ענף התיירות בישראל עלול להיפגע ללא מאמצי שיווק במדינות היעד לתיירות לארץ, חברות צ'ארטר וסוכני תיירות. כך התריעה התאחדות המלונות בישיבת הנשיאות החדשה.
ראשי ההתאחדות הביעו דאגה מפגיעה בתדמיתה של ישראל מהשפעת האירועים האחרונים בלונדון ובסיני ומהשפעת הכיסוי התקשורתי הבינלאומי של תהליך ההינתקות על תנועת התיירים לארץ.
בישיבה ציינו ראשי ההתאחדות כי על-מנת לשמור על מגמת הגידול בכניסות התיירים נדרשים מאמצי שיווק והסברה מוקדמים ככל האפשר, במקביל למהלכים הפוליטיים-מדיניים המתרחשים בארץ. לטענתם, השהיית פעולות השיווק להן נדרש תקציב ממשלתי, תביא להחמצת עונת החורף והקיץ בתיירות בשנה הקרובה ובשנת 2006.
המהלכים הנדרשים הם הגברת מאמצי השיווק בקרב חברות צ'ארטר וסיטונאים שהתחייבו לחדש את התיירות לארץ, הקדמת קמפיינים מתוכננים או ייזום קמפיינים משותפים עם הסוכנים, ושימת דגש על מבצעי שיווק ומכירות. היעדים העיקריים לשיווק תיירות לישראל הם: ארה"ב, אנגליה, גרמניה, רוסיה, וחדירה לשווקים מתפתחים בדרום אמריקה ודרום אסיה.