|   15:07:40
דלג
  סופיה רון-מוריה  
עיתונאית מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
הוט, בזק, סלקום, פרטנר סיבים - איזו חברה עדיפה לצרכן?
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
אלקין. "הקואליציה כללה את כל הניגודים בחברה הישראלית" [צילום: פלאש 90]

"בפעם הראשונה, הימין ניסה גם לשלוט"

יו"ר הקואליציה זאב אלקין הוא האיש שסיפק לנתניהו את ההישג שאותו ציין ראש הממשלה כשהודיע על הקדמת הבחירות: לראשונה מאז 1988 השלימה הממשלה קדנציה של ארבע שנים. ראיון ממוסקבה
19/10/2012  |   סופיה רון-מוריה   |   כתבות   |   בחירות 2013   |   תגובות
הרוב הדומם
המחנות הפוליטיים נערכים להתמודדות לקראת הבחירות שבפתח. אבל שום שינוי מהותי לא צפוי במפה הפוליטית, לא כשהשמאל מפולג כל כך והמרכז אוסף את שבריו
האם בליכוד אכן חוששים משלי יחימוביץ'? לא בטוח. אבל מדובר בקו המסתמן של נתניהו והליכוד במערכת הבחירות הקרובה. נתניהו ידאג, בצדק מבחינתו, למקד את הקמפיין בנושאים ביטחוניים, דוגמת הסוגיה האירנית. לליכוד יתרון במישור הביטחוני, ואילו לעבודה יתרון במישור הכלכלי-חברתי. במערכת הפוליטית מעריכים שהקול הצף הישראלי, הרוב הדומם, הוא ימין ביטחוני-מדיני ושמאל חברתי-כלכלי. ההפך הגמור מהגישה שהציגה קדימה - שמאל מדיני וימין כלכלי, גישת האוליגרכיה.

בנוסף, נתניהו יבקש להדגיש שההכרעה בשאלה מי ירכיב את הממשלה הבאה טרם נפלה, על-מנת שקולות הימין לא ילכו למפלגות הקטנות והבינוניות על חשבונו של הליכוד. אם מצביעי מרכז-ימין יגיעו למסקנה שנתניהו כבר ניצח בבחירות, חלקם יצביעו למפלגות אחרות של הגוש, מהלך שיביא לליכוד חלש וקטן ויקשה על נתניהו לנהל את הקואליציה העתידית.

נכון לעכשיו, נתניהו נכנס למערכת הבחירות כפי שנכנס שרון למערכת הבחירות ב-2003, אז התמודד מולו עמרם מצנע בראשות מפלגת העבודה. ליחימוביץ' כמו למצנע אין סיכוי לנצח בבחירות ולהרכיב קואליציה. בדומה למצנע, היא תשקול כניסה לממשלה אחרי הבחירות.

מעמדה במפלגה חזק בהרבה ממעמדו של מצנע בזמנו, אבל הפיצול במחנה שלה גדול בהרבה מכפי שהיה ב-2003. אולי בלית ברירה המפלגות הבינוניות יחברו לעבודה אחרי הבחירות בניסיון להקים חזית אלטרנטיבית לנתניהו ואף ליצור גוש חוסם. כפי שהדברים נראים עתה, אין מצב לאיחוד במחנה השמאל לפני הבחירות.

ביום שלישי שעבר בבוקר יצא יו"ר הכנסת רובי ריבלין לביקור ממלכתי במוסקבה. ההודעה על הקדמת הבחירות כבר הייתה באוויר, ולכולם היה ברור שהכנסת תחזור מהפגרה בשבוע הבא רק כדי לפזר את עצמה. יו"ר הכנסת ויו"ר הקואליציה שהצטרף אליו מאוחר יותר היו אולי צריכים לדחות את הנסיעה, אבל משרד החוץ עמד על כך שלא תתבטל: זה מכבר לא התקיים ביקור פרלמנטרי רם דרג במוסקבה.

