|   15:07:40
דלג
  רן שורר  
קרימינולוג ופסיכולוג
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?

ביבי "שום מקום"

מזה חודשים ארוכים מנסה ראש הממשלה לשכנע את דעת הציבור הישראלי לתמוך במהלך התקפי נגד אירן, אבל עד עתה הוא הצליח להוביל אותנו לשום מקום באותה שעה הוא מיטיב להסתכסך עם כל העולם התרבותי ובמיוחד עם ידידתנו הגדולה והחשובה ביותר -ארה"ב גם מנהיגים שהיו מוכנים בעבר לשמוע אותו, לבחון ברצינות את דעותיו, לא מאמינים עוד לאף מילה היוצאת מפיו, הן כראש ממשלה ואני בטוח שגם כאיש פרטי
12/09/2012  |   רן שורר   |   מאמרים   |   המחאה החברתית   |   תגובות
נתניהו. לו לפחות היה מביא הסכם עם השכנים [צילום: פלאש 90]

הוא יורה לכל עבר בתוך הממשלה ומחוץ לה. תוקף יריבים פוליטיים, נלחם בחוות דעת מקצועיות של קציני צבא ואנשי ביטחון אחרים ולחלופין מחפש גיבוי מחכמי התורה. וה"הצלחה" היחידה שתיזקף לחובתו היא הבלבול שנטע במוחותיהם של המוני בית ישראל.

מי שמחזיק בדעות מרכז שמאלה, כ-50% מאוכלוסיית המדינה, הוא עבורו בוגד. (זוכרים את כיכר ציון?). הערבים (כ 17%) - אין לדבריו על מי לסמוך. כי אחרת היה כבר מקיים את הבטחתו לתמוך בהקמת מדינה פלשתינית. תנועות המחאה אינן בשלות ואינן מייצגות את המצב החברתי כלכלי ולכן אין להתייחס אליהן.

כל ביקורת נגד השלטון מכל צד שהוא - פסולה ונתפשת כפוליטית ולא עניינית. את ערוץ 10 שנהג לשדר באובייקטיביות כתבות שלא מצאו חן בעיניו, הוא רוצה לסגור. זה יועיל לדעתו לחופש הביטוי ...(שלו עצמו בלבד). והיה אם "נתפש בקלקלתו" - מיד יאזכר שגם קודמיו עשו כמוהו...

נוער הגבעות - הקבוצה השולית, שלמרבית הצער מייצגת כיום את גוש המתנחלים בפרט וחובשי הכיפות הסרוגות בכלל, הם העילית שבעילית של ביבי. אלה התותחים! הם היחידים שיודעים מה טוב ליהודים... ובדרך הם ידעו גם להשתלט על מרכז הליכוד.

הגל היהודי המחתרתי העכור בגדה המערבית, שנתן ידו בפשעים חמורים, שמפוצץ ושורף מסגדים, שעוקר מטעי זיתים, שצובע מחדש כנסיות ומנזרים, שזורק בקבוקי מולוטוב על השכנים, גל שמונחה ע"י חשובי הרבנים שם, מאיים על שלמות הדמוקרטיה הישראלית השברירית אבל ביבי ממשיך ל"זבוח להם זבח...".האחרון התרחש במקביל לפינוי מגרון.

ולידם יש לו כגיבוי את שס והחרדים. אלה ראו כי טוב לכיסם, ולא יזוזו מתמיכה בו...האמת היא שרק את החבורות האלה יכול אולי ביבי ל"מרוח", בלית ברירה הם יאמינו לכל דבר שיצא מפיו בדיוק כפי שמאמינים לדברי הרבנים המסיתים לרצח ופגיעה בשכניהם בשטחים על-מנת להשתלט על עוד פיסת קרקע נדלנית. כאילו שסיימו כבר לדאוג לקרקעות הנגב והגליל...הם יודעים שבלעדיו אין להם תקומה.

