|   15:07:40
  דן אלון  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

סרט כחלון של פו(רנו)ליטיקה

יש כמה תעשיות שבהן מקובל שהתשלום עובר לפני קבלת המוצר או השירות. בפורנו-פוליטיקה, אנחנו קודם שמים את הפתק בקלפי ורק אז מתעוררים להבין ששוב רכשנו סקס רגעי ומשפיל במקום אהבה. ביבימט הוא לא מקום למצוא אהבה, מקסימום סקס מזדמן, ובו האזרח הוא האובייקט והמרוויח הוא המפיק. וכחלון? תפגשי אותו בבחירות הבאות, כשהוא זקוק לך, ולפתע תקבלי סימוס: "ערה"?
01/11/2012  |   דן אלון   |   מאמרים   |   בחירות 2013   |   תגובות
משה כחלון. מלך הפורנו-פוליטיקה החדש [צילום: פלאש 90]

משלמים פעמיים

הציבור צמא לריגושים חדשים. המרוץ אחר ריגושים חדשים הוא מפלטו של מי שאינו מסוגל למצוא חיבור רגשי עם מה שקיים, והמרדף אחר הריגוש החדש הבא הוא המבוך הגורם לדשא (או לאשתו) של השכן להיראות ירוק יותר (או טוב יותר במקרה של האישה). זהו מפלטם של בני האדם ממחויבות, מאחריות אישית למציאות, מהתמודדות עם אתגרים, ומעשייה אישית לפיתוח עצמי. בסופו של דבר, אדם צריך לבחור בין נאמנות לבוגדנות. מי שמתקשה לבחור - משלם פעמיים.

על המודל הפסיכולוגי הזה בנויים לא רק חיינו הפרטיים, אלא גם חיינו הציבוריים. בעולם העסקי מתקיים מתח מתמיד בין "שימור לקוחות" על-ידי מודלים של "נאמנות" ובניית "מותג", ובין הצורך לכבוש נתחי שוק, או ליצור שווקים חדשים. הלקוח המתקשה לבחור מוציא בסופו של דבר הוצאה כפולה: גם נאמן למותג, וגם קונה את הדבר ה"חדש" הבא. גם כאן, מי שמתקשה לבחור - משלם פעמיים.

בפוליטיקה, אין הוצאה כפולה. מעטפה עם שני פתקי-הצבעה - תיפסל. ואולם, במרוץ אל הקלפי מתחרים ערכי הנאמנות והבגידה ממש כמו בחיים הפרטיים, וממש כמו בעולם המסחרי. מי שמתקשה לבחור ולא מצביע, אחרים בוחרים עבורו. ושוב, מי שמתקשה לבחור - משלם פעמיים.

פורנו-פוליטיקה

אפשר להתאהב בפורנו, אך אסור לבלבל בין פורנו לאהבה. אבה היא מפגש אישי, אינטימי, מלא עוצמה והגשמה, של שתי ישויות המקיימות ביניהן קשר רגשי עמוק, המוצא את ביטויו באינספור דרכים, וביניהם גם בביטויה הגשמי של האהבה - סקס. אבל כשם שלא כל אהבה היא סקס, כך גם לא כל סקס הוא מעשה אהבה. צרכני פורנו, מבקשים ריגוש וסיפוק מהיר, בלי מחוייבות, ובלי רגשות. האמת היחידה שיש שם היא רגעית, ובשנייה שלאחר הפורקן - מאבדים עניין.

פורנו-פוליטיקה הוא ויתור מראש על שלב הקשר האינטימי המהותי, ומעבר חד ומהיר מעבר לגדר, היישר אל הדשא של השכן, או אל אשתו. הפורנו-פוליטיקה הוא מפגש "לצורך". הפוליטיקאי מדלק בקלילות בין החצרות, ועושה למימוש תאוותו כאילו היה בעליהן של כל המדשאות בעולם. הפורנו-פוליטיקאי ויתר על מודל ההיקשרות לבית ולמדשאה הפרטית, ויתר על הבעלות על האדמה, ויתר על ההתחייבות והרישום, ובעיקר הוא ויתר על ההתחייבות לתשלום. הבטחות הוא מפזר, ואז הוא נעלם - לפני שהספקת להתעורר.

הצבעה גלויה - ביבימט של אקסהיביציוניזם פוליטי

זה לא מקרי שהקלפי מוקפת בפרגוד. האדם זקוק לפרטיות כאשר הוא מממש את עצמו. הפרגוד מקנה תחושת ביטחון מרבי. רגע של פרטיות. בהיחבא. אנו זקוקים לפרטיות הזו כדי לשאול את עצמו ולענות לעצמנו בכנות, ולפעול ביושר מול התשובות שסיפקנו לעצמנו. רגע פרטי, אינטימי, הרחק מעין כל. כמו בעת התייחדות עם אהבתנו, אנו רוצים את הפרטיות הזו. היא מאפשרת לנו להיות אמיתיים.

