|   15:07:40
דלג
  מרדכי קידר  
מרצה אוניברסיטת בר-אילן
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
נסראללה. הימר על הסוס הלא נכון [צילום: פלאש 90]

"נסראללה, תמה התקופה שלך"

התייצבותו של חסן נסראללה לצד בשאר אסד וכנופיותיו מעוררת ביקורת חריפה נגד מנהיג חיזבאללה בעולם הערבי ובלבנון פנימה. כשאסד ייפול, סביר להניח שנסראללה ייאלץ לנוס מלבנון כדי לשמור על חייו
22/10/2012  |   מרדכי קידר   |   כתבות   |   העולם הערבי   |   תגובות

ארגון המתקרא "התאחדות האינטלקטואלים הערבים", שבראשו עומד פלשתיני בשם עאמר אל-עזם, פרסם בימים האחרונים הודעה שבה קרא לנסראללה להוציא מסוריה באופן מיידי את כוחותיו, ובמיוחד את 1,500 הלוחמים של חיזבאללה השומרים לטענתו על הנשיא בשאר אסד. להלן נוסח ההודעה (תוספותיי בסוגרים, מ"ק).

  • "אנחנו, שהאמנו בך ותמכנו בך במלחמת יולי 2006, חשים בוז עז ולגלוג גדול כלפיך לאור הסתבכותך המגונה עם השותף שלך לשפך הדם הסורי. העדתיות השיעית הבזויה שבקרבך התגברה על הערביות המזויפת שלך. בעבר דמיינו שהשיעים בלבנון הם הקרובים ביותר לאחיהם הערבים הסונים מבחינה היסטורית, תרבותית, לאומית ודתית, אך הטורבאן שעל ראשך מיוצר בקום (שבאירן, עיר האייתוללות), ולכן אתה משת"פ של האירנים בשפך הדם הסורי. חלקך בחיסול פוליטיקאים ואינטלקטואלים לבנונים רבים (לדוגמה רפיק אל-חרירי) והחלק שאתה ממלא בדיכוי המרד הסורי מבשרים על תום התקופה שלך, ואתה ראוי להישפט כאיש שביצע פשעי מלחמה נגד הערביות ונגד האנושות. אנו מבטיחים לך שנפתח מרכזים דתיים שיעיים גדולים שבהם אלפי אנשים יתאבלו עליך לאחר שאתה תחוסל יחד עם הכנופיה שכירת החרב שלך, ואנחנו קוראים לך להציל את שארית הכבוד הערבי המחולל, לפני שהמקלע הבוגדני שלך (הנשק של חיזבאללה, שאמור היה להילחם רק נגד הציונים) יתאבד בדממה, בפח האשפה הקרוב".


הביקורת על חיזבאללה איננה מצטמצמת לארגון האינטלקטואלים הזה, וכוללת כיום את מרבית הארגונים והדוברים בעולם הערבי, כולל שיעים - ולא רק הם - בלבנון. מאז ומתמיד היו בלבנון שיעים שמתחו ביקורת נוקבת על הברית בין חיזבאללה הערבי ובין האירנים, ברית שהייתה מכוונת נגד ערבים סונים ונוצרים, אך ביקורתם הודחקה לשוליים בעקבות "ניצחון" חיזבאללה על ישראל ב-2006.

חסן הנערץ
[צילום: AP]

חיזבאללה רוצח ערבים
לעולם הערבי התברר שחיזבאללה, הגיבור של שנת 2006, הפך לרוצח ערבים. מתנגדי חיזבאללה בלבנון ומחוץ לה לגלגו על הטענה השגורה בפי דוברי הארגון שלפיה הנשק שלהם הוא נגד ישראל, והארגון מחויב לג'יהאד רק נגד הציונים. "כמה ישראלים יש בדמשק? כמה ציונים יש בחומס?" שאלו

מלחמת לבנון השנייה ב-2006 הביאה למותם של 1,300 לבנונים, רובם לוחמי חיזבאללה, ולהרס תשתיות ובתים; חצי מיליון פליטים נמלטו מדרום לבנון. עם כל זאת, התעמולה של חיזבאללה הצליחה להפוך את התבוסה לניצחון. היא תלתה אותו בהצלחתו של חסן נסראללה לשרוד, בעובדה שלא ויתר על חיילי צה"ל החטופים, אלדד רגב ואהוד גולדווסר הי"ד, ובעקשנותו שלא להסכים לפירוק נשקו של חיזבאללה, בתירוץ שנשק זה מיועד להילחם באויב הציוני ולשחרר את האדמות הכבושות.