אלקין, שהשתתפותו בביקור הייתה מתוכננת, יצא למוסקבה ביום שלישי בלילה, מסיבות משפחתיות וגם פוליטיות: בערב חגג בר-מצווה לבנו, ובצהריים נפגש עם ראש הממשלה בנושא ההליכה לבחירות. בבוקר נפגש נתניהו עם נציגי יהדות התורה, אבל הפגישה הייתה פורמלית: הסיעה הייתה האחרונה ברשימת השותפות הקואליציוניות שאיתן קבע נתניהו פגישות. למרות שההחלטה כבר נפלה, דילוג על הפגישה היה חוסר נימוס.

ביום שלישי בערב כינס נתניהו כתבים והודיע על הקדמת הבחירות. את האחריות להיעדר היכולת להעביר את התקציב הטיל על השותפות הקואליציוניות, והיה ברור שהכוונה היא לא לברק אלא לשס וליהדות התורה.

התקציב נפל בגלל הקצבאות

הסתמן כבר לפני כחודש שאין תקציב, למה ראש הממשלה משך זמן?

"הוא דחה את ההכרעה עד לחזרתו מארה"ב", ענה אלקין. "בנוסף, לא היה ברור לו עד כמה החרדים מוכנים להגיע להסכמות".

המחלוקת הייתה כלכלית-אלקטורלית. נתניהו ושטייניץ ביקשו לבטל את התוספת לקצבאות ילדים שהשיגה שס בתחילת הקדנציה. טענת האוצר הייתה שבהטבות במס ובהנהגת חינוך חינם מגיל הגן המדינה למעשה חסכה למשפחה ממוצעת כ-1,000–1,200 שקלים בחודש, ולכן אפשר לקצץ בקצבאות. אף אחד מהצדדים לא רצה לוותר על ההישג האלקטורלי שלו. נתניהו על החינוך חינם ועל הטבות המס; החרדים על התוספת לקצבאות.

החרדים מבחינתם צודקים, אם התוספת לקצבאות נכללה בהסכם הקואליציוני.

"נכון, וגם חלק מההטבות לא רלוונטי לאוכלוסיה שלהם כי הן ניתנות למשפחות עובדות. הם אמרו - אם צריך לקצץ, תבטלו חלק מההטבות שהנהיגה הממשלה. אמרנו מראש שלזה אנחנו לא מסכימים".

אז הסיבה העיקרית לכך שאין תקציב היא התנגדותן של הסיעות החרדיות?

"במידה רבה. היו עוד בעיות, אבל כבר לא היה טעם לטפל בהן - תקציב הביטחון, הסכמי שכר ועוד. כל עוד לא היה פתרון לקצבאות היה ברור שאי-אפשר להגיע להסכם נורמלי".

העימות בין ראש הממשלה לשר הביטחון הוא עימות אמיתי לדעתך, בהתחשב בעובדה שלא שר הביטחון היה מכשול לתקציב?

"אמיתי לגמרי".

בעניין התקציב או בגלל ארה"ב?

"הכול. ברק מנסה לנהל מדיניות עצמאית משיקולים אלקטורליים, וזה כולל סוגיות הקשורות באירן ובארה"ב".

הוא לא ניהל מדיניות דומה גם לפני שנה-שנתיים?

"זה היה בדרך בוטה פחות, ברגישות רבה יותר. לכן העימות היה אמיתי לחלוטין".

בשבוע האחרון היו דיבורים על שפנים שראש הממשלה ישלוף מהכובע ברגע האחרון על-מנת להעביר את התקציב, למשל תמיכה של חלק מחברי קדימה.

"ללא הסיעות החרדיות, היה ברור ששפנים מהכובע לא יעזרו. חסרו 15 מנדטים".

בקדימה לא רוצים בחירות.

"ובכל זאת הם לא היו מוכנים לתמוך בתקציב. יש גם הקבוצה של לבני, ולבני כן רוצה בחירות".

למה לא ביטלת את הנסיעה לרוסיה כשראש הממשלה הודיע על הקדמת הבחירות?