כאשר שקרן פתולוגי פוגש במרכז מפלגה של צרכני פורנו-פוליטיקה, הוא כופה על ציבור שלם לשקר לעצמם ולהצביע כרצונו, ומארגן הצבעה בלי פרגוד. אדם כזה משול למי שמתפרץ לחדר השינה שלך בעת התייחדות שלך עם עצמך או עם אהבתך. אדם כזה, גם אם הוא ראש ממשלה, הוא אינו סוטה או מציצן. לא אכפת לו מה את/ה/ם עושים, אותו מעניינת רק התוצאה שהוא חפץ בה. הביבימט מוכר אשליית אהבה, ובתוך העטיפה המהודרת יושב בסה"כ - סקס רגעי. ושוב, בשנייה שנגמר הפורקן הוא איבד עניין. תפגשי אותו בבחירות הבאות, כשהוא זקוק לך, ולפתע תקבלי סימוס: "ערה"?

סרט כחלון

כמה מפלגות חדשות כבר עלו על המדף בספריית הפורנו של הכנסת, וכמה מהן נעלמו שלעומת שבאו בתום קדנציה אחת או שתיים? אנחנו רוצים אותן כי הן מוציאות עבורנו את הערמונים מהאש המאכלת של השעמום שלנו מעצמנו. המרוץ אל החדש הוא תחליף להתמודדות עם הקיים. המרדף אחר החדש הוא אינסופי, בדיוק כמו שלל התירוצים של מי שאינו מסוגל להחליט ולבסוף משלם פעמיים. אותם שחקני פורנו במגרש הפוליטי מקפצים מסרט לסרט, ומי שמכור לריגוש הזה - ימשיך לצרוך פורנו-פוליטיקה ממכונת הביבימט.

הסרט החדש היוצא לאקרנים כעת הוא "כחלון". שחקן מצויין שכוכבו דרך בהפקה האחרונה של הביבימט. כחלון הוא שחקן מליגה אחרת. הוא עשה היסטוריה. בסרט שלו כיכבו חברות הסלולר בתחרות הוזלות חסרת תקדים, והוא עשה את כולן. הקהל הריע. מלך הפורנו-פוליטיקה החדש. המפיק התלהב מההכנסות. שובר הקופות סיפק את הסחורה. "תהיו כחלונים", קרא המפיק לעבר יתר השחקנים.

אבל אז, השחקן גילה שהוא נכס פורנו-פוליטי והחליט להיות מפיק בעצמו. המפיק לא רצה לבחון שום מודל לשיתוף ברווחי ההפקה. הוא בעניין בשביל רווחים לעצמו, והיתר הם רק שחקנים על הסט שלו. המפיק שהתלהב מההכנסות האלקטוראליות הצטנן מהיכולות הפוטנציאליות. השחקנים האחרים כבר לא רצו להיות כחלונים כאשר ראו מה יעשה לכחלון שהמלך כבר לא חפץ ביקרו.

אולפני כחלון תלת-מימד

מימד ראשון - הקריירה של כחלון התחילה בפורנו-פוליטיקה מלכתחילה, עם חברות ארוכת שנים בתוך המנגנון הפוליטי של הליכוד, עוד מימיו כיו"ר מטה הבחירות של הליכוד בחיפה. כחלון הוא שחקן פורנו-פוליטיקה ותיק. הוא מחזיק בסודות המערכת כשם שהמערכת מחזיקה בסודותיו. כחלון פותח אולפן הפקות עצמאי, אבל המקצוע נשאר כשהיה: פורנו-פוליטיקאי.

מימד שני - מימד זה הוא פיצול אפשרי של המימד הקודם. כחלון פותח אולפני הפקה פרטיים, אך הוא עושה זאת כפורנו-פוליטיקאי מקצועי, מתוך כוונה להרים את מחירו בשוק הפורנו-פוליטיקה, ולעשות אקזיט מהיר. הזוכה באקזיט הזה יהיה המפיק שהרים אותו לתהילה. כחלון והביבימט עושים תרגיל. כחלון יאסוף מכורי-פורנו מאולפני "לפיד", מאולפני "ישראל ביתנו", מאולפני "שסובדיה", ובעיקר מאולפני קדימה ו- "העבודה", ואז יכריז על חזרתו הביתה ואיחוד חגיגי עם אולפני ביבימט. לאולפני "איווט" זה עבד, אז למה לא לכחלון?

מימד שלישי - כחלון שעשה קריירה מטאורית אצל הביבימט, חוזר למקורות למסרב להפיק סרטי פורנו-פוליטיקה. הוא לא רוצה עוד להשתתף בסצינות של פורנו-פוליטיקה, ואולפניו יפיקו סרטי איכות. כחלון יהפוך למפיק-על "חברתי". שוברי הקופות יהיו סרטי תעודה על האילומינטי, לצד הפקות כמו "Tycoon Busters", או הפקות מקומיות כמו "אבא לא גנוב".

ומי משלם בעד הפורנו-פוליטיקה?

