|   15:07:40
דלג
  שושנה ויג  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
פרופ' ארנסטו קאהן [צילום: שושנה ויג]

כנס המשוררים ה-32: מפגן של כבוד ואהבה

את קיומו של הכנס ניתן לזקוף לפרופ' ארנסטו קאהן שהצליח לגייס נשיאים לאמנות ולשירה רמי מעלה מכל העולם לכבוד מפגש בינלאומי מרשים לכבוד התרבות והאמנות. המשוררים הגיעו מכל קצוויי תבל כדי לסייר ולפגוש משוררים החברים בארגון האקדמיה העולמית לאמנות ולשירה החל משנת 1969
08/09/2012  |   שושנה ויג   |   כתבות   |   תגובות


הכנות לטקס ולכנס
פרופ' גד קנר

"הלו, ארנסטו, מה אני צריכה לעשות בכנס? " זו הייתה השאלה שהתרוצצה במוחי לפני טקס הפתיחה. וארנסטו השיב לי בקולו עייף ומותש מכל ההכנות, הכנת אנתולוגיה עבת כרס בת 500 עמודים, שיחות ארוכות עם כ-250 משתתפים מכל רחבי העולם ועוד . "את צריכה לבוא לפתיחה ואחר כך לכתוב." כששמעתי את מילותיו נרגעתי. לא אצטרך לשבור את השיניים כדי לדבר צרפתית עילגת או לאמץ את מוחי וזיכרוני כדי לדבר באנגלית עם משתתפי הכנס הבינלאומי ה-32 לשירה. כאשר מארגן הכנס פרופ' ארנסטו קאהן אומר לך תבואי ותכתבי את מתגייסת באופן מידי למשימה.

את קיומו של הכנס ניתן לזקוף לפרופ' ארנסטו קאהן שהצליח לגייס נשיאים לאמנות ולשירה רמי מעלה מכל העולם לכבוד מפגש בינלאומי מרשים לכבוד התרבות והאמנות. המשוררים הגיעו מכל קצוויי תבל כדי לסייר ולפגוש משוררים החברים בארגון האקדמיה העולמית לאמנות ולשירה החל משנת 1969.

בטקס הפתיחה חלקו כבוד המשוררים זה לזה, מפגן ראווה של מדליות ותארים לשם כבוד שלא ראיתי מימיי. הסינים חילקו אותות ושירים הכתובים בציורים קליגרפיים לבאי הכנס רמי המעלה. עולם השירה נפתח לפני כמו מניפה יפהפייה בזכות האנשים שהתקבצו מכל העולם והגיעו לחלוק כבוד למשוררים שכותבים שירה בשפות שונות. אנתולוגיה מרשימה מרובת שפות הגיעה לידיהם של משתתפי הכנס.

וכך בסיום הערב רוב משתתפי הכנס אחזו ביד אחת את הספר המרשים ועל צווארם הייתה תלויה מדליה. בטקס של כבוד לא שוכחים אף אחד, גם אני קיבלתי מדליה לשם כבוד בעבור ניסיונותיי הבלתי מוצלחים לארגן מסיבת עיתונאים בתום האירוע, או לפני האירוע. בסיוע ענת מדוברות כפר סבא ניסינו לעורר את התקשורת, כמעט הצלחתי לגייס את ערוץ 10 לאייטם לכבוד פרופ' קאהן, אך לא התעניינו באמת, ובישיבת מערכת הערוץ ביטל את הרעיון, גם בערוצים האחרים לא התעניינו בשירה, כנס משוררים צבעוני שמוסיף חן לנוף התרבותי המקומי לא עניין את התקשורת הארצית. בכפר סבא עירו של פרופ' קאהן ניסו לעזור וראש העירייה יהודה בן חמו היה בסוד העניינים והשתתף באופן מאוד פעיל בארגון האירוע וגם הפך לכוכב המרכזי בטקס הפתיחה. כפר סבא עיר עם איכות חיים ועל כן תרבות נתפסת כמקור לגאווה.