"בטלפון אני יודע לדבר מכל מקום. נשארה רק קביעת התאריך, וזה כבר לא שייך לשיקולים קואליציוניים אלא ליחסים בין המפלגות".

איך תיראה לדעתך הקואליציה העתידית?

"מוקדם מדי לשרטט. הבחירות כלל לא פשוטות".

אבל אין מתחרה לראש הממשלה.

"כן, אבל ההפרש בין הגושים אינו גבוה. בנוסף, המפלגות החרדיות מגלות עניין רב בסוגיית הגיוס, וזה עשוי לקרב אותן לעבודה".

גם בחלוקת התקציבים העבודה היטיבה איתן בעבר יותר מאשר הליכוד.

"יש אומרים. אני לא בטוח שמובטח רוב לגוש הימין. השאלה היא אם הליכוד יצליח לפתוח פער גדול. המפלגה הכי גדולה בגוש השמאל תהיה ככל הנראה מפלגת העבודה. אם הליכוד לא יפתח פער גדול מול העבודה, אני לא רואה את הבחירות האלה כסגורות".

כי החרדים ילכו עם יחימוביץ'?

"מבחינת יהדות התורה זה יכול להתאים, בגלל סוגיית הגיוס".

יהדות התורה לדעתך אינה חלק מגוש הימין?

"לא אוטומטית".

ושס?

"יותר, אבל גם כאן יכולות להיות הפתעות".

שלוש אנקדוטות

זאב אלקין הוא האיש שסיפק לנתניהו את ההישג שאותו ציין ראש הממשלה כשהודיע על הקדמת הבחירות: לראשונה מאז 1988 השלימה ממשלה בישראל קדנציה של ארבע שנים. גם רבים מהשרים נשארו בתפקידיהם. אלקין מתעקש לציין שאפילו הקדנציה של שמיר-פרס שקדמה לבחירות 1988, שנערכו במועדן, הייתה יציבה פחות מהנוכחית משום שבאמצעה התחלף ראש ממשלה, גם אם החילוף היה לפי הסכם רוטציה. אולמרט שלט שלוש שנים ברצף, אבל זמן קצר אחרי הבחירות איבד את השליטה על הכנסת והקואליציה שלו הפסידה בחלק גדול מההצבעות כשגדעון סער, אז יו"ר סיעת הליכוד, מזנב בה מדי יום רביעי. הקואליציה הנוכחית לא הפסידה בהצבעות.

לא הפסדתם בשום הצבעה מהותית?

"מכל ההצבעות בוועדות ובמליאה הפסדנו שלוש פעמים, וכולן בגלל נסיבות חריגות. בתחילת הקדנציה קדימה הפילה את חוק הקולנוע של לימור לבנת, סתם כדי להראות שהיא קיימת. בתוך שבוע, בגלל זעמם של אנשי הקולנוע, קדימה חזרה בה והחוק עבר. חוק טכני של משרד המשפטים נפל כשהייתי בחדר לידה עם אשתי, והחליף אותי דני דנון. תוך שבוע זה סודר. בפעם השלישית, כשהעברנו את חוק החרם האופוזיציה הפילה איזו הצעה שהייתה קשורה ברפורמה במנהל. בתוך שבוע ההצעה עברה. שלושת המקרים הם בעצם אנקדוטות. אגב, התוצאה של שליטת הקואליציה במליאה הייתה המוות הקליני שאליו נכנסה קדימה".

זה לא ביצה ותרנגולת? אולי קדימה התרסקה כי ציפי לבני לא ידעה לתפקד באופוזיציה?

"היא ניסתה, חיפשה בקיעים בקואליציה ולא הצליחה להיכנס אליהם. לא אפשרנו זאת".

כלומר, אתה זה ששברת את ציפי לבני?

"לא, אני לא קושר לעצמי כאלה כתרים. היא מסתדרת לבד יפה. גם חברים שלה עזרו לה".

הקואליציה הייתה נוחה יחסית כי זאת לא הייתה ממשלת אחדות.

