|   15:07:40
דלג
  יוחאי עופר  
עיתונאי מקור ראשון
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
פלשתינים צופים בהרס שזרעה תקיפת צה"ל ברצועת עזה [צילום: AP]

הנוסחה המבוקשת: להרתיע בלי לדרדר

חמאס מפגע גם כדי להראות לפלשתינים שכוחו במותניו. בצה"ל מגבשים דרכי פעולה, אבל נזהרים שלא לדרדר את המצב. אלא אם לא תהיה ברירה אחרת
30/10/2012  |   יוחאי עופר   |   כתבות   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
שמן למדורה
תא"ל במיל. פוגל, לשעבר בכיר בפיקוד הדרום: "אני מעריך שישראל לא רוצה להוסיף שמן למדורה. חמאס מותח את הקפיץ ככל שהוא יכול, אבל להערכתי זה ייפסק לקראת חג הקורבן – הפלשתינים יודעים להעריך את החגים שלהם, אבל לא את שלנו. אחרי שהם יירו הרבה, הם ינסו להרגיע את העניינים עד תחילת החג"

התושבים: אנחנו צאן לטבח
כתבת 'מקור ראשון' המתגוררת באשכול על תחושות החברים עם נפילת טיל ראשון על בית בקיבוץ השכן
והנה זה שוב מתחיל. קולות הפיצוצים וההדף בחלונות, המסוקים החגים מעלינו בדרכם לעזה, האזעקות הקוראות לתפוס מחסה ושוב הפיצוצים. רק שהפעם זה לא יסתיים באזכורים דלילים בחדשות, כי הפעם יש נפגעים. ויש בחירות באופק.

כבר כמה ימים המסרונים מצפצפים כאן, ביישובי המועצה האזורית אשכול. "בהנחיית הצבא, להיכנס למרחבים מוגנים עד להודעה חדשה", הם כותבים לנו בשעת לילה מאוחרת. "בוקר טוב, יש להיות 15 שניות ממרחב מוגן", הם שולחים בשעת בוקר מוקדמת.

אלא שמרחבים מוגנים, כפי שתיארנו בעבר, הם לפעמים רק שני קירות – מסדרון צר בין חדר השינה למקלחת בבית קיבוצי ישן וצנוע. יש מקלטים, אבל כדי להגיע אליהם תוך פחות מ-15 שניות אתה צריך להיות האצן האולימפי יוסיין בולט.

כל היישובים שנמצאים במרחק של עד 4.5 קילומטרים מהגבול זכו לבניית ממ"דים, לאלה שנמצאים בטווח שבין 4.5 ל-7 קילומטרים אין כל הגנה. עד לאחרונה, היישובים שבמרחק של יותר משבעה קילומטרים זכו להגנת כיפת ברזל, אבל מישהו בצמרת החליט להעבירה לעיר, כי שם יש יותר תושבים. נכון לעכשיו, 1,207 בתי אב באשכול נטולי הגנה.

בשעת בוקר מקדמת ביום רביעי שמעה זלפה יוז, חברת הקיבוץ הקרוב ביותר לשלי, את אזעקת 'צבע אדום'. היא רצתה להמשיך לישון, הניחה שגם הפעם הטילים ייפלו במקום אחר, אבל משהו בפנים אמר לה "קומי, הסתתרי". זלפה מיהרה לתפוס מחסה ב"מרחב המוגן" שלה: אותו מסדרון צר, מטר על מטר וחצי.

"פתאום שמעתי פיצוץ נורא", היא מספרת, "והכול עף והתרסק. המיטה שישנתי עליה דקה קודם עפה החוצה דרך הקיר והחלקים התפזרו בחוץ, על הדשא. היה עשן רב ופחדתי שהכול יקרוס ויתמוטט, אז רצתי החוצה. נסים קורים. היום קרה לי נס".

הטלפון הנייד של זלפה מצלצל. זה אור, הבן שנמצא עכשיו בפינלנד. "מה אמרתי לכם תמיד, אור?" היא מזכירה לו עכשיו, "אמרתי שאלוהים עוזר – אבל גם אנחנו צריכים לעשות משהו ולעזור לדברים לקרות", היא אומרת, ואז עיניה מאדימות והיא מרשה לדמעות לזלוג.

כעבור עשר דקות מגיעים מתל אביב הבת השי והבן אדם. האם והבת נפגשות במרפסת, מתחבקות ובוכות. "אמא, איך יצאת מזה בחיים?" שי שואלת. "את לא צריכה לבכות", היא עונה לה, "את לא צריכה לפחד. אלוהים אוהב אותי".