מארגני האירוע פרופ' ארנסטו קאהן וד"ר חדווה רבינזון בכרך שקדו על הכנת המפגשים ועל אירוח המשוררים מכל העולם, בתקציבים דלים ובמעט עזרה של משרד החוץ שארגן יום סיור לירושלים.

ארנסטו קאהן הזמין את המשוררים לבית כנסת רפורמי בסמוך להיכל התרבות בכפר סבא ובו הייתה לאורחים מכל העולם חוויה כמעט מיסטית. הם נגעו בספרי הקודש ושמעו את הרב הרפורמי המקומי מספר על קצה המזלג על מנהגי היהדות. ספר התורה הוצא והוכנס כשהמשוררים יושבים בבית הכנסת ומתרשמים מסקירה באנגלית. אחר הם צעדו להיכל התרבות כדי לשבת באודיטוריום לטקס הפתיחה. יפנים, סינים, הודים, ארגנטינאיים משוררים מאסיה ומשוררים מדרום אמריקה, משוררים מצרפת ועוד משוררים שלא הצלחתי לזהות צעדו יחד לקראת אירוע הפתיחה החגיגי.

דברי פתיחה

דבריו של פרופ' ארנסטו בטקס הפתיחה 4.9.12 אודיטוריום כפר סבא. הדברים נמסרו באנגלית ואני תרגמתי חופשית תוך כדי נאומו.

"אני מלא התרגשות לכבוד הפתיחה היסטורית של הכנס הבינלאומי לאמנות ה 32. אני רק רוצה לומר כמה מילים. הכתבים שואלים למה ביקשת מהאקדמיה שזה יהיה המקום (כאן בישראל) ואומר לכם מהן הסיבות לכנס בארץ.

סיבה ראשונה להראות לכם, משוררי העולם, סופרים ידועים ומשפיעים, לכולכם דפים באינטרנט או בעיתונות, רציתי להראות לכם את ישראל האמתית. איך אנו אוהבים כל הזמן שירה ושלום. סיבה שנייה אני רוצה לעזור לישראלים."

צלצול פלפון מפריע לארנסטו, אולי זהו משורר שעדיין צריך להגיע ומחפש הסעה משדה התעופה, כן, ארנסטו הסיע את רוב המשוררים משדה התעופה ופיזר אותם בבתי המלון השונים. כן, היו גם משוררים שאיחרו לנחות ולהגיע בזמן לכנס והחמיצו את טקס הפתיחה המרשים. הוא מכבה את המכשיר ומבקש מכולנו שנשתיק את הטלפונים שלנו.

להקשיב לשירה

וממשיך בדבריו. "אני רוצה לעזור למשוררים הישראלים שיהיו בקשר עם משוררי העולם. האנתולוגיה היא למען ההכרות הזאת. תוכלו לקרוא כל שיר באינטרנט לשם כך לא צריך כנס. כל משורר שייראה לך תמצא באינטרנט וגם באנתולוגיה משהו מן השירה. הקונגרס העולמי מטרתו להקשיב לשירה.

זוהי האפשרות להסתכל ולהיות חבר עם אחיכם, ולכן בכל עמוד של האנתולוגיה יש איי- מייל. אתה יכול להיות בקשר. אתה יכול לתרגם מאנגלית, לסינית, למונגולית. זו הסיבה השנייה. תודה ליהודה בן חמו על כל עזרתך, ראש עיריית כפר סבא. זוהי העיר הראשונה לתרבות ולספורט. תודה למשרד החוץ למחלקה ליחסי תרבות, לאניטה. תודה על כל מה שעשית. תודה לאגודת הסופרים ואיגוד הסופרים הרצל חקק ופרופ' גד קנר. תודה לאגודת הסופרים במודיעין ד"ר רחלי אברהם איתן..." וכך ממשיך פרופ' ארנסטו להודות גם לאחים שלו שהגיעו מכל קצוות תבל לכנס המרשים באודיטוריום בכפר סבא, שעברו דרך ארוכה כדי להיות בכנס הבינלאומי בישראל כנס שמתקיים כל שנתיים.

