|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

מופז הורה: להשלים פינוי הרצועה תוך כמה ימים

נעצרו הלילה מאות שחסמו צירי תנועה

הלילה החל פינוי כפוי אך ללא כוח בנוה דקלים וביישובים נוספים קראדי: נפנה בכוח את השוהים הבלתי חוקיים - "הסבלנות שלנו כלפיהם נגמרה"
16/08/2005  |     |   חדשות   |   תוכנית ההינתקות   |   תגובות

דן הראל מסייר בשטח [צילומים: דו"צ, AP]

קראדי: הסבלנות שלנו כלפי השוהים הבלתי חוקיים נגמרה

האלוף נוה חתם על צו איסור כניסה לשטחי B

עימותים בנוה דקלים

שלומי דיאז, ענבל אביב
פונו יישובי צפון הרצועה; מכולות נכנסו לנוה דקלים

ענבל אביב
מופז: פורעי החוק יטופלו בכל החומרה

שר הביטחון, שאול מופז, קיים בשעות הלילה (יום ד', 17.8.05) דיון הערכת מצב בו השתתפו השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, הרמטכ"ל, רב-אלוף דן חלוץ, מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, ראש השב"כ, יובל דיסקין ומראשי כוחות הביטחון המבצעים את הפינוי.

במהלך הדיון, שהתקיים בלשכת השר בתל אביב, החליטו הנוכחים על המשך הפינוי וכן קבעו את סדר פינוי היישובים. מופז הודיע בדיון, כי ניתן וצריך להשלים את פינוי הרצועה תוך כמה ימים. השר הורה לצה"ל לפעול בתקיפות נגד הצעירים החוסמים את צירי התנועה. כמו כן בחן השר את מערך האבטחה הסובב את הרצועה, כדי למנוע מארגוני הטרור לפגוע בחיילים או במפונים.

[ראו וידאו: בדיקת חשוד, 16.8.05].

בהתאם למדיניות שנקבעה, עומדים צה"ל והמשטרה לפנות היום חמישה ישובים, בהם: נווה דקלים ועצמונה. חיילים הוסעו בשעות הבוקר המוקדמות מעיר האוהלים (מחנה רעים) לגוש קטיף. הם התפרסו ברחובות, כדי להתחיל ב-07:00 בפינוי בכוח.

במהלך הלילה נעשו ניסיונות מצד מאות צעירים לחסום את צירי התנועה, כדי לשבש את פינוי הישובים. המפגינים חסמו את הכבישים עם כלי רכב, ובגופם, וכן פיזרו נינג'ות כדי לתקוע את כלי הרכב בכביש. מאבק אלים אירע לפנות בוקר סמוך למחסום כיסופים. המשטרה וצה"ל עצרו הלילה כ-400 מפגינים. אלה הועלו בכוח לאוטובוסים ולמשאיות והובלו לחקירה.

האלוף הראל: עוברים לפינוי הכפוי

מוקדם יותר אמר מפקד פיקוד דרום, האלוף דן הראל, בפגישה שקיים (יום ג', 16.8.05) עם נציגי כלי התקשורת: "בשעות הקרובות אנחנו נתחיל לעבור ביישובים, בעיקר בנוה דקלים ונבקש מהאנשים לעזוב את המקום. אנחנו עוברים לשלב הפינוי הכפוי, אך עדיין ללא כוח".

האלוף הראל אמר, כי במהלך הלילה יחל הפינוי ביישוב נוה דקלים, אך הוא לא ציין האם מדובר בתושבים עצמם או בשוהים הבלתי חוקיים השוהים ביישובים. הוא הוסיף, כי גם ביישובים נוספים יתבצע פינוי. הכוחות יעברו בבתים, אמר, ויציעו עזרה נוספת למעוניינים.