הקסאם, דגם משופר, חדר אל מתחת לבית יוז וזרע הרס, ההדף שלו ניפץ חלונות גם בבית השכנה לאה חיימוביץ'. "אנחנו צאן לטבח", היא אומרת, "יורים עליי בתוך גבולות המדינה שלי, ואני חסרת אונים. אין לי לאן לברוח. כשיש אזעקה, אני פשוט מרימה את הראש ואומרת, 'ריבונו של עולם, שזה ייגמר מהר ושמשפחתי לא תיפגע'. הצבע אדום הזה, זה חודר לנשמה בעוצמה. כל כך מפחיד.

"הכי מגוחכות הן ההודעות האלה בטלפון הנייד. מה זה 'כולם להישאר במרחבים מוגנים, חוץ משלושת הקיבוצים שבמזרח אשכול, כולל זה שלכם'? מה נראה לך, שאליכם זה לא יגיע? הפלשתינים כל הזמן מתקדמים".

הרשי לי לשאול אותך: אני זוכרת שבדרכי לקיבוץ הייתי רואה בשדות שלכם גליל קש ענק שעליו שלט "די לכיבוש, די לגוש". עכשיו הדברים נראים אחרת?

"אבל מי חשב שזה יגיע עד אלינו, ממש לתוך חצר הקיבוץ? זה ממש הלם".

הקיבוץ שבו מתגוררות זלפה ולאה נמצא במרחק של 4.8 ק"מ – כלומר עבר את טווח ה-4.5 קילומטרים ב-300 מטרים בלבד. "נפלנו בין הכיסאות", אומר יניב, חבר קיבוץ שמצטרף לשיחה. "בגלל כמה מטרים אין לנו הגנה". חברי הקיבוץ, שנואשו מהסחבת, הגו רעיון: הם יגייסו תרומות מיהודים עשירים מחו"ל. לא יחכו יותר לממשלה.

בערב הודיעו בטלוויזיה שנתניהו הבטיח לבנות ממ"דים לכל היישובים שבטווח של עד שבעה קילומטרים, ובסלון ביתה של חברתי הטובה, אֵם מודאגת לשניים, נשמעו לפתע מחיאות כפיים. או, סוף-סוף.
▪ חגית ריטרמן / מקור ראשון

עשרות הרקטות ופצצות המרגמה שנורו לעבר שטח ישראל במשך כמה שעות ביום רביעי הן כמו ניגון חוזר. פעם בכמה חודשים כמות שיגורים גדולה, ומנגד תקיפות חיל האוויר לעבר יעדי טרור בשטחי הרצועה, בעיקר של ארגון הטרור חמאס. בסבב ההסלמה הנוכחי נקט חמאס גישה חדשה: לאחר שבעבר ירו מחבלי הארגון רקטות ארוכות טווח אל מרכזי הערים כדי להוכיח את כוחם ויכולתם, את עיקר פעילותו בשבועות האחרונים מרכז חמאס על גדר המערכת.

למרות הודעת החזית העממית שהיא העומדת מאחורי המטען שפצע באורח קשה את סרן זיו שילון והוביל לקטיעת ידו, חמאס הוא המפגע והוא שֶירה פצצות מרגמה לעבר כוחות צה"ל על הגדר ופוצץ מטען לעבר כוח במרכז רצועת עזה בשישי שעבר. חמאס מנווט את הפעילות ברצועה ובצה"ל יודעים זאת ומטילים עליו אחריות. הארגון עצמו מנסה לשדר עסקים כרגיל, ללא הצלחה.

בסיכול הפיגועים שמבצע פיקוד הדרום, מאבד חמאס אנשי שטח - פעילי טרור המעורבים בירי רצוף לישראל. מרבית התקיפות בשבוע האחרון היו ממוקדות אל משגרים. חלקם לפני השיגור, בזמן ההכנות, וחלקם לאחר ירי הטילים לעבר שטח ישראל. "חמאס תמיד יכול להגיד שירי לעבר הגדר הוא ירי לעבר מוצבי צה"ל וכוחות שפועלים על הגדר - זה נחשב בעיניו לגיטימי", מסביר תא"ל במיל. צביקה פוגל, לשעבר בכיר בפיקוד הדרום. "חמאס מציג את עצמו כצבא, ולכן לגיטימי, מבחינתו, להילחם צבא נגד צבא".