"לא, זאת הייתה קואליציה קשה שכללה את כל הניגודים בחברה הישראלית: ימין-שמאל (בגלל העבודה), דת ומדינה (חרדים מול העבודה וישראל ביתנו), שסע עדתי, שסע כלכלי - רוב הליכוד וישראל ביתנו שדוגלים בכלכלה ליברלית מול העבודה ושס. הכול היה פה חוץ מסכסוך ישראלי-ערבי. וזאת הייתה הפעם הראשונה שבה הימין לא הסתפק בניצחון בבחירות אלא ניסה גם לשלוט".

חקיקה: ספירת מלאי

חוצה את הגבול
אלקין: "אחרי שהעברתי את חוק החרם אמר לי מישהו שבקיא במערכת המשפטית: חוק אחד כזה יכניס אותך לעוד קדנציה, חוק שני יקדם אותך לצמרת הרשימה, חוק שלישי יכניס אותך לכלא. תיזהר במה שאתה עושה. כשהגשנו עם יריב את חוק השימוע בוועדת החוקה, הוא התקשר אליי ואמר: תיזהר, אתה כבר חוצה את הגבול"

במהלך הקדנציה דובר רבות על החקיקה הימנית. כעת, בתום ארבע שנים, הגיע הזמן לבדוק אם הרוב הימני הפרלמנטרי אכן הצליח להטביע את חותמו.

הנה רשימת החוקים שעברו:
  • חוק משאל העם (יריב לוין וזאב אלקין). החוק זכה לסיקור תקשורתי מינורי בהשוואה להצעות החוק שעסקו במערכת המשפט - אולי משום שאין תהליך מדיני על סדר היום. אבל כשתעלה שוב סוגיית שטחים תמורת הסכם מדיני, יוזמיה עשויים לגלות שחל שינוי בכללי המשחק: החוק נועד לבלום עסקות מסוג אוסלו ב' תמורת מיצובישי. הפוליטיקאים יצטרכו לחזור לציבור.
  • חוק החרם (אלקין).
  • חוק חובת דיווח על תרומות של מדינות זרות לעמותות שעוסקות בפעילות פוליטית בארץ (אלקין וח"כים נוספים מהליכוד והימין). ההצעה צומצמה במהלך ההכנה לקריאה שנייה ושלישית, אבל גם במתכונתה המצומצמת היא גרמה לצמצום התרומות ממדינות אירופה שלא מעוניינות בפרסום יתר.
  • חוק שלילת הטבות מאנשי ציבור שהורשעו בפגיעה בבטחון המדינה, המכונה 'חוק בשארה' (יריב לוין, אלקין ומשה מטלון).
  • חוק ה'נכבה' (אלכס מילר, ישראל ביתנו). החוק מנע ממועצות מקומיות ערביות לממן את חגיגות ה'נכבה' ביום העצמאות.
  • חוק ועדות הקבלה (ישראל חסון, דודו רותם ושי חרמש). החוק הבטיח את המשך הקמתם של יישובים יהודיים וקיומם על אדמות המדינה.

בחקיקה בעניין המערכת המשפטית הקואליציה הצליחה פחות. היא בעיקר פתחה במאבק וקבעה יעדים. אפשר להתווכח אם חוק גרוניס של יעקב כץ תרם או גרם נזק, אבל הוא העביר למערכת המשפט מסר שהכנסת היא הריבון ובעלת הבית. חלק מהצעות החוק, דוגמת חוק לשכת עורכי הדין וחוק השימוע למועמדים לביהמ"ש העליון, לא עברו אך שימשו כלי במאבקים שניהלה הקואליציה, ואחד ההישגים המרכזיים היה מינויו של השופט נועם סולברג, תושב אלון-שבות ובעל גישה לאומית ושמרנית, אשר ביום מהימים יירש אולי את כס נשיא בית המשפט העליון בגלל עיקרון הסניוריטי. אלקין אף הצליח להכניס לוועדה למינוי שופטים בתור נציג האופוזיציה את אורי אריאל מהאיחוד הלאומי, מהלך שיצר רוב לימין בוועדה. אריאל, שהתמודד מול רוני בר-און, נבחר על חודו של קול בהצבעה חשאית.