כוחות גדולים נכנסו לנוה דקלים;
עוברים בין הבתים ומציעים סיוע

משעות הערב החלו זורמים לתוך רצועת עזה עשרות אוטובוסים וכלי רכב צבאיים ובהם אלפי חיילים, שוטרים ואנשי מג"ב. על-פי החלטת הממשלה, הפינוי מרצון החל ביום ב'. החל מחצות הלילה שבין ג' ל-ד' ה-17.8.05 יחל פינוי כפוי של הנמצאים ביישובים. רק בשעות הבוקר של יום ד' יחל פינוי פיזי-כפוי במספר יישובים בו יעשה שימוש בכוח, במידה ויידרש. במהלך הערב הגיעו אלף שוטרים וחיילים לנווה דקלים הוחלו לעבור בין בתי התושבים ולהודיע להם שישנה עדין אפשרות לצאת מרצון. במקביל החלו מעצרים של מה שמכוניםש והים בלתי חוקיים בישוב. 20 מהם נעצרו והוצאו מהגוש. במורג החלו חיילים להגיע לישוב ונתקלו בצמיגים בוערים ושער חסום. ההערכה היא כי מורג תיהיה ההתנחלות הראשונה שתפונה בכוח ואחריה הישוב עצמונה. בנוסף נשקלת אפשרות להתחיל בפינוי נווה דקלים עוד הלילה או לפנות בוקר.

עימות פרץ לקראת חצות בין מאות מפגיני ימין לבין כוחות משטרה וצבא באיזור ציר גמא כיסופים. על-פי דיווחים מספר שוטרים ומפגינים נפגעו. אחד מהם באורח בינוני עד קשה ממכות של כוחות הביטחון בראשו. כ-250 איש שניסו לחדור לגוש דרך השדות עוכבו לחקירה. בסך הכל נעצרו עד הערב 450 בני אדם. 11 נותרו כלואים.
עימותים נרשמו מוקדם יותר בצומת אופקים ובצומת גבים. כוח משטרה הדף מאות מפגינים שניסו לחסום צירים ולנוע לכוון הגוש.

אנשי מינהלת סל"ע הודיעו בערב, כי חצי ממתיישבי רצועת עזה עזבו עד שעות הערב את בתיהם. עיבל גלעדי אמר, כי כ-800 משפחות עזבו את בתיהם שברצועה.

מעט אחרי השעה 21:00 נכנסו כוחות צה"ל ומשטרת ישראל לנוה דקלים על-מנת לסייע למשפחות המעוניינות להתפנות עוד הלילה. החיילים החלו לעבור בין הבתים ונקשו על הדלתות. הם הציעו עזרה בהובלת הציוד וסיפקו מידע למשפחות. בצה"ל מציינים, כי הסיוע מוצא הכנה לקראת הלילה עת יוכרז על פינוי בכוח של האנשים.

בבית הכנסת הגדול של היישוב התבצרו מאות מהצעירים השוהים ביישוב באופן בלתי חוקי. בשלב זה, אומרים אנשי משטרה, אין כוונה לפרוץ למקום ולנסות לפנות את המתבצרים.

מעט אחר חצות ביצעו שוטרים בנוה דקלים שורה של מעצרים של צעירים השוהים באופן בלתי חוקי ביישוב. השוטרים עצרו לפחות 20 צעירים. הם הועלו על אוטובוסים שהובאו למקום והם יוצאו מהרצועה וילקחו לחקירה.

מתנגדי הינתקות רבים החלו לזרום מכל רחבי הארץ לעבר מחסום כיסופים ורצועת עזה. מאופקים יצאו כאלף בני אדם ונעצרו ביציאה מהיישוב על-ידי שוטרים. צמתים רבים באיזור הדרום נחסמו לתנועה לאחר שמתנגדי הינתקות, שנבלמו על-ידי המשטרה, יצאו מכלי הרכב והתיישבו על הכביש. במספר מקרים פינתה המשטרה את כלי הרכב באמצעות מלגזות ורכבי גרר.