את הפעילות בתוך הרצועה תופס חמאס כסוג של מלחמה. מנגד, הרצון של צה"ל להבטיח שאין מטענים כמעט עלה השבוע בחיי אדם. המשוואה שאותה יצרה ישראל ובה מנסה חמאס לשחק מציבה נוסחה שלפיה אירועים על הגדר נתפסים בעיניו כלגיטימיים, ואירועים שקרובים לגדר אינם הסלמה. בארגון הטרור קיים חשש מפני מכה חזקה שתיתן ישראל לאחר ירי אל עבר מרכזי הערים. בחמאס מאמינים שירי על עיר גדולה יזכה לתגובה גדולה מישראל, ירי על יישוב סמוך לגדר - פחות. את המציאות הזו עיצבה גם ישראל, כשקבעה מדיניות תגובה.

תא"ל במיל. פוגל סבור שחמאס מנצל את העובדה שאנחנו והאמריקנים לפני בחירות, ושמצרים אינה יודעת אם להקיא או לבלוע את הצפרדע. "אני מעריך שישראל לא רוצה להוסיף שמן למדורה. חמאס, מבחינתו, מותח את הקפיץ ככל שהוא יכול, אבל להערכתי זה ייפסק לקראת חג הקורבן - הפלשתינים יודעים להעריך את החגים שלהם, אבל לא את שלנו. אחרי שהם יירו הרבה, הם ינסו להרגיע את העניינים עד תחילת החג".

במערכת הביטחון ובדרג המדיני מדברים על תגובה חריפה ונרחבת, אך נראה שגם הפעם לא יחצו כוחות צה"ל את גדר המערכת לעומק הרצועה. בשולחן הדיונים עוסקים בעיקר בשאלה כיצד להשיג הרתעה בלי להוביל להידרדרות. מחפשים פתרון קסם למכה גדולה שלא תוביל להסלמה כוללת.

בחורף שעבר היינו רחוקים ממבצע קרקעי ברצועת עזה. ההכנות נעשו, התכנונים הושלמו, אך הדרג המדיני דחה, ושוב דחה. גם הפעם, כשהתלבט אם לבצע פעילות נרחבת בעומק הרצועה או להגיב באופן מדוד מהאוויר לכל שיגור. בפיקוד הדרום הכול ערוך ומוכן לקראת מבצע נרחב ברצועה. שם הקוד ניתן, תוכניות הפעולה נכתבו ואושרו בידי המפקדים הבכירים, אך הדרג המדיני שקובע טרם אישר את הפעולה הצבאית.

צה"ל מוכן לפעולה

צה"ל משדר מסר ברור בכל הזדמנות פומבית: "אנחנו ערוכים לפעול בעומק הרצועה", הם אומרים. אל"מ אמיר ברעם, מפקד חטיבת הצנחנים, אמר במהלך אימון בצפון, כי צה"ל יידרש לפעול פעם נוספת ברצועה. הוא אינו היחיד שאמר זאת.

על כף המאזניים ניצבו שיקולים רבים שדחו שוב את כניסת הכוחות פנימה. אולי בכמה שבועות, אולי ביותר. מערכת הבחירות הישראלית בעיצומה, וכל החלטה תקבל מיד פרשנות פוליטית. עם זאת, בעוד שבועיים הבחירות בארצות הברית, ובישראל לא רוצים להיות במערכה צבאית כשאצל בת הברית החזקה ביותר נבחר נשיא. חג הקורבן שהחל בסוף השבוע הוא שיקול מבחינת מקבלי ההחלטות. איש לא רוצה לפגוע בפלשתינים תושבי הרצועה בזמן חגם.

חמאס מנצל את התקופה הרגישה שבה נמצאת ישראל. הארגון אינו חייב לקחת אחריות על פיגועים, ואם ביכולתו לבצע פיגוע באמצעות שליחים - מה טוב. בחמאס רוצים לנהל עניינים מאחורי הקלעים; במערכת הביטחון יודעים שחמאס הוא בעל הבית, למרות שלעתים הוא משדר מסר כאילו הוא מתאמץ, ובמקביל מאפשֵר לשגר שני טילים בלי כל פחד. חמאס אוכל את העוגה ומשאיר אותה שלמה. בישראל לא נמצא פתרון דומה שיוביל לשקט בלי מחיר של עימות מזוין ואלים.

במערכת הביטחון ובדרג המדיני מבינים מה עומד מולם. בהערכות המצב לאחר הירי הנרחב נדונו סוגיות אזוריות פוליטיות, שכנראה יביאו להחלטה באשר לתגובה הישראלית הנוכחית. הכוונה: לא לדרדר את המצב.

צה"ל מנהל קשר ישיר עם המִצרים, הן בפיקוד הדרום והן באגף התכנון, אך אין זה ברור כמה המצרים יכולים להניא את ארגוני הטרור מיֶרי לישראל. כוחו של משטר מורסי אינו חזק מספיק כדי לעמוד איתן מול חמאס.