פרופ' ארנסטו קאהן הזמין את נשיא האקדמיה הסיני ד"ר מארוס יאנג ושניהם פתחו את הכנס. במחווה של כבוד. כל טקס הפתיחה היה אירוע של כבוד. פעם בשנתיים מתכנסים משוררים כל העולם וחולקים כבוד לחברים. זה מנהג יפה, מנהג שבו היופי מנצח. יופיין של המילים מתבטא גם במעשים של החברים אלה למען אלה.

תודות לכל העולם

ראש עיריית כפר סבא יהודה בן-חמו אמר דברים באנגלית ובין השורות הבנתי שמסתתר בו משורר שמבקש לבקוע. למשל כשהוא אמר שכל גן שעשועים הוא שירה. או כל מה שאני עושה למען העיר הוא שירה.

ועוד פנה אל המשוררים באלה הדברים "אתם בעלי כשרון להפוך את הקשה לשירה כפר סבא מאושרת לארח אתכם."

גם מי שנעדר מן הטקס זכה לכבוד, למשל ד"ר יוסי מסין לא הגיע וחבריו לקחו את אות ההוקרה של עיריית כפר סבא עבורו. גם פרופ' ארנסטו קהן קיבל תעודת הוקרה מעוטרת בכתב מן המזרח, מדליות ותעודות ומגנים עברו מיד ליד בהתרגשות רבה.
חברי ארגון הסופרים ההיספנו אמריקן שמונה 4000 חברים תרמו לד"ר יוסיי מסין מדליה זהב. רוזיט דגן מאיגוד היוצרים בכפר סבא העניקה את מפתח העיר לד"ר יוסיי.

נשיא המדינה לשעבר מר יצחק נבון היה אמור להשתתף בטקס, אך בשל מצבו הבריאותי נבצר ממנו להגיע, עבורו העניק ארגון ספרות הלדינו והספרדית אות הוקרה ותעודה על תרומתו לספרות בארץ לספרות בעולם. את אות ההוקרה מסרו לעיריית כפר סבא לידי יהודה בן חמו, שיעביר לו את אות ההוקרה.

עוד תעודה לראש עיריית כפר סבא על תרומת העיר לחיי התרבות ולקונגרס הזה. את התעודות ומדליות מעניקים יחד נשיא האקדמיה לאמנות מר יאנג וארנסטו קאהן.

הקהל מקבל הסבר באנגלית על המוסד הזה שנקרא האקדמיה לאמנויות. "זה נוסד 1969 בשנה שניל ארמסטרונג נחת על הירח, לכן הוא בן 43 שנה ועד היום היינו ב-20 ארצות וזה הקונגרס ה -32 . אני שמח וגאה שהכול גדל והתחזק. יש לנו המון אסיאתיים בקונגרס. יוצרים מסין. משלחת טיוואן. יש לנו משוררים מיפן מקוריאה. עדיין מגיעים שלא הצליחו להגיע לפתיחה ויהיו אתנו בערב. ממונגוליה הגיעו ואנו מרוצים. מהודו גם הגיעו . יש לנו משוררים רבים מאמריקה הלטינית ארגנטינה. היספנו אמריקנים. משוררים מצרפת ליאו פולה. ד"ר מארי רוברט..."

כבר בבית הכנסת התקרבתי לאורחים וניסיתי ליצור קשרי ידידות עם האורחים מחו"ל, החלפתי מילים עם משורר מהודו שהצטרף לביקור ולא הספיק לשלוח שירים לאנתולוגיה, הוא סיפר לי שהקים בית ספר בהודו והוא מלמד מתמטיקה בארצו. דמויות ציוריות עברו בין הקהל לבושים בבגדים מסורתיים מארצם, הייתה התרגשות רבה גם כשיצאנו מן האולם והתחככנו באורחים המכובדים מכל העולם, לא צריך הזמנה כדי להיות חבר של משורר, פשוט תפתח בשיחה וכל מילה היא שיר.

הקטעים המרגשים בטקס הפתיחה היו מופעי שירה, אחד מהם של ד"ר מארי רוברט שהציגה בקול ובצליל את שירתה.

ברכות רבות נשאו באי הכנס ונציגי המשוררים מכל העולם. זה היה קצת מעייף אבל היה זה טקס מרשים, כפי שלא ראיתי מימיי. פשוט מפגן ראווה של כבוד ואהבה.