ביממה האחרונה נעצרו 445 בני אדם בעת שניסו להיכנס לגוש קטיף באופן בלתי חוקי. עצורים אלו מתווספים לחמש מאות נוספים שנעצרו ביום ב'. בבית הכלא דקל בבאר שבע, שם ממוקמת מחלקת החקירות המטפלת בהינתקות, נותרו הלילה 11 עצורים שסרבו להזדהות או נעצרו בגין ניקוב צמיגי כלי רכב משטרתיים. כל יתר העצורים שוחררו בתנאים מגבילים.

"הכוחות פעלו ברגישות כלפי התושבים"

האלוף הראל אמר במהלך היומיים האחרונים, כי צה"ל לא כפה עזרה באף יישוב ועל-אף תושב. "ועם זאת, הגענו לחלק גדול של תושבים שביקשו מאיתנו סיוע", אמר האלוף. הראל ציין, כי על אף הניסיונות למנוע כניסת מכולות לנוה דקלים, הצליח צה"ל בסופו של דבר להכניס כ- 150 מכולות ליישוב, עבור משפחות שביקשו זאת. "הכוחות פעלו ברגישות כלפי התושבים", אמר הראל, "ובנחישות כלפי פורעי החוק שניסו לעצור את הסיוע".

הראל: חלה ירידה ניכרת בהיקף הטרור

דן הראל סקר גם את שיתוף הפעולה עם הרשות הפלשתינית ואמר: "השיתוף טוב, וחלה ירידה ניכרת בהיקף פעולות הטרור. עד כה בוצעו שלושה פיגועים: ירי פצמ"ר, ירי מנשק קל והנחת מטען צד. מדובר ברסיסי התנגדות של תנועות קיצוניות. סך-הכל ישנה אווירה של רצון לשמור על שקט ולהמשיך לתאם את ההינתקות עם ישראל. שיתוף הפעולה בא לידי ביטוי בעיקר בפיזור תהלוכות של פלשתינים המנסים לצעוד כבר עכשיו לכיוון היישובים המתפנים".

הראל אמר, כי כוחות צה"ל שיגיעו לנווה דקלים, יחלו בשלב הפינוי הכפוי. לשאלת כתב Nfc אמר הראל, כי "בשלב זה ינסו החיילים להעלות את תושבי נוה דקלים ואולי כמה יישובים נוספים לאוטובוסים. הם יאחזו בידם, ואף ישאו מי שאינו מעוניין להתפנות בעצמו. מי שיתבצר ויביע התנגדות להתפנות כעת, לא נכריח אותו בכוח. לשלב הכוח נעבור מחר בבוקר".

על שלב הפינוי בכוח, אומר הראל: "ניפעל בריכוזי מאמץ מול יישובים רבים מאוד ברצועת עזה, ונפנה את התושבים עם המעבר ל-17 בחודש ברגישות ובנחישות כמתחייב בחוק ההינתקות שעבר בכנסת. לא נקבל איומים והסתה לאלימות. מי שיפר את הסדר נטפל בו בהתאם לחוק ויוגש נגדו כתב אישום".

הוא הדגיש, כי תושבים שעדיין לא סיימו את הליך האריזה, ייצאו בכל זאת עד היום בחצות, ירשמו במינהלת סל"ע במחסום כיסופים, "ואנו מתחייבים לעזור לנציג המשפחה לחזור לסיים את האריזה, ואנו אף נסייע לו", דברי הראל.

הראל מעריך כי עד לשעות הערב, עזבו את רצועת עזה כחמש מאות משפחות. 250 מיישובי צפון הרצועה, וכ-250 מיישובי גוש קטיף.

קראדי: נפנה בכוח את השוהים הבלתי חוקיים

מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, הודיע כי כל מי ששוהה באופן בלתי חוקי ביישובי הגוש ולא יתפנה הערב מרצון יפונה בנחישות ובכוח. "הסבלנות שלנו כלפיהם נגמרה. כל מי שלא יעזוב יפונה החל ממחר".

בנוגע לתושבי הגוש, הודיע המפכ"ל, כי הלילה תמשיך המשטרה להגיע לבתיהם ותסייע לכל מי שמבקש להתפנות מרצון. "לגביהם נמשיך להתייחס בסלבנות וברגישות", דברי המפכ"ל.