חיזבאללה הפך לארגון האהוד ביותר בעולם הערבי, שכן הוא הצליח במקום שבו כל צבאות ערב נכשלו, ונסראללה הפך לגיבור האומה הערבית בשל עוז רוחו ודבקותו במטרה. העולם הערבי התעלם מהעובדה שחיזבאללה הוא ארגון שיעי בעוד הרוב הגדול של העולם הערבי הוא סוני, ומכך שחיזבאללה הוא היד הארוכה של אירן. ההערצה הערבית לנסראללה ב-2006 הרקיעה שחקים.

אף שכוחות יוניפיל תוגברו והמנדט שלהם הורחב בעקבות החלטת מועצת הביטחון 1701, הגבול בין לבנון וסוריה המשיך להיות פתוח לרווחה לטילים, לנשק ולתחמושת, ואלה זרמו באין מפריע מאירן דרך סוריה ללבנון. חיזבאללה, ששוקם וחוזק במבצע מתואם של סוריה ואירן, חייב לשתיהן את קיומו. לולא חאפז ובשאר אסד, והאימאמים חומייני וחמינאי, הייתה העדה השיעית בלבנון נשארת שולית ומוזנחת, עם מיליציה מזדקנת - אמל.

מאז פרצו ההפגנות נגד בשאר אסד במארס 2011 הביעו דוברי חיזבאללה תמיכה לא מסויגת בשלטון הסורי, שכן לִבם עם השלטון בדמשק ולא עם ההמונים בני הרוב הסוני, החפצים לסלקו. ביוני 2011 הגיעו הידיעות הראשונות על אנשי חיזבאללה, בעיקר צלפים, שהגיעו לסוריה כדי להשתתף בדיכוי ההפגנות שהיו אז לא אלימות.

לאורך 2012 התרבו הידיעות על "לבנונים" אכזרים במיוחד הנלחמים לצד צבא אסד, על קבורה חשאית של הרוגים לבנונים סמוך לגבול עם סוריה, על איסור שחיזבאללה הטיל על משפחות חלליו שנהרגו בסוריה להתאבל בפומבי ועל שבויים לבנונים הנמצאים בידי הצבא הסורי החופשי. חיזבאללה בדרך כלל לא התייחס לידיעות אלה, וכשהתייחס - הכחיש.

התקשורת הערבית לא שתקה, ועסקה במעורבות חיזבאללה בסוריה בהרחבה, במיוחד לאחר שפורסם לפני כמה שבועות שהצבא הסורי החופשי נושא ונותן עם חיזבאללה על שחרור כמה עשרות לוחמי חיזבאללה שנפלו בשבי. לעולם הערבי התברר שחיזבאללה, הגיבור של שנת 2006, הפך לרוצח ערבים, למחסל מוסלמים, לאויבם של הסונים. מתנגדי חיזבאללה בלבנון ומחוץ לה, בעיקר בסעודיה ובאמירויות, לגלגו על הטענה השגורה בפי דוברי הארגון שלפיה הנשק שלהם הוא נגד ישראל, והארגון מחויב לג'יהאד רק נגד הציונים. "כמה ישראלים יש בדמשק? כמה ציונים יש בחומס?" שאלו.

החזית המזרחית

יסגרו חשבונות
דובר הצבא הסורי החופשי איים שלאחר שחבריו יחסלו את אסד וכנופייתו, 23 מיליוני סורים יסגרו את החשבון עם כנופיית חיזבאללה ויחסלו את חסן נסראללה אפילו אם ימשיך להסתתר כמו עכבר בבונקר שלו בדאחיה, הפרבר הדרומי, השיעי, של ביירות

