתבות   |   תגובות
אולמרט. ביטחון עצמי מופרז [צילום: פלאש 90]

אולמרט המשוחד הסדרתי
אריה אבנרי
עבירת השוחד הייתה עוגת חוקו של העבריין הסדרתי אהוד אולמרט מאז שמילא תפקידים אופרטיביים של ראש עיריית ירושלים ושר במשרדי הבריאות, התקשורת והתמ"ת, שאפשרו לו להעניק הטבות שונות, לתפור מכרזים ולבצע עבירות מגוונות, גלויות וסמויות * התעשרותו הגדולה של אולמרט היא מקבלת שוחד שיטתי מאילי הון ומגופים כלכליים שסייע להם בדרך זו או אחרת * על עבריין ותיק ומיומן
לרשימה המלאה

אין שופטים בירושלים
אריה אבנרי
שלושת שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים החזירו השבוע את מחוגי השעון אחורנית ודירדרו את המדינה מחדש לזרועותיהם של בני החושך - אהוד אולמרט ומרעיו * שופטים בירושלים - אין * תנועת אומ"ץ תפעל ככל יכולתה לחסום דרכו חזרה לראשות הממשלה ע"מ שלא ימשיך להשחית את המדינה כבעבר
לרשימה המלאה

אין כנראה גבול לחוצפתו של ראש הממשלה לשעבר המגה-מושחת אהוד אולמרט, שזקף את קומתו בשבועות האחרונים אחרי זיכוי שנוי במחלוקת משני כתבי-אישום פליליים, ונוהג כאילו הוא אדם חף מפשע מנעוריו, נקי-כפיים חולני וקוזק נגזל סדרתי. אולמרט, אחד האישים הפוליטיים הערמומיים והמתוחכמים ביותר במדינה, החל מיד אחר מתן פסק הדין למנף את הקאמבק שלו כאלטרנטיבה לראשות הממשלה.

אולמרט מקרין בימים אלה ביטחון עצמי מופרז, כאילו הזיכוי העניק לו תעודת יושר, מתעלם מכך שהפרקליטות עשויה לערער על פסק הדין ומנסה להדחיק את העובדה שבאותו משפט הוא הורשע בעבירה פלילית חמורה של הפרת אמונים ושעדיין לא נגזר דינו. אולמרט היהיר סבור שאזרחי המדינה שכחו כנראה שבימים אלה הוא עומד לדין על קבלת שוחד בפרשת הולילנד, שדינה כמה שנות מאסר אם לא יהיה בידיו ובידי הפרקליטים והיחצנים לעשות סיכול ממוקד לעד המדינה.

אולמרט חסר-המעצורים החל להופיע באחרונה מעל במות ציבוריות שונות, להעניק ציונים שליליים לממשלה הנוכחית, לתקוף את ראש הממשלה בנימין נתניהו בשל להיטות ממשלתו להפציץ את אירן, ולטפוח על שכם עצמו בתחום הביטחוני בשעה שכיהן כראש הממשלה. כאילו ששכחנו את מחדליו וכשליו במלחמת לבנון השנייה, שבה קיפחו את חייהם מאות חיילים וצפון המדינה היה חשוף למטחי קטיושות של החיזבאללה שטווחו, בין השאר, למתקנים אסטרטגיים.

רק בגלל שבג"ץ דחה במפתיע עתירה של אומ"ץ שדרשה להקים ועדת חקירה ממלכתית לחקירת כשלי המלחמה, ובמקומה הקים אולמרט ועדת-בדיקה-מטעם, הוא לא נבעט מהממשלה בראש חוצות ואולץ לפרוש רק כעבור שנתיים בשל מעשי השחיתות שנחשפו בזה אחר זה.

אמנות קבלת השוחד
לואי. איל הון וגם ידיד [צילום: AP]

אולמרט היהיר ממשיך גם לצפצף על המינהל התקין ועל דעת הקהל. בעיצומה של האולימפיאדה בלונדון, שבה הוא נהג כאילו הוא אורח-כבוד, ערך ביקור מתוקשר עם רעייתו עליזה ביאכטה של ידידו הטוב, איל הון היהודי-אוסטרלי פרנק לואי. מעניין לדעת אם בספינה תלויים - לא במקרה - ציורים של עליזה אולמרט שנמכרו במחירים מופקעים לאילי הון, לאנשי עסקים ולגופים כלכליים שנזקקו לשירותיו הממלכתיים והציבוריים. למרבה התמיהה, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר מני מזוז, לא נענה בשעתו לבקשת אומ"ץ להורות על חקירת משטרה שתאסוף ראיות לקבלת שוחד בדרכים אמנותיות.

