|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות

מיהו הג'יימס בונד האולטימטיבי?

לפני דניאל קרייג גילמו את המרגל המפורסם בתולדות הקולנוע חמישה שחקנים נוספים. מי הצליח להתקדם הלאה ובנה לעצמו קריירה, מי כשל ונשכח, מי לא מספיק מוערך ומיהו הבונד המוצלח מכולם? אור סיגולי מנסה לענות
24/10/2012  |   עכבר העיר עכבר העיר   |   כתבות   |   תגובות
שון קונרי. ראשון הבונדים [צילום: יח"צ]

   רשימות קודמות
  כשכישלון עיתונאי הופך לסרט הוליוודי
  הזיקית: הזגזוג התמידי של אהוד אולמרט
  חופשי זה לגמרי בפאניקה
  "המדינה הזאת מספקת לנו פארסות מדי יום"
  נבחרת החלומות של האח הגדול

דניאל-קרייג חוזר השנה בפעם השלישית לנעליו של ג'יימס בונד, הסוכן הסמוי המפורסם ביותר מבריטניה. זה יקרה בסרט סקייפול, התוספת ה-23 לסדרת הריגול והאקשן של 007, מאת חברת ההפקה EON. אבל קרייג, כידוע, אינו הבונד הראשון. הקדימו אותו לא פחות משישה גברים מסוקסים שקיבלו רישיון להרוג. חלקם הפכו לנכס צאן ברזל של התרבות הפופולרית, חלקם סבלו מגורל פחות מפואר.

קרייג חתום לככב בעוד כחמישה מסרטי הבונד, ולכן אנחנו עוד נפגוש אותו בהמשך הסדרה. אבל רק ליתר ביטחון, אולי כדאי לו לבדוק מה עלה בגורלם של הבונדים האחרים שסללו את הדרך לסדרה הארוכה ביותר, וגם אחת המצליחות, בהיסטוריה של הקולנוע.


שון קונרי – המקורי

בשירות הוד מעלתה: לשחקן הסקוטי כבר הייתה קריירה קולנועית עוד לפני הסרט הראשון בסדרה, אבל אין ספק שהפיכתו ל-007 הייתה נקודת ההזנק. איאן פלמינג, שכתב את סדרת הספרים, לא היה מרוצה בהתחלה מהליהוק הסקוטי אבל דעתו השתנתה מהר כאשר ראה את "ד"ר נו" לראשונה. שון קונרי היה ג'יימס בונד שש פעמים, אך לא ברציפות. אחרי "ד"ר נו", יריית הפתיחה של הפרנצ'ייז, הגיעו "מרוסיה באהבה", "גולדפינגר", "כדור הרעם" ו"אתה חי רק פעמיים". קונרי לקח הפסקה של סרט אחד ואז חזר בפעם השישית עם "יהלומים הם לנצח" ואז פרש. 12 שנים לאחר מכן, לעומת זאת, קונרי חזר לתפקיד בסרט בונד שנעשה מחוץ למניין: "לעולם אל תאמר לעולם" בשנת 1983. קונרי נותר הבונד המזוהה והפופולרי מכולם.