מה שנוגע לנו, המיליונים השקטים, אנחנו שקופים. אותנו לא שומעים ולא רואים. באדיקות בלתי נתפשת ובסוג של אוטיזם, סבור ראש הממשלה ממש כמו שר הביטחון שאנחנו נלך איתם ואחריהם בצורה עיוורת. החדשות הגרועות עבורם - שלילי מוחלט! גם אם הצבענו בעבר עבורם וחבורותיהם.

שהחתול ישמור על השמנת

ולמה כל כך?! מיליוני אזרחי המדינה המתינו בכליון עיניים בשלוש השנים האחרונות להבטחה הגדולה. בשנת 2009 הגיע ביבי לשיאו בנאומו בעצרת האו”ם. "Lets talk Dugri..." הוא אמר לפלשתינים בחיוך סרקסטי, שרק אנשי מקצוע יודעים לפענח. גם הם התקשו להאמין למה ששמעו. ביבי השמיע באוזני כל העולם כולו - סמוך ליום עלייתו לשלטון כראש ממשלה - שגם לפלשתינים מגיעה מדינה וביקש אותם לבוא לשולחן הדיונים ללא תנאים מקדימים... מה קרה עם הבקשה הזו?! כולנו קיווינו שהוא יעשה זאת על אפם וחמתם של המתנגדים להסכם ויש בינינו רבים כאלה. בסתר ליבנו חשבנו ש"החתול ישמור על השמנת ...".

ואכן איש אינו מכחיש - ביבי הוא גאון הרטוריקה והמשחק. הוא יודע לשלוט בבמה ובקהל כשחקן מנוסה. הוא מסוגל למכור את הירח בצהרי היום, לשכנע אותך שיש לך אחות, אבל האמת הכואבת היא שביבי מוליך בהבל פיו את המדינה ל"שום מקום". שלוש שנים חשובות ביותר בהיסטוריה המודרנית - קריטיות לעתידה של מדינת ישראל כדמוקרטיה ציונית יהודית, ירדו לטמיון מכל בחינה אפשרית.

האנרגיה המחשמלת של המחאה החברתית הענקית משנה שעברה בוזבזה לריק. ושלא יספרו לנו ביבי ושטייניץ על גני הילדים. זו עזרה המיועדת בעיקר לילדים של החרדים, כי אפילו הערבים הורידו כבר את אחוז הילודה לסטנדרטים מערביים. בכל מקרה, זה כלום לעומת מה שהיה על הממשלה הנוכחית לבצע, כדי שאזרחים כמונו ירגישו שיש ברכה בעמלם, שיש עתיד לחיים במקום הזה.

גם בתחום הכלכלי הוא הלעיט אותנו במשך שלוש שנים שהוא ושר האוצר שלו - גאוני הדור ויוציאו את מדינת ישראל מהמשבר העובר על כל העולם. לא דובים ולא יער. איזה משכורות מרוויחים מנכ"לים של חברות ציבוריות שבאים לקבל את עזרת מחזיקי אגרות החוב, או גרוע יותר ל"תספורת"- לעומת המשכורות שלכם?

כמה שילמתם אתמול על הלחם והחלב? על הדלק והחשמל, על העגבנייה, הגזר והמלפפון? בכמה העליתם את המינוס החודש? חישבו על זה - למעלה מ50% ממקבלי השכר בישראל פועלים מול מינוס תמידי בבנק. מלחמת קיום כמעט בלתי אפשרית! הסיבה היא חוסר פרופורציה בין משכורת ממוצעת לעלות חיים ממוצעת של המעמד הבינוני! בעצם הממשלה רק לוותה כספים מהציבור העובד על-מנת לחלקם להתנחלויות ולחרדים ולתחזק בדרך זו את כסאותיהם של שריה וראשה.