כאשר כיהן אולמרט כשר האוצר, הוא ניסה למכור בעורמה ללואי את מניותיה של הממשלה בבנק לאומי. לואי יוצג באותו מהלך עסקי על-ידי משרד הפרקליטים של פרופ' יוסי גרוס, שהוא מחותנו של אולמרט. גם בפרשה זו דחה בג"ץ עתירה של אומ"ץ שעירערה על הכרעת הפרקליטות שלא להגיש נגדו כתב-אישום.

פרשת שחיתות חדשה

אנחנו נערכים לריצת מרתון ארוך מול אולמרט חובב הריצות. קו המטרה שלנו: לעשות הכל, בדרכים משפטיות וציבוריות, כדי שהתוכניות של אולמרט לא יתממשו.

בשלב הראשון פנינו לפרקליטות המדינה בבקשה לערער על פסק הדין של בית המשפט המחוזי בירושלים, ולהביא את מעשי השחיתות שלו להכרעתו של בית המשפט העליון. אנחנו מודעים לכך שאולמרט יפעיל את כל המניפולציות והקומבינות כדי למנוע את הערעור כפי שפעל בעבר. כל האמצעים הלא-כשרים ראויים בעיניו כדי לקדש את המטרה.

בשלב שני פנינו אל רשות המיסים, בבקשה לחקור אם אולמרט לא עבר עבירות מס בכך שלא טרח לדווח על מעטפות כסף בסכום של מאות אלפי דולרים, שהוא קיבל מאיש העסקים היהודי-אמריקני מוריס טלנסקי ומאחרים.

במקביל הענקנו מיד אחרי פסק הדין גיבוי פומבי לפרקליט המדינה משה לדור, שהפך מטרה לחיצים מורעלים של אולמרט ושליחיו לדבר-עבירה. השבוע נשלח אל לדור מכתב תזכורת המדבר בעד עצמו:

  • "אומ"ץ פנתה אליך לפני חודש ימים בבקשה לזרז את ההכרעה בעניין הגשת כתב אישום נוסף נגד ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, בפרשת המינויים הפוליטיים באופן הנוגד את החוק. כזכור, החליטה בשעתו הפרקליטות להגיש כתב אישום נגד אולמרט ונגד מזכיר הממשלה לשעבר עובד יחזקאל בעבירות של מרמה והפרת אמונים, כפוף לשימוע שייערך להם. עד כה לא קיבלנו תשובה מוסמכת לגבי פנייתנו הנ"ל".


לקינוח אגלה שבימים אלה שוקדת אומ"ץ על הכנת חומרים שקשורים בפרשת שחיתות חדשה שבה מעורב לכאורה אולמרט, אחרי שפרש מראשות הממשלה. בשלב זה לא אוסיף מילה בנדון.

לאות במערכת אכיפת החוק

המציאות מוכיחה שהזיכוי החלקי של אולמרט גרם לרעידת אדמה דו-כיוונית ולתגובות מעורבות. בקרב חוגים רחבים בציבור הרחב נעה התגובה כמטוטלת בין אדישות, הרמת-גבות, הבעת תמיהה וכעסים ורוגז על שיקול הדעת והכרעת הדין של השופטים. משפטנים בכירים ומוערכים קבעו שפסק הדין שגוי ועושה חסד לא-ראוי לאולמרט. מהעבר השני נשמעה מחדש ביקורת מחודשת על הפרקליטות, על שהיא מזדרזת להגיש כתבי-אישום נגד אישי ציבור ולרדוף אותם כביכול.

אבל את אומ"ץ מדאיגות ההשלכות של פסק הזיכוי על עבודת הפרקליטות והחקירות של גופי אכיפת החוק. מצב בלתי נסבל זה עלול להקרין גם על מחלקת החקירות של המשטרה, רשות המיסים והרשות למניעת הלבנת הון.

למרבה הצער, אנחנו מזהים באחרונה עייפות במערכת אכיפת החוק בטיפול בתיקיהם של שרים ורוזנים ואישי ציבור. קצב הגשת כתבי האישום הפך להיות איטי ומסורבל. קשה לדעת אם הדבר נובע מעומס יתר, מתסכולים על פסקי-דין לא-מידתיים, חשש לביקורת ציבורית ואולי, חלילה, מההשתלחויות חסרות-הרסן של עברייני הצווארון הלבן שהשחיר מזמן.

למרבה הצער, יש סימנים מדאיגים לכך ששורה של תיקים של חקירה נגד אישי ציבור במישור הממלכתי והמוניציפלי עלולים להיתקע בפרקליטות לתקופה נוספת ולא להבשיל לכדי הגשת כתבי-אישום. המדובר הוא גם בתיקי חקירה שכבר הוכנו טיוטות של כתבי-אישום ונערכו שימועים.