החיים אחרי 007: שלוש שנים לאחר "אתה חי רק פעמיים" ועם כמה תפקידים בסרטים לא מאוד מצליחים, קונרי מצא את עצמו בסרטו המצויין של סידני לומט "רצח על האוריינט אקספרס", שם היה חלק מצוות שחקנים מרהיב שכלל את אלברט פיני ואת אינגריד ברגמן שזכתה על הופעתה באוסקר. בשלושת העשורים שלאחר מכן קונרי עבד ללא הפסקה ולזכותו נרשמו סרטים מצויינים כמו "האיש שיהיה מלך", "שם הורד" ו"אינדיאנה ג'ונס ומסע הצלב האחרון", שם גילם את אביו של הריסון פורד.השיא היה כמובן בשנת 1987 אז זכה באוסקר לשחקן המשנה הטוב ביותר, על תפקידו הנפלא ב"הבלתי משוחדים" של בראיין דה-פאלמה. הוא היחיד מכל הבונדים האחרים שהיה מועמד ואף זכה באוסקר. באמצע שנות התשעים קונרי השתתף בסרטים ידועים אחרים כמו "האביר האחרון", "רצח מוצדק" וקלאסיקת האקשן "הפריצה לאלקטרז" לצידם של ניקולס קייג' ואד האריס. לאחרונה הודיע על פרישה ממשחק אך עדיין תורם את קולו למשחקי מחשב. האמת היא שהוא יכול לפרוש בשקט. עם הפילמוגרפיה שבנה לעצמו, קונרי הוא בקלות פליט ג'יימס בונד המצליח והמוצלח מכולם.

ג'ורג' לזנבי – המושמץ
הלזנבי היחידי. "בשירות הוד מלכותה" - הטריילר

בשירות הוד מעלתה: עם סרט אחד בלבד בסדרה, לזנבי הוא השחקן שהופיע בהכי פחות סרטים מכל החבורה. כיליד אוסטרליה הוא גם היחידי מכולם שאיננו מהאי הבריטי. לזנבי היה דוגמן כאשר הגיע לחדר האודישנים והסיפור המפורסם עליו היה שהוא זכה בתפקיד לאחר שבאחד המבחנים הכה חזק מדי את אחד הפעלולנים. לזנבי נבחר להיכנס אל נעליו הגדולות של קונרי בסרט "בשירות הוד מעלתה" בשנת 1969 וזכה לתגובות מעורבות: עם כמה שהצליח להרשים בקטעי הפעולה הבונדיים, את החלקים בהם היה אמור לשחק הוא צלח באופן מוגבל למדי. מה שלא מנע ממנו להיות מועמד בקטגוריית "השחקן המבטיח" בטקס פרסי גלובוס הזהב של אותה שנה. עד היום לא ברור לחלוטין מי החליט למנוע מלזנבי להופיע כבונד פעם נוספת – הוא או ההפקה. תלוי את מי שואלים ומתי. השנים שעברו קצת היטיבו עם תפקידו ועם הסרט, אבל הוא נחשב בעיני מעריצי בונד רבים כחולייה החלשה בשרשרת.

החיים אחרי 007: לא תהיה זו טעות להגיד ש"בשירות הוד מעלתה" הייתה פסגת הקריירה הקולנועית של לזנבי, אם לא מתייחסים להשתתפותו רבת הפעמים בסדרת "עמנואל" הסמי-אירוטית. לזנבי מופיע עד היום בעיקר בטלוויזיה.

רוג'ר מור – המחושב
מחריב את פריז. רוג'ר בסצנת מגדל אייפל מתוך "רצח בעיניים":

בשירות הוד מעלתה: בונד לא היה איש הריגול הראשון שגילם רוג'ר מור. השחקן גילם את התפקיד הראשי בסדרת המתח "The Saint" לאורך כל שנות השישים (הסדרה עובדה בשנות התשעים לסרט לא מוצלח בכיכובו של ואל קילמר), ולכן המעבר ל-007 היה טבעי למדי. הוא היה בן 46 כאשר הפך לחלק מסדרת הסרטים עם "חיה ותן למות" והיה בונד בעוד שישה סרטים במהלך תריסר השנים הבאות, מה שהפך אותו לשחקן עם הכי הרבה הופעות בסדרה (כאמור, קרייג מיועד לעבור אותו בלפחות סרט אחד). הוא השתתף גם ב"האיש עם אקדח הזהב", "המרגל שאהב אותי", "מונרייקר", "לעינייך בלבד", "אוקטופוסי" ו"רצח בעיניים".