המשטר בקטר מכיר בחמאס ותומך בו, והוכיח נאמנות כששלח נציג בכיר מהשלטון לביקור בממשלת חמאס. ביקור הנסיך מקטר השפיע על חמאס, שרצה שקט, וגם על ישראל שבחרה להגיב באיפוק רב על פיצוץ המטען על גדר המערכת, מחשש לפגיעה באורח הנכבד.

כבר שנים חמאס אינו מקבל את המצב הקיים. גם לאחר נסיגת ישראל מהרצועה בתוכנית ההינתקות, הוא מנסה להוכיח את כוחו לאנשיו ברצועה ולארגונים האחרים. צה"ל מנסה לשמר, חמאס מתעקש לשנות. "הארגונים הקטנים טענו שזנח את דרך ההתנגדות האקטיבית, ושהם היחידים שמייצגים את השאיפה למדינה פלשתינית", מסביר פוגל. פעילי חמאס יורים כי אינם שולטים במצב ואינם מסוגלים להשלים עם קיומם של גופים קטנים תחתיהם, ארגוני סלאפים וג'יאהד עולמי העושים ככל העולה על רוחם.

"גם אחרי שישראל מחסלת פעיל ג'יאהד, נמצא לידו פעיל חמאס - וזו כבר הזדמנות טובה מבחינתם להגיב, להראות כוח. לחמאס לא נוח שארגונים קטנים מייצרים אופוזיציה צבאית, הוא חושש לשלטונו כארגון טרור וכארגון שלטון, אז מדי פעם הוא גם מפגע בעצמו ולא שולח אנשים מטעמו".

ארבע שנים ל'עופרת יצוקה'

בצל האירועים הללו, נערך בישראל תרגיל גדול בין ישראל והאמריקנים שבו הוכיחו שני הצבאות את יכולות ההגנה האווירית שלהם, שאינן רלוונטיות לתושבי 26 היישובים הנמצאים ברצועת ההפקר. מערכת 'כיפת ברזל' הוכיחה את כוחה, אך עדיין נותרו יישובים שאינם ממוגנים (ראו מסגרת). ההצעה למגן אותם, שתוכננה לעלות לדיון בממשלה ביום ראשון, דורשת בניית כאלף חדרי ביטחון בעלות כוללת של כרבע מיליארד שקלים. מתוך שמונה בתים שנפגעו, שבעה היו עם חדרי ביטחון, ודייריהם ניצלו מפגיעה בזכות שהות במרחב המוגן.

בשבוע האחרון נפגעו עובדים זרים שכנראה לא נשמעו להוראות הבטיחות. בצבא ידעו שהמכה תבוא, והתושבים תודרכו. מיקי לוי, קצין הביטחון של המועצה האזורית אשכול: "אנחנו מקבלים מצה"ל הערכות מודיעין והנחיות. ידענו על האירועים האלו קודם בזכות הצבא, ואנחנו מעבירים לתושבים הנחיות מצילות חיים. השאלה אם למגן היא כמו שתיסע בפרארי בלי ברקסים לעומת פרארי שיש לה ברקסים. אנחנו חיים היום במצב שבנאדם יודע שרוצים להרוג אותו, אבל אינו יכול לעשות דבר".

עד היום הוקמו חדרי ביטחון בעלו ת של כמיליארד שקלים. עתה נבחנת האפשרות להקים כאלה גם במוסדות הרחוקים 15 ק"מ מאזור הרצועה. העלות: 80 מיליון שקלים. התוכנית אמורה להסתיים עד תחילת שנת הלימודים 2013.

במערכת הביטחון יציינו בקרוב ארבע שנים ל'עופרת יצוקה' - לחימה שהצליחה לייצר הרתעה במשך תקופה ארוכה. בפיקוד הדרום לא האמינו שהשקט ברצועת עזה יימשך יותר מחצי שנה, אולם הישגי המבצע נשמרו לאורך תקופה ארוכה יותר.

יש מי שיכה על חטא ויאמר שנדרשה אז מכה כמו זו שחיזבאללה קיבל במלחמת לבנון השנייה, זו שהשאירה אותו שש שנים מאחור. ישראל עשתה כבר הכול ברצועה - משליטה ועד היפרדות, אם כי לא מוחלטת. כיבוש הרצועה מחדש, היא יודעת, הוא רעיון הזוי. מחיר השליטה ברצועה גבוה, וגם כיום ישראל משלמת עליו ביוקר, בהעברת חשמל ומים לרצועה.