שאר הצעות החוק, אני מזכירה לאלקין, נשארו על הנייר.

"נכון שברוב ההצעות בתחום הזה לא הצלחנו, אבל העלינו את הנושא לסדר היום. קודם פחדו לגעת בו. אחרי שהעברתי את חוק החרם אמר לי מישהו שבקיא במערכת המשפטית: חוק אחד כזה יכניס אותך לעוד קדנציה, חוק שני יקדם אותך לצמרת הרשימה, חוק שלישי יכניס אותך לכלא. תיזהר במה שאתה עושה. כשהגשנו עם יריב את חוק השימוע בוועדת החוקה, הוא התקשר אליי ואמר: תיזהר, אתה כבר חוצה את הגבול".

יש לך כבר תיק במשטרה?

"לא ידוע לי. כשאתה נכנס לפוליטיקה השאלה היא אם אתה בא להשפיע או לשרוד. אני רוצה להשפיע".

חצי הכוס המלאה

במגרון ובגבעת האולפנה הימין לא הצליח. אלקין שילב שני כובעים - זה של יו"ר הקואליציה וזה של יו"ר השדולה למען ארץ ישראל - ובמאבק נגד ההקפאה השנייה ידע ללכת בין הטיפות. את חוק ההסדרה השדולה לא הצליחה לקדם, ואלקין כמעט שילם בתפקידו. בסביבתו של ראש הממשלה שקלו להחליפו בכרמל שאמה.

קיימת סתירה בין שני התפקידים שהיו לך.

"מבחינתי לא. הקואליציה הייתה ימנית והדבר אמור היה לבוא לידי ביטוי. ראש הממשלה הבין שאצלי זה עניין אידיאולוגי והייתי פועל ככה גם אם לא הייתי יו"ר השדולה. נכון, נפלנו בחוק ההסדרה, אבל צריך לראות את חצי הכוס המלאה - החלטת הממשלה להכשיר יישובים שנבנו על אדמות מדינה ביטלה למעשה את דוח טליה ששון, שקבע שכל מה שלא הוסדר קודם פרוצדורלית הוא לא חוקי ודינו להיהרס".

מה עם דוח לוי?

"אני מאמין שניתן יהיה לאשר אותו לפני הבחירות. אולי דווקא בגלל הפריימריז בליכוד זה יהיה יותר קל".

אתה מתכוון עדיין להתמודד על ראשות המרכז?

"כן, כשייערכו הבחירות למוסדות. אני צופה שבכנסת הבאה עיקר המשקל בסוגיות המדיניות יהיה בליכוד ולא בקואליציה, כי הקואליציה תהיה פחות ימנית".

זה לא היה חוסר זהירות מצדך לפתוח חזית מול משה כחלון, שר בכיר ומצליח שאמור להגיע גבוה בפריימריז ועשוי לבוא איתך חשבון?

"אני לא רואה בזה מעשה עוין. גם כחלון התמודד על התפקיד כשהיה חבר כנסת. היום הוא שר בשני משרדים, אין לו זמן. אולי אחרי הבחירות יהיה לו תיק ביצועי גדול".

ואם גם אתה תהיה שר בכנסת הבאה?

"אם יהיה לי תפקיד שימנע ממני להשקיע מאמץ במרכז, לא אתמודד".

ואם ראש הממשלה יבקש ממך להמשיך לנהל את הקואליציה?