החיים אחרי 007: בשנת 2009 הכריז מור על פרישה ממשחק, אם כי בשנים שאחרי בונד קשה לומר שזו הייתה מטרת חייו העיקרית. מור הקדיש את מירב זמנו ל-UNICEF, לאחר שנחשף לעוני בעקבות צילומי "אוקטופוסי", והופיע בעיקר בסדרות טלוויזיה. ההומור העצמי שלו לגביי תקופת בונד הקנתה לו מעמד חיובי מאוד בקרב הקהל, מה שכנראה עזר לו כאשר נבחר לבונד הטוב ביותר בסקר שנערך בשנת 2008.

טימותי דלטון – הקלאסי
לא מוערך ולא בצדק. טימותי דלטון בתפקיד הסוכן החשאי 007

בשירות הוד מעלתה: כמו כל שחקן בריטי שמכבד את עצמו, טימותי דלטון הגיע מהתיאטרון. התפקיד של בונד הוצע לו כבר ב"בשירות הוד מעלתה" אך ההצעה נפלה בעקבות גילו הצעיר אז. כאשר היה בן 44 (או 41. שנת לידתו לא לגמרי סגורה) הוא החליף לראשונה את רוג'ר מור ב"באזור המסוכן" ואז ב"רישיון להרוג". הוא היה אמור גם להשתתף בסרט נוסף, אך ההפקה נדחתה ודלטון החליט להשתקע בפרויקטים אחרים. למשל בתפקיד רט באטלר במיני-סדרה "סקארלט" שהמשיכה את עלילת הסרט "חלף עם הרוח".

החיים אחרי 007: מאז "רישיון להרוג" ב-1989, דאלטון חילק את זמנו בין הטלוויזיה והתיאטרון (שם הוא עושה חיל עד היום), כאשר לקולנוע הגיח בממוצע של פעם בשנתיים. עם זאת, בשנים האחרונות זוכה דאלטון לעדנה מחודשת עם הופעתו בתפקיד בלתי נשכח ומרושע בסרט הפולחן "שוטרים לוהטים" (Hot Fuzz), והופעת דיבוב נפלאה כבובת הקיפוד השייקספירית ב"צעצוע של סיפור 3".

פירס ברוסנן – המודרני
אקשן שטרם נראה בסדרה. ברוסנן מדגים את יכולותיו

בשירות הוד מעלתה: פירס ברוסנן האירי נכנס לתפקיד בונד בסרט "גולדן איי" שבישר את פרידתה של הסדרה מהקצב המיושן אל תוך הקינטיות האינטנסיבית של סרטי האקשן של הניינטיז, שינוי שמעריצי ג'יימס בונד רבים עדיין מתקשים לעכל. ברוסנן נחשב שחקן מבטיח עוד מנעוריו, ואפילו נבחר באופן אישי על-ידי המחזאי טנסי וויליאמס ("חשמלית ושמה תשוקה") לככב במחזה שלו, אם כי את תהילתו האמיתית קיבל כאשר הופיע בסדרה הפופולרית "רמינגטון סטיל". את בונד הוא גילם שלוש פעמים נוספות לאחר "גולדן איי" – שהיה אחת ההצלחות הקופתיות והביקורתיות הגדולות ביותר של 1995 - בסרטים "מחר לנצח", "העולם אינו מספיק" ו"למות ביום אחר" (כנראה הבונדים עם השמות הכי גרועים, לפחות מאז "אוקטופוסי" ועד "קוואנטום של נחמה").

החיים אחרי 007: ברוסנן המשיך לפתח קריירה יפה ומכובדת גם אחרי ג'יימס בונד. על-אף שבין הבונדים הוא מצא את עצמו בכמה סרטים בעיתיים כמו "שתי פנים למראה" ו"פסגת דנטה". אחרי סרטו האחרון כבונד לפני עשר שנים, הוא הספיק להיות מועמד לגלובוס הזהב על תפקידו הקומי ב"מטאדור", לנסות את מזלו בשירה בתפקיד מרכזי ב"מאמה מיה!" (בהצלחה מפוקפקת. הוא זכה על כך במועמדות לפרסי פטל הזהב, המציין כל שנה את ההישגים הקולנועיים הגרועים ביותר) ואפילו נתן הופעה יוצאת מן הכלל בסרטו של רומן פולנסקי "סופר צללים". בימים אלו תוכלו לראות אותו בקומדיה הרומנטית הדנית רק אהבה.