יכולת ההרתעה היא כמו קרטיב בקיץ - נמסה, לאורך זמן. כדי לשמרה, צריך לתחזק אותה, אחרת תיגמר. יש ריח מערכת בחירות? גם מבצע 'עופרת יצוקה' התרחש לפני בחירות. "שבועיים לפני 'עופרת יצוקה' החליטה הכנסת שאין סיבה לפעול בעזה", נזכר תא"ל במיל. פוגל, "אבל אז היו עוד מטחים. יכול להיווצר מצב שידרוש לפעול אחרת, יש אירועים שתובעים מחיר".

פורסם במקור: יומן, מקור ראשון
תאריך:  30/10/2012   |   עודכן:  30/10/2012
יוחאי עופר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
הנוסחה המבוקשת: להרתיע בלי לדרדר
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המנטרה עליה נתניהו חוזר אחריה מעל כל במה: "בזכותי כלכלת ישראל לא נמצאת במשבר דומה לזה שקיים בספרד", היא לא נכונה, וזו בלשון המעטה. כך קובע פרופסור אבישי ברוומרן, המועמד הטבעי לתפקיד שר האוצר בממשלת העבודה, שמבין דבר או שניים במגמות ארוכות טווח בכלכלה העולמית. ואם כבר אנחנו במגמות, אז הגיע הזמן לחדול מהפחתת מס החברות ובמקביל להעלאת המסים העקיפים
30/10/2012  |  חובב לויטס  |   כתבות
שמו של דב זקהיים, יועצו של מיט רומני לענייני המזרח התיכון, מעלה בראשם של ישראלים רבים זיכרונות שאינם טובים במיוחד. זקהיים, חובש כיפה ושומר מצוות, היה האיש שלפני 25 שנה, בהיותו בתפקיד בכיר בפנטגון, הביא להחלטת ממשלת ישראל להפסיק את פרויקט ייצור מטוס ה'לביא', להעדיף את מטוסי האף-16 ולשלוח הביתה יותר מ-5,000 עובדים של התעשיה האוירית. מאז כיהן זקהיים בשורת תפקידים בממשליהם של הנשיאים רונלד רייגן וג'ורג' בוש האב, ושימש סגן שר ההגנה בממשל בוש הבן.
השופטת: רבקה פרידמן-פלדמן, בית המשפט המחוזי בירושלים
29/10/2012  |  איתמר לוין  |   כתבות
רביב דרוקר, חברת החדשות של ערוץ 10 והערוץ עצמו התחייבו לסקר באופן "הוגן וענייני" את שרה ובנימין נתניהו, כך נכתב בהסכם הגישור ששם קץ זמני לשתי תביעות דיבה שהגישו בני הזוג נתניהו נגד העיתונאי והערוץ בעקבות התחקיר שפירסמו על נסיעותיו של נתניהו לחו"ל. על ההסכם דיווח לראשונה ברק רביד באתר הארץ. הסכם הגישור הוגש בשבוע שעבר לבית משפט השלום בירושלים וקיבל היום תוקף של פסק דין.
29/10/2012  |  אורן פרסיקו  |   כתבות
בצעד נדיר התראיין בשבוע האחרון אבי ניר, מנכ"ל קשת, למוסף "גלריה". כמו הרבה ווינרים בתרבות הישראלית, גם הוא מעדיף שלא להתראיין כדי לא להרוס לעצמו שום דבר. לא ברור איזה סוג של פסיכוזה גורמת לאנשים שמקבלים כל כך הרבה פידבק מהחברה הישראלית להאמין שאם הם יגידו את מה שהם חושבים מדי פעם, יבולע להם. אבל זאת ההתנהלות של קשת (וביבי) כבר שנים.
29/10/2012  |  איילה פנייבסקי  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
כבר בתחילת שנות ה-20 הגתה עדה פישמן רעיון להקמת "משק פועלות גדול "- חווה להכשרה חקלאית, למאתיים פועלות אשר יוכשרו מדי שנתיים במקום    ב-1929 נחרשה האדמה לראשונה והוחל במרץ בעבודות ת...
דן מרגלית
דן מרגלית
מה בעומק ליבו חשב חסן נסראללה על נותן לחמו חמינאי? ומה חשב יחיא סנוואר, שכה רצה לגרור את אירן למלחמה, והנה ההר הוליד עכבר?
צבי גיל
צבי גיל
הגליל והכינרת בטבורו, שבעונה זאת של השנה פורח ומרהיב בשלל צבעים ובמיים זכים הזורמים בנחלים - נראה עצוב ורדום ביופיו ומשווע לתושבים העקורים ולתיירים שישובו אליו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il