"יכולתי להיות שר בלי תיק, והעדפתי את התפקיד הזה משום שבו אני יכול להשפיע. אני לא רואה בתפקיד הזה פחיתות כבוד".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  19/10/2012   |   עודכן:  19/10/2012
סופיה רון-מוריה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"בפעם הראשונה, הימין ניסה גם לשלוט"
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ליכודניקים כנסו
19/10/12 20:39
 
בגין איש מופת.
20/10/12 18:29
 
66666666666
21/10/12 19:33
 
שבוע טוב
20/10/12 23:15
2
צנחן
20/10/12 06:18
3
קורןנאוה טבריה
23/11/12 06:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יושב-ראש ועדת האתיקה של רשות השידור, השופטת בדימוס ד"ר בלהה כהנא, אומרת כי האגודה לזכות הציבור לדעת מכפישה אותה ואינה מדייקת בטענותיה, לפיהן בכוונת רשות השידור לבצע מחטף באישור תקנון אתיקה חדש.
19/10/2012  |  עידן יוסף  |   כתבות
בסוף החודש תתכנס ועדת ההערכה הבינלאומית שמינתה המועצה להשכלה גבוהה (מל"ג) כדי לשמוע את ערעורה של אוניברסיטת בן-גוריון בבאר שבע על ההחלטה למנוע את הרשמתם של סטודנטים לשנה א' בחוג לממשל ופוליטיקה. לצורך דיון זה צפוי לבוא שוב מי שעמד בראש הוועדה, המדען פרופ' תומס ריסה מאוניברסיטת ברלין. בוועדה חברים בין היתר פרופ' אלן אימרגוט מבית הספר למדעי החברה באוניברסיטת ברלין ומדענים מהארץ ובהם הפרופסורים גבריאל בן-דור, משה מאור, אברהם דיסקין וגליה גולן, שסירבה לחתום על הדוח בטענה שהוא אינו אובייקטיבי ושהייתה בו "יד קשה" מדי. טענותיה של גולן תמוהות בהתחשב בהרכבה של הוועדה. הדיונים בה היו קשים וסוערים אך ההחלטה התקבלה. סגירת רישום היא צעד חריף ובלתי מקובל, והוא ננקט רק כאשר כלו כל הקִצין ולמל"ג מתברר כי החוג אינו עומד במבחנים האקדמיים המקצועיים הראויים.
19/10/2012  |  מיכאל טוכפלד  |   כתבות
שורשיו של המרד הסורי העכשווי, המלווה בטבח המוני של עשרות-אלפי אזרחים, נעוצים ב"הכרזת דמשק", שהתפרסמה עוד בשנת 2005 ושקראה, לראשונה, להקמת משטר דמוקרטי במדינה הערבית הדיקטטורית. מסתבר שעל ההצהרה מלפני שבע שנים חתמה שכבה לא-מבוטלת של האינטליגנציה הסורית, שכללה בין היתר כורדים וליברטנים. ההכרזה הסתייגה, במפורש, משימוש כלשהו באלימות, ולמרות שלא נכללה בה קריאה להתפטרותו - התעלם הנשיא אסד מן ההכרזה בעליל.
19/10/2012  |  ראובן לייב  |   כתבות
איתיאל בן-פורת (39) הוא עורך-דין בהשכלתו, אך לא במקצועו. לפני שנים סגר את משרדו, הפסיק לטפל בנושאי נדל"ן ומיסוי, ועבר לעולם העסקים. כיום, בן-פורת, יחד עם שותפו דור רייטמן, הם בעליה של "התחדשות אורבנית", אחת החברות המובילות בתחום החדש של עסקות תמ"א 38. בראיון ל-News1 הוא חושף גם מה קורה מאחורי הקלעים, במו"מ בין החברה היזמית לבין הדיירים.
19/10/2012  |  אלעזר לוין  |   כתבות
זוהי תקופה טובה לתכנן את העתיד, גם בכל הקשור לתוכניות פנסיה. הראייה שלכם ברורה ובהירה יותר, ונסו לסיים את התכנון עוד לפני התאריך 25.10.
19/10/2012  |  טובה ספרא  |   כתבות
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי    / 
מופז: אולמרט, לבני, ואני טובים מנתניהו  /  איציק וולף
חושף תרמית א-דורה: מסיר תמיכתי מבנט  /  איציק וולף
וינשטיין לא מתיר הכשרת מאחזים לפני הבחירות  /  עופר וולפסון
החבילה של ביבי  /  דן אלון
הבעיה אינה דרעי או שס  /  נסים גבאי
שחור-לבן  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il