והאבטלה - ראש הממשלה מקפיד לספר לנו שירד אחוז הנרשמים בלשכות עבודה, במילים אחרות- המובטלים. זהו בלוף "בעל דרגות אלוף”. מספר המובטלים ירד אומנם סטטיסטית השנה לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה, אבל כמה מפרנסים לא מסוגלים לגמור את החודש? כמה מביניהם עובדי קבלן שמרוויחים בקושי שכר מינימום ללא תנאים?! כמה לא נרשמים כלל בלשכה כי התייאשו? - לא ידוע. זה נתון קשה לציון. כמה זוגות צעירים חילוניים העובדים ומרוויחים ונחשבים למעמד הביניים אינם גומרים את החודש ונזקקים לסיוע הורים?! איזה חיים מובטחים כאן למאות אלפי משפחות?

ומה עם ביטחון- האם יש מי שחושב שבהבל פה אפשר להביא ביטחון? אילו לפחות היה ביבי מגיש לעם הסכם עם הפלשתינים, והייתה לו הזדמנות פז להמשיך בדרך שסלל קודמו בתפקיד - אהוד אולמרט. במקום לספר לנו שהם מתנים תנאים. שהם לא רוצים לבוא לשולחן הדיונים. במקום לחפש תירוצים, היה הולך אליהם בדיוק כפי שאנואר סאדאת מחל על כבודו ב-1977 ובא לכנסת ישראל. כך נוהג מנהיג גדול - איש עשייה. אבל ביבי הוא איש של דיבורים ולא מעשים. ממה איש הסיירת מפחד?

כי אילו לפחות היה מביא הסכם לישראל עם שכניה הפלשתינים, אפילו לא שלום, פשוט הסכם! פיסת נייר שעליה הסכימו הצדדים כשלב ראשון למזרח תיכון חדש. או אז היה מקבל תמיכה עצומה בישראל וגם זוכה לתמיכה מכל העולם ואפילו זו הבלתי צפויה מצד 22 מדינות הליגה הערבית!!! שרובם שונאים את האייתוללות האירניות לא פחות מאיתנו.

אם היה הסכם ביד, אולי היינו תומכים בו בכוונותיו לתקוף באירן. כמובן, אם ובתנאי שאין ברירה אחרת והעולם המערבי הולך איתנו. בכל מקרה הייתה לנו הוכחה ביד שהאיש רציני ו"מתכוון לביזנס”! על מה בעצם ביבי מתפלא? זה שחוץ מציבור פנאטי ועיוור, מפוצץ מאמונה שהיושב במרומים יוציא גם הפעם את ישראל מהמצור, חוץ מאלה - מי יתמוך בו בבחירות הקרובות? רק כסיל ואוויל!

אי-אפשר להימנע גם מהמחשבה שרבים מהתומכים במלחמה ובביבי, לעולם לא יעשו מלחמה בעצמם, אלא ישאירו זאת לאחרים. אבל גם באו"ם וגם במכללה ובמיוחד בכנסת הוא מממשיך לגבב דיבורים על דיבורים בלשונו החלקה ומצליח בהתמדה לפתות את פשוטי העם ואת כל אלה שלקו בעיוורון ובטשטוש חושים. מיותר לעשות עוד השוואות.

אבל ביבי יכול ל"התנחם" בכך שהרוב הגדול, זה שלא השתתף בעבר בבחירות מטעמי מחאה שונים ומתוך עצלות, הבין כבר שהפעם צריך לשלוח כל אחד לעשות את מה שהוא טוב בו! ואנחנו יודעים כבר מה יודע ראש הממשלה הנוכחית לעשות הכי טוב...