שרים חשודים בפלילים
ליברמן. תריסר שנות חקירה [פלאש 90]

כתב האישום הראשון נוגע לשר החוץ אביגדור ליברמן, אף הוא פוליטיקאי ערמומי ומתוחכם שלמרבה החרפה השכיל להשתלט על מערכת אכיפת החוק (משרד המשפטים, המשרד לביטחון פנים וועדת חוקה חוק ומשפט) במסגרת ההסכם הקואליציוני, על-מנת להקים סביבו חומת מגן שעד כה מוכיחה את עצמה. החקירות הבינלאומיות נגד ליברמן - החשוד בביצוע שורה של עבירות פליליות, ביניהן הפרת אמונים, מרמה, הלבנת הון והעלמת מס, החלו כבר לפני תריסר שנים ונתקלו במרוצת החקירה הממושכת בעבירה נוספת של ניסיון לשבש חקירת משטרה - הולידו כתב-אישום מוקפא.


בתשובה לפניות חוזרות ונשנות של אומ"ץ, נקבו לשכותיהם של היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה במועדים שונים שחלפו ועדיין לא ברור אם ומתי יוגש כתב-אישום.

שר התמ"ת שלום שמחון, בעל קופת-שרצים עמוסה, נחלץ כמה פעמים מחקירות משטרה בחשד שביצע עבירות פליליות שונות. בימים אלה תלויה ועומדת נגדו חקירה נוספת כתוצאה מתלונה שהגישה אומ"ץ ליועץ המשפטי לממשלה, שקשורה לעדות שקר ששמחון נתן על-פי החשד בבית המשפט, במהלך מאבק בלתי-נלאה שניהל שמחון כדי לכבוש את תפקיד יו"ר הקק"ל מידיו של היו"ר הנוכחי אפי שטנצלר.

תפקיד יו"ר הקק"ל הוא, כאמור, תפקיד-מפתח שהיה מאפשר לו לחבר בין קרקע שבבעלות המדינה לאדמה פרטית. לשמחון יש ותק בתחום זה - בעבר סיפח ללא היתר שטח של יער ציבורי למתחם של ביתו הפרטי במושב אבן מנחם בצפון. תפקיד של יו"ר הקק"ל היה מאפשר לשמחון לחלק טובות-הונאה למקורבים פוליטיים למיניהם ולאנשי שלומו, תוך צפצוף על חוק המכרזים ותוך התעלמות מניגודי אינטרסים.

הנושא הועבר לבדיקת המשטרה שהודיעה לנו כי אין מקום לפתוח בחקירה פלילית נגד השר שמחון. בעקבות זאת הגישה אומ"ץ ערר למחלקת העררים של משרד המשפטים, שבה טענו כי השר לשעבר צחי הנגבי הועמד לדין על אשמה דומה. עד כה לא התקבלה החלטה בנדון, אך תסמונת הזיכוי של אולמרט עלולה, חלילה, להשפיע.

אומ"ץ פנתה בשעתו ליועץ המשפטי לממשלה בבקשה שיורה על חקירת משטרה נגד שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ בחשד שאישר ייבוא כמות גדולה של עובדים זרים לחברה שבה שותף גיסו וקיימת סחבת בטיפול בתיק. כל הסיכויים שפרשה זו תסתיים בקול ענות חלושה.

תלונה נוספת שהגשנו ליועץ נגד שר התיירות סטס מיסז'ניקוב על חשד להעברת כספים ממשרדו לאירוע פרטי שאירגן באילת אדם שמקורב אליו אישית, שבו נכח השר. גם פרשה זו תקועה בפרקליטות ושר התיירות יכול להמשיך לחגוג באירועים כאלה.

גם רשות המיסים לא מתאמצת לערוך חקירה בחשד ששר המשפטים פרופ' יעקב נאמן העלים מס כאשר כיהן כפרקליט פרטי. פנייתה של אומ"ץ אל רשות המיסים נענתה בהתחמקות. כדאי לציין שנאמן הא חברו הטוב של אולמרט, ולמרות שהוא שר משפטים, לא נמנע מלהעיד במשפטו האחרון של אולמרט בנושא קבלת הכספים מטלנסקי במטרה לסייע לו. למרבה האירוניה, הזיכוי של אולמרט עשוי לסייע לו. אין בדעתנו להניח לנושא זה.

