|   15:07:40
דלג
דוקטור רחל ארנפלד מנהלת   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

אשפי ההונאה

אמריקנים רבים מסייעים שלא ביודעין ל"אחים המוסלמים" לחדור לחיינו ולשבשם
21/09/2012  |     |   מאמרים   |   העולם הערבי   |   תגובות
חוסר יכולתה של ארה"ב להשפיע על "האחים המוסלמים" במצרים אינה מסבירה את התקרבותה אליהםחוסר יכולתה של ארה"ב להשפיע על "האחים המוסלמים" במצרים אינה מסבירה את התקרבותה אליהם [צילום: AP]

הבנקאות האיסלאמית שנמצאת בשלבי התפתחות היא חסרת שקיפות, אינה מפוקחת ובלתי מובנת, ובסופו של דבר עלולה להותיר את המשקיעים המערביים המסונוורים מהפָטָה מוֹרגָנָה הנוצצת של זהב-השריעה – בחולות הצחיחים של המדבר

אחת הירושות הנפשעות ביותר של בריה"מ לשעבר היא הדיסאינפורמציה.

קצין המודיעין הבכיר ביותר שערק לארה"ב מהגוש הסובייטי הוא יון מיחאי פצ'פה, שעמד בראש שירות המודיעין הזר הרומני. בספרו החדש "דיסאינפורמציה" העומד לצאת בקרוב לאור, הגדיר פצ'פה מונח זה לא רק כ"לשקר בגדול" או להטעות, אלא כניסיון מתוחכם לשכנע את התמימים והפתאים, כי דברים שאינם קיימים אכן קיימים ודברים שאנו חושבים שאנו יודעים אותם - שונים מכפי שאנו רואים. יתר על כן, מאפיין חשוב ביותר הוא שדיסאינפורמציה מופצת בעיקר על-ידי הבלתי מודעים - ממפלגות פוליטיות ועד לארגונים פרטיים, מכלי תקשורת ועד אנשים תמימים בעלי כוונות טובות.

כפי שמעיד פצ'פה, דיסאינפורמציה הייתה מומחיות סובייטית, וניתן לומר כי את צורתה המציאו הסובייטים. שיטת הפעולה הייתה להחדיר סוכני קג"ב לגוף שאינו מודע לכך, על-מנת להביא את מנהיגיו לתמוך בעניין המשרת את האינטרסים של בריה"מ. המטרה הייתה לשכנע את קהל היעד כי מקור המידע (הדיסאינפורמציה) הוא בעצם מקור מהימן ואינו קשור לבריה"מ.

למרות שבריה"מ כבר אינה קיימת, היא הותירה את הדיסאינפורמציה כירושה בידי התלמידים מרחבי העולם שאומנו על-ידי המנגנון הקומוניסטי. ואילו אנו איננו מזהים את התופעה, ולכן איננו מגיבים כראוי על ניסיונות שקופים מצד מפיצי הדיסאינפורמציה, העושים זאת באמצעות כזבים שקל להפריכם, או אפילו כשהם אומרים דבר והיפוכו. במהלך המלחמה הקרה, הטעתה הדיסאינפורמציה בעיקר "אידיוטים שימושיים". כיום, לעומת זאת, נראה כי מדינות שלמות, מנהיגיהן, אנשי התקשורת והאליטות האקדמיות שלהן נופלים ברשתה.

"הנשק המועדף" של הממשל האמריקני הנוכחי

הסיבה לחוסר זיהוי הדיסאינפורמציה היא האמונה כי התמוטטותה של בריה"מ שמה קץ לשימוש בה. וכך, מאז סיומה של המלחמה הקרה הפכנו לשאננים, ואנו מוצאים את עצמנו במצב נפשי שבו אנו מאמינים למה שברצוננו להאמין, בהתאם למה שנוח לנו.

יש לכך דוגמאות רבות, אך אולי הבולטת בכולן היא כיצד ממשל ארה"ב מתייחס אל "האחים המוסלמים" במצרים ובמקומות אחרים. "האחים" משתמשים בדיסאינפורמציה בתחכום רב ביותר. בכירי הארגון משתמשים במושגים מערביים, במטרה ליצור את הרושם כי הם, בדיוק כמונו, שוחרים חירות, דמוקרטיה, צדק, שלטון החוק, כבוד לזכויות האדם, סובלנות וכדומה. הם מציגים את עצמם כנכונים לשתף פעולה עמנו במובן שאנו, אך לא הם, מתכוונים אליו. מנהיגותה החדשה של מצרים למשל מבטיחה לכבד את ההסכמים הבינלאומיים של ארצם עם המדינה היהודית - ישראל.