תאריך:  12/09/2012   |   עודכן:  12/09/2012
רן שורר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ביבי "שום מקום"
תגובות  [ 9 ] מוצגות   [ 9 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בן דוגית
12/09/12 17:57
 
שורר מסית ושקרן
14/09/12 22:03
2
מוקיון .
12/09/12 18:15
3
מתמתיקאי
12/09/12 18:58
4
במבה
12/09/12 23:09
5
יואל ק
13/09/12 07:21
6
הבוחרים.
13/09/12 09:04
7
חן ג
13/09/12 11:45
8
נתניהו מלך
13/09/12 20:20
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יום שישי האחרון. הרכס הטרשי של מגרון מתמלא מאהלים-מאהלים. בולטים בהם מאהלי מאות הרבנים שפרסמו את המודעות על חילול השם שבעקירת מגרון. לטובת החשובים שברבנים ומשפחותיהם הובאו, כיאה למעמדם, מגורונים מיוחדים. הנורמות המנהיגותיות של מורי הדור שלנו שונות תכלית שינוי מאלה של גדולי הרבנים החרדים שנוטשים את צאן מרעיתם ברגעי המבחן הגדולים. גדולינו, בניגוד להם, ניצבים בראש המחנה גם בחמורים שבמשברים. ואכן, ובזכות היותם במקום הנכון ובזמן הנכון, "היה לא היה".
12/09/2012  |  ישראל הראל  |   מאמרים
בולמוס הדבֶּרֶת בעניין התקפת מתקני הגרעין באירן הוא תוצאה של פתיחת סכר המכנה המשותף של הקיום היהודי בארץ ישראל. מוטב היה אילו לא באה לעולם הדברת הזו, אולם מרגע שצד אחד, דומיננטי ובעל שליטה במערכות התקשורת, נטל לידיו את חלק הארי בפריצת הסכר, בכיוון אחד בלבד, מוטה ובמידה רבה גם מרושע ומתנשא, אזי חובה להציג גם את העמדות ההפוכות. ישמע הציבור וישפוט.
12/09/2012  |  ד"ר גבי אביטל  |   מאמרים
הביבי לא למד דבר ולא שכל דבר: אותה התנהלות מדינית של שב ואל תעשה, קיפאון מוחלט במשא-ומתן עם הפלשתינים, הכלכלה שלו שממשיכה להעשיר את העשירים ולרושש את מעמד הביניים והנמוך ובעניין אחר: המעשה שעשתה השופטת אלשיך הביא את לשכת עורכי הדין לתבוע את פרישתה מכס המשפט לאלתר זה לא קרה
12/09/2012  |  עמוס שריג  |   מאמרים
אני תמה מה הניע בכירים של רשות כרך בישראל להנציח שם כמו יוחנן הורקנוס ולקרוא רחוב על שמו. נכדו של מתתיהו הכהן, אשר נעשה לשליט בזכות ייחוס אבות והצמיד לשמו העברי יוחנן גם שם יווני טיפוסי - הורקנוס.
12/09/2012  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
זוכרים את משאל הליכוד לפני ההינתקות? כל גורמי הימין החוץ-פרלמנטרי התגייסו לשכנע את רבבות חברי הליכוד שאין להתנתק מרצועת עזה. בצמתים, במודעות, באלפי מתנדבים. לאחר שהכתומים ניצחו, שרון ואנשיו התעלמו מהתוצאות והמשיכו בהליכי ההינתקות. עולם התקשורת והמשפט גיבה אותם בחדווה. הקמפיין הענק והמושקע קרס באחת.
12/09/2012  |  מאיר אינדור  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
ירון פרידמן
ירון פרידמן
הדיווחים בעולם כולו על אודות המלחמה בעזה מעדכנים ללא הרף את מספר ההרוגים הפלשתינים בעזה. נראה כי יש סוג של קונצנזוס לגבי המספרים. אך מהי רמת מהימנותם?
ציפי לידר
ציפי לידר
למרבה האירוניה, בתו של פרעה היא שהצילה אותו ובסופו של דבר פרעה בכבודו ובעצמו גידל את משה בארמונו, וסלל את הדרך לגאולה    האדם חושב, והאלוקים צוחק
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il