פרופ' ארנסטו קאהן [צילום: שושנה ויג]
טקס מרשים [צילום: שושנה ויג]
תאריך:  08/09/2012   |   עודכן:  09/09/2012
שושנה ויג
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כנס המשוררים ה-32: מפגן של כבוד ואהבה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ים תיכוני
8/09/12 18:55
 
כנס משוררים????
9/09/12 06:57
2
שושנה ויג
8/09/12 22:45
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
זה קרה בתחילת שנות ה-2000. אחרי כמה שנים של קריירה פושרת קובי פרץ לקח בקבוק מי חמצן, שפך ממנו בנדיבות על ראשו ויצא מן הצד השני כשחורדיני מן המניין. כמה רגעים אחר כך הוא שלף (משחק מילים בלתי מכוון) להיטים כמו "בלבלי אותו" והפך לזמר המזרחי המצליח ביותר בישראל. ולמרות שהוא שר "אני לא בן של מלך", הכתר הבהיר שלו לא עזב את ראשו לרגע.
08/09/2012  |  דנה שוופי  |   כתבות
בשבועות החולפים חשפנו כאן מידע בעייתי על מעלליה של מי שמכונה: "חבורת הזבל" [ראו משמאל], שבמרכזה יגאל זילכה, עו"ד יוסי כהן ("להלן: קונסיליירי) וג'ודי שלום-ניר-מוזס. פרסמנו כאן מידע המצביע על מעשים בלתי כשרים מצד ג'ודי, שלא נמנעה מניצול לרעה של קשריה ומעמדה כבעלת מניות בידיעות אחרונות וכאשת שר בממשלה, ואף שיגרה מסרים מאיימים לעברו של יו"ר אי.די.בי. נוחי דנקנר. הבטחנו המשך, והנה אנו מוסרים מידע נוסף.
07/09/2012  |  יואב יצחק  |   כתבות
עת יורדת השמש זורמים הנאהבים אל חופי תל אביב. שם, על-רקע החול והשוברים, יש סוג נוסף של גל ששוטף את הזוגות: גל של גנבי חוף שמתמקדים בפלח השוק של השמאלץ והרומנטיקה. הקיץ הגיעו דיווחים רבים על גנבות של סמארטפונים, ארנקים וחפצים נוספים בחופים, שהובילו את המשטרה והעירייה לנקוט צעדים. אך המשטרה מעידה כי בכל זאת חלה עלייה של עשרה אחוזים מהשנה שעברה בפשיעה מסוג זה.
07/09/2012  |  עידן חגואל  |   כתבות
כשקבעתי את הראיון עם אהובה עוזרי היא ביקשה ממני לא לאחר. "אני יקית כמו גרמנייה, אף פעם לא מאחרת”, היא הסבירה. ייאמר לזכותי שאני אף פעם לא מאחרת, אבל משהו בהערה שלה גרם לי לחשוש שדווקא הפעם זה יקרה לי. מרפי ובניו, אפשר לסמוך עליהם בעניינים כאלה. כשעמדתי ליד הדלת הלבנה וגיליתי שהקדמתי ב-20 דקות, הייתי מבסוטה, עד שעוזרי יצאה לקראתי והודיעה לי שאני מאחרת ב-40 דקות כי קבענו ב-12. "אבל קבענו באחת”, סיננתי קללה למרפי. רגע אחרי החיוך הגדול שלה אותת לי שיהיה בסדר.
07/09/2012  |  עדי קיסר  |   כתבות
האופטימיות באוויר עלולה לגרור אתכם למערכת הבטחות שתתקשו לעמוד בה, או שאתם יכולים להכין תוכנית ביצועית שעלולה להיות עמוסה בפרטים שאין קשר ביניהם ולכן אתם מפספסים את היעד. חוסר המנוחה גם הוא לא עוזר ויכול לגרום לכם לנוע בכיוונים מנוגדים ובכך להכשיל את עצמכם, לכן חשוב שתעצרו רגע, לפני שאתם רצים אל הלא נודע.
07/09/2012  |  טובה ספרא  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il