במקביל, מנהיגים אחרים של הארגון חוזרים ומסבירים מדוע הדבקת שם התואר "שריעה" לכל מושג כמו "דמוקרטיה" או "חוק" אינו משמעותי. ואילו "אחים" אחרים מצהירים הצהרות שהן בבחינת הכרזת מלחמה על המערב וערכיו, קוראים להשמדתה של ישראל ומודיעים קבל עם ועדה על כוונתם להוביל את העולם המוסלמי להקמתה מחדש של הח'ליפות.

וושינגטון מגיבה לכל זה רק כשנוח לה. יש המסבירים שהואיל ויכולתה של ארה"ב להשפיע על המאורעות היא מוגבלת, תגובותיה החיוביות למשטר החדש בקהיר הם בגדר הכרח דיפלומטי. אחרים מתלהבים מהתייחסותה של ארה"ב ל"אחים" ורואים בה שיבה מבורכת לריאל-פוליטיק.

חוסר יכולתה של ארה"ב להשפיע על "האחים המוסלמים" במצרים אינה מסבירה את התקרבותה אליהם. כשביקרה הילרי קלינטון את מוחמד מורסי באמצע יולי והכריזה כי ערכיה של תנועת "האחים" דומים לאלה של ארה"ב (בשעה שיש ניגוד מוחלט ביניהם) - הדבר נחשב בעיני רבים תרגיל דיפלומטי גרידא. אך שונה לגמרי הוא שילובם של נציגי "האחים" במשרדים ובוועדות המייעצות לממשלת ארה"ב, או העלמת עין וחוסר התייחסות רשמית לעמדות ולצעדים האיסלאמיסטיים החושפים את טבעם האמיתי של "האחים המוסלמים", בנימוק שביקורת עלולה להעליב את האיסלאמיסטים.

דיסאינפורמציה מחייבת חדירה והונאה. אך היום נדמה כי הממשל האמריקני הנוכחי הצליח לשכנע את עצמו כי האיסלאמיזם הוא העתיד המתאים לכולנו. את התייחסותה הנוכחית של ארה"ב כלפי "האחים" סללו דורות של אנשי אקדמיה ומטיפי התקינות הפוליטית. בשם הסובלנות והיחסיות הערכית והדתית, ומתוך התכחשות לערכים שעליהם נוסדה ארה"ב, מתייחס הממשל הנוכחי אל הבטחותיהם השקריות של "האחים" במצרים כאל אמת ואל המבטיחים - בכבוד. ארה"ב משלה את עצמה כי יהיה בכוחה לשנות את כיוון ההתרחשויות אם תרצה בכך, ואינה מבינה כי כללי המשחק השתנו וכי היא משחקת לידיהם של "האחים".

בשעה שארה"ב מקרבת את ה"אחים", מן הראוי שתשקול את משמעות ההתקרבות בעיני אלה שאותם היא מקרבת. הממשל האמריקני אינו רק מוקסם מ"תהליך" ההתקרבות, אלא הוא חי באשליה כי באמצעות דיבורים ניתן להשפיע ולשכנע את כל עמי העולם, ובכלל זה גם את האיסלאמיסטים. הדיאלוג הוא "הנשק המועדף" על ברק חוסיין אובמה. השימוש התדיר שלו בדיאלוג הביא לצמצום כוחה של ארה"ב בזירה הבינלאומית. אשליה עצמית מולידה שאננות ושביעות רצון, ואלו עלולות להוביל לאסון.

"האחים המוסלמים" רואים בצדק את האשליה העצמית של הממשל האמריקני כהישג. בו-בזמן, חששם של אנשי האופוזיציה המצרית מהפיכת השריעה לחוק המדינהגובר למראה אותם מטיפים מטעם "האחים" המתערסלים בחיקו החם של הממשל האמריקני. לא בכדי הכריז שלט מחאה שקידם את פניה של שרת החוץ האמריקנית הילרי קלינטון כשביקרה אצל מורסי: "אם את כל כך מחבבת את 'האחים', קחי אותם איתך". אם לשפוט על-פי תגובת הממשל האמריקני - או ליתר דיוק חוסר תגובתו - להשתלטותם המהירה של "האחים המוסלמים" על מצרים, נראה כי שרת החוץ אימצה את "האחים" עוד לפני ביקורה במצרים.