נסראללה חייב כיום לתמוך באסד בגלל התמיכה ארוכת השנים של משפחת אסד בחיזבאללה, ובגלל העובדה שהפטרון האירני של חיזבאללה תומך בלב ונפש במשטר אסד. בדיון שהתקיים השבוע בתחנת הרדיו של ה-BBC, טען הדובר בשם חיזבאללה שאם יש לוחמים של הארגון בסוריה, תפקידם מצטמצם להגנה על גבול לבנון מפני "טרוריסטים" המאיימים על אזרחי לבנון. בתגובה איים דובר הצבא הסורי החופשי שלאחר שיחסלו את אסד וכנופייתו, 23 מיליוני סורים יסגרו את החשבון עם כנופיית חיזבאללה ויחסלו את חסן נסראללה אפילו אם ימשיך להסתתר כמו עכבר בבונקר שלו בדאחיה, הפרבר הדרומי, השיעי, של ביירות.

האיום הזה ומצבו המתנדנד של בשאר אסד מציגים את נסראללה כאיש שהימר על הסוס הלא נכון, כי כאשר ייפול אסד יהפוך נסראללה לאישיות בלתי רצויה, והוא יוכרח להסתלק מלבנון כדי שלא יחוסל.

ללא ספק, כשייפול משטר הדמים של אסד מעמדו של חיזבאללה יתערער באופן חמור, וכך ייקטעו באבחת חרב אחת הזרוע הסורית והלבנונית של התמנון האירני. הדבר עשוי להכניס את השכבה השלטת באירן לסכסוכים פנימיים סביב השאלה מי אחראי להימור האירני על אסד, ומי אחראי לנטישתו ולנפילתו. סכסוך כזה עלול לערער את הלכידות הפנימית של משטר האייתוללות ולקרב אותו לקצו.

שאלה חשובה היא איך יגיבו האירנים למצב כזה: האם יקבלו את הנפילה הכפולה הזאת של אסד וחיזבאללה כגזרה משמים, או שיפעלו באופן נחרץ והחלטי נגד מתנגדי אסד. יש באפשרותם כיום להעביר כוחות צבא גדולים - כולל דיוויזיות משוריינות - לסוריה דרך עירק, שכן הם שולטים על המתרחש בעירק באופן כמעט מוחלט, לידיעת כמה אנשים בבית הלבן. מעבר הכוחות האירניים יהיה כמובן על-פי הזמנה רשמית וחוקית לחלוטין של ממשלות עירק וסוריה. האם טורקיה תתערב במצב כזה בתקיפת הכוחות האירניים הזורמים לסוריה דרך עירק? האם ארה"ב או ברית נאט"ו יפעלו? מה תעשה ישראל כדי למנוע התייצבות של צבא אירני מול הגולן? ואיך יגיב העולם להזרמת כוחות אירניים לסוריה אם אירן תכריז שיש בידה פצצה גרעינית?

בעיה נוספת שעל העולם בכלל ועל ישראל בפרט להתייחס אליה היא המצב בירדן, שכן עירק, הגובלת בירדן ממזרח, הפכה מאז שיצאו ממנה כוחות נאט"ו לפני כשנה לחברת כבוד בקואליציה האירנית. צבא אירני הנכנס לעירק בהסכמת ממשלתה יכול להגיע בקלות ובמהירות גם לירדן, לא רק לסוריה, ולאיים גם על סעודיה ועל ישראל.

בשל האפשרות - גם אם הקלושה - שתסריט כזה יתרחש, על ישראל לדחות בתקיפות כל הצעה לסגת מבקעת הירדן, שכן היא האזור היחיד שבו ישראל יכולה לעצור כל כוח זר, אירני או עירקי, שירצה לפגוע בישראל ממזרח. כוח צבאי משמעותי שיצליח לחצות את בקעת הירדן ממזרח למערב עלול להביא את המלחמה הבאה אל רחובות תל אביב.