עם חוזה לעוד חמישה סרטי 007 נוספים, דניאל קרייג עדיין יכול לדחות את המחשבות על החיים לאחר ג'יימס בונד, וכרגע הוא גם מפתח קריירת משחק לא רעה גם מחוץ לסדרה. כדי לדעת מי הבונד הבא, ולאן ימשיך קרייג מכאן, נאלץ לחכות עוד עשור לפחות.

תאריך:  24/10/2012   |   עודכן:  24/10/2012
אור סיגולי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מיהו הג'יימס בונד האולטימטיבי?
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
חשדנית
25/10/12 21:36
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הרכבת התחתית בוושינגטון ידעה אירועים לא פשוטים לאורך ההיסטוריה שלה. לא פעם התנגשו רכבות על מסלוליו השונים של 'מטרו וושינגטון', ורבים וטובים קיפחו את חייהם. אלא שהפעם נדמה שהמטרו הפך לזירת התנגשויות מסוג אחר לחלוטין, בה עשוי לקפח את חייו חופש הביטוי האמריקני.
24/10/2012  |  אריה גלוזמן  |   כתבות
טיפולי פוריות לרוב מלווים במתח רב, חרדות, פחד, מצבי-רוח ועוד. השלב הראשון בתהליך הוא כמובן בדיקות לצורך בירור סיבת האי פריון.
24/10/2012  |  טל ישראל  |   כתבות
תאריך המזל: בין 23.10 ועד 23.11
24/10/2012  |  צילה שיר-אל  |   כתבות
יעקב פרי הודיע על פרישתו מתפקיד יושב-ראש בנק מזרחי-טפחות ועל הצטרפותו למפלגתו של יאיר לפיד - יש עתיד. בראיונות שנתן לתקשורת הוא ציין כי הוא ויתר על תנאי שכר גבוהים כדי לתרום למערכת הציבורית והפוליטית.
24/10/2012  |  יואב יצחק  |   כתבות
יו"ר רשות השידור, אמיר גילת, מסכל ניסיונות לקדם תיקון לקוד האתי של רשות השידור, כך טוענים גורמים יודעי דבר מתוך הרשות. לדבריהם, קיים חשש כי בלא תיקון הקוד האתי של הרשות, תוכל ההנהלה לכפות הורדת תוכניות שבהן עיתונאים מביעים דעה או תוכניות ביקורתיות, כגון "סדר יום" של קרן נויבך.
24/10/2012  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
חיקוי כושל של צה"ל את צבאה של גרמניה הנאצית; רב-אלוף חיים לסקוב ואלוף ישראל טל - אבות השריון של צה"ל; מיתוסים על מהלכי השריון של צה"ל במלחמות; השפעה שלילית של צה"ל, האנטי-אינטלקטוא...
חמאס חותר לשמור על שליטה בפועל [צילום: דובר צה"ל]
פרופ' קובי מיכאל
הרשות הפלשתינית לא תוכל לשלוט ברצועה בשל השחיתות והחולשה שלה, וברור שחמאס איננו אופציה    ישראל תצטרך לשלוט בשטח עד שניתן יהיה להכניס כוח זר בשילוב גורמים מקומיים
יקיר בן-משה
יקיר בן-משה
כל הספרים שתקו, מה יכולנו לומר? אפילו לסקלי הסמיק, לא ידענו שפוגל גונב, לא ידענו שהוא מחביא פירורים מעוגיות של אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il