מערכת הדיסאינפורמציה של "האחים המוסלמים" אינה מוגבלת לחזית הפנים או החוץ, אלא חובקת כל. הבנקאות האיסלאמית, לדוגמה, שהומצאה על-ידי "האחים" (בקוראן אין כל התייחסות לבנקאות איסלאמית) מפתה משקיעים מערביים הצמאים למזומנים אל עולם כספים חדש הכפוף לחוקי השריעה. הבנקאות האיסלאמית שנמצאת בשלבי התפתחות היא חסרת שקיפות, אינה מפוקחת ובלתי מובנת, ובסופו של דבר עלולה להותיר את המשקיעים המערביים המסונוורים מהפָטָה מוֹרגָנָה הנוצצת של זהב-השריעה - בחולות הצחיחים של המדבר. כאשר כסף מזומן הוא מלך, והמונחים הפיננסים שהושאלו מן המערב שבהם משתמשים בנקאי השריעה נשמעים מוכרים, רבים נופלים למלכודת הדיסאינפורמציה מבית מדרשם של "האחים". שלא בידיעתם, הם והשקעותיהם מסייעים לתנועה הקנאית הטוטליטרית לחתור תחת אושיות החברה המערבית באופן שיהיה קשה, אם לא בלתי אפשרי, לבטל.