בלילה יתקיים דיון הערכת מצב

תנ"צ אהרון פרנקו, מפקד כוח המשימה ברצועת עזה, אמר כי המשטרה נערכת כעת להמשיך ולסייע לכל משפחה שרוצה להתפנות מרצון לעזוב את היישובים עד חצות.

"החל מחצות", אומר תנ"צ פרנקו, "יש מצב שבו תם המועד לפינוי מרצון ומבחינת המשימה ניתן להיכנס לפנות אנשים". עם זאת, ההחלטה תתקבל מאוחר יותר הלילה. ביום א' הודיע הרמטכ"ל, כי כל החלטה על פינוי היישובים תתקבל רק לאחר קיום דיון הערכת מצב בו ישתתפו נציגי כלל הכוחות.

מפקד פיקוד המרכז, האלוף יאיר נוה, פירסם בשעות הערב (יום ג') צו האוסר על כניסת ישראלים לשטחי B מצפון לכביש חוצה שומרון.

בצה"ל אומרים, כי מטרת הצו להגן על ביטחונם של אזרחים ישראלים בתקופה רגישה זו ולאפשר לכוחות הביטחון ליישם את תוכנית ההינתקות בצפון השומרון. עוד הם אומרים, כי צה"ל ממשיך במשימות הביטחון והלחימה בטרור תוך הבטחת שלומם של אזרחי מדינת ישראל בכל עת.

הצו נועד למנוע מאזרחים ישראלים לנוע דרך שטחי B על-מנת להגיע ליישובים המיועדים לפינוי, בניגוד לחוק, תוך הפרעה לפעילות כוחות הביטחון וסיכון חייהם וחיי אנשי כוחות הביטחון.

תאריך:  16/08/2005   |   עודכן:  17/08/2005
ע. שיקלר, ש. דיאז, מ. טוכפלד
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
במסגרת מדיניות הדיבידנד הרב-שנתית של קבוצת מפעלי ניר חדרה, הודיעה החברה היום (יום ג', 16.8.2005) כי גם השנה תחלק דיבידנד לבעלי המניות. היקף הדיבידנד הנוכחי מגיע לסך של 50 מיליון שקל.
16/08/2005  |  ברוך לוי  |   חדשות
התוצר המקומי הגולמי (במחירים קבועים ולאחר ניכוי השפעת העונתיות) עלה במחצית הראשונה השנה ב-4.9% בחישוב שנתי, בהמשך לעלייה של 5.4% במחצית הקודמת ועלייה של 4.7% במחצית הראשונה אשתקד. זה הציון הגבוה שנותן המשק למדיניות הכלכלית שהנהיג שר האוצר בנימין נתניהו.
16/08/2005  |  ברוך לוי  |   חדשות
לקיבוץ עלומים שבדרום הגיעו (ב', 14.8.05) עשרות משפחות ופעילים נגד ההינתקות מהגולן, מבקעת הירדן וממקומות נוספים. תושבי הקיבוץ התירו לפעילים להיכנס לקיבוץ, וחלקם אף הזמין אותם לאכול בבתיהם.
16/08/2005  |  עידן יוסף  |   חדשות
נוקיה הודיעה היום (ג', 16.8.05) כי דגם ה-N90 - מכשיר הדגל שלה בתחום הצילום – זכה בפרס האירופי לטלפון המולטימדיה לשנת 2005-2006.
16/08/2005  |  הדר פרבר  |   חדשות
ראש אמ"ן, האלוף אהרן זאבי פרקש, אמר כי להערכת מערכת הביטחון, הרגיעה בשטחים תימשך לפחות עד הבחירות לפרלמנט הפלשתיני בינואר 2006. חידוש פעולות הטרור, אמר, יתכן מהאביב הקרוב. האלוף פרקש אמר דברים אלה (יום ג', 16.8.05) בישיבה של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת.
16/08/2005  |  עומר שיקלר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il