יש כמה תעשיות שבהן מקובל כי התשלום עובר לפני קבלת המוצר או השירות. בפורנו-פוליטיקה, כמו בכל יתר התעשיות-אחיות שבהן חובת התשלום היא מוקדמת, אנחנו קודם שמים את הפתק בקלפי ורק אז מתעוררים להבין ששוב רכשנו סקס רגעי ומשפיל במקום אהבה.
אז בפעם הבאה שאתם הולכים לקלפי, תזכרו שהפתק שלכם הוא התשלום מראש, ותדרשו לקבל ערובה לאספקת הסחורה, ועדיף מסוחר שיש לו רמת אמינות מספקת. ביבימט הוא לא מקום למצוא אהבה, מקסימום סקס מזדמן, ובו האזרח הוא האובייקט והמרוויח הוא המפיק.

שמור על הפתק שלך מפני מי שמחבר מפלגות כדי לרכב עליהן אל ההפקה הבאה של עצמו, ומי שמתפלג ויוצא מ"עבודה" ל"עצמאות", או מי שמוכן להפיק עבורך בתמורה לדמי קדימה, או כל כוכב כחלוני שמדבר על "מי שפגעו בתנועה (חברת ההפקות), ופגעו בבנימין נתניהו (המלך-המפיק)... יצטרכו לתת הסברים..."
הפתק הוא התשלום שלך. שים לב שכתוב מעל הקופה: "אין החזרות ואין החלפות". כמו שאינך קונה מוצר ומסביר לעצמך בקופה ש"צריך לתת צ'אנס", וממש כשם שאתה דורש ערבות לאספקת הסחורה, תן חשיבות לפתק שלך, כי הצ'אנסים שנתת עד כה יצרו את המציאות של היום.

התמכרת למפיקי-על של פורנו-פוליטיקה? עשה לך ביבימט, קבל אחריות על ההשלכות, שלם את החשבון, ולך תקנה מגבונים לחים.

תאריך:  01/11/2012   |   עודכן:  01/11/2012
דן אלון
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
סרט כחלון של פו(רנו)ליטיקה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוד יוד
1/11/12 17:43
2
העברית נשארה
2/11/12 09:30
3
machinery
2/11/12 19:13
פורום: בחירות 2013 כתוב הודעה
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אני מקבל הרבה מיילים, מחייך וממשיך הלאה, אבל לעיתים ישנם כאלו שלמרות החיוך יש בהם המון אמת. ולכן החלטתי שהפעם אשנה ממנהגי ואביא לכם מייל. תקראו ותשפטו אתם:
01/11/2012  |  חיים שאולזון  |   מאמרים
ילדים היינו בשנות החמישים, ילדי תהילים.
01/11/2012  |  הרצל חקק  |   מאמרים
זו הייתה הפעם השנייה בחייהם של אברהם ושרה שפרץ ביניהם ויכוח ובשני המקרים הוא נוצר על-רקע לידת בן להגר. בפעם הראשונה, אחרי שהגר הרתה היא זלזלה בגבירתה ולא חששה מאי ציות להוראותיה. כאן, אחרי שיצחק נגמל בהיותו בן שנתיים וישמעאל היה בן שש עשרה, הבחינה שרה ש"בֶּן-הָגָר הַמִצְרִית אֲשֶׁר-יָלְדָה לְאַבְרָהָם מְצַחֵק" (שם, ט). יש לשים לב שהתורה משקפת במדויק את רחשי ליבה של שרה. ישמעאל לא נקרא בשמו, אלא מתואר כבן-הגר, והיא מתוארת כמצרית, קרי, כזרה שמקומה אינו בביתם של אברהם ושרה.
01/11/2012  |  חננאל ובר  |   מאמרים
הערבים מספרים על זקן שלקח לו אישה צעירה על אשתו. הצעירה מרטה את שערותיו הלבנות, הזקנה - את השחורות. התקשורת עוסקת בבוחרים "מתונים" שיברחו מן הליכוד מפחד "ליברמן האיום" ושוכחת את אגפו הימני, שהחשבון הארוך שלו עם נתניהו לא יסולק על-ידי צירופו של ליברמן.
01/11/2012  |  אליקים העצני  |   מאמרים
סודן היא מדינת טרור מזה זמן רב. היא ידועה ואף רשומה ככזו ע"י ארה"ב ובנות בריתה, אבל, תשומת הלב העולמית בשנים האחרונות הופנתה אליה בעיקר בגלל מסע הרציחות של צבאה בדארפור ומקומות אחרים, ומלחמת האזרחים העקובה מדם שם, שגבתה מחיר כבד, בעיקר באוכלוסיה האזרחית (הפליטים מסודן הגיעו בהמוניהם גם אלינו). אבל זה לא היה כל מה שהתרחש שם, היה הרבה יותר.
01/11/2012  |  יהודה דרורי  |   מאמרים
רשימות נוספות   /   בחירות 2013  /  מי ומי  
כחלון ירוץ במפלגתו של ח"כ אמסלם  /  איציק וולף
בכירים בליכוד: כחלון יגמור כמו מופז  /  איציק וולף
כחלון: בשל נפשית להקים מפלגה  /  איציק וולף
המהפכות של אלדד יניב  /  מתי דוד
כחלון, ימין מדיני ושמאל חברתי  /  עמוס דאי
רוץ כחלון, רוץ  /  ראובן לייב
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il