תיקים מוניציפליים תקועים

גם במישור המוניציפלי המצב רחוק מלהניח את הדעת. ניתן לסכמו במכתב ששיגרה באחרונה אומ"ץ לפרקליט המדינה, שבו נאמר:

  • "אומ"ץ העבירה בשנים האחרונות לגופי אכיפת החוק - משרד מבקר המדינה, המשטרה, רשות המיסים והרשות למניעת הלבנת הון - חומרים רבים נגד שורה של ראשי ערים ורשויות שחשודים בביצוע מעשים פליליים. במהלך השנים נחקרו ראשי הערים הללו והמשטרה אף המליצה להעמידם לדין פלילי בביצוע עבירות שונות.

    לצערנו חרף פניותינו החוזרות ונשנות קיימת סחבת תמוהה בהגשת כתבי אשום למרות שלמרבית ראשי הערים הללו נערכו כבר שימועים. מתברר שתיקים אלה שמצויים בפרקליטות מונחים עדיין כאבן שאין לה הופכין בין השאר בגלל סיבוכים פנימיים בפרקליטות לא מוגשים כתבי האישום.

    המדובר הוא בראשי הערים הבאים:

    - ראש עיריית רמת השרון יצחק רוכברגר (חלפו ארבע וחצי שנים מאז הגשת המלצת המשטרה).
    - ראש עיריית חדרה חיים אביטן (חלפו שנתיים וחצי).
    - ראש עיריית רמת גן צבי בר (שנתיים).
    - ראש עיריית נצרת עילית שמעון גפסו (שנתיים).
    - ראש עיריית פתח תקוה יצחק אוחיון (שנה).
    - ראש עיריית בת ים שלמה לחיאני (קרוב לשנה).

    כידוע, הולך וקרב מועד מערכת הבחירות לרשויות המקומיות וראשי הערים הללו ממשיכים לכהן בתפקידם חרף המלצת המשטרה להעמידם לדין. קיים חשש סביר שרובם או כולם יציגו את מועמדותם מחדש ועלול להיווצר מצב בלתי נסבל.

    אנו פונים אליך בבקשה לפעול לזירוז הטיפול בתיקים הללו על-מנת למנוע מצב שבו ניתנת דוגמה שלילית לאזרחי המדינה שגם ראשי ערים שבצעו עבירות פליליות יכולים להמשיך לכהן בתפקידם".


התיקים המוניציפליים הלו עדיין תקועים.


בתור ממתינים שורה של ראשי ערים ורשויות נוספים שהמשטרה חוקרת חשדות פלילים - רובם בקבלת שוחד.

הם יכולים להיות שאננים ורגועים. טחנות הצדק במדינה שטחנו עד כה לאט, עכשיו מושבתות חלקית השבתת-מגן.

תאריך:  17/08/2012   |   עודכן:  17/08/2012
אריה אבנרי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תיקים באפלה
תגובות  [ 25 ] מוצגות   [ 25 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
קשקשן עלוב
17/08/12 11:26
 
מפיסטו הנבל
17/08/12 12:27
 
תזדהה פחדן
17/08/12 19:23
 
דידה
8/09/12 15:10
2
גילה פ.
17/08/12 13:42
 
תבדקי ברשימות
18/08/12 10:17
3
מזכיר_המדינה
17/08/12 14:00
 
הקיצוני.
17/08/12 16:35
4
לכותב
17/08/12 15:37
5
מסעודה לייבוביץ
17/08/12 15:53
 
שרגא פומרנץ
18/08/12 13:08
 
אברמלה מלמד
18/08/12 17:44
6
חבר הנהלת אומ"ץ
17/08/12 16:04
 
לחבר ההנהלה
17/08/12 18:08
7
היה אהוד.בסקרים
17/08/12 16:41
8
אורי פ
17/08/12 19:04
9
53229
17/08/12 20:51
10
אובססיה
17/08/12 21:22
11
ישראל בר-ניר
18/08/12 04:46
12
יצאת צדיק
18/08/12 06:31
13
valentino
18/08/12 13:30
14
אייזנברג
18/08/12 14:43
15
משקיף מן הצד
18/08/12 15:51
16
צפנת
18/08/12 21:17
17
נופר
19/08/12 03:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות
השתיקה הלא רועמת בשבועיים האחרונים שהם מנת חלקם של ראש הממשלה לשעבר המגה מושחת אהוד אולמרט, פרקליטיו הממולחים, קומץ חבריו הצבועים חסידיו השוטים וסייעניו בתקשורת אינה מקרית. מי שמאבחן מקרוב את המוח הקרימינאלי של אולמרט יודע שהמדובר הוא במהלך מתוכנן ומכוון אחרי שנסתיימה החינגה בעקבות הזיכוי המפוקפק של שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים.
27/07/2012  |  אריה אבנרי  |  כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il