פורסם במקור: אתר מגזין "מראה"
תאריך:  21/09/2012   |   עודכן:  21/09/2012
רחל ארנפלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אשפי ההונאה
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שבת שלום
28/09/12 14:20
2
חשדנית
7/12/12 20:38
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השנה ב-11 בספטמבר הייתי בדרום מנהטן בניו-יורק. אחת-עשרה שנה חלפו מאז אותו בוקר נורא, ויש להודות לארצות-הברית על שחיסלה את אוסמה בן-לאדן. אלא שמנקודת מבט היסטורית, בן-לאדן כן השיג אחת ממטרותיו: החלפת המשטרים הערביים הפרו-אמריקניים במשטרים איסלאמיים.
21/09/2012  |  עמנואל נבון  |   מאמרים
מספיק עם הרחמים! קראתי את טורו של גבי מירילשווילי בטור הדעות ב-ynet. לאחר מכן קראתי גם את הידיעה על הנהג הצעיר בנתניה שגרם לפציעתן הקשה של שתי נשים. וקראתי ושמעתי לפני פחות מחודש על שלוש המשפחות האומללות שנהרסו כשרוצח עם רישיון קיפד לשלוש נשים מהמשפחות האלה את פתיל חייהן. כתבתי על זה גם מספר פעמים גם בבלוג שלי. והידיעות ממשיכות להגיע, וכמותן של הידיעות רק עולה מיום ליום, על עוד נהגים שפוגעים ובורחים, רוצחים ונשארים חופשיים, בין אם בשגגה או בזדון, ואי-אפשר להמשיך כך.
21/09/2012  |  אודי בורג  |   מאמרים
לא ראיתי את הסרט על מוחמד ואינני מתכוון לראותו. ודאי לא קל להתמודד עם האיסלאם, ונכון שקשה למצוא דרך הגיונית לדו שיח עם האלימות והרצח שמשדרים מאמיניו בשמו של מוחמד: "דין מוחמד בסיף", אך אין כל ספק שסרט מהסוג הזה לא רק שהוא לא מתקן או משנה את התנהלותם של מאמיניו אלא מקצין שם עמדות. הוא גם לא תורם לשינוי משמעותי ביחס החברה המערבית כלפי מאמיניו. אין בפברוק וירטואלי ויזואלי פוגע משום תיקון או שינוי לטובה. ההיסטוריה הרחוקה והקרובה, העובדות של אתמול והיום הן הכלי דרכו ניתן לקבל מושג על הגישה וההתנהלות של חלק נכבד ממאמיניו הדומיננטיים של מוחמד, כשבמקביל בולטת שתיקתם של מאות מיליוני מאמיניו. למי שלא הספיקו מגדלי התאומים ו"קרבנות השלום" במקומותינו; הרצח הסיטונאי מסביב לגלובוס וההרג ההדדי של מאמיני מוחמד אלו את אלו בפקיסטן, אפגניסטן, לבנון, עירק, סודן, לוב, סוריה; ומלחמת עירק הסונית בראשות הרודן סדאם חוסיין באירן השכנה השיעית אחרי המהפך האיסלאמי של חומייני באירן, מלחמה בה נטבחו מעל מיליון מוסלמים משני הצדדים שארכה שמונה שנים תמימות משנת 2000 עד 2008. במלחמה הזו השתמשו העירקים בנשק כימי והאירנים - במתאבדים, כולל ילדים שנקראו ילדי המפתח על שום מפתח פלסטיק שהיה תלוי על צווארם, וזאת כדי לאפשר להם לפתוח את שערי גן העדן המובטח לאור הכנסתם לשדות המוקשים העירקים כדי שבמותם יבטיחו פיצוץ המוקשים ויצירת מעבר בטוח לחייל האירני והפצצות וירי רקטות מסיבי הדדי על מרכזי אוכלוסיה אזרחית. והחשוב לנו: נושא ה"פליטים" הפלשתינים. אחרי מלחמות בין מדינות, כולל המלחמות במאה העשרים, נעשו פעולות "טרנספר" - חילופי אוכלוסיות בין מדינות, ועל-אף המעמסה הכלכלית הן קלטו ושיקמו את הפליטים שהפכו לאזרחיהן לכל דבר ועניין. כך באירופה בין גרמניה לפולין וצ'כוסלובקיה, יון וטורקיה כך בהודו ועוד. יוצא מן הכלל - פליטי מלחמות ארצות ערב בישראל, זאת על-אף יוזמתן ומעורבותן של המדינות במלחמות, דהיינו אחריותן המעשית והמוסרית לסבלם, וזאת על-אף עוצמתן ומשאביהן הכלכליים. הן זנחו את אחיהם עניים ותלושים כפליטים מעל שישים שנה, וזאת בזמן שישראל קלטה מספר גדול יותר של פליטים מארצות ערב שהפכו לחלק אינטגרלי מאוכלוסייתה. למעשה בוצעו בפועל חילופי אוכלוסין של אנשים ורכוש בין מדינת ישראל לארצות ערב (הרכוש של היהודים עולה עשרות מונים על זה שהשאירו הערבים בישראל). מאות אלפי בני אדם נולדים זה 64 שנה למעמד של חוסר סטאטוס אזרחי. זו תופעה יחידה במינה בעולם. אין דוגמה אחרת בעת החדשה של פליטות העוברת בירושה שלושה דורות. אין להם בעיה לאמלל דור אחר דור כדי להשאיר פצע פתוח למאות אלפי בני אדם עשרות שנים, כשברורה להם לקובעי המדיניות הערביים ולכל אזרח ישראלי המשמעות האובדנית של החזרת הפליטים לתחומה של מדינת ישראל היהודית והדמוקרטית.
21/09/2012  |  יוסי שחר  |   מאמרים
מערכת הבחירות בארה"ב בעיצומה. המועמדים מנחיתים מהלומות אלה על אלה. ההתלהטות בשיאה לקראת תאריך היעד. ארה"ב היא, כידוע, מדינת האפשרויות הבלתי נגמרות, ומכאן שאת תוצאות הבחירות הקרובות קשה לחזות. במקום אחד בטוח שהמועמד הרפובליקני, מיט רומני, כבר נצח: ישראל.
21/09/2012  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים

21/09/2012  |  אברהם הללי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   הפיכה במצרים (2011)  /  מי ומי    / 
אחותו של אסד עזבה את סוריה  /  איציק וולף
קאבול: 12 הרוגים בפיגוע התאבדות  /  מירב ארד
דיווח: סוריה ואירן ערכו ניסויים בנשק כימי  /  מירב ארד
האיסלאם מציין את ה-11 בספטמבר  /  יורם אטינגר
סרט ההשמצה בין מזימה למקריות   /  מנדי ספדי
הוואקום שנשאר מאחור  /  נורית גרינגר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il