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  22/10/2012   |   עודכן:  22/10/2012
מרדכי קידר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"נסראללה, תמה התקופה שלך"
תגובות  [ 15 ] מוצגות   [ 15 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
פארס כדור
22/10/12 19:40
 
ירון זכאי 1
22/10/12 20:45
 
ופרס את ארצי.
23/10/12 15:45
 
שאול א.
24/10/12 10:56
2
צנחן
22/10/12 21:06
3
מזכיר_המדינה
22/10/12 21:13
4
פועה
22/10/12 21:16
 
יאיר א.
23/10/12 16:33
 
פועה
24/10/12 18:09
5
מטרוחה ועגוזה
23/10/12 09:21
 
עזרא מנצור
23/10/12 10:21
 
מטרוחה ועגוזה
23/10/12 19:43
6
אלון פלג
23/10/12 10:25
7
טולסטוי
23/10/12 21:53
8
יוד יוד
24/10/12 22:28
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"תם עידן ההגמוניה של המכונית הפרטית במדינות המערב", כך בישר בחודש שעבר מגזין האקונומיסט הבריטי לקוראיו ברחבי העולם. השימוש במכוניות פרטיות הגיע לשיא שממנו צפויה רק ירידה.
22/10/2012  |  עמירם ברקת  |   כתבות
הנה דוגמה לפסק דין שמן הסתם עונה על הדרישה לחוק, אבל אינו עונה על הדרישה לצדק ולבטח אינו מתיישב עם ההיגיון. ומה שעוד יותר מרגיז: הוא ניתן בערכאה בכירה, מהווה הלכה מחייבת ויעודד התחמקות ממילוי חובות.
22/10/2012  |  איתמר לוין  |   כתבות
הרב עובדיה יוסף חזר והתהדר בעבר בכך שהמפלגה שבהנהגתו מצפצפת על בג"ץ. ייתכן שצדק. אולם בשבוע שעבר התברר שש"ס אולי מצפצפת על בג"ץ, אבל קשובה לתקשורת החילונית ותלויה בקמפיינים שזו מנהלת.
22/10/2012  |  סופיה רון-מוריה  |   כתבות
סרטו של עמנואל רוזן נפתח בכישלון עיתונאי. זהות המקור שלו נחשפת, דרכונו נשלל, והוא נלקח לחקירה במרתפי מליציות הביטחון של לוב. בדיעבד הרגע הזה הוא רגע מכונן בעלילת הסרט הדוקומנטרי. סרט שבשמו ("ההסתבכות בלוב") מזקק אל תוך שתי מילים בודדות את הרגע בו הסיפור העיתונאי נדחק הצידה והסיפור האישי של העיתונאי שמסקר אותו תופס את מקומו.
22/10/2012  |  טל מסר  |   כתבות
מחלת נמ"ג - ניוון מקולרי גילי, או בשמה האחר - AMD, שכיחה מאוד בקבוצת הגיל השלישי - כ-20% מבני ה-65 ומעלה בארה"ב סובלים מהמחלה. המחלה הופכת שכיחה יותר עם הגיל, כאשר מעל גיל 65, יותר מ-35% מהאוכלוסיה תסבול מהמחלה. המחלה מהווה את הסיבה העיקרית לאיבוד ראייה בקרב אנשים מעל גיל 60 בעולם המערבי.
22/10/2012  |  ד"ר מיכאל רגנבוגן  |   כתבות
רשימות נוספות   /   העולם הערבי  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   מלחמה בסוריה  /  מי ומי    / 
ירדן: סיכלנו מתקפת טרור של אל-קאעידה  /  עידן יוסף
בכיר מערכת המודיעין הלבנונית נהרג  /  עופר וולפסון
לראשונה זה 7 שנים: הפלשתינים מצביעים  /  עופר וולפסון
בקרוב "הרפובליקה האיסלאמית הצרפתית"?  /  יוסי קדרון
האחים הסונים  /  מרדכי קידר
היהודים שוב במנוסה  /  נורית גרינגר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
רפאל בוכניק
רפאל בוכניק
מאז אסון ה-7 באוקטובר 2023, ניכר כי המושג "הפקרה" נחרת בשיח הציבורי כתיאור מצב המייצג את אשר פקד אותנו ביום המר והנמהר ההוא - קלות הבלתי נסבלת של ייחוס אשמת "הפקרה" לממשלת ישראל
דן מרגלית
דן מרגלית
בעבר אנשי ציבור הכחישו שחטאו בעבירות של הצווארון הלבן, לקחו כסף? לא ולא    עתה הרושם הוא שכאשר מטיחים בהם זאת הם משיבים לא בהכחשה אלא ב"